REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Punto Evo: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Fiat Punto Evo kosztuje od 40 990 zł fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Punto to miejskie auto segmentu B. Największym dylematem jest wybór jednostki napędowej, wersje wyposażeniowe są już mniej skomplikowane. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozia

Trzydrzwiowy hatchback: Cena od 40 990 zł. Troje drzwi, miejsce w środku dla czterech osób. Wariant dla ludzi młodszych, którzy nie będą potrzebowali drugiej pary drzwi.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Punto

Pięciodrzwiowy hatchback: Cena od 42 490. Różnica kosztów nie jest wielka, w zamian otrzymujemy nieco wygodniejszy dostęp do drugiego rzędu siedzeń. Odbywa się to oczywiście kosztem krótszych przednich drzwi.

Sedan: w ofercie Fiata figuruje jako Fiat Linea, jest to jednak nic innego jak czterodrzwiowe Grande Punto z wystającym bagażnikiem. Jest jedna różnica: Linea oparte jest o Grande Punto (obecnie nazywane Grande Punto Actual), nie zaś o nowe Punto Evo, choć różnice są raczej stylistyczne, bo to nadal ten sam samochód. Linea dostępna jest tylko z 77-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4. Ceny od 37 490 zł. Wspominamy o nim dla porządku, gdyż przyporządkowany jest poprzedniej generacji Punto, Linea nie będzie więc brana pod uwagę przy wyborze wersji i traktowana jako osobny samochód.

REKLAMA

Wybór: pięciodrzwiowy hatchback.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

1.2 69KM – Najtańszy silnik w ofercie Fiata. Ceny zaczynają się od 39 900 zł (za wersję 3 drzwiową). Jednostka typowo miejska, o słabych osiągach, odznaczająca się jednak niskim spalaniem na poziomie 5.2 litra na 100 km. Do setki przyspiesza w 14.5 sekundy. Prędkość maksymalna na poziomie 155 km/h w mieście i tak nie będzie rozwijana. Niski moment obrotowy (102 Nm) w razie opresji, zmusza kierowcę do wejścia na naprawdę wysokie obroty, powodując przy tym sporo hałasu.

1.4 77 KM – ciekawa alternatywa dla silnika 1.2. Cena od 45 990 zł. Silnik nieco mocniejszy, charakteryzujący się lepszymi osiągami niż najmniejsza jednostka w gamie. Przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 13.2 sekundy, zapewnia w miarę sprawne poruszanie się w miejskich warunkach, spalając przy tym średnio, zaledwie 0.5 litra paliwa więcej niż jednostka 1.2. Do sprawnej jazdy po mieście – silnik wystarczający, ale spalanie w mieście wynoszące 7.4 litra na 100 km każe zastanowić się nad wyborem nieco mocniejszej wersji. Jednostka jest również dostępna z automatyczną skrzynią biegów Dualogic (wymaga dopłaty 2500 zł).

1.4 Multiair 105KM – jednostka dostępna z 6 biegową przekładnią manualną, co bez kompleksów pozwala na dalsze wypady za miasto. 10.8 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna 185 km/h - stawiają tę jednostkę w środku stawki. Przyzwoite osiągi, dają możliwość komfortowej jazdy przy średnim spalaniu na poziomie 5.7 litra na setkę. W mieście spalanie wzrasta do 7.5 litra co jest przyzwoitą wartością biorąc pod uwagę niezłe parametry pracy silnika. 6 biegowa skrzynia umożliwia cichą jazdę nawet przy większych prędkościach. 105 konna wersja oferuje dobry stosunek jakości do ceny. A ta zaczyna się od 55 490 zł dla wersji trzydrzwiowej.

1.4 Multiair 135 KM – najmocniejsza jednostka występująca w małym Fiacie. Oferuje iście sportowe osiągi, niestety przy cenie za jaką można kupić samochód segmentu C (od 60 490 zł). Punto Evo z tym silnikiem przyspiesza do setki w 8.5 sekundy i rozpędza do 200km/h. Przy swoich sportowych osiągach, spalanie jest na bardzo dobrym poziomie i kształtuje podobnie, jak w słabszych o ponad 50 KM wersjach! Auto w cyklu pozamiejskim spala 7.5 litra, w mieście ta wartość wzrasta nawet do 9-10 litrów na 100 km (dane z testu). Moment obrotowy przekracza 200 Nm i jest dostępny już od 1750 obrotów co czyni Punto miejskim ścigaczem. Tylko gdyby nie ta cena…

Diesle:

1.3 Multijet 95 KM – dostępny zarówno z automatem Dualogic jak i skrzynią manualną. Ceny zaczynają się od 59 990 zł co przy obecnych cenach paliwa, nie jest tanią ofertą.Auto odwdzięcza się niskim spalaniem, średnio 4.2 litra na setkę, natomiast w trasie jest w stanie zejść poniżej 4 litrów. Osiągi ustępują jednak wersji Multiair. Punto z silnikiem diesla przyspiesza do 100 km/h w 11.9 sekundy. Maksymalnie, 5 biegowa wersja, rozpędzi nas do 178 km/h. Zaletą jest spora elastyczność, maksymalny moment obrotowy jest dostępny już od 1750 obrotów.

1.3 Multijet 75 KM – najsłabszego diesla kupimy za 57 990 zł. Niestety dość wyraźnie ustępuje on osiągami swojemu mocniejszemu bratu, co przy niewielkiej różnicy w cenie, czyni go wyjątkowo nieatrakcyjną ofertą. Do setki rozpędza się w 13.6 sekundy i nie pojedzie szybciej niż 165 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4.1 litra to zaledwie 0.1 litra mniej niż mocniejsza o 20 KM wersja. Za to tak niskie spalanie, przy 45 litrowej pojemności baku, gwarantuje że nie będziemy musieli często odwiedzać stacji benzynowych.

Wybór: 1,4 benzyna 77 KM - najpopularniejszy, w zupełności wystarczy do miasta.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Poradnik kupującego: Wyposażenie

Active – wersja podstawowa. Większość elementów wyposażenia jest tu w opcji. Cena od 40 990 zł.

Mylife – dopłacamy około 4 tysiące złotych do Active i mamy Mylife. Różnic jest kilka, w standardzie mamy skórzaną tapicerkę, klimatyzację, radio CD z Mp3, bluetooth i obsługę systemów z koła kierownicy. Nawigacja jest w opcji. Cena od 44 990 zł. Wadą jest to, że w tej wersji dostępne są tylko dwa podstawowe silniki benzynowe o mocach 69 i 77 KM, silników diesla brak. Wersja typowo miejska, choć warta uwagi ze względu na bogate wyposażenie.

Dynamic – Cena od 46 990 zł. Bardzo podobny do wersji Mylife, główna różnica to zderzaki w kolorze nadwozia i większe opony. No i cała gama silników, której w Mylife brakuje

Energy – Cena od 60 490 zł. Topowa, najszybsza wersja Punto Evo (pomijając Abartha). 135-konny silnik Multiair Turbo i bogate wyposażenie. Fajny bajer, jednak lepiej już dopłacić i kupić Abartha, jeśli szukamy hot-hatcha. Wersja dostępna tylko w wariancie 3-drzwiowym.

Estiva – pięciodrzwiowy odpowiednik wersji Mylife, niestety bez radia w standardzie (trzeba dopłacić). Dwa silniki benzynowe 1,2 69 KM i 1,4 77 KM. Cena od 44 990 zł.

Wybór: Dynamic. Najczęściej wybierany przez klientów wariant. Ma porządny pakiet wyposażeniowy, a do tego pełną gamę silników.

Redakcja poleca: 5-drzwiowy hatchback 1,4 benzyna 77 KM Dynamic 48 490 zł

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA