REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot Partner Tepee: Nie tylko dla Nomadów

Maciej Medyj
Peugeot Partner przód
Peugeot Partner przód

REKLAMA

REKLAMA

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

Różnice między Peugeotem a Citroenem? Technicznie prawie żadnych, ale gama modelowa tylko częściowo się pokrywa. W większość oferty, to auta wyjątkowe. A z tych podobnych wybierając – czym się kierować?

REKLAMA

REKLAMA

Prestiż, wizerunek, grupa docelowa – w zasadzie takie same. Pod maską też to samo. Zawieszenie u Citroena hydropneumatyczne w niektórych modelach jest świetnym rozwiązaniem, ale nie na polskie drogi. Wygląd – co kto lubi – o gustach się nie dyskutuje. Obie firmy mają swoje charakterystyczne kształty, a wybór samochodu często jest wynikiem wrażenia estetycznego. Co, jeśli modele danej klasy u obu producentów są identyczne, nawet jeśli kolor nadwozia jest taki sam? Oceńcie sami. Test Citroena Berlingo w wersji XTR znajdziecie tutaj. A oto rywal – bliźniak, Peugeot Partner Tepee.

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie Partner

Z zewnątrz różnice są niemal niezauważalne – inny pas przedni z atrapą i reflektorami, tył różni się tylko rozmieszczeniem oznaczeń marki i modelu. Wnętrze odsłania jedną zasadniczą różnicę – w Peugeocie jest duży, górujący nad kokpitem, ekran multifunkcyjny, a to wskazuje niewątpliwie na wyposażenie auta w system nawigacji GPS, który jest zresztą bardzo prosty w obsłudze – rozgryzienie go zajęło mi jakieś 20 sekund. Interfejs jest przyjazny, a wyświetlane wskazówki czytelne. Podobnie łatwo nawiguje się wśród stacji radiowych. Kolorystyka deski rozdzielczej i tapicerki w porównaniu z XTR jest bardziej stonowana, można powiedzieć „biznesowa”.

REKLAMA

Funkcjonalność wnętrza jest tu na najwyższym poziomie – schowki, boxy, stoliki, uchwyty, podłokietniki, regulacja foteli, składanie kanapy, a także nieoceniony w zimie wewnętrzny bagażnik narciarski. Niestety wielość tych wszystkich dodatków nieco hałasuje podczas jazdy, szczególnie po mniej równej drodze. Ogromna otwarta przestrzeń kabiny potęguje te wrażenia dźwiękowe. Sam silnik jest dobrze wyciszony, jednak nie aż tak, żeby do kabiny nie przenikało jego potężne, wysokoprężne brzmienie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

Skoro o silniku mowa, to przypomnijmy, że pod maską towarowo-rodzinnego Peugeota pracuje 110-konny HDI 16 o pojemności 1.6 litra. Wystarcza do osiągnięcia przyzwoitej dynamiki nawet w pełnym składzie na pokładzie, a spalanie w mieście nie przekracza 8 litrów. Jeśli chodzi o prowadzenie, to jest porównywalne do znanego z miejskich, zwinnych autek. Zarówno jazda w zakrętach jest łatwa i stabilna, jak i manewrowanie po zatłoczonych ulicach, czemu sprzyja dodatkowo wysoka pozycja za kierownicą.

Sentyment – tylko tyle pozostaje, jeśli chodzi o różnicę pomiędzy Peugeotem Partnerem Tepee a Citroenem Berlingo XTR. Oba są tak samo przystojne i funkcjonalne. Jeśli w rodzinie jest już inne auto którejś z tych marek, to oczywiście lepiej kupić kolejne auto tej samej marki – ten sam serwis, te same znajomości. Ale jeśli nie mieliśmy do tej pory doświadczenia z żadną z tych marek, a mamy ochotę zakupić takie uniwersalne auto i nie jesteśmy pewni które, to zawsze możemy rzucić monetą.

Zobacz też: Peugeot RCZ: TT po francusku

Peugeot Partner przód
Peugeot Partner tył
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner kokpit
Peugeot Partner fotele przód
Peugeot Partner siedzenia
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner fotele tył
Peugeot Partner wnętrze
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner bagażnik
Peugeot Partner silnik
Peugeot Partner cały
Peugeot Partner bok
Peugeot Partner bok
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA