REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu. Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II. Czy za mniejszą cenę dostajemy przy okazji dużo gorsze auto?

Skoda Octavia Tour wydaje się bardzo atrakcyjną propozycją na rynku aut kompaktowych. W przystępnej cenie dostajemy jednego z największych kompaktów w klasie. Jedynymi minusami są gorsze wykończenie, dość archaiczny wygląd oraz ograniczony wybór jednostek napędowych w porównaniu do droższej o około 10 tys zł Octavii II po face liftingu.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Gabaryty Skody Octavii Tour nie różnią się od dostępnej w sprzedaży Octavii II, jednak sylwetka Toura nieco już trąci myszką. Starego typu reflektory, klamki i lusterka boczne w czarnym kolorze, dość stara gama kolorystyczna, to wszystko sprawia, że Octavia Tour, mimo że nowa to wygląda w porównaniu do Octavii II po liftingu jak auto z poprzedniej dekady. Jednak z drugiej strony stonowany wygląd nie pozbawił Octavii praktyczności.

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Po zajęciu miejsca za kierownicą Skody Octavii Tour na pewno większość kierowców nie będzie narzekać na brak przestrzeni. Niestety w oczy rzucają się twarde i średniej jakości materiały wykończeniowe. Kierownica z tworzywa sztucznego i plastikowa dźwignia zmiany biegów sprawiają wrażenie taniości. Z drugiej strony wzorcowo uporządkowaną tablicę przyrządów uatrakcyjniają nieco wyświetlacze – komputera pokładowego (dopłata 600 zł) oraz radioodtwarzacza (dopłata 1600 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Octavia

Na fotelach Skody Octavii Tour siedzi się bardzo wygodnie, a widoczność z miejsca kierowcy jest dobra. Octavia Tour mimo uboższego wykończenia wnętrza nie straciła praktyczności. Pojemność bagażnika w wersji Limuzyna (liftback) wynosi 585 l, a jego wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa bagażnika. W wyposażeniu standardowym Octavii Tour znajdziemy m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, czyli nie za wiele.

Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4500 zł, elektrycznie sterowane szyby z przodu 900 zł, kurtyny powietrzne 1600 zł, kluczyk ze zdalnym sterowaniem centralnego zamka 500 zł. Podczas konfiguracji wyposażenia warto wziąć pod uwagę dodatkowe pakiety wyposażenia.

Napęd

 Do napędu widocznej na zdjęciach Octavii Tour posłużył dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 102 KM. Według danych producenta Octavia Tour ze wspomnianą jednostka napędową rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,3 s, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,6 l.

W praktyce czterocylindrowy silnik benzynowy dość sprawnie napędza ważącą 1195 kg Octavię Tour, ale wyraźny przyrost dynamiki czuć, gdy wskazówka obrotomierza minie 3500 obr./min. Wtedy też w aucie robi się dość głośno. Dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia, a układ kierowniczy jest precyzyjny. Zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i zachowuje bezpieczną sztywność podczas dynamicznej jazdy po zakrętach.

Zobacz też: Test Skoda Yeti: Yeti Przyjaciel

Oprócz wspomnianej zbyt dużej hałaśliwości jednostki napędowej w górnych zakresach obrotów jednostka napędowa wykazuje spore zapotrzebowane na paliwo. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Octavia Tour spalała średnio 10-11 l/100 km, w trasie spalanie spadało do ok. 7 l/100 km. Warto wspomnieć, że silnik dostaje trochę zadyszki podczas przyspieszania z wyższych prędkości w czasie jazdy z pełnym załadunkiem i kompletem pasażerów.

Podsumowanie

Skoda Octavia Tour to bardzo dobra propozycja dla osób szukających niedrogiego i dużego auta, które sprawdzi się w roli głównego pojazdu rodzinnego. Przestrzeń bagażowa Octavii Tour umożliwi spakowanie bez kompromisów rodziny nawet na dłuższy wyjazd, a wnętrze jest wystarczająco komfortowe nawet na dłuższych trasach.

Trzeba będzie jedynie przymknąć oko na ospałość Octavii Tour. Jeżeli kogoś zniechęca stosunkowo wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim może skorzystać z oferty zamontowania instalacji LPG w autoryzowanej stacji obsługi. Tym bardziej, że w obecnej ofercie promocyjnej instalacja LPG zakładana jest gratis (normalnie kosztuje 4200 zł).

Dane techniczne

Długość: 4572 mm

Szerokość: 1769 mm

Wysokość: 1468 mm

Rozstaw osi: 2578 mm

Masa: 1210  kg

Pojemność bagażnika: 605 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1655 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzynowy

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1595 ccm

Moc silnika: 102 KM/5600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm/3800 obr/min

Prędkość maksymalna: 189 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekund

Zużycie paliwa (w litrach): 9,7/5,6/7,2 (miasto/trasa/średnia)

Skoda Octavia II Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu Fot. Moto.wieszjak.pl
Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II Fot. Moto.wieszjak.pl
Pojemność bagażnika w wersji Limuzyna (liftback) wynosi 585 l, a jego wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa bagażnika Fot. Moto.wieszjak.pl
Octavia Tour oferuje dużo miejsca na nogi z tyłu, jest jednak autem klasy kompakt więc podróż w 5 osób to ostateczność Fot. Moto.wieszjak.pl
Po zajęciu miejsca za kierownicą Skody Octavii Tour na pewno większość kierowców nie będzie narzekać na brak przestrzeni Fot. Moto.wieszjak.pl
Podczas konfiguracji warto wziąć pod uwagę dodatkowe pakiety wyposażenia Fot. Moto.wieszjak.pl
Schowek pasażera jest pojemny Fot. Moto.wieszjak.pl
Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4500 zł, elektrycznie sterowane szyby z przodu 900 zł, kurtyny powietrzne 1600 zł Fot. Moto.wieszjak.pl
Wzorcowo uporządkowaną tablicę przyrządów uatrakcyjniają nieco wyświetlacze – komputera pokładowego (dopłata 600 zł) oraz radioodtwarzacza (dopłata 1600 zł).Tour Fot. Moto.wieszjak.pl
W obecnej ofercie promocyjnej instalacja LPG zakładana jest gratis Fot. Moto.wieszjak.pl
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne lampy Octavii II Tour Fot. Moto.wieszjak.pl
Gabaryty Skody Octavii Tour nie różnią się od dostępnej w sprzedaży Octavii II, jednak sylwetka Toura nieco już trąci myszką Fot. Moto.wieszjak.pl
Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Octavia Tour spalała średnio 10-11 l/100 km, w trasie spalanie spadało do ok. 7 l/100 km Fot. Moto.wieszjak.pl
Czterocylindrowy silnik benzynowy dość sprawnie napędza ważącą 1195 kg Octavię Tour, ale wyraźny przyrost dynamiki czuć, gdy wskazówka obrotomierza minie 3500 obr./min Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA