REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach coraz trudniej o samochód klasy średniej, który przy pierwszym kontakcie nie przytłaczałby kierowcy mnogością przycisków, wyświetlaczy i komunikatów które wydaje w kierunku prowadzącego. Tymczasem Peugeot 508 SW, mimo technologicznego zaawansowania wciąż przypomina zwyczajny samochód. I dobrze.

Postęp technologiczny odciska mocne piętno na motoryzacji. Współczesne samochody same parkują, same hamują, same przyspieszają, sugerują kierowcy przerwę na kawę, a nawet do niego mówią.

REKLAMA

Nic zatem dziwnego, że wielu kierowców zasiadając za sterami najnowszych modeli aut z klasy średniej czuje się nieco zagubiona. Na tle technologicznego galimatiasu wyróżnia się Peugeot 508 SW, któremu co prawda technicznego zaawansowania na miarę dzisiejszych czasów nie brakuje, ale zasiadający za jego kierownicą człowiek  nadal ma poczucie, że na końcu kolumny kierowniczej znajduje się oś z kołami, a nie bliżej nieokreślona cyberprzestrzeń.

Zobacz też: Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Nadwozie

Dyskretna elegancja jest mocną stroną designu Peugeot’a przynajmniej od kilku lat. Nie inaczej jest w przypadku modelu 508 SW. Ale stonowana linia nadwozia nie jest pozbawiona charakteru. Smukła bryła, kształtem przypomina styl niegdyś flagowego okrętu we flocie Peugeota – modelu 607.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Na ulicy Peugeot 508 SW prezentuje się zgrabnie, mimo że jest to spore auto. Nadwozie ma długość 481,3 cm, szerokość 185,3 cm i wysokość 147,6 cm. Rozstaw osi wynosi 281,7 cm. Jednak spore gabaryty zewnętrze „dają o sobie znać” podczas parkowania. Tym bardziej, że 508 SW ma dość duży promień skrętu (średnica zawracania wynosi 11,9 m).
Praktyczność auta podnosi nie tylko rodzaj nadwozia, ale również niski próg załadunku. A do bagażnika 508 SW można sporo zapakować. Mierząc objętość do tylnej półki przy normalnym położeniu siedzeń i tylnej kanapy bagażnik 508 SW ma pojemność 508 l. Przy całkowitym rozłożeniu foteli przestrzeń na bagaże w 508 SW rośnie do 1556 l.

Czytaj dalej -> Wnętrze/wyposażenie


Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Peugeota 508 SW jest bardzo obszerny i sprawia wrażeniu przytulnego. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością do jakiej przyzwyczaili nas producenci z Niemiec, a nie z Francji.

Mimo że tablica przyrządów i koło kierownicy zostały ozdobione wieloma przyciskami uruchamiającymi różnego rodzaju funkcje, całość wdaje się uporządkowana i nie przytłacza przy pierwszym kontakcie z samochodem.
Jedynymi nieergonomicznymi rozwiązaniami w okolicach kokpitu są – umieszczenie przycisku start/stop po lewej stronie kierownicy oraz schowanie przycisków sterujących wyświetlaczem Head up w schowku po lewej stronie, w okolicach kolana kierowcy.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Poza tym  obsługa deski rozdzielczej 508 jest intuicyjna, a czytelność wskaźników bez zarzutu. 

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom. Na bark przestrzeni i komfortu nie będą również narzekać nawet wysocy pasażerowie tylnej kanapy.

W prezentowana na zdjęciach odmianie 508 SW został zainstalowany najbogatszy pakiet wyposażenia Allure, na którego liście znalazło się wiele dodatków m.in. podnoszących komfort.
I tak, w tym przypadku bez dopłaty dostaniemy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z możliwością rozszerzenia funkcjonalności urządzenia za dopłatą do czterostrefowej, szklany panoramiczny dach, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, tapicerkę siedzeń po części skórzaną, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, komputer pokładowy, rozbudowany system audio z bluetooth, przednie, boczne i czołowe poduszki powietrzne.

Napęd/układ jezdny

Dwulitrowy silnik z serii HDi o mocy 163 KM to bardzo sprawne i oszczędne źródło napędu dla ważącego 1540 kg Peugeota 508 SW.
Jednostka wyróżnia się bardzo wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością. Według danych producenta 163-konny 508 SW przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a średnio spala 5,7 l oleju napędowego na 100 km.
Co do zasady „dynamicznie i oszczędnie” praktyka potwierdza deklaracje producenta. Auto rzeczywiście bardzo ochoczo przyspiesza już od ok. 2000 obr./min. i zużywa niewielkie ilości oleju napędowego. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim 508 spalał średnio 7,2-9 l/100 km w zależności od stylu jazdy. To dobre wyniki.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Duży rozstaw osi Peugeota 508 SW sprawia, że auto dostojnie pokonuje poprzeczne nierówności nawierzchni nie podskakując jak narowisty kucyk.
Zawieszenie, mimo że dość tradycyjne dla tej klasy pojazdów – z przodu zastosowano kolumny McPerschon z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe – po francusku (czyli dość miękko) tłumi nierówności nawierzchni jednocześnie zachowując odpowiednią sztywność niezbędną do szybkiego pokonywania zakrętów.
Układ kierowniczy jest przyjemnie „bezpośredni” zapewniając kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Warto wspomnieć o bardzo dobrze wyciszonym wnętrzu „Pięćsetósemki”. Nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami szum opływającego nadwozie powietrza nie jest uciążliwy dla uszu podróżujących.

Czytaj dalej -> Podsumowanie/dane techniczne


Podsumowanie

Opisywana odmiana Peugeota 508SW Allure dostępna jest od 115 200 zł. Kwota wydaje się spora, ale pamiętajmy, że za tę cenę kupimy auto w topowej odmianie wyposażeniowej z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Z kolei podstawowa odmiana Peugeota 508 SW dostępna jest od 80 tys. zł.
Biorąc pod uwagę praktyczność auta, wyposażenie i ceny u konkurencji oferta wydaje się atrakcyjna.

Zobacz też: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Dane techniczne:

Pojemność silnika:                         1997 cm3

Moc maks.:                                     163 KM/ 4000 obr./min

Maks. moment obr.                        320 Nm/2000obr./min

Skrzynia biegów:                            manualna, sześciostopniowa

Prędkość maks.                              225 km/h

0-100 km/h                                     9,2 s

Napęd:                                           na przednie koła

Masa:                                                1540 kg

Nadwozie (dł./szer./wys.)               4813/1853/1476 mm

Rozstaw osi:                                    2817 mm

Rozmiar kół:                                   235/45 R18

Poj. bagażnika                               518 l

Spalanie                                        5,7 l/100 km

Cena od                                         106 100 zł

Peugeot 508 SW jest stworzony do dłuższych podróży.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 508 SW, mimo że nie brakuje na niej różnego rodzaju przycisków jest uporządkowana.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 508 SW nie zabraknie miejsca nawet wysokim pasażerom.
Moto.wieszjak.pl
Fotek kierowcy Peugeota 508 SW sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Schowek umieszczony pomiędzy przednimi fotelami Peugeota 508 SW ma pokrywę otwierana na bok. Nie jest to zbyt wygodne, np. dla pasażera.
Moto.wieszjak.pl
Wskaźniki Peugeota 508 SW są czytelne.
Moto.wieszjak.pl
Przedział bagażowy Peugeota 508 SW ma objętość od 518 l.
Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężna jednostka napędowa Peugeota 508 SW o mocy 163 KM jest sprawnym źródłem napędu dla tego auta.
Moto.wieszjak.pl
Stonowana i elegancka sylwetka Peugeota 508 SW może się podobać.
Moto.wieszjak.pl
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA