REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Yeti: Yeti Przyjaciel

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Oto Skoda jakiej jeszcze nie było. Żaden nudny hatchback ani sedan. Oto wielozadaniowy pojazd łączący w sobie wiele wydawać by się mogło sprzecznych funkcji. Przeczytajcie nasz test Skody Yeti.

Stylistyka Skody Yeti nie jest porywająca ale pudełkowate nadwozie z wesoło uśmiechniętym pyszczkiem zmieści więcej „nas” i bagażu. Spory rozstaw osi wynoszący 258 cm (tyle co w Octavii) i wysokie nadwozie gwarantuje pasażerom godne warunki podróżowania.

REKLAMA

Bagażnik Skody Yeti nie imponuje pojemnością, ale dzięki systemowi VarioFlex z Roomstera tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać ich oparcia lub całkiem wymontować z samochodu. Złożenie foteli zwiększa przestrzeń bagażową ze standardowych 405 do 1580 litrów, zaś po ich usunięciu mamy już 1760 litrów. Jak na auto mierzące 4,22 m to wynik imponujący.

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Yeti

O stabilną trakcje dba w Skodzie Yeti mechanizm typu Haldex różniący się jednak zestrojeniem i elektroniką od tego zastosowanego w Volkswagenie Tiguanie. Podczas jazdy w normalnych warunkach niemal cały moment obrotowy (96%) trafia na koła przedniej osi, natomiast w razie poślizgu na tył może zostać przetransferowane do 85% jego wartości. Gdzie więc jak nie w głębokim śniegu sprawdzić właściwości terenowe Yeti?

Yeti w terenie

REKLAMA

Podczas takich igraszek rzadkie ingerencje systemu ESP są równie niezauważalne jak praca stałego napędu na cztery koła. Dzięki kontroli trakcji i elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego, nastawom ABS-u do jazdy terenowej oraz systemowi ułatwiającemu zjazd ze wzniesienia, dzielna Skoda udowadnia że nazywa się Yeti nieprzypadkowo.

Również na asfalcie trudno o istotne zastrzeżenia co do właściwości jezdnych. Nisko położony środek ciężkości i precyzyjny układ kierowniczy gwarantują bezpieczne i łatwe prowadzenie, oczywiście jak na auto kompaktowe.

Zobacz również: Kombi dla wybranych

W ofercie Skody Yeti są 3 silniki benzynowe (wszystkie z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) i tylko jeden dwulitrowy diesel, za to w aż trzech wariantach mocy: 110, 140 i 170KM. Najrozsądniejszą propozycją w Skodzie Yeti wydaje się 140-konny diesel. Nie brakuje mu momentu obrotowego, jest wyjątkowo elastyczny i niebywale oszczędnie obchodzi się z paliwem dlatego wybaczamy niską kulturę pracy.

Skoda Yeti Experience z takim silnikiem kosztuje 101 300 złotych. Aż 40 tysięcy zaoszczędzimy decydując się na otwierające cennik 105-konne Yeti 1,2 TSI z napędem tylko na przednie koła.

Wybrani konkurenci

Mini Countryman, cena od 86 300 zł

Renault Koleos, cena od 100 100 zł

Skoda Yeti z dołączanym napędem tylnej osi daje dużo frajdy z jazdy. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti z napędem 4x4 poradzi sobie ze zjechaniem z nieutwardzonej drogi. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti może być wyposażona w ksenonowe reflektory. fot. Piotr Migas
Tylna część nadwozia Skody Yeti opiera się na prostych formach. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti nie porywa tłumów stylizacją wnętrza, ale obsługa urządzeń jest intuicyjna, a jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza nie budzi zastrzeżeń. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla pasażrów tylnej kanapy. fot. Piotr Migas
Bagażnik Skody Yeti nie imponuje pojemnością, ale dzięki systemowi VarioFlex z Roomstera tylne fotele można niezależnie przesuwać, składać ich oparcia lub całkiem wymontować z samochodu.. fot. Piotr Migas
Spory rozstaw osi Skody Yeti wynoszący 258 cm (tyle co w Octavii) i wysokie nadwozie gwarantuje pasażerom godne warunki podróżowania. fot. Piotr Migas
Skoda Yeti to przedstawiciel marki w segmencie kompaktowych SUVów. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydają flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    REKLAMA

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

    Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

    Na stacjach ceny paliw już niższe, a będzie jeszcze taniej!

    Wreszcie obniżki cen paliw na stacjach. To pierwsze od połowy października, a analitycy przewidują, że to jeszcze nie koniec. Na przełomie listopada i grudnia maja spaść ceny wszystkich paliw.

    REKLAMA

    Nowa lista obowiązkowego wyposażenia pojazdu w 2024 r. Standardem stanie się 5 systemów

    Już w roku 2024 także w Polsce pojawi się nowa lista obowiązkowego wyposażenia pojazdu. Narzuca ją Unia Europejska. Czy nowe wyposażenie podwyższy ceny aut z salonu? I co z używanymi pojazdami?

    Włamał się do salonu samochodowego, ukradł trzy auta, laptopy, sejf, ekspres do kawy, telewizor

    Na duże łowy wybrał się 26-latek z Łodzi. Z salonu samochodowego ukradł m.in. trzy auta, komputer, gotówkę i telewizor. Policjantom udało się zatrzymać sprawcę, teraz grozi mu do 10 lat więzienia. 

    REKLAMA