REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Fabia- którą wersję wybrać? Poradnik kupującego

Paweł Dobosz
Skoda Fabia GreenLine Fot. Moto.wieszjak.pl
Skoda Fabia GreenLine Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na Skode Fabię jest w czym wybierać. Niemal każdy znajdzie w ofercie coś dla siebie. I nie ma znaczenia czy ktoś chce tanie auto miejskie, małego sportowca czy pojazd dla wielbiciela zieleni. Dwie wersje nadwoziowe (trzy jeśli liczyć uterenowionego Scouta), dziesięć silników i pięć podstawowych wariantów wyposażenia (do tego dochodzą wersje specjalne Van, Greenline, RS, Scout, limitowana Monte Carlo oraz rozmaite wersje promocyjne) – naprawdę jest w czym wybierać.

Wersje nadwoziowe

Obydwie podstawowe wersje Skody wyglądają atrakcyjnie. O wyborze powinno decydować przeznaczenie auta. Jeśli masz większą rodzinę, wybierz bardziej przestronną wersję kombi. Jeśli nie potrzebujesz dużo miejsca, pomyśl raczej o wersji hatchback. Różnica w cenie wynosi 2 500 zł (na korzyść hatchbacka). Dodatkowo należy pamiętać, że bazowa (zdecydowanie najtańsza – 33 900 zł) wersja junior nie jest dostępna z nadwoziem typu kombi.
Czy warto myśleć o nadwoziu Scout (jeśli założymy, że to oddzielna wersja nadwoziowa)? Szczerze powiedziawszy – nie warto. Auto jest drogie (od 53 800 zł) i nie do końca wiadomo po co je kupować (na pewno nie po to by zjechać z utwardzonej drogi).

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Skoda Fabia

Co wybrać?

Jeśli Skoda Fabia będzie podstawowym autem dla rodziny z dziećmi, zdecydowanie polecamy wersję kombi (od 39 900 zł). W przeciwnym wypadku warto wybrać nieco zgrabniejszego i tańszego, 5-drzwiowego hatchbacka. 

Silniki

Benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,2 (60 KM) – bazowy silnik Fabii jest nieco za słaby do ważącego ponad tonę auta. Brakuje mu dynamiki, a niedobór mocy powoduje, że często jeździmy na wyższych obrotach (co przekłada się na dość wysokie średnie spalanie). Nie jest to jednak zły wybór – szukając taniego auta miejskiego warto zastanowić się nad tą wersją. Dodatkową atrakcją dla oszczędnych jest fakt, że tylko ten silnik oferowany jest z bardzo tanią wersją bazową Junior. Cena od 33 900 zł

1,2 (70 KM) – wybór tej wersji silnikowej jest zupełnie nieopłacalny – Fabii z tym silnikiem brakuje dynamiki, spalanie jest stosunkowo wysokie, a żeby „cieszyć się” tym silnikiem potrzeba minimum 38 600 zł (brakuje najtańszej wersji Junior). Auta z lepszymi silnikami są niewiele droższe.

1,4 (85 KM) – najmocniejszy z silników wolnossących – jednak w czasie jazdy nie czuje się tej mocy. Ze względu na stosunkowo wysokie spalanie (wysokie obroty robią swoje) – lepiej dołożyć 1 000 zł i kupić turbodoładowany silnik o tej samej mocy (w którym spalanie jest około 15 % niższe). Cena od 40 400 zł

REKLAMA

1.2 TSI (85 KM) – nowoczesna jednostka z doładowaniem co znajduje odzwierciedlenie w dobrej dynamice i wysokiej kulturze pracy. Dzięki downsizingowi można było ograniczyć spalanie (wg producenta to najoszczędniejszy z benzynowych silników Skody). I to wszystko za bardzo atrakcyjną cenę - od 41 400 zł.

1.2 TSI (105 KM) – idealny silnik biorąc pod uwagę cenę do oferowanej jakości. Bardzo dobre osiągi, niewielkie spalanie i możliwość zamówienia wersji z doskonałą skrzynią biegów DSG (chociaż prawdę powiedziawszy z tym silnikiem nie pracuje tak dobrze jak z mocniejszymi jednostkami koncernu). A co najważniejsze można go mieć już za 43 400 zł (bez żadnych promocji).

1.4 TSI (180 KM) – silnik dostępny tylko z topową wersją RS. Fantastyczne wrażenia za kierownicą (przyspieszenie do 100 km/h w 7,3 s, prędkość maksymalna 225 km/h i świetnie sprawująca się skrzynia DSG), ale ze względu na cenę dostępne tylko dla miłośników sportowej jazdy z grubszym portfelem (chociaż porównując z konkurencją to naprawdę atrakcyjna oferta). Koszt zakupu to minimum 73 850 zł.

Zobacz również: Test Mitsubishi i-MiEV – najdroższe auto do miasta

Wysokoprężne:

1,2 TDI (75 KM) – superoszczędny (średnie spalanie wg producenta to 3,4 l / 100 km), „zielony” silnik Skody dostępny tylko w modelu „Greenline”. W rzeczywistości zakup zupełnie nieopłacalny. Kiepska kultura pracy, zdecydowanie wyższe od deklarowanego spalanie i słaba dynamika za minimum 55 700 zł. Tylko dla osób obnoszących się ze swoją proekologiczną postawą.

1.6 TDI CR (75 KM) – nie tak oszczędny jak „zielona wersja”, ale za to tańszy (od 47 900 zł) i lepiej pracujący silnik. Jednak w Fabii za niedużo wyższą cenę znajdziesz lepsze diesle. 

1.6 TDI CR (90 KM) – spalanie jak w modelu 75-konnym, a dynamika znacznie lepsza. Cena – jak na auto z silnikiem wysokoprężnym – bardzo atrakcyjna – od 49 950 zł.

1.6 TDI CR (105 KM) – najlepszy wybór pośród diesli – dobre osiągi, niskie spalanie, wysoka kultura pracy i atrakcyjna cena - od 51 750 zł. Czego chcieć więcej.

Co wybrać?

Posiadając skromne możliwości finansowe warto rozważyć zakup auta z najsłabszym silnikiem w wersji Junior. 33 900 zł to naprawdę dobra cena za to auto (nawet biorąc pod uwagę ubogie wyposażenie).

Najlepszy współczynnik cena / jakość oferuje naszym zdaniem najmocniejszy silnik benzynowy. 43 400 zł za tak dobre auto to oferta godna polecenia.
Natomiast jeżeli szukasz mocnego auta za przystępną cenę – Skoda Fabia RS powinna należeć do faworytów. Na rynku trudno będzie znaleźć korzystniejszą ofertę. 

Silniki wysokoprężne są naszym zdaniem niezbyt opłacalne. Przy obecnych cenach paliwa różnica w cenie zakupu nie zwróci się przez długie lata. Trzeba też pamiętać, że współczesne silniki diesla zawierają wiele rozwiązań, których ewentualna naprawa jest bardzo droga (np. filtr cząstek stałych).

Wyposażenie

Junior – typowa „ekonomiczna” wersja. Mniej więcej na poziomie rynkowego minimum - cztery poduszki powietrzne, ABS, MSR, wspomaganie kierownicy, centralny zamek i małe, 14-calowe felgi stalowe. Cena od 33 900 zł.

Classic – za dodatkowe 3 500 zł otrzymamy ESP, uchwyty ISOFIX, asymetrycznie dzieloną tylną kanapę, regulację wysokości fotela kierowcy i kilka drobiazgów poprawiających ergonomię i komfort. Cena od 37 400 zł.

Style – kolejny poziom wyposażenia to wydatek kolejnych 3 000 zł. Co otrzymujemy za tą kwotę? Centralny zamek, elektrycznie regulowane przednie szyby i lusterka, komputer pokładowy, reflektory przeciwmgielne, kilka rozwiązań poprawiających komfort i 15-calowe (wciąż stalowe) felgi. Cena od 40 400 zł.

Zobacz również: Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Sport – pakiet niedostępny z najsłabszym silnikiem benzynowym – bardzo drogi (7 100 zł dopłaty do wersji Style). Otrzymujemy dodatkowo klimatyzację manualną, reflektory projekcyjne, czujniki parkowania, odtwarzacz CD, pakiet sportowy (sportowe fotele i kierownica, deska rozdzielcza Sport), 15-calowe alufelgi i trochę stylistycznych detali (takich jak mocno przyciemniane tylne szyby. Cena od 48 700 zł.

Comfort – drugi z topowych pakietów (taka sama cena jak wersji Sport) – bardziej „luksusowy”. Zamiast sportowych detali (w tym pakietu Sport) otrzymujemy tempomat, podgrzewanie foteli, podłokietnik, pakiet schowków i 4 dodatkowe głośniki z tyłu.

Co wybrać?

Jeśli szukasz bardzo taniego auta (i tylko wtedy) – wybierz wersję Junior za 33 900 zł.
W każdym innym wypadku rekomendujemy pakiet Style poszerzony o manualną klimatyzację (za 2 100 zł). Radio można dokupić we własnym zakresie (to zawsze bardziej opłacalna opcja). Tak wyposażony model możemy mieć od 42 500 zł.

Optymalny wybór
Tym razem dwie możliwości
Wersja ekonomiczna: Skoda Fabia 1.2 60 KM (hatchback 5 dr) w wersji Junior. Cena za ten samochód to 33 900 zł.
Wersja optymalna: Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM (kombi 5 dr) w wersji Style (+klimatyzacja). Cena tej wersji to 48 500 zł.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA