REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu. Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II. Czy za mniejszą cenę dostajemy przy okazji dużo gorsze auto?

Skoda Octavia Tour wydaje się bardzo atrakcyjną propozycją na rynku aut kompaktowych. W przystępnej cenie dostajemy jednego z największych kompaktów w klasie. Jedynymi minusami są gorsze wykończenie, dość archaiczny wygląd oraz ograniczony wybór jednostek napędowych w porównaniu do droższej o około 10 tys zł Octavii II po face liftingu.

REKLAMA

Nadwozie

Gabaryty Skody Octavii Tour nie różnią się od dostępnej w sprzedaży Octavii II, jednak sylwetka Toura nieco już trąci myszką. Starego typu reflektory, klamki i lusterka boczne w czarnym kolorze, dość stara gama kolorystyczna, to wszystko sprawia, że Octavia Tour, mimo że nowa to wygląda w porównaniu do Octavii II po liftingu jak auto z poprzedniej dekady. Jednak z drugiej strony stonowany wygląd nie pozbawił Octavii praktyczności.

Wnętrze/wyposażenie

Po zajęciu miejsca za kierownicą Skody Octavii Tour na pewno większość kierowców nie będzie narzekać na brak przestrzeni. Niestety w oczy rzucają się twarde i średniej jakości materiały wykończeniowe. Kierownica z tworzywa sztucznego i plastikowa dźwignia zmiany biegów sprawiają wrażenie taniości. Z drugiej strony wzorcowo uporządkowaną tablicę przyrządów uatrakcyjniają nieco wyświetlacze – komputera pokładowego (dopłata 600 zł) oraz radioodtwarzacza (dopłata 1600 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Octavia

REKLAMA

Na fotelach Skody Octavii Tour siedzi się bardzo wygodnie, a widoczność z miejsca kierowcy jest dobra. Octavia Tour mimo uboższego wykończenia wnętrza nie straciła praktyczności. Pojemność bagażnika w wersji Limuzyna (liftback) wynosi 585 l, a jego wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa bagażnika. W wyposażeniu standardowym Octavii Tour znajdziemy m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, czyli nie za wiele.

Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4500 zł, elektrycznie sterowane szyby z przodu 900 zł, kurtyny powietrzne 1600 zł, kluczyk ze zdalnym sterowaniem centralnego zamka 500 zł. Podczas konfiguracji wyposażenia warto wziąć pod uwagę dodatkowe pakiety wyposażenia.

Napęd

 Do napędu widocznej na zdjęciach Octavii Tour posłużył dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 102 KM. Według danych producenta Octavia Tour ze wspomnianą jednostka napędową rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,3 s, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,6 l.

W praktyce czterocylindrowy silnik benzynowy dość sprawnie napędza ważącą 1195 kg Octavię Tour, ale wyraźny przyrost dynamiki czuć, gdy wskazówka obrotomierza minie 3500 obr./min. Wtedy też w aucie robi się dość głośno. Dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia, a układ kierowniczy jest precyzyjny. Zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i zachowuje bezpieczną sztywność podczas dynamicznej jazdy po zakrętach.

Zobacz też: Test Skoda Yeti: Yeti Przyjaciel

Oprócz wspomnianej zbyt dużej hałaśliwości jednostki napędowej w górnych zakresach obrotów jednostka napędowa wykazuje spore zapotrzebowane na paliwo. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Octavia Tour spalała średnio 10-11 l/100 km, w trasie spalanie spadało do ok. 7 l/100 km. Warto wspomnieć, że silnik dostaje trochę zadyszki podczas przyspieszania z wyższych prędkości w czasie jazdy z pełnym załadunkiem i kompletem pasażerów.

Podsumowanie

REKLAMA

Skoda Octavia Tour to bardzo dobra propozycja dla osób szukających niedrogiego i dużego auta, które sprawdzi się w roli głównego pojazdu rodzinnego. Przestrzeń bagażowa Octavii Tour umożliwi spakowanie bez kompromisów rodziny nawet na dłuższy wyjazd, a wnętrze jest wystarczająco komfortowe nawet na dłuższych trasach.

Trzeba będzie jedynie przymknąć oko na ospałość Octavii Tour. Jeżeli kogoś zniechęca stosunkowo wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim może skorzystać z oferty zamontowania instalacji LPG w autoryzowanej stacji obsługi. Tym bardziej, że w obecnej ofercie promocyjnej instalacja LPG zakładana jest gratis (normalnie kosztuje 4200 zł).

Dane techniczne

Długość: 4572 mm

Szerokość: 1769 mm

Wysokość: 1468 mm

Rozstaw osi: 2578 mm

Masa: 1210  kg

Pojemność bagażnika: 605 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1655 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzynowy

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1595 ccm

Moc silnika: 102 KM/5600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm/3800 obr/min

Prędkość maksymalna: 189 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekund

Zużycie paliwa (w litrach): 9,7/5,6/7,2 (miasto/trasa/średnia)

Skoda Octavia II Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu Fot. Moto.wieszjak.pl
Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II Fot. Moto.wieszjak.pl
Pojemność bagażnika w wersji Limuzyna (liftback) wynosi 585 l, a jego wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa bagażnika Fot. Moto.wieszjak.pl
Octavia Tour oferuje dużo miejsca na nogi z tyłu, jest jednak autem klasy kompakt więc podróż w 5 osób to ostateczność Fot. Moto.wieszjak.pl
Po zajęciu miejsca za kierownicą Skody Octavii Tour na pewno większość kierowców nie będzie narzekać na brak przestrzeni Fot. Moto.wieszjak.pl
Podczas konfiguracji warto wziąć pod uwagę dodatkowe pakiety wyposażenia Fot. Moto.wieszjak.pl
Schowek pasażera jest pojemny Fot. Moto.wieszjak.pl
Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4500 zł, elektrycznie sterowane szyby z przodu 900 zł, kurtyny powietrzne 1600 zł Fot. Moto.wieszjak.pl
Wzorcowo uporządkowaną tablicę przyrządów uatrakcyjniają nieco wyświetlacze – komputera pokładowego (dopłata 600 zł) oraz radioodtwarzacza (dopłata 1600 zł).Tour Fot. Moto.wieszjak.pl
W obecnej ofercie promocyjnej instalacja LPG zakładana jest gratis Fot. Moto.wieszjak.pl
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne lampy Octavii II Tour Fot. Moto.wieszjak.pl
Gabaryty Skody Octavii Tour nie różnią się od dostępnej w sprzedaży Octavii II, jednak sylwetka Toura nieco już trąci myszką Fot. Moto.wieszjak.pl
Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Octavia Tour spalała średnio 10-11 l/100 km, w trasie spalanie spadało do ok. 7 l/100 km Fot. Moto.wieszjak.pl
Czterocylindrowy silnik benzynowy dość sprawnie napędza ważącą 1195 kg Octavię Tour, ale wyraźny przyrost dynamiki czuć, gdy wskazówka obrotomierza minie 3500 obr./min Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA