REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot Partner Tepee: Nie tylko dla Nomadów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Peugeot Partner przód
Peugeot Partner przód

REKLAMA

REKLAMA

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

REKLAMA

Prestiż, wizerunek, grupa docelowa – w zasadzie takie same. Pod maską też to samo. Zawieszenie u Citroena hydropneumatyczne w niektórych modelach jest świetnym rozwiązaniem, ale nie na polskie drogi. Wygląd – co kto lubi – o gustach się nie dyskutuje. Obie firmy mają swoje charakterystyczne kształty, a wybór samochodu często jest wynikiem wrażenia estetycznego. Co, jeśli modele danej klasy u obu producentów są identyczne, nawet jeśli kolor nadwozia jest taki sam? Oceńcie sami. Test Citroena Berlingo w wersji XTR znajdziecie tutaj. A oto rywal – bliźniak, Peugeot Partner Tepee.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie Partner

REKLAMA

Z zewnątrz różnice są niemal niezauważalne – inny pas przedni z atrapą i reflektorami, tył różni się tylko rozmieszczeniem oznaczeń marki i modelu. Wnętrze odsłania jedną zasadniczą różnicę – w Peugeocie jest duży, górujący nad kokpitem, ekran multifunkcyjny, a to wskazuje niewątpliwie na wyposażenie auta w system nawigacji GPS, który jest zresztą bardzo prosty w obsłudze – rozgryzienie go zajęło mi jakieś 20 sekund. Interfejs jest przyjazny, a wyświetlane wskazówki czytelne. Podobnie łatwo nawiguje się wśród stacji radiowych. Kolorystyka deski rozdzielczej i tapicerki w porównaniu z XTR jest bardziej stonowana, można powiedzieć „biznesowa”.

Funkcjonalność wnętrza jest tu na najwyższym poziomie – schowki, boxy, stoliki, uchwyty, podłokietniki, regulacja foteli, składanie kanapy, a także nieoceniony w zimie wewnętrzny bagażnik narciarski. Niestety wielość tych wszystkich dodatków nieco hałasuje podczas jazdy, szczególnie po mniej równej drodze. Ogromna otwarta przestrzeń kabiny potęguje te wrażenia dźwiękowe. Sam silnik jest dobrze wyciszony, jednak nie aż tak, żeby do kabiny nie przenikało jego potężne, wysokoprężne brzmienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

REKLAMA

Skoro o silniku mowa, to przypomnijmy, że pod maską towarowo-rodzinnego Peugeota pracuje 110-konny HDI 16 o pojemności 1.6 litra. Wystarcza do osiągnięcia przyzwoitej dynamiki nawet w pełnym składzie na pokładzie, a spalanie w mieście nie przekracza 8 litrów. Jeśli chodzi o prowadzenie, to jest porównywalne do znanego z miejskich, zwinnych autek. Zarówno jazda w zakrętach jest łatwa i stabilna, jak i manewrowanie po zatłoczonych ulicach, czemu sprzyja dodatkowo wysoka pozycja za kierownicą.

Sentyment – tylko tyle pozostaje, jeśli chodzi o różnicę pomiędzy Peugeotem Partnerem Tepee a Citroenem Berlingo XTR. Oba są tak samo przystojne i funkcjonalne. Jeśli w rodzinie jest już inne auto którejś z tych marek, to oczywiście lepiej kupić kolejne auto tej samej marki – ten sam serwis, te same znajomości. Ale jeśli nie mieliśmy do tej pory doświadczenia z żadną z tych marek, a mamy ochotę zakupić takie uniwersalne auto i nie jesteśmy pewni które, to zawsze możemy rzucić monetą.

Zobacz też: Peugeot RCZ: TT po francusku

Peugeot Partner przód
Peugeot Partner tył
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner kokpit
Peugeot Partner fotele przód
Peugeot Partner siedzenia
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner wnętrze
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner silnik
Peugeot Partner cały
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner bok
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA