REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu. Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II. Czy za mniejszą cenę dostajemy przy okazji dużo gorsze auto?

Skoda Octavia Tour wydaje się bardzo atrakcyjną propozycją na rynku aut kompaktowych. W przystępnej cenie dostajemy jednego z największych kompaktów w klasie. Jedynymi minusami są gorsze wykończenie, dość archaiczny wygląd oraz ograniczony wybór jednostek napędowych w porównaniu do droższej o około 10 tys zł Octavii II po face liftingu.

REKLAMA

Nadwozie

Gabaryty Skody Octavii Tour nie różnią się od dostępnej w sprzedaży Octavii II, jednak sylwetka Toura nieco już trąci myszką. Starego typu reflektory, klamki i lusterka boczne w czarnym kolorze, dość stara gama kolorystyczna, to wszystko sprawia, że Octavia Tour, mimo że nowa to wygląda w porównaniu do Octavii II po liftingu jak auto z poprzedniej dekady. Jednak z drugiej strony stonowany wygląd nie pozbawił Octavii praktyczności.

Wnętrze/wyposażenie

Po zajęciu miejsca za kierownicą Skody Octavii Tour na pewno większość kierowców nie będzie narzekać na brak przestrzeni. Niestety w oczy rzucają się twarde i średniej jakości materiały wykończeniowe. Kierownica z tworzywa sztucznego i plastikowa dźwignia zmiany biegów sprawiają wrażenie taniości. Z drugiej strony wzorcowo uporządkowaną tablicę przyrządów uatrakcyjniają nieco wyświetlacze – komputera pokładowego (dopłata 600 zł) oraz radioodtwarzacza (dopłata 1600 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Octavia

REKLAMA

Na fotelach Skody Octavii Tour siedzi się bardzo wygodnie, a widoczność z miejsca kierowcy jest dobra. Octavia Tour mimo uboższego wykończenia wnętrza nie straciła praktyczności. Pojemność bagażnika w wersji Limuzyna (liftback) wynosi 585 l, a jego wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa bagażnika. W wyposażeniu standardowym Octavii Tour znajdziemy m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, czyli nie za wiele.

Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4500 zł, elektrycznie sterowane szyby z przodu 900 zł, kurtyny powietrzne 1600 zł, kluczyk ze zdalnym sterowaniem centralnego zamka 500 zł. Podczas konfiguracji wyposażenia warto wziąć pod uwagę dodatkowe pakiety wyposażenia.

Napęd

 Do napędu widocznej na zdjęciach Octavii Tour posłużył dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 102 KM. Według danych producenta Octavia Tour ze wspomnianą jednostka napędową rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,3 s, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,6 l.

W praktyce czterocylindrowy silnik benzynowy dość sprawnie napędza ważącą 1195 kg Octavię Tour, ale wyraźny przyrost dynamiki czuć, gdy wskazówka obrotomierza minie 3500 obr./min. Wtedy też w aucie robi się dość głośno. Dźwignia sześciobiegowej manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia, a układ kierowniczy jest precyzyjny. Zawieszenie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i zachowuje bezpieczną sztywność podczas dynamicznej jazdy po zakrętach.

Zobacz też: Test Skoda Yeti: Yeti Przyjaciel

Oprócz wspomnianej zbyt dużej hałaśliwości jednostki napędowej w górnych zakresach obrotów jednostka napędowa wykazuje spore zapotrzebowane na paliwo. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Octavia Tour spalała średnio 10-11 l/100 km, w trasie spalanie spadało do ok. 7 l/100 km. Warto wspomnieć, że silnik dostaje trochę zadyszki podczas przyspieszania z wyższych prędkości w czasie jazdy z pełnym załadunkiem i kompletem pasażerów.

Podsumowanie

REKLAMA

Skoda Octavia Tour to bardzo dobra propozycja dla osób szukających niedrogiego i dużego auta, które sprawdzi się w roli głównego pojazdu rodzinnego. Przestrzeń bagażowa Octavii Tour umożliwi spakowanie bez kompromisów rodziny nawet na dłuższy wyjazd, a wnętrze jest wystarczająco komfortowe nawet na dłuższych trasach.

Trzeba będzie jedynie przymknąć oko na ospałość Octavii Tour. Jeżeli kogoś zniechęca stosunkowo wysokie zużycie paliwa w ruchu miejskim może skorzystać z oferty zamontowania instalacji LPG w autoryzowanej stacji obsługi. Tym bardziej, że w obecnej ofercie promocyjnej instalacja LPG zakładana jest gratis (normalnie kosztuje 4200 zł).

Dane techniczne

Długość: 4572 mm

Szerokość: 1769 mm

Wysokość: 1468 mm

Rozstaw osi: 2578 mm

Masa: 1210  kg

Pojemność bagażnika: 605 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1655 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzynowy

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1595 ccm

Moc silnika: 102 KM/5600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm/3800 obr/min

Prędkość maksymalna: 189 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekund

Zużycie paliwa (w litrach): 9,7/5,6/7,2 (miasto/trasa/średnia)

Skoda Octavia II Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu Fot. Moto.wieszjak.pl
Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II Fot. Moto.wieszjak.pl
Pojemność bagażnika w wersji Limuzyna (liftback) wynosi 585 l, a jego wykorzystanie ułatwia wysoko unoszona pokrywa bagażnika Fot. Moto.wieszjak.pl
Octavia Tour oferuje dużo miejsca na nogi z tyłu, jest jednak autem klasy kompakt więc podróż w 5 osób to ostateczność Fot. Moto.wieszjak.pl
Po zajęciu miejsca za kierownicą Skody Octavii Tour na pewno większość kierowców nie będzie narzekać na brak przestrzeni Fot. Moto.wieszjak.pl
Podczas konfiguracji warto wziąć pod uwagę dodatkowe pakiety wyposażenia Fot. Moto.wieszjak.pl
Schowek pasażera jest pojemny Fot. Moto.wieszjak.pl
Manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4500 zł, elektrycznie sterowane szyby z przodu 900 zł, kurtyny powietrzne 1600 zł Fot. Moto.wieszjak.pl
Wzorcowo uporządkowaną tablicę przyrządów uatrakcyjniają nieco wyświetlacze – komputera pokładowego (dopłata 600 zł) oraz radioodtwarzacza (dopłata 1600 zł).Tour Fot. Moto.wieszjak.pl
W obecnej ofercie promocyjnej instalacja LPG zakładana jest gratis Fot. Moto.wieszjak.pl
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne lampy Octavii II Tour Fot. Moto.wieszjak.pl
Gabaryty Skody Octavii Tour nie różnią się od dostępnej w sprzedaży Octavii II, jednak sylwetka Toura nieco już trąci myszką Fot. Moto.wieszjak.pl
Podczas jazd testowych w ruchu miejskim Octavia Tour spalała średnio 10-11 l/100 km, w trasie spalanie spadało do ok. 7 l/100 km Fot. Moto.wieszjak.pl
Czterocylindrowy silnik benzynowy dość sprawnie napędza ważącą 1195 kg Octavię Tour, ale wyraźny przyrost dynamiki czuć, gdy wskazówka obrotomierza minie 3500 obr./min Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA