REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Poradnik kupującego Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris jest dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych, pięciu silnikowych i z pięcioma poziomami wyposażenia. W poradniku kupującego podpowiadamy, która wersja jest optymalna i za co warto dopłacić.

Poradnik kupującego: nadwozie

Auris jest dostępny jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Prawdopodobnie na skutek małego zainteresowania trzydrzwiowym nadwoziem, producent oferuje je tylko z benzynowymi jednostkami napędowymi, w wersjach; najniższej Terra dla auta z silnikiem 1,33 Dual VVT-i (99 kM) za 57 800 złotych i środkowej z gamy Dynamic z silnikiem 1,6 Valvematic (132 kM) za 69 100 złotych.

REKLAMA

Najtańsza kompaktowa Toyota z pięciodrzwym nadwoziem wyposażona w silnik o pojemności 1,33 litra kosztuje 59 600 złotych, a najtańszego diesla 1,4 D-4D (90 kM) kupimy za 68 200 złotych.

Zakup trzydrzwiowego Aurisa nie ma sensu ze względu na małą różnicę ceny obu wersji. Od auta kompaktowego bez sportowego zacięcia przede wszystkim oczekuje się praktyczności, a dodatkowe drzwi tę właśnie praktyczność zapewniają.

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy hatchback.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

Poradnik kupującego: silnik

REKLAMA

W gamie jednostek napędowych dla Toyoty Auris znajdziemy dwa silniki benzynowe, dwa wysokoprężna i napęd hybrydowy. Klienci zainteresowani hybrydą muszą przygotować się na wydatek 90 900 zł za najtańszą wersję Luna, a najbogatszy standard PRESTIGE + NAVI kosztuje 111 900 złotych.

Dla zwolenników klasycznych układów napędowych Toyota ma do zaproponowania benzyniaki o pojemności 1,33 i 1,6 litra i diesle D-4D o pojemności 1,4 i dwóch litrów. Godna polecenia ze względu na cenę i stosunek osiągów do spalania jest mocniejszy benzyniak. Warto również zwrócić uwagę na to, że w ofercie dla tej wersji silnikowej mamy do wybory 5 wariantów wyposażenia (Terra, Luna, Premium, Dynamic, Prestige), a w przypadku słabszej benzyny i diesli tylko trzy warianty.

Miłośnikom diesla polecamy słabszą jednostkę D-4D ze względu na cenę, ponieważ 1,4 jest tańszy od dwuliterówki średnio o 13 tysięcy złotych.

Nasz wybór: 1,6 Valvematic (132 kM)

Zobacz również: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Poradnik kupującego: wyposażenie

REKLAMA

Już w najuboższej wersji wyposażenia Terra znajdziemy komplet poduszek powietrznych, klimatyzację czy centralny zamek sterowany pilotem. Dla bardziej wymagających klientów japoński producent przygotował pakiety wyposażenia Premium i Dynamic, które pozwolą zaoszczędzić odpowiednio 4 900 i 6 100 złotych. Pakiet Premium zawiera system VSC (ESP), felgi aluminiowe w rozmiarze 16 cali, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujniki cofania i Bluetooth. Pakiet ten wymaga dopłaty 4300 złotych w przypadku polecanej wersji benzynowej i 10 tysięcy złotych w przypadku diesla 1,4.

Zestaw Dynamic składa się z systemy VSC, aluminiowych siedemnastocalowych felg, dwustrefowej automatycznej Klimy, tapicerki z alcantary i skóry, tylnego spojlera, przyciemnianych tylnych szyb, czujników cofania i bluetooth. Ten zestaw jest dostępny tylko z benzyniakiem o poj. 1,6.

Nasz wybór: Premium

Polecamy: Pięciodrzwiowego hatchbacka z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra z wyposażeniem Premium. Cena 67 900 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA