REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach coraz trudniej o samochód klasy średniej, który przy pierwszym kontakcie nie przytłaczałby kierowcy mnogością przycisków, wyświetlaczy i komunikatów które wydaje w kierunku prowadzącego. Tymczasem Peugeot 508 SW, mimo technologicznego zaawansowania wciąż przypomina zwyczajny samochód. I dobrze.

Postęp technologiczny odciska mocne piętno na motoryzacji. Współczesne samochody same parkują, same hamują, same przyspieszają, sugerują kierowcy przerwę na kawę, a nawet do niego mówią.

REKLAMA

Nic zatem dziwnego, że wielu kierowców zasiadając za sterami najnowszych modeli aut z klasy średniej czuje się nieco zagubiona. Na tle technologicznego galimatiasu wyróżnia się Peugeot 508 SW, któremu co prawda technicznego zaawansowania na miarę dzisiejszych czasów nie brakuje, ale zasiadający za jego kierownicą człowiek  nadal ma poczucie, że na końcu kolumny kierowniczej znajduje się oś z kołami, a nie bliżej nieokreślona cyberprzestrzeń.

Zobacz też: Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Nadwozie

Dyskretna elegancja jest mocną stroną designu Peugeot’a przynajmniej od kilku lat. Nie inaczej jest w przypadku modelu 508 SW. Ale stonowana linia nadwozia nie jest pozbawiona charakteru. Smukła bryła, kształtem przypomina styl niegdyś flagowego okrętu we flocie Peugeota – modelu 607.

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Na ulicy Peugeot 508 SW prezentuje się zgrabnie, mimo że jest to spore auto. Nadwozie ma długość 481,3 cm, szerokość 185,3 cm i wysokość 147,6 cm. Rozstaw osi wynosi 281,7 cm. Jednak spore gabaryty zewnętrze „dają o sobie znać” podczas parkowania. Tym bardziej, że 508 SW ma dość duży promień skrętu (średnica zawracania wynosi 11,9 m).
Praktyczność auta podnosi nie tylko rodzaj nadwozia, ale również niski próg załadunku. A do bagażnika 508 SW można sporo zapakować. Mierząc objętość do tylnej półki przy normalnym położeniu siedzeń i tylnej kanapy bagażnik 508 SW ma pojemność 508 l. Przy całkowitym rozłożeniu foteli przestrzeń na bagaże w 508 SW rośnie do 1556 l.

Czytaj dalej -> Wnętrze/wyposażenie


Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Peugeota 508 SW jest bardzo obszerny i sprawia wrażeniu przytulnego. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością do jakiej przyzwyczaili nas producenci z Niemiec, a nie z Francji.

Mimo że tablica przyrządów i koło kierownicy zostały ozdobione wieloma przyciskami uruchamiającymi różnego rodzaju funkcje, całość wdaje się uporządkowana i nie przytłacza przy pierwszym kontakcie z samochodem.
Jedynymi nieergonomicznymi rozwiązaniami w okolicach kokpitu są – umieszczenie przycisku start/stop po lewej stronie kierownicy oraz schowanie przycisków sterujących wyświetlaczem Head up w schowku po lewej stronie, w okolicach kolana kierowcy.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Poza tym  obsługa deski rozdzielczej 508 jest intuicyjna, a czytelność wskaźników bez zarzutu. 

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom. Na bark przestrzeni i komfortu nie będą również narzekać nawet wysocy pasażerowie tylnej kanapy.

W prezentowana na zdjęciach odmianie 508 SW został zainstalowany najbogatszy pakiet wyposażenia Allure, na którego liście znalazło się wiele dodatków m.in. podnoszących komfort.
I tak, w tym przypadku bez dopłaty dostaniemy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z możliwością rozszerzenia funkcjonalności urządzenia za dopłatą do czterostrefowej, szklany panoramiczny dach, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, tapicerkę siedzeń po części skórzaną, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, komputer pokładowy, rozbudowany system audio z bluetooth, przednie, boczne i czołowe poduszki powietrzne.

Napęd/układ jezdny

Dwulitrowy silnik z serii HDi o mocy 163 KM to bardzo sprawne i oszczędne źródło napędu dla ważącego 1540 kg Peugeota 508 SW.
Jednostka wyróżnia się bardzo wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością. Według danych producenta 163-konny 508 SW przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a średnio spala 5,7 l oleju napędowego na 100 km.
Co do zasady „dynamicznie i oszczędnie” praktyka potwierdza deklaracje producenta. Auto rzeczywiście bardzo ochoczo przyspiesza już od ok. 2000 obr./min. i zużywa niewielkie ilości oleju napędowego. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim 508 spalał średnio 7,2-9 l/100 km w zależności od stylu jazdy. To dobre wyniki.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Duży rozstaw osi Peugeota 508 SW sprawia, że auto dostojnie pokonuje poprzeczne nierówności nawierzchni nie podskakując jak narowisty kucyk.
Zawieszenie, mimo że dość tradycyjne dla tej klasy pojazdów – z przodu zastosowano kolumny McPerschon z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe – po francusku (czyli dość miękko) tłumi nierówności nawierzchni jednocześnie zachowując odpowiednią sztywność niezbędną do szybkiego pokonywania zakrętów.
Układ kierowniczy jest przyjemnie „bezpośredni” zapewniając kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Warto wspomnieć o bardzo dobrze wyciszonym wnętrzu „Pięćsetósemki”. Nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami szum opływającego nadwozie powietrza nie jest uciążliwy dla uszu podróżujących.

Czytaj dalej -> Podsumowanie/dane techniczne


Podsumowanie

Opisywana odmiana Peugeota 508SW Allure dostępna jest od 115 200 zł. Kwota wydaje się spora, ale pamiętajmy, że za tę cenę kupimy auto w topowej odmianie wyposażeniowej z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Z kolei podstawowa odmiana Peugeota 508 SW dostępna jest od 80 tys. zł.
Biorąc pod uwagę praktyczność auta, wyposażenie i ceny u konkurencji oferta wydaje się atrakcyjna.

Zobacz też: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Dane techniczne:

Pojemność silnika:                         1997 cm3

Moc maks.:                                     163 KM/ 4000 obr./min

Maks. moment obr.                        320 Nm/2000obr./min

Skrzynia biegów:                            manualna, sześciostopniowa

Prędkość maks.                              225 km/h

0-100 km/h                                     9,2 s

Napęd:                                           na przednie koła

Masa:                                                1540 kg

Nadwozie (dł./szer./wys.)               4813/1853/1476 mm

Rozstaw osi:                                    2817 mm

Rozmiar kół:                                   235/45 R18

Poj. bagażnika                               518 l

Spalanie                                        5,7 l/100 km

Cena od                                         106 100 zł

Peugeot 508 SW jest stworzony do dłuższych podróży.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 508 SW, mimo że nie brakuje na niej różnego rodzaju przycisków jest uporządkowana.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 508 SW nie zabraknie miejsca nawet wysokim pasażerom.
Moto.wieszjak.pl
Fotek kierowcy Peugeota 508 SW sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Schowek umieszczony pomiędzy przednimi fotelami Peugeota 508 SW ma pokrywę otwierana na bok. Nie jest to zbyt wygodne, np. dla pasażera.
Moto.wieszjak.pl
Wskaźniki Peugeota 508 SW są czytelne.
Moto.wieszjak.pl
Przedział bagażowy Peugeota 508 SW ma objętość od 518 l.
Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężna jednostka napędowa Peugeota 508 SW o mocy 163 KM jest sprawnym źródłem napędu dla tego auta.
Moto.wieszjak.pl
Stonowana i elegancka sylwetka Peugeota 508 SW może się podobać.
Moto.wieszjak.pl
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

    Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

    Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

    Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    REKLAMA

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA