REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Poradnik kupującego Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris jest dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych, pięciu silnikowych i z pięcioma poziomami wyposażenia. W poradniku kupującego podpowiadamy, która wersja jest optymalna i za co warto dopłacić.

Poradnik kupującego: nadwozie

Auris jest dostępny jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Prawdopodobnie na skutek małego zainteresowania trzydrzwiowym nadwoziem, producent oferuje je tylko z benzynowymi jednostkami napędowymi, w wersjach; najniższej Terra dla auta z silnikiem 1,33 Dual VVT-i (99 kM) za 57 800 złotych i środkowej z gamy Dynamic z silnikiem 1,6 Valvematic (132 kM) za 69 100 złotych.

REKLAMA

Najtańsza kompaktowa Toyota z pięciodrzwym nadwoziem wyposażona w silnik o pojemności 1,33 litra kosztuje 59 600 złotych, a najtańszego diesla 1,4 D-4D (90 kM) kupimy za 68 200 złotych.

Zakup trzydrzwiowego Aurisa nie ma sensu ze względu na małą różnicę ceny obu wersji. Od auta kompaktowego bez sportowego zacięcia przede wszystkim oczekuje się praktyczności, a dodatkowe drzwi tę właśnie praktyczność zapewniają.

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy hatchback.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poradnik kupującego: silnik

REKLAMA

W gamie jednostek napędowych dla Toyoty Auris znajdziemy dwa silniki benzynowe, dwa wysokoprężna i napęd hybrydowy. Klienci zainteresowani hybrydą muszą przygotować się na wydatek 90 900 zł za najtańszą wersję Luna, a najbogatszy standard PRESTIGE + NAVI kosztuje 111 900 złotych.

Dla zwolenników klasycznych układów napędowych Toyota ma do zaproponowania benzyniaki o pojemności 1,33 i 1,6 litra i diesle D-4D o pojemności 1,4 i dwóch litrów. Godna polecenia ze względu na cenę i stosunek osiągów do spalania jest mocniejszy benzyniak. Warto również zwrócić uwagę na to, że w ofercie dla tej wersji silnikowej mamy do wybory 5 wariantów wyposażenia (Terra, Luna, Premium, Dynamic, Prestige), a w przypadku słabszej benzyny i diesli tylko trzy warianty.

Miłośnikom diesla polecamy słabszą jednostkę D-4D ze względu na cenę, ponieważ 1,4 jest tańszy od dwuliterówki średnio o 13 tysięcy złotych.

Nasz wybór: 1,6 Valvematic (132 kM)

Zobacz również: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Poradnik kupującego: wyposażenie

REKLAMA

Już w najuboższej wersji wyposażenia Terra znajdziemy komplet poduszek powietrznych, klimatyzację czy centralny zamek sterowany pilotem. Dla bardziej wymagających klientów japoński producent przygotował pakiety wyposażenia Premium i Dynamic, które pozwolą zaoszczędzić odpowiednio 4 900 i 6 100 złotych. Pakiet Premium zawiera system VSC (ESP), felgi aluminiowe w rozmiarze 16 cali, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujniki cofania i Bluetooth. Pakiet ten wymaga dopłaty 4300 złotych w przypadku polecanej wersji benzynowej i 10 tysięcy złotych w przypadku diesla 1,4.

Zestaw Dynamic składa się z systemy VSC, aluminiowych siedemnastocalowych felg, dwustrefowej automatycznej Klimy, tapicerki z alcantary i skóry, tylnego spojlera, przyciemnianych tylnych szyb, czujników cofania i bluetooth. Ten zestaw jest dostępny tylko z benzyniakiem o poj. 1,6.

Nasz wybór: Premium

Polecamy: Pięciodrzwiowego hatchbacka z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra z wyposażeniem Premium. Cena 67 900 złotych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    REKLAMA

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA