REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Oto Skoda jakiej jeszcze nie było. Żaden nudny hatchback ani sedan. Oto wielozadaniowy pojazd łączący w sobie wiele wydawać by się mogło sprzecznych funkcji. Przeczytajcie nasz test Skody Yeti.

Stylistyka Skody Yeti nie jest porywająca ale pudełkowate nadwozie z wesoło uśmiechniętym pyszczkiem zmieści więcej „nas” i bagażu. Spory rozstaw osi wynoszący 258 cm (tyle co w Octavii) i wysokie nadwozie gwarantuje pasażerom godne warunki podróżowania.

REKLAMA

REKLAMA

Bagażnik Skody Yeti nie imponuje pojemnością, ale dzięki systemowi VarioFlex z Roomstera tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać ich oparcia lub całkiem wymontować z samochodu. Złożenie foteli zwiększa przestrzeń bagażową ze standardowych 405 do 1580 litrów, zaś po ich usunięciu mamy już 1760 litrów. Jak na auto mierzące 4,22 m to wynik imponujący.

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Yeti

O stabilną trakcje dba w Skodzie Yeti mechanizm typu Haldex różniący się jednak zestrojeniem i elektroniką od tego zastosowanego w Volkswagenie Tiguanie. Podczas jazdy w normalnych warunkach niemal cały moment obrotowy (96%) trafia na koła przedniej osi, natomiast w razie poślizgu na tył może zostać przetransferowane do 85% jego wartości. Gdzie więc jak nie w głębokim śniegu sprawdzić właściwości terenowe Yeti?

REKLAMA

Yeti w terenie

Podczas takich igraszek rzadkie ingerencje systemu ESP są równie niezauważalne jak praca stałego napędu na cztery koła. Dzięki kontroli trakcji i elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego, nastawom ABS-u do jazdy terenowej oraz systemowi ułatwiającemu zjazd ze wzniesienia, dzielna Skoda udowadnia że nazywa się Yeti nieprzypadkowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Również na asfalcie trudno o istotne zastrzeżenia co do właściwości jezdnych. Nisko położony środek ciężkości i precyzyjny układ kierowniczy gwarantują bezpieczne i łatwe prowadzenie, oczywiście jak na auto kompaktowe.

Zobacz również: Kombi dla wybranych

W ofercie Skody Yeti są 3 silniki benzynowe (wszystkie z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) i tylko jeden dwulitrowy diesel, za to w aż trzech wariantach mocy: 110, 140 i 170KM. Najrozsądniejszą propozycją w Skodzie Yeti wydaje się 140-konny diesel. Nie brakuje mu momentu obrotowego, jest wyjątkowo elastyczny i niebywale oszczędnie obchodzi się z paliwem dlatego wybaczamy niską kulturę pracy.

Skoda Yeti Experience z takim silnikiem kosztuje 101 300 złotych. Aż 40 tysięcy zaoszczędzimy decydując się na otwierające cennik 105-konne Yeti 1,2 TSI z napędem tylko na przednie koła.

Wybrani konkurenci

Mini Countryman, cena od 86 300 zł

Renault Koleos, cena od 100 100 zł

Skoda Yeti z dołączanym napędem tylnej osi daje dużo frajdy z jazdy. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti z napędem 4x4 poradzi sobie ze zjechaniem z nieutwardzonej drogi. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti może być wyposażona w ksenonowe reflektory. fot. Piotr Migas
Tylna część nadwozia Skody Yeti opiera się na prostych formach. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti nie porywa tłumów stylizacją wnętrza, ale obsługa urządzeń jest intuicyjna, a jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie budzi zastrzeżeń. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla pasażrów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas
Bagażnik Skody Yeti nie imponuje pojemnością, ale dzięki systemowi VarioFlex z Roomstera tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać ich oparcia lub całkiem wymontować z samochodu.. fot. Piotr Migas
Spory rozstaw osi Skody Yeti wynoszący 258 cm (tyle co w Octavii) i wysokie nadwozie gwarantuje pasażerom godne warunki podróżowania. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti to przedstawiciel marki w segmencie kompaktowych SUVów. fot. Piotr Migas
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA