REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 207 - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Poradnik kupującego: Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

3-drzwiowy hatchback – wersja trzydrzwiowa, najładniejsza 207-ka z całej oferty. Biorąc pod uwagę małą ilość miejsca z tyłu, wersja ta nie jest wcale złą propozycją, jeśli tylko auto będzie użytkowane głównie przez maksymalnie dwie osoby. Jest to też jedyna wersja, gdzie dostępny jest doskonały, 156-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Ceny wersji podstawowej zaczynają się od 44 000 zł.

REKLAMA

5-drzwiowy hatchback – najczęściej kupowana wersja, druga para drzwi daje swobodny dostęp do drugiego rzędu siedzeń. W wersji tej mamy największe pole do popisu jeśli chodzi o wybór silnika i wyposażenia, dostępny jest nawet 4-biegowy automat. Droższy o 1600 złotych od wersji 3-drzwiowej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeot 207

SW – wersja kombi. Bagażnik ma regularne kształty, do auta mieści się do 1258 litrów bagażu. Jest to jednak w klasie średni wynik. Dopłata jest jednak dość słona, ceny zaczynają się bowiem od 49 200 zł.

CC - kabriolet. Cena od 75 600 zł. Auto o charakterze wypoczynkowym, raczej jako drugie lub trzecie w rodzinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybór: 5-drzwiowy hatchback. Niestety jest to wybór dyktowany ograniczeniami obecnej oferty, bowiem wersja 3-drzwiowa to albo 75-konny "golas", albo wersja sportowa, 156-konna. Nadwozie 5-drzwiowe oferuje bardzo dużą ilość wariantów silnika i wersji wyposażenia.

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

REKLAMA

1,4 75 KM – podstawowa jednostka w gamie. Kosztuje od 44 000 zł (wersja 3-drzwiowa auta), pali około 9 litrów w mieście. Dynamiki nie ma zbyt wiele, natomiast silnik jest bardzo tani w eksploatacji ze względu na prostotę konstrukcji. Bardzo dobrze sprawdzał się w 206, jest też niezłą propozycją w 207. Za dopłatą 4500 zł otrzymamy jeszcze fabryczną instalację gazową LPG, niestety tylko w wersji 5-drzwiowej. Prędkość maksymalna 167 km/h, od 0 do 100 przyspiesza w 14,7 sekundy (wersja SW).

1,4 95 KM – droższa o 3300 złotych wersja ze zmiennymi czasami wałków rozrządu. Pali o litr mniej, ma bardzo przyzwoitą dynamikę (13,4 sekundy do setki i 185 km/h prędkości maksymalnej). Jedna z najlepszych propozycji do miejskiego użytkowania.

1,6 VTi 120 KM – cena od 57 690 zł (wersja 5-drzwiowa). Byłaby to dobra propozycja gdyby dostępna była w nieco większej ilości wersji. Obecnie 120-konny silnik można kupić w wersji kombi (SW) i 5-drzwiowej, niestety w tej ostatniej tylko z automatyczną skrzynią biegów, która podnosi spalanie o około 1,5-2 litrów na sto kilometrów. Z manualną skrzynią biegów silnik ten zużywa w 207-ce SW około 8 litrów benzyny na sto kilometrów, do setki przyspiesza w 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 190 km/h.

1,6 THP 156 KM – dostępny tylko w wersji dwudrzwiowej. Doskonały, kulturalny, bardzo dynamiczny silnik o przyzwoitym zużyciu paliwa (wg. producenta 9,7 litra na 100 km w mieście). Ten sam silnik można spotkać w Citroenie DS3 czy Peugeocie 508, gdzie radzi sobie równie doskonale. Niestety dostępny jest tylko w wersji 3-drzwiowej za cenę 60 300 złotych. 207-ka z takim silnikiem ma 8 sekund do setki i 216 km/h prędkości maksymalnej.

Diesle:

REKLAMA

1,4 HDi FAP 70 KM – podstawowy diesel z ceną od 53 100 złotych. Niskie spalanie (wg. producenta 5,1 litra na 100 km) okupione jest bardzo słabą dynamiką (16,8 sekundy do setki, 166 km/h prędkości maksymalnej). Wyposażony jest w filtr cząstek stałych (FAP), który jednak w silnikach HDi nie jest zbyt uciążliwy w eksploatacji, bowiem podczas dopalania sadzy w filtrze używany jest specjalny płyn obniżający temperaturę spalania. Niestety silnik nie poraża również kulturą pracy.

1,6 HDi FAP 92 KM – cena od 62 900 zł. Dostępny jest w dwóch wersjach, zwykłej oraz 98G, o obniżonej emisji dwutlenku węgla (do 98g na 100 km). Ten drugi jest realnie droższy, jednak pali mniej (4,6 litra na 100 km w mieście zamiast 5,2 – dane producenta). Wartości mocy (92 KM) i momentu (230 Nm) są dla obu wersji te same, jednak według producenta 98G ma o sekundę dłuższy czas do setki (13,3 zamiast 12,2 s.)

Przeczytaj test: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

1,6 HDi FAP 112 KM – najdroższy i najszybszy diesel. Cena od 78 000 zł, silnik dostępny jest jednak tylko w wersji Outdoor SW. W mieście spala 5,7 litra na 100 km, do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, prędkość maksymalna to 188 km/h.

Wybór: Diesle są drogie. Za drogie. Najtańszy diesel (1,4 70 KM) jest wolniejszy od najtańszej benzyny (1,4 75 KM), a jest dodatkowo silnikiem mało przyjemnym w użytkowaniu. No i musimy za niego dopłacić 7500 zł, co przekłada się na… 1500 litrów paliwa. W praktyce, zakładając miejsko-korkowe zużycie paliwa na poziomie 10 litrów na sto kilometrów, przejedziemy 15 000 kilometrów zanim wyrównamy różnicę zakupu diesla i inwestycja zacznie się nam zwracać – a nie bierzemy jeszcze pod uwagę wyższych kosztów eksploatacji i serwisu. Dlatego polecamy jeden z dwóch podstawowych silników benzynowych: 1,4 75 KM lub 1,4 95 KM, ze wskazaniem na ten drugi. Koszt przyzwoitego silnika diesla winduje cenę 207-ki do poziomu, gdzie możliwy jest zakup auta kompaktowego.

Poradnik kupującego: Wersje wyposażenia

Peugeot oferuje multum wersji wyposażeniowych, od najsłabszego do najlepszego: Access, Business Line, Access 98G (wersja 5-drzwiowa z niskoemisyjnym dieslem), Active, Allure oraz Outdoor (tylko wersja SW). Różnice w wyposażeniu między pierwszymi trzema (Access, Access 98G oraz Business Line) są raczej kosmetyczne. Do typowo miejskich zastosowań w zupełności wystarczy. Business Line to wersja skierowana do klientów flotowych, bowiem pod maską tych aut znajdują się tylko silniki diesla.

Auto w tych podstawowych wariantach posiada całkiem przyzwoite wyposażenie, w każdej wersji radio CD z Mp3 i sterowaniem z kolumny kierownicy jest w standardzie, podobnie jak komputer pokładowy, elektryczne i podgrzewane szyby, centralny zamek z pilotem oraz manualna klimatyzacja.

Przeczytaj test: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Najbardziej wszechstronną jest wersja Active, kosztująca od 47 590 zł, gdzie wiele przydatnych elementów wspomagających komfort (nawigacja, bluetooth etc.) są dostępne w opcji (i nie są zbyt drogie!). W wersji tej dostępny jest też opcjonalny szklany dach Cielo. Najbogatsze są wersje Allure i Outdoor.

Wybór: Wersje wyposażeniowe są bardzo przemieszane, praktycznie każda ma nieco inne zastosowanie. Jednak według nas najlepszym wyborem, rozsądnym cenowo a pozwalającym dowolnie konfigurować auto, jest wersja Active.

Redakcja poleca: Peugeot 207 1,4 95 KM benzyna Active.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA