REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo MiTo – którą wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Alfa Romeo MiTo Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo MiTo Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo MiTo dostępna jest z czterema jednostkami benzynowymi oraz dwoma wysokoprężnymi. Podczas zakupu można też wybrać jedną spośród dwóch odmian wyposażeniowych. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: nadwozie

Alfa Romeo MiTo dostępna jest w tylko jednej odmianie nadwoziowej, jako trzydrzwiowy hatchback. 

REKLAMA

Poradnik kupującego: silniki

Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l rozwijający moc maksymalną 78 KM. Jednak zakup tej wersji silnikowej nie ma sensu. Według danych producenta podstawowa odmiana MiTo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 165 km/h. To osiągi niezadowalające w przypadku auta o sportowych charakterze jak Alfa Romeo. Tym bardziej, że według danych producenta jednostka ta zajmuje przedostatnie miejsce wśród innych oferowanych jednostek napędowych pod względem zużycia paliwa w ruchu miejskim (7,7 l/100 km).

Dokładając do ceny zakupu 5 tys. zł możemy nabyć MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 105 KM. Ta wersja malej Alfy według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,5 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l benzyny na 100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo MiTo

REKLAMA

Droższy o 13 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany)jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 135 KM. Ta wersja Alfy według danych producenta „setkę” osiąga po 8,4 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,4 l benzyny na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dopłacając 31 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany) możemy nabyć najmocniejszą odmianę Alfy MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l o mocy 170 KM. Według danych producenta MiTo w tej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i zużywa w ruchu miejskim 8,1 l benzyny na 100 km. Najmocniejszy silnik w MiTo możemy zamówić tylko w jednej odmianie wyposażeniowej - QUADRIFOLGIO VERDE - zarezerwowanej właśnie dla opisywanej jednostki napędowej.

W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki. Słabszy o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 95 KM jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o 10 tys. zł. Według danych producenta MiTo napędzane słabszym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s i zużywa w ruchu miejskim 5,5 l oleju napędowego na 100 km. Mocniejszy diesle jest droższy od podstawowego silnika benzynowego o 23 tys. zł, ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną 120 KM. Rozpędza MiTo od 0 do 100 km/h (dane producenta) 9,9 s i spala 5,9 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Nasz wybór: Benzynowa jednostka o mocy 135 KM. Zapewnia bardzo przyzwoite osiągi i zużywa przy tym umiarkowane ilości paliwa. Zamożni ekscentrycy mogą zaszaleć i kupić najmocniejszą wersję o mocy 170 KM.

Zobacz również: Best of test - kwiecień 2011

Poradnik kupującego: wersja wyposażeniowa

Oprócz dostępnej jedynie z najmocniejszym silnikiem wersji QUADRIFOLGIO VERDE, nabywcy mogą wybierać spośród dwóch odmian wyposażeniowych Alfy MiTo – podstawowej Progression oraz bogatszej Distinctive.

Odmiana Distinctive jest droższa od Progression o 5 tys. zł i ma bogatsze wyposażenie m.in. o automatyczną dwustrefową klimatyzację (3000 zł), droższe o 1700 zł obręcze ze stopów lekkich, chromowane listwy (500 zł), przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy (850 zł) oraz wyświetlacz w układzie Matrix (350 zł).

Nasz wybór: Distinctive, bo tylko ta wersja daje możliwość wykupienia atrakcyjnego pod względem wizualnym pakietu Sport.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA