REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris – przestronny i cichy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA


Auris znajduje się w ofercie producenta od ponad trzech lat, a w 2010 roku przeszedł facelifting. Czy zmiany wprowadzone w tym modelu wyszły Aurisowi na dobre?

Auris po face liftingu różni się od modelu oferowanego od 2007 roku reflektorami, które teraz upodabniają go do modelu Verso i Avensis. Zmieniono także wygląd zderzaków, i tylnych lamp. Do wykończenia wnętrza użyto lepszych jakościowo materiałów.

REKLAMA

Nadwozie

Toyota Auris nie została stworzona aby wyznaczać nowe trendy w dziedzinie wzornictwa. Karoseria auta sprawia wrażenie nieco napompowanej, ale dzięki temu wewnątrz znajdziemy miejsce potrzebne do wygodnego przemieszczania się. 

Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki, co w połączeniu z rzucającym się w oczy niebieskim lakierem, 17-calowymi aluminiowymi felgami i przyciemnionymi szybami sprawia, że Auris zwraca na siebie uwagę.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Auris reprezentuje Toyotę w segmencie C i z założenia ma być autem uniwersalnym. Tak też jest w rzeczywistości. Pięciodrzwiowy hatchback zapewnia poczucie przestrzeni zwłaszcza pasażerom pierwszego rzędu siedzeń. Auto sprawdzi się zarówno jako pojazd do poruszania się po mieście, ale i zawiezie rodzinę na wakacje. Przednie fotele są dość duże i wygodne. W Aurisie dobrze poczują się osoby preferujące wyższą pozycję za kierownicą. W tylnej części kabiny pasażerskiej również nie można narzekać na brak miejsca pod warunkiem, że posadzimy tam dwie osoby. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możliwości przewozowe Aurisa w przypadku wariantu pięcioosobowego są przeciętne, ponieważ bagażnik ma pojemność 354 litry. Jeśli zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś więcej można złożyć tylną kanapę, która dzieli się w stosunku 60:40.

Zobacz również: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Pomimo podniesienia jakości wykończenia wnętrza sprawia ono wrażenie plastikowego, a to za sprawą szarego panelu łączącego tunel środkowy z deską rozdzielczą. 

Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej. Dopiero przy prędkościach rzędu 150 km/h do wnętrza pojazdu dociera szum opon i hałas powietrza opływającego auto. 

Testowany egzemplarz był wyposażony w automatyczną dwustrefową klimatyzację, siedzenia pokryte alcantarą i czujniki cofania, co razem ze spojlerem zamocowanym na tylnej klapie, przyciemnianymi szybami i aluminiowymi siedemnastocalowymi obręczami zawiera pakiet Dynamic.


Silnik i zawieszenie

Samochód, którym mieliśmy okazję jeździć został wyposażony w benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, która generuje moc 132 KM. Silnik ten dobrze radzi sobie z ważącym niespełna 1300 kilogramów autem.

REKLAMA

Auris potrafi być oszczędny. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu zaowocuje spalaniem rzędu 8 litrów na 100 kilometrów w mieście. Jeśli zechcemy poruszać się bardziej energicznie łatwo osiągniemy poziom 12 litrów. Spokojnie przejechane 100 kilometrów poza miastem kosztuje około 7 litrów benzyny.

W kompaktowej Toyocie zastosowano klasyczny układ zawieszenia z tylną belką skrętną. Inżynierowie w procesie ustawiania sztywności wzięli pod uwagę gusta europejskich klientów. Auris całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, ale koła o dużej średnicy obniżały nieco komfort jazdy.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Podsumowanie

Auris jest trzecim pod względem popularności modelem Toyoty w Polsce. W marcu 2011 roku na naszym rynku sprzedano prawie 600 egzemplarzy tego auta. Bez wątpienia duży wpływ na sprzedaż ma fakt, że Auris jest następcą słynącej z bezproblemowej eksploatacji Corolli. 

Aby stać się posiadaczem Toyoty Auris należy przeznaczyć na zakup 57 800 zł w przypadku trzydrzwiowego hatchbacka zasilanego benzyną. Aby kupić pięciodrzwiową wersje benzynową wystarczy mieć 59 600, a najuboższy diesel to wydatek 68 200 złotych.

Zobacz również: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4245 mm

Szerokość: 1760 mm

Wysokość: 1515 mm

Rozstaw osi: 2600 mm

Masa: 1245 kg

Pojemność bagażnika: 354 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 777 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1598 ccm

Moc silnika: 132 KM/6400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm/4400 obr/min

Prędkość maksymalna: 195 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10 sekund

Zużycie paliwa: 7,3/5,1/5,9 (miasto/trasa/średnia)(według danych producenta)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Auris z założenia ma być autem uniwersalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne światła zostały nieznacznie przestylizowane Fot. Moto.wieszjak.pl
Teraz światła upodabniają Aurisa do modelu Verso i Avensis Fot. Moto.wieszjak.pl
Felgi aluminiowe są wyposażeniem opcjonalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
354 litry przestrzeni bagażowej to przeciętny wynik w klasie Fot. Moto.wieszjak.pl
Podróżowanie na tylnej kanapie nie jest męczące, fotele są wygodne Fot. Moto.wieszjak.pl
Dobre wyprofilowanie foteli zapewnia komfort podróżowania Fot. Moto.wieszjak.pl
W środku znajdziemy kilka sporej wielkości schowków Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowana Toyota Auris była wyposażona w 6 biegową skrzynię manualną Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja dostępna jest za dopłatą Fot. Moto.wieszjak.pl
Jakość wykończenia poprawiła się w stosunku do poprzednika Fot. Moto.wieszjak.pl
Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA