REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo MiTo – którą wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo MiTo Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo MiTo Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Alfa Romeo MiTo dostępna jest z czterema jednostkami benzynowymi oraz dwoma wysokoprężnymi. Podczas zakupu można też wybrać jedną spośród dwóch odmian wyposażeniowych. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: nadwozie

Alfa Romeo MiTo dostępna jest w tylko jednej odmianie nadwoziowej, jako trzydrzwiowy hatchback. 

REKLAMA

Poradnik kupującego: silniki

Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l rozwijający moc maksymalną 78 KM. Jednak zakup tej wersji silnikowej nie ma sensu. Według danych producenta podstawowa odmiana MiTo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 165 km/h. To osiągi niezadowalające w przypadku auta o sportowych charakterze jak Alfa Romeo. Tym bardziej, że według danych producenta jednostka ta zajmuje przedostatnie miejsce wśród innych oferowanych jednostek napędowych pod względem zużycia paliwa w ruchu miejskim (7,7 l/100 km).

Dokładając do ceny zakupu 5 tys. zł możemy nabyć MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 105 KM. Ta wersja malej Alfy według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,5 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l benzyny na 100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo MiTo

REKLAMA

Droższy o 13 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany)jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 135 KM. Ta wersja Alfy według danych producenta „setkę” osiąga po 8,4 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,4 l benzyny na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłacając 31 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany) możemy nabyć najmocniejszą odmianę Alfy MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l o mocy 170 KM. Według danych producenta MiTo w tej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i zużywa w ruchu miejskim 8,1 l benzyny na 100 km. Najmocniejszy silnik w MiTo możemy zamówić tylko w jednej odmianie wyposażeniowej - QUADRIFOLGIO VERDE - zarezerwowanej właśnie dla opisywanej jednostki napędowej.

W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki. Słabszy o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 95 KM jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o 10 tys. zł. Według danych producenta MiTo napędzane słabszym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s i zużywa w ruchu miejskim 5,5 l oleju napędowego na 100 km. Mocniejszy diesle jest droższy od podstawowego silnika benzynowego o 23 tys. zł, ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną 120 KM. Rozpędza MiTo od 0 do 100 km/h (dane producenta) 9,9 s i spala 5,9 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Nasz wybór: Benzynowa jednostka o mocy 135 KM. Zapewnia bardzo przyzwoite osiągi i zużywa przy tym umiarkowane ilości paliwa. Zamożni ekscentrycy mogą zaszaleć i kupić najmocniejszą wersję o mocy 170 KM.

Zobacz również: Best of test - kwiecień 2011

Poradnik kupującego: wersja wyposażeniowa

Oprócz dostępnej jedynie z najmocniejszym silnikiem wersji QUADRIFOLGIO VERDE, nabywcy mogą wybierać spośród dwóch odmian wyposażeniowych Alfy MiTo – podstawowej Progression oraz bogatszej Distinctive.

Odmiana Distinctive jest droższa od Progression o 5 tys. zł i ma bogatsze wyposażenie m.in. o automatyczną dwustrefową klimatyzację (3000 zł), droższe o 1700 zł obręcze ze stopów lekkich, chromowane listwy (500 zł), przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy (850 zł) oraz wyświetlacz w układzie Matrix (350 zł).

Nasz wybór: Distinctive, bo tylko ta wersja daje możliwość wykupienia atrakcyjnego pod względem wizualnym pakietu Sport.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA