Nowa hybryda Peugeota
REKLAMA
REKLAMA
Przednie koła Peugeota 3008 hybrid4 napędzane są silnikiem wysokoprężnym o pojemności dwóch litrów i mocy 163 KM. Dodatkowo z tyłu pojazdu zamontowano 37-konny silnik elektryczny, który napędza tylne koła. W tylnej części auta, pod podłogą ukryto baterie niklowo-metalowo-wodorkowe. Obie jednostki działają niezależnie i nie są ze sobą połączone mechanicznie.
REKLAMA
Silnik spalinowy połączono z sześciostopniową przekładnią, która może działać w trybie automatycznym. Standardowym wyposażeniem jest system automatycznego gaszenia silnika podczas postoju.
Zobacz również: Debiut hybrydowej Hondy
REKLAMA
Obie jednostki napędowe w sumie generują moc 200 KM. Silnik elektryczny pracuje, gdy potrzebny jest napęd wszystkich kół, a także może samodzielnie napędzać auto podczas jazdy z niewielkimi prędkościami. Jednostka ta podczas hamowania pracuje jak generator, ładując baterie. Łączny moment obrotowy to aż 500 Nm, z czego 300 trafia na przednie, a 200 Nm- na tylne koła.
Peugeot zapewnia, że w cyklu mieszanym jego hybryda będzie zużywać 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Peugeot 3008 Hybrid4 zadebiutuje na październikowym salonie w Paryżu. Ceny auta nie są znane.
Źródło: Peugeot
Zobacz również: Citroen DS4
REKLAMA
REKLAMA