REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris – przestronny i cichy

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA


Auris znajduje się w ofercie producenta od ponad trzech lat, a w 2010 roku przeszedł facelifting. Czy zmiany wprowadzone w tym modelu wyszły Aurisowi na dobre?

Auris po face liftingu różni się od modelu oferowanego od 2007 roku reflektorami, które teraz upodabniają go do modelu Verso i Avensis. Zmieniono także wygląd zderzaków, i tylnych lamp. Do wykończenia wnętrza użyto lepszych jakościowo materiałów.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Toyota Auris nie została stworzona aby wyznaczać nowe trendy w dziedzinie wzornictwa. Karoseria auta sprawia wrażenie nieco napompowanej, ale dzięki temu wewnątrz znajdziemy miejsce potrzebne do wygodnego przemieszczania się. 

Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki, co w połączeniu z rzucającym się w oczy niebieskim lakierem, 17-calowymi aluminiowymi felgami i przyciemnionymi szybami sprawia, że Auris zwraca na siebie uwagę.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

REKLAMA

Wnętrze/wyposażenie

Auris reprezentuje Toyotę w segmencie C i z założenia ma być autem uniwersalnym. Tak też jest w rzeczywistości. Pięciodrzwiowy hatchback zapewnia poczucie przestrzeni zwłaszcza pasażerom pierwszego rzędu siedzeń. Auto sprawdzi się zarówno jako pojazd do poruszania się po mieście, ale i zawiezie rodzinę na wakacje. Przednie fotele są dość duże i wygodne. W Aurisie dobrze poczują się osoby preferujące wyższą pozycję za kierownicą. W tylnej części kabiny pasażerskiej również nie można narzekać na brak miejsca pod warunkiem, że posadzimy tam dwie osoby. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możliwości przewozowe Aurisa w przypadku wariantu pięcioosobowego są przeciętne, ponieważ bagażnik ma pojemność 354 litry. Jeśli zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś więcej można złożyć tylną kanapę, która dzieli się w stosunku 60:40.

Zobacz również: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Pomimo podniesienia jakości wykończenia wnętrza sprawia ono wrażenie plastikowego, a to za sprawą szarego panelu łączącego tunel środkowy z deską rozdzielczą. 

Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej. Dopiero przy prędkościach rzędu 150 km/h do wnętrza pojazdu dociera szum opon i hałas powietrza opływającego auto. 

Testowany egzemplarz był wyposażony w automatyczną dwustrefową klimatyzację, siedzenia pokryte alcantarą i czujniki cofania, co razem ze spojlerem zamocowanym na tylnej klapie, przyciemnianymi szybami i aluminiowymi siedemnastocalowymi obręczami zawiera pakiet Dynamic.


Silnik i zawieszenie

Samochód, którym mieliśmy okazję jeździć został wyposażony w benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, która generuje moc 132 KM. Silnik ten dobrze radzi sobie z ważącym niespełna 1300 kilogramów autem.

Auris potrafi być oszczędny. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu zaowocuje spalaniem rzędu 8 litrów na 100 kilometrów w mieście. Jeśli zechcemy poruszać się bardziej energicznie łatwo osiągniemy poziom 12 litrów. Spokojnie przejechane 100 kilometrów poza miastem kosztuje około 7 litrów benzyny.

W kompaktowej Toyocie zastosowano klasyczny układ zawieszenia z tylną belką skrętną. Inżynierowie w procesie ustawiania sztywności wzięli pod uwagę gusta europejskich klientów. Auris całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, ale koła o dużej średnicy obniżały nieco komfort jazdy.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Podsumowanie

Auris jest trzecim pod względem popularności modelem Toyoty w Polsce. W marcu 2011 roku na naszym rynku sprzedano prawie 600 egzemplarzy tego auta. Bez wątpienia duży wpływ na sprzedaż ma fakt, że Auris jest następcą słynącej z bezproblemowej eksploatacji Corolli. 

Aby stać się posiadaczem Toyoty Auris należy przeznaczyć na zakup 57 800 zł w przypadku trzydrzwiowego hatchbacka zasilanego benzyną. Aby kupić pięciodrzwiową wersje benzynową wystarczy mieć 59 600, a najuboższy diesel to wydatek 68 200 złotych.

Zobacz również: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4245 mm

Szerokość: 1760 mm

Wysokość: 1515 mm

Rozstaw osi: 2600 mm

Masa: 1245 kg

Pojemność bagażnika: 354 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 777 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1598 ccm

Moc silnika: 132 KM/6400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm/4400 obr/min

Prędkość maksymalna: 195 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10 sekund

Zużycie paliwa: 7,3/5,1/5,9 (miasto/trasa/średnia)(według danych producenta)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Auris z założenia ma być autem uniwersalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne światła zostały nieznacznie przestylizowane Fot. Moto.wieszjak.pl
Teraz światła upodabniają Aurisa do modelu Verso i Avensis Fot. Moto.wieszjak.pl
Felgi aluminiowe są wyposażeniem opcjonalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
354 litry przestrzeni bagażowej to przeciętny wynik w klasie Fot. Moto.wieszjak.pl
Podróżowanie na tylnej kanapie nie jest męczące, fotele są wygodne Fot. Moto.wieszjak.pl
Dobre wyprofilowanie foteli zapewnia komfort podróżowania Fot. Moto.wieszjak.pl
W środku znajdziemy kilka sporej wielkości schowków Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowana Toyota Auris była wyposażona w 6 biegową skrzynię manualną Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja dostępna jest za dopłatą Fot. Moto.wieszjak.pl
Jakość wykończenia poprawiła się w stosunku do poprzednika Fot. Moto.wieszjak.pl
Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA