Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Poradnik kupującego: nadwozie
Auris jest dostępny jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Prawdopodobnie na skutek małego zainteresowania trzydrzwiowym nadwoziem, producent oferuje je tylko z benzynowymi jednostkami napędowymi, w wersjach; najniższej Terra dla auta z silnikiem 1,33 Dual VVT-i (99 kM) za 57 800 złotych i środkowej z gamy Dynamic z silnikiem 1,6 Valvematic (132 kM) za 69 100 złotych.
REKLAMA
Najtańsza kompaktowa Toyota z pięciodrzwym nadwoziem wyposażona w silnik o pojemności 1,33 litra kosztuje 59 600 złotych, a najtańszego diesla 1,4 D-4D (90 kM) kupimy za 68 200 złotych.
Zakup trzydrzwiowego Aurisa nie ma sensu ze względu na małą różnicę ceny obu wersji. Od auta kompaktowego bez sportowego zacięcia przede wszystkim oczekuje się praktyczności, a dodatkowe drzwi tę właśnie praktyczność zapewniają.
Nasz wybór: Pięciodrzwiowy hatchback.
Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris
Poradnik kupującego: silnik
REKLAMA
W gamie jednostek napędowych dla Toyoty Auris znajdziemy dwa silniki benzynowe, dwa wysokoprężna i napęd hybrydowy. Klienci zainteresowani hybrydą muszą przygotować się na wydatek 90 900 zł za najtańszą wersję Luna, a najbogatszy standard PRESTIGE + NAVI kosztuje 111 900 złotych.
Dla zwolenników klasycznych układów napędowych Toyota ma do zaproponowania benzyniaki o pojemności 1,33 i 1,6 litra i diesle D-4D o pojemności 1,4 i dwóch litrów. Godna polecenia ze względu na cenę i stosunek osiągów do spalania jest mocniejszy benzyniak. Warto również zwrócić uwagę na to, że w ofercie dla tej wersji silnikowej mamy do wybory 5 wariantów wyposażenia (Terra, Luna, Premium, Dynamic, Prestige), a w przypadku słabszej benzyny i diesli tylko trzy warianty.
Miłośnikom diesla polecamy słabszą jednostkę D-4D ze względu na cenę, ponieważ 1,4 jest tańszy od dwuliterówki średnio o 13 tysięcy złotych.
Nasz wybór: 1,6 Valvematic (132 kM)
Zobacz również: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony
Poradnik kupującego: wyposażenie
REKLAMA
Już w najuboższej wersji wyposażenia Terra znajdziemy komplet poduszek powietrznych, klimatyzację czy centralny zamek sterowany pilotem. Dla bardziej wymagających klientów japoński producent przygotował pakiety wyposażenia Premium i Dynamic, które pozwolą zaoszczędzić odpowiednio 4 900 i 6 100 złotych. Pakiet Premium zawiera system VSC (ESP), felgi aluminiowe w rozmiarze 16 cali, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujniki cofania i Bluetooth. Pakiet ten wymaga dopłaty 4300 złotych w przypadku polecanej wersji benzynowej i 10 tysięcy złotych w przypadku diesla 1,4.
Zestaw Dynamic składa się z systemy VSC, aluminiowych siedemnastocalowych felg, dwustrefowej automatycznej Klimy, tapicerki z alcantary i skóry, tylnego spojlera, przyciemnianych tylnych szyb, czujników cofania i bluetooth. Ten zestaw jest dostępny tylko z benzyniakiem o poj. 1,6.
Nasz wybór: Premium
Polecamy: Pięciodrzwiowego hatchbacka z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra z wyposażeniem Premium. Cena 67 900 złotych.
REKLAMA
REKLAMA