REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo MiTo – którą wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Alfa Romeo MiTo Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl
Alfa Romeo MiTo Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo MiTo dostępna jest z czterema jednostkami benzynowymi oraz dwoma wysokoprężnymi. Podczas zakupu można też wybrać jedną spośród dwóch odmian wyposażeniowych. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: nadwozie

Alfa Romeo MiTo dostępna jest w tylko jednej odmianie nadwoziowej, jako trzydrzwiowy hatchback. 

REKLAMA

Poradnik kupującego: silniki

Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l rozwijający moc maksymalną 78 KM. Jednak zakup tej wersji silnikowej nie ma sensu. Według danych producenta podstawowa odmiana MiTo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i może się rozpędzić do 165 km/h. To osiągi niezadowalające w przypadku auta o sportowych charakterze jak Alfa Romeo. Tym bardziej, że według danych producenta jednostka ta zajmuje przedostatnie miejsce wśród innych oferowanych jednostek napędowych pod względem zużycia paliwa w ruchu miejskim (7,7 l/100 km).

Dokładając do ceny zakupu 5 tys. zł możemy nabyć MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 105 KM. Ta wersja malej Alfy według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,5 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l benzyny na 100 km.

Zobacz również: Opinie kierowców o Alfa Romeo MiTo

REKLAMA

Droższy o 13 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany)jest benzynowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy maksymalnej 135 KM. Ta wersja Alfy według danych producenta „setkę” osiąga po 8,4 s, a w ruchu miejskim zużywa 7,4 l benzyny na 100 km.

Dopłacając 31 tys. zł (w porównaniu do podstawowej odmiany) możemy nabyć najmocniejszą odmianę Alfy MiTo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l o mocy 170 KM. Według danych producenta MiTo w tej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 s i zużywa w ruchu miejskim 8,1 l benzyny na 100 km. Najmocniejszy silnik w MiTo możemy zamówić tylko w jednej odmianie wyposażeniowej - QUADRIFOLGIO VERDE - zarezerwowanej właśnie dla opisywanej jednostki napędowej.

W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki. Słabszy o pojemności 1,3 l i mocy maksymalnej 95 KM jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o 10 tys. zł. Według danych producenta MiTo napędzane słabszym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,6 s i zużywa w ruchu miejskim 5,5 l oleju napędowego na 100 km. Mocniejszy diesle jest droższy od podstawowego silnika benzynowego o 23 tys. zł, ma pojemność 1,6 l i rozwija moc maksymalną 120 KM. Rozpędza MiTo od 0 do 100 km/h (dane producenta) 9,9 s i spala 5,9 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta).

Nasz wybór: Benzynowa jednostka o mocy 135 KM. Zapewnia bardzo przyzwoite osiągi i zużywa przy tym umiarkowane ilości paliwa. Zamożni ekscentrycy mogą zaszaleć i kupić najmocniejszą wersję o mocy 170 KM.

Zobacz również: Best of test - kwiecień 2011

Poradnik kupującego: wersja wyposażeniowa

Oprócz dostępnej jedynie z najmocniejszym silnikiem wersji QUADRIFOLGIO VERDE, nabywcy mogą wybierać spośród dwóch odmian wyposażeniowych Alfy MiTo – podstawowej Progression oraz bogatszej Distinctive.

Odmiana Distinctive jest droższa od Progression o 5 tys. zł i ma bogatsze wyposażenie m.in. o automatyczną dwustrefową klimatyzację (3000 zł), droższe o 1700 zł obręcze ze stopów lekkich, chromowane listwy (500 zł), przyciski do sterowania radiem na kole kierownicy (850 zł) oraz wyświetlacz w układzie Matrix (350 zł).

Nasz wybór: Distinctive, bo tylko ta wersja daje możliwość wykupienia atrakcyjnego pod względem wizualnym pakietu Sport.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA