REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot Partner Tepee: Nie tylko dla Nomadów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Peugeot Partner przód
Peugeot Partner przód

REKLAMA

REKLAMA

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

REKLAMA

Prestiż, wizerunek, grupa docelowa – w zasadzie takie same. Pod maską też to samo. Zawieszenie u Citroena hydropneumatyczne w niektórych modelach jest świetnym rozwiązaniem, ale nie na polskie drogi. Wygląd – co kto lubi – o gustach się nie dyskutuje. Obie firmy mają swoje charakterystyczne kształty, a wybór samochodu często jest wynikiem wrażenia estetycznego. Co, jeśli modele danej klasy u obu producentów są identyczne, nawet jeśli kolor nadwozia jest taki sam? Oceńcie sami. Test Citroena Berlingo w wersji XTR znajdziecie tutaj. A oto rywal – bliźniak, Peugeot Partner Tepee.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie Partner

REKLAMA

Z zewnątrz różnice są niemal niezauważalne – inny pas przedni z atrapą i reflektorami, tył różni się tylko rozmieszczeniem oznaczeń marki i modelu. Wnętrze odsłania jedną zasadniczą różnicę – w Peugeocie jest duży, górujący nad kokpitem, ekran multifunkcyjny, a to wskazuje niewątpliwie na wyposażenie auta w system nawigacji GPS, który jest zresztą bardzo prosty w obsłudze – rozgryzienie go zajęło mi jakieś 20 sekund. Interfejs jest przyjazny, a wyświetlane wskazówki czytelne. Podobnie łatwo nawiguje się wśród stacji radiowych. Kolorystyka deski rozdzielczej i tapicerki w porównaniu z XTR jest bardziej stonowana, można powiedzieć „biznesowa”.

Funkcjonalność wnętrza jest tu na najwyższym poziomie – schowki, boxy, stoliki, uchwyty, podłokietniki, regulacja foteli, składanie kanapy, a także nieoceniony w zimie wewnętrzny bagażnik narciarski. Niestety wielość tych wszystkich dodatków nieco hałasuje podczas jazdy, szczególnie po mniej równej drodze. Ogromna otwarta przestrzeń kabiny potęguje te wrażenia dźwiękowe. Sam silnik jest dobrze wyciszony, jednak nie aż tak, żeby do kabiny nie przenikało jego potężne, wysokoprężne brzmienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

REKLAMA

Skoro o silniku mowa, to przypomnijmy, że pod maską towarowo-rodzinnego Peugeota pracuje 110-konny HDI 16 o pojemności 1.6 litra. Wystarcza do osiągnięcia przyzwoitej dynamiki nawet w pełnym składzie na pokładzie, a spalanie w mieście nie przekracza 8 litrów. Jeśli chodzi o prowadzenie, to jest porównywalne do znanego z miejskich, zwinnych autek. Zarówno jazda w zakrętach jest łatwa i stabilna, jak i manewrowanie po zatłoczonych ulicach, czemu sprzyja dodatkowo wysoka pozycja za kierownicą.

Sentyment – tylko tyle pozostaje, jeśli chodzi o różnicę pomiędzy Peugeotem Partnerem Tepee a Citroenem Berlingo XTR. Oba są tak samo przystojne i funkcjonalne. Jeśli w rodzinie jest już inne auto którejś z tych marek, to oczywiście lepiej kupić kolejne auto tej samej marki – ten sam serwis, te same znajomości. Ale jeśli nie mieliśmy do tej pory doświadczenia z żadną z tych marek, a mamy ochotę zakupić takie uniwersalne auto i nie jesteśmy pewni które, to zawsze możemy rzucić monetą.

Zobacz też: Peugeot RCZ: TT po francusku

Peugeot Partner przód
Peugeot Partner tył
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner kokpit
Peugeot Partner fotele przód
Peugeot Partner siedzenia
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner wnętrze
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner silnik
Peugeot Partner cały
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA