REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Punto Evo: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Punto to miejskie auto segmentu B. Największym dylematem jest wybór jednostki napędowej, wersje wyposażeniowe są już mniej skomplikowane. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozia

Trzydrzwiowy hatchback: Cena od 40 990 zł. Troje drzwi, miejsce w środku dla czterech osób. Wariant dla ludzi młodszych, którzy nie będą potrzebowali drugiej pary drzwi.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Punto

Pięciodrzwiowy hatchback: Cena od 42 490. Różnica kosztów nie jest wielka, w zamian otrzymujemy nieco wygodniejszy dostęp do drugiego rzędu siedzeń. Odbywa się to oczywiście kosztem krótszych przednich drzwi.

Sedan: w ofercie Fiata figuruje jako Fiat Linea, jest to jednak nic innego jak czterodrzwiowe Grande Punto z wystającym bagażnikiem. Jest jedna różnica: Linea oparte jest o Grande Punto (obecnie nazywane Grande Punto Actual), nie zaś o nowe Punto Evo, choć różnice są raczej stylistyczne, bo to nadal ten sam samochód. Linea dostępna jest tylko z 77-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4. Ceny od 37 490 zł. Wspominamy o nim dla porządku, gdyż przyporządkowany jest poprzedniej generacji Punto, Linea nie będzie więc brana pod uwagę przy wyborze wersji i traktowana jako osobny samochód.

Wybór: pięciodrzwiowy hatchback.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

REKLAMA

1.2 69KM – Najtańszy silnik w ofercie Fiata. Ceny zaczynają się od 39 900 zł (za wersję 3 drzwiową). Jednostka typowo miejska, o słabych osiągach, odznaczająca się jednak niskim spalaniem na poziomie 5.2 litra na 100 km. Do setki przyspiesza w 14.5 sekundy. Prędkość maksymalna na poziomie 155 km/h w mieście i tak nie będzie rozwijana. Niski moment obrotowy (102 Nm) w razie opresji, zmusza kierowcę do wejścia na naprawdę wysokie obroty, powodując przy tym sporo hałasu.

1.4 77 KM – ciekawa alternatywa dla silnika 1.2. Cena od 45 990 zł. Silnik nieco mocniejszy, charakteryzujący się lepszymi osiągami niż najmniejsza jednostka w gamie. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 13.2 sekundy, zapewnia w miarę sprawne poruszanie się w miejskich warunkach, spalając przy tym średnio, zaledwie 0.5 litra paliwa więcej niż jednostka 1.2. Do sprawnej jazdy po mieście – silnik wystarczający, ale spalanie w mieście wynoszące 7.4 litra na 100 km każe zastanowić się nad wyborem nieco mocniejszej wersji. Jednostka jest również dostępna z automatyczną skrzynią biegów Dualogic (wymaga dopłaty 2500 zł).

REKLAMA

1.4 Multiair 105KM – jednostka dostępna z 6 biegową przekładnią manualną, co bez kompleksów pozwala na dalsze wypady za miasto. 10.8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna 185 km/h - stawiają tę jednostkę w środku stawki. Przyzwoite osiągi, dają możliwość komfortowej jazdy przy średnim spalaniu na poziomie 5.7 litra na setkę. W mieście spalanie wzrasta do 7.5 litra co jest przyzwoitą wartością biorąc pod uwagę niezłe parametry pracy silnika. 6 biegowa skrzynia umożliwia cichą jazdę nawet przy większych prędkościach. 105 konna wersja oferuje dobry stosunek jakości do ceny. A ta zaczyna się od 55 490 zł dla wersji trzydrzwiowej.

1.4 Multiair 135 KM – najmocniejsza jednostka występująca w małym Fiacie. Oferuje iście sportowe osiągi, niestety przy cenie za jaką można kupić samochód segmentu C (od 60 490 zł). Punto Evo z tym silnikiem przyspiesza do setki w 8.5 sekundy i rozpędza do 200km/h. Przy swoich sportowych osiągach, spalanie jest na bardzo dobrym poziomie i kształtuje podobnie, jak w słabszych o ponad 50 KM wersjach! Auto w cyklu pozamiejskim spala 7.5 litra, w mieście ta wartość wzrasta nawet do 9-10 litrów na 100 km (dane z testu). Moment obrotowy przekracza 200 Nm i jest dostępny już od 1750 obrotów co czyni Punto miejskim ścigaczem. Tylko gdyby nie ta cena…

Diesle:

1.3 Multijet 95 KM – dostępny zarówno z automatem Dualogic jak i skrzynią manualną. Ceny zaczynają się od 59 990 zł co przy obecnych cenach paliwa, nie jest tanią ofertą.Auto odwdzięcza się niskim spalaniem, średnio 4.2 litra na setkę, natomiast w trasie jest w stanie zejść poniżej 4 litrów. Osiągi ustępują jednak wersji Multiair. Punto z silnikiem diesla przyspiesza do 100 km/h w 11.9 sekundy. Maksymalnie, 5 biegowa wersja, rozpędzi nas do 178 km/h. Zaletą jest spora elastyczność, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od 1750 obrotów.

1.3 Multijet 75 KM – najsłabszego diesla kupimy za 57 990 zł. Niestety dość wyraźnie ustępuje on osiągami swojemu mocniejszemu bratu, co przy niewielkiej różnicy w cenie, czyni go wyjątkowo nieatrakcyjną ofertą. Do setki rozpędza się w 13.6 sekundy i nie pojedzie szybciej niż 165 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4.1 litra to zaledwie 0.1 litra mniej niż mocniejsza o 20 KM wersja. Za to tak niskie spalanie, przy 45 litrowej pojemności baku, gwarantuje że nie będziemy musieli często odwiedzać stacji benzynowych.

Wybór: 1,4 benzyna 77 KM - najpopularniejszy, w zupełności wystarczy do miasta.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Active – wersja podstawowa. Większość elementów wyposażenia jest tu w opcji. Cena od 40 990 zł.

Mylife – dopłacamy około 4 tysiące złotych do Active i mamy Mylife. Różnic jest kilka, w standardzie mamy skórzaną tapicerkę, klimatyzację, radio CD z Mp3, bluetooth i obsługę systemów z koła kierownicy. Nawigacja jest w opcji. Cena od 44 990 zł. Wadą jest to, że w tej wersji dostępne są tylko dwa podstawowe silniki benzynowe o mocach 69 i 77 KM, silników diesla brak. Wersja typowo miejska, choć warta uwagi ze względu na bogate wyposażenie.

Dynamic – Cena od 46 990 zł. Bardzo podobny do wersji Mylife, główna różnica to zderzaki w kolorze nadwozia i większe opony. No i cała gama silników, której w Mylife brakuje

Energy – Cena od 60 490 zł. Topowa, najszybsza wersja Punto Evo (pomijając Abartha). 135-konny silnik Multiair Turbo i bogate wyposażenie. Fajny bajer, jednak lepiej już dopłacić i kupić Abartha, jeśli szukamy hot-hatcha. Wersja dostępna tylko w wariancie 3-drzwiowym.

Estiva – pięciodrzwiowy odpowiednik wersji Mylife, niestety bez radia w standardzie (trzeba dopłacić). Dwa silniki benzynowe 1,2 69 KM i 1,4 77 KM. Cena od 44 990 zł.

Wybór: Dynamic. Najczęściej wybierany przez klientów wariant. Ma porządny pakiet wyposażeniowy, a do tego pełną gamę silników.

Redakcja poleca: 5-drzwiowy hatchback 1,4 benzyna 77 KM Dynamic 48 490 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA