REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Oto Skoda jakiej jeszcze nie było. Żaden nudny hatchback ani sedan. Oto wielozadaniowy pojazd łączący w sobie wiele wydawać by się mogło sprzecznych funkcji. Przeczytajcie nasz test Skody Yeti.

Stylistyka Skody Yeti nie jest porywająca ale pudełkowate nadwozie z wesoło uśmiechniętym pyszczkiem zmieści więcej „nas” i bagażu. Spory rozstaw osi wynoszący 258 cm (tyle co w Octavii) i wysokie nadwozie gwarantuje pasażerom godne warunki podróżowania.

REKLAMA

REKLAMA

Bagażnik Skody Yeti nie imponuje pojemnością, ale dzięki systemowi VarioFlex z Roomstera tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać ich oparcia lub całkiem wymontować z samochodu. Złożenie foteli zwiększa przestrzeń bagażową ze standardowych 405 do 1580 litrów, zaś po ich usunięciu mamy już 1760 litrów. Jak na auto mierzące 4,22 m to wynik imponujący.

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Yeti

O stabilną trakcje dba w Skodzie Yeti mechanizm typu Haldex różniący się jednak zestrojeniem i elektroniką od tego zastosowanego w Volkswagenie Tiguanie. Podczas jazdy w normalnych warunkach niemal cały moment obrotowy (96%) trafia na koła przedniej osi, natomiast w razie poślizgu na tył może zostać przetransferowane do 85% jego wartości. Gdzie więc jak nie w głębokim śniegu sprawdzić właściwości terenowe Yeti?

REKLAMA

Yeti w terenie

Podczas takich igraszek rzadkie ingerencje systemu ESP są równie niezauważalne jak praca stałego napędu na cztery koła. Dzięki kontroli trakcji i elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego, nastawom ABS-u do jazdy terenowej oraz systemowi ułatwiającemu zjazd ze wzniesienia, dzielna Skoda udowadnia że nazywa się Yeti nieprzypadkowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Również na asfalcie trudno o istotne zastrzeżenia co do właściwości jezdnych. Nisko położony środek ciężkości i precyzyjny układ kierowniczy gwarantują bezpieczne i łatwe prowadzenie, oczywiście jak na auto kompaktowe.

Zobacz również: Kombi dla wybranych

W ofercie Skody Yeti są 3 silniki benzynowe (wszystkie z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) i tylko jeden dwulitrowy diesel, za to w aż trzech wariantach mocy: 110, 140 i 170KM. Najrozsądniejszą propozycją w Skodzie Yeti wydaje się 140-konny diesel. Nie brakuje mu momentu obrotowego, jest wyjątkowo elastyczny i niebywale oszczędnie obchodzi się z paliwem dlatego wybaczamy niską kulturę pracy.

Skoda Yeti Experience z takim silnikiem kosztuje 101 300 złotych. Aż 40 tysięcy zaoszczędzimy decydując się na otwierające cennik 105-konne Yeti 1,2 TSI z napędem tylko na przednie koła.

Wybrani konkurenci

Mini Countryman, cena od 86 300 zł

Renault Koleos, cena od 100 100 zł

Skoda Yeti z dołączanym napędem tylnej osi daje dużo frajdy z jazdy. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti z napędem 4x4 poradzi sobie ze zjechaniem z nieutwardzonej drogi. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti może być wyposażona w ksenonowe reflektory. fot. Piotr Migas
Tylna część nadwozia Skody Yeti opiera się na prostych formach. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti nie porywa tłumów stylizacją wnętrza, ale obsługa urządzeń jest intuicyjna, a jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie budzi zastrzeżeń. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla pasażrów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas
Bagażnik Skody Yeti nie imponuje pojemnością, ale dzięki systemowi VarioFlex z Roomstera tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać ich oparcia lub całkiem wymontować z samochodu.. fot. Piotr Migas
Spory rozstaw osi Skody Yeti wynoszący 258 cm (tyle co w Octavii) i wysokie nadwozie gwarantuje pasażerom godne warunki podróżowania. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti to przedstawiciel marki w segmencie kompaktowych SUVów. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA