REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Poradnik kupującego Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego Toyota Auris Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Toyota Auris jest dostępna w dwóch wersjach nadwoziowych, pięciu silnikowych i z pięcioma poziomami wyposażenia. W poradniku kupującego podpowiadamy, która wersja jest optymalna i za co warto dopłacić.

Poradnik kupującego: nadwozie

Auris jest dostępny jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback. Prawdopodobnie na skutek małego zainteresowania trzydrzwiowym nadwoziem, producent oferuje je tylko z benzynowymi jednostkami napędowymi, w wersjach; najniższej Terra dla auta z silnikiem 1,33 Dual VVT-i (99 kM) za 57 800 złotych i środkowej z gamy Dynamic z silnikiem 1,6 Valvematic (132 kM) za 69 100 złotych.

REKLAMA

Najtańsza kompaktowa Toyota z pięciodrzwym nadwoziem wyposażona w silnik o pojemności 1,33 litra kosztuje 59 600 złotych, a najtańszego diesla 1,4 D-4D (90 kM) kupimy za 68 200 złotych.

Zakup trzydrzwiowego Aurisa nie ma sensu ze względu na małą różnicę ceny obu wersji. Od auta kompaktowego bez sportowego zacięcia przede wszystkim oczekuje się praktyczności, a dodatkowe drzwi tę właśnie praktyczność zapewniają.

Nasz wybór: Pięciodrzwiowy hatchback.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poradnik kupującego: silnik

REKLAMA

W gamie jednostek napędowych dla Toyoty Auris znajdziemy dwa silniki benzynowe, dwa wysokoprężna i napęd hybrydowy. Klienci zainteresowani hybrydą muszą przygotować się na wydatek 90 900 zł za najtańszą wersję Luna, a najbogatszy standard PRESTIGE + NAVI kosztuje 111 900 złotych.

Dla zwolenników klasycznych układów napędowych Toyota ma do zaproponowania benzyniaki o pojemności 1,33 i 1,6 litra i diesle D-4D o pojemności 1,4 i dwóch litrów. Godna polecenia ze względu na cenę i stosunek osiągów do spalania jest mocniejszy benzyniak. Warto również zwrócić uwagę na to, że w ofercie dla tej wersji silnikowej mamy do wybory 5 wariantów wyposażenia (Terra, Luna, Premium, Dynamic, Prestige), a w przypadku słabszej benzyny i diesli tylko trzy warianty.

Miłośnikom diesla polecamy słabszą jednostkę D-4D ze względu na cenę, ponieważ 1,4 jest tańszy od dwuliterówki średnio o 13 tysięcy złotych.

Nasz wybór: 1,6 Valvematic (132 kM)

Zobacz również: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Poradnik kupującego: wyposażenie

REKLAMA

Już w najuboższej wersji wyposażenia Terra znajdziemy komplet poduszek powietrznych, klimatyzację czy centralny zamek sterowany pilotem. Dla bardziej wymagających klientów japoński producent przygotował pakiety wyposażenia Premium i Dynamic, które pozwolą zaoszczędzić odpowiednio 4 900 i 6 100 złotych. Pakiet Premium zawiera system VSC (ESP), felgi aluminiowe w rozmiarze 16 cali, dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujniki cofania i Bluetooth. Pakiet ten wymaga dopłaty 4300 złotych w przypadku polecanej wersji benzynowej i 10 tysięcy złotych w przypadku diesla 1,4.

Zestaw Dynamic składa się z systemy VSC, aluminiowych siedemnastocalowych felg, dwustrefowej automatycznej Klimy, tapicerki z alcantary i skóry, tylnego spojlera, przyciemnianych tylnych szyb, czujników cofania i bluetooth. Ten zestaw jest dostępny tylko z benzyniakiem o poj. 1,6.

Nasz wybór: Premium

Polecamy: Pięciodrzwiowego hatchbacka z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra z wyposażeniem Premium. Cena 67 900 złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA