REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 207 - jakiego kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Poradnik kupującego: Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Poradnik kupującego: Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Konfigurowanie Peugeota 207 SW to dość skomplikowany proces. Należy dokonywać go etapami: od wyboru nadwozia, poprzez silnik, a skończywszy na wersji wyposażenia. Oto nasz poradnik kupującego.

Poradnik kupującego: Nadwozie

3-drzwiowy hatchback – wersja trzydrzwiowa, najładniejsza 207-ka z całej oferty. Biorąc pod uwagę małą ilość miejsca z tyłu, wersja ta nie jest wcale złą propozycją, jeśli tylko auto będzie użytkowane głównie przez maksymalnie dwie osoby. Jest to też jedyna wersja, gdzie dostępny jest doskonały, 156-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Ceny wersji podstawowej zaczynają się od 44 000 zł.

REKLAMA

REKLAMA

5-drzwiowy hatchback – najczęściej kupowana wersja, druga para drzwi daje swobodny dostęp do drugiego rzędu siedzeń. W wersji tej mamy największe pole do popisu jeśli chodzi o wybór silnika i wyposażenia, dostępny jest nawet 4-biegowy automat. Droższy o 1600 złotych od wersji 3-drzwiowej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeot 207

SW – wersja kombi. Bagażnik ma regularne kształty, do auta mieści się do 1258 litrów bagażu. Jest to jednak w klasie średni wynik. Dopłata jest jednak dość słona, ceny zaczynają się bowiem od 49 200 zł.

REKLAMA

CC - kabriolet. Cena od 75 600 zł. Auto o charakterze wypoczynkowym, raczej jako drugie lub trzecie w rodzinie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybór: 5-drzwiowy hatchback. Niestety jest to wybór dyktowany ograniczeniami obecnej oferty, bowiem wersja 3-drzwiowa to albo 75-konny "golas", albo wersja sportowa, 156-konna. Nadwozie 5-drzwiowe oferuje bardzo dużą ilość wariantów silnika i wersji wyposażenia.

Poradnik kupującego: Silniki

Benzynowe:

1,4 75 KM – podstawowa jednostka w gamie. Kosztuje od 44 000 zł (wersja 3-drzwiowa auta), pali około 9 litrów w mieście. Dynamiki nie ma zbyt wiele, natomiast silnik jest bardzo tani w eksploatacji ze względu na prostotę konstrukcji. Bardzo dobrze sprawdzał się w 206, jest też niezłą propozycją w 207. Za dopłatą 4500 zł otrzymamy jeszcze fabryczną instalację gazową LPG, niestety tylko w wersji 5-drzwiowej. Prędkość maksymalna 167 km/h, od 0 do 100 przyspiesza w 14,7 sekundy (wersja SW).

1,4 95 KM – droższa o 3300 złotych wersja ze zmiennymi czasami wałków rozrządu. Pali o litr mniej, ma bardzo przyzwoitą dynamikę (13,4 sekundy do setki i 185 km/h prędkości maksymalnej). Jedna z najlepszych propozycji do miejskiego użytkowania.

1,6 VTi 120 KM – cena od 57 690 zł (wersja 5-drzwiowa). Byłaby to dobra propozycja gdyby dostępna była w nieco większej ilości wersji. Obecnie 120-konny silnik można kupić w wersji kombi (SW) i 5-drzwiowej, niestety w tej ostatniej tylko z automatyczną skrzynią biegów, która podnosi spalanie o około 1,5-2 litrów na sto kilometrów. Z manualną skrzynią biegów silnik ten zużywa w 207-ce SW około 8 litrów benzyny na sto kilometrów, do setki przyspiesza w 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 190 km/h.

1,6 THP 156 KM – dostępny tylko w wersji dwudrzwiowej. Doskonały, kulturalny, bardzo dynamiczny silnik o przyzwoitym zużyciu paliwa (wg. producenta 9,7 litra na 100 km w mieście). Ten sam silnik można spotkać w Citroenie DS3 czy Peugeocie 508, gdzie radzi sobie równie doskonale. Niestety dostępny jest tylko w wersji 3-drzwiowej za cenę 60 300 złotych. 207-ka z takim silnikiem ma 8 sekund do setki i 216 km/h prędkości maksymalnej.

Diesle:

1,4 HDi FAP 70 KM – podstawowy diesel z ceną od 53 100 złotych. Niskie spalanie (wg. producenta 5,1 litra na 100 km) okupione jest bardzo słabą dynamiką (16,8 sekundy do setki, 166 km/h prędkości maksymalnej). Wyposażony jest w filtr cząstek stałych (FAP), który jednak w silnikach HDi nie jest zbyt uciążliwy w eksploatacji, bowiem podczas dopalania sadzy w filtrze używany jest specjalny płyn obniżający temperaturę spalania. Niestety silnik nie poraża również kulturą pracy.

1,6 HDi FAP 92 KM – cena od 62 900 zł. Dostępny jest w dwóch wersjach, zwykłej oraz 98G, o obniżonej emisji dwutlenku węgla (do 98g na 100 km). Ten drugi jest realnie droższy, jednak pali mniej (4,6 litra na 100 km w mieście zamiast 5,2 – dane producenta). Wartości mocy (92 KM) i momentu (230 Nm) są dla obu wersji te same, jednak według producenta 98G ma o sekundę dłuższy czas do setki (13,3 zamiast 12,2 s.)

Przeczytaj test: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

1,6 HDi FAP 112 KM – najdroższy i najszybszy diesel. Cena od 78 000 zł, silnik dostępny jest jednak tylko w wersji Outdoor SW. W mieście spala 5,7 litra na 100 km, do setki przyspiesza w 11,4 sekundy, prędkość maksymalna to 188 km/h.

Wybór: Diesle są drogie. Za drogie. Najtańszy diesel (1,4 70 KM) jest wolniejszy od najtańszej benzyny (1,4 75 KM), a jest dodatkowo silnikiem mało przyjemnym w użytkowaniu. No i musimy za niego dopłacić 7500 zł, co przekłada się na… 1500 litrów paliwa. W praktyce, zakładając miejsko-korkowe zużycie paliwa na poziomie 10 litrów na sto kilometrów, przejedziemy 15 000 kilometrów zanim wyrównamy różnicę zakupu diesla i inwestycja zacznie się nam zwracać – a nie bierzemy jeszcze pod uwagę wyższych kosztów eksploatacji i serwisu. Dlatego polecamy jeden z dwóch podstawowych silników benzynowych: 1,4 75 KM lub 1,4 95 KM, ze wskazaniem na ten drugi. Koszt przyzwoitego silnika diesla winduje cenę 207-ki do poziomu, gdzie możliwy jest zakup auta kompaktowego.

Poradnik kupującego: Wersje wyposażenia

Peugeot oferuje multum wersji wyposażeniowych, od najsłabszego do najlepszego: Access, Business Line, Access 98G (wersja 5-drzwiowa z niskoemisyjnym dieslem), Active, Allure oraz Outdoor (tylko wersja SW). Różnice w wyposażeniu między pierwszymi trzema (Access, Access 98G oraz Business Line) są raczej kosmetyczne. Do typowo miejskich zastosowań w zupełności wystarczy. Business Line to wersja skierowana do klientów flotowych, bowiem pod maską tych aut znajdują się tylko silniki diesla.

Auto w tych podstawowych wariantach posiada całkiem przyzwoite wyposażenie, w każdej wersji radio CD z Mp3 i sterowaniem z kolumny kierownicy jest w standardzie, podobnie jak komputer pokładowy, elektryczne i podgrzewane szyby, centralny zamek z pilotem oraz manualna klimatyzacja.

Przeczytaj test: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Najbardziej wszechstronną jest wersja Active, kosztująca od 47 590 zł, gdzie wiele przydatnych elementów wspomagających komfort (nawigacja, bluetooth etc.) są dostępne w opcji (i nie są zbyt drogie!). W wersji tej dostępny jest też opcjonalny szklany dach Cielo. Najbogatsze są wersje Allure i Outdoor.

Wybór: Wersje wyposażeniowe są bardzo przemieszane, praktycznie każda ma nieco inne zastosowanie. Jednak według nas najlepszym wyborem, rozsądnym cenowo a pozwalającym dowolnie konfigurować auto, jest wersja Active.

Redakcja poleca: Peugeot 207 1,4 95 KM benzyna Active.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA