REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot Partner Tepee: Nie tylko dla Nomadów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Peugeot Partner przód
Peugeot Partner przód

REKLAMA

REKLAMA

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

REKLAMA

REKLAMA

Prestiż, wizerunek, grupa docelowa – w zasadzie takie same. Pod maską też to samo. Zawieszenie u Citroena hydropneumatyczne w niektórych modelach jest świetnym rozwiązaniem, ale nie na polskie drogi. Wygląd – co kto lubi – o gustach się nie dyskutuje. Obie firmy mają swoje charakterystyczne kształty, a wybór samochodu często jest wynikiem wrażenia estetycznego. Co, jeśli modele danej klasy u obu producentów są identyczne, nawet jeśli kolor nadwozia jest taki sam? Oceńcie sami. Test Citroena Berlingo w wersji XTR znajdziecie tutaj. A oto rywal – bliźniak, Peugeot Partner Tepee.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie Partner

Z zewnątrz różnice są niemal niezauważalne – inny pas przedni z atrapą i reflektorami, tył różni się tylko rozmieszczeniem oznaczeń marki i modelu. Wnętrze odsłania jedną zasadniczą różnicę – w Peugeocie jest duży, górujący nad kokpitem, ekran multifunkcyjny, a to wskazuje niewątpliwie na wyposażenie auta w system nawigacji GPS, który jest zresztą bardzo prosty w obsłudze – rozgryzienie go zajęło mi jakieś 20 sekund. Interfejs jest przyjazny, a wyświetlane wskazówki czytelne. Podobnie łatwo nawiguje się wśród stacji radiowych. Kolorystyka deski rozdzielczej i tapicerki w porównaniu z XTR jest bardziej stonowana, można powiedzieć „biznesowa”.

REKLAMA

Funkcjonalność wnętrza jest tu na najwyższym poziomie – schowki, boxy, stoliki, uchwyty, podłokietniki, regulacja foteli, składanie kanapy, a także nieoceniony w zimie wewnętrzny bagażnik narciarski. Niestety wielość tych wszystkich dodatków nieco hałasuje podczas jazdy, szczególnie po mniej równej drodze. Ogromna otwarta przestrzeń kabiny potęguje te wrażenia dźwiękowe. Sam silnik jest dobrze wyciszony, jednak nie aż tak, żeby do kabiny nie przenikało jego potężne, wysokoprężne brzmienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

Skoro o silniku mowa, to przypomnijmy, że pod maską towarowo-rodzinnego Peugeota pracuje 110-konny HDI 16 o pojemności 1.6 litra. Wystarcza do osiągnięcia przyzwoitej dynamiki nawet w pełnym składzie na pokładzie, a spalanie w mieście nie przekracza 8 litrów. Jeśli chodzi o prowadzenie, to jest porównywalne do znanego z miejskich, zwinnych autek. Zarówno jazda w zakrętach jest łatwa i stabilna, jak i manewrowanie po zatłoczonych ulicach, czemu sprzyja dodatkowo wysoka pozycja za kierownicą.

Sentyment – tylko tyle pozostaje, jeśli chodzi o różnicę pomiędzy Peugeotem Partnerem Tepee a Citroenem Berlingo XTR. Oba są tak samo przystojne i funkcjonalne. Jeśli w rodzinie jest już inne auto którejś z tych marek, to oczywiście lepiej kupić kolejne auto tej samej marki – ten sam serwis, te same znajomości. Ale jeśli nie mieliśmy do tej pory doświadczenia z żadną z tych marek, a mamy ochotę zakupić takie uniwersalne auto i nie jesteśmy pewni które, to zawsze możemy rzucić monetą.

Zobacz też: Peugeot RCZ: TT po francusku

Peugeot Partner przód
Peugeot Partner tył
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner kokpit
Peugeot Partner fotele przód
Peugeot Partner siedzenia
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner wnętrze
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner silnik
Peugeot Partner cały
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA