REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008: krążownik szos

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 to auto stworzone do długich podróży. Jest szybki a zarazem oszczędny, ma przepastne wnętrze, ogromny bagażnik, i wszelkie urządzenia podnoszące komfort podczas wielogodzinnej jazdy po europejskich autostradach. Ale czy eksploatacja 5008 w mieście ma sens?

5008 może być marzeniem każdej wielodzietnej rodziny. Siedmioosobowe wnętrze zaspokoi potrzeby przewozowe małżeństwa nawet z trójką dzieci i to bez względu na to, czy mają zamiar się wybrać na krótką wizytę do babci, czy na miesięczną wakacyjną wyprawę przez całą Europę. Ale czy zalety Peugeota 5008, które są nieocenione podczas jazdy z gromadką dzieci, nie przemienią się w utrudniające codzienną miejską eksploatację wady?

REKLAMA

Nadwozie

Sylwetka Peugeota 5008 jest dyskretnie elegancka. W przedniej części nadwozia najbardziej charakterystycznymi elementami są mocno nachylona duża przednia szyba oraz klinowate reflektory. Dodatkowej drapieżności sylwetce dodają przetłoczenia na masce. W tylnej części nadwozie 5008 ma regularne kształty, ale jednocześnie nie jest pozbawione przyciągających oczy akcentów. Ładnym wyróżnikiem są ciekawie zaprojektowane tylne lampy. Eleganckiej okrasy dodają sylwetce Peugeota osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Zaparkowany 5008 nie wyróżnia się spośród innych aut przesadną wielkością nadwozia (ma długość 452,9 cm), ale za sprawą sporej szerokości (183,7 cm) dokładnie wypełnia przestrzeń przeciętnego miejsca parkingowego. A to w połączeniu z tradycyjnie otwieraną tylną parą długich drzwi utrudnia zajęcie miejsca pasażerom na ciasnych parkingach.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Peugeota 5008 pomieści 7 osób. Dwie osoby mogą usiąść na dodatkowej parze foteli umieszczonych w bagażniku. Co ciekawe w tym przypadku, na dodatkowej parze foteli zmieszczą się dorosłe osoby o średnim wzroście, a nie jedynie dzieci.

Drugi rząd foteli Peugeota 5008 można przesuwać, dzięki temu przestrzeń bagażowa w zależności od potrzeb przy normalnym położeniu foteli może mieć od 580 do 640 l.

Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów modelu 5008 jest analogiczna do znanej już z modelu 3008 z charakterystyczną konsolą centralną przedłużoną w stronę podłokietnika.  Nie można mieć zastrzeżeń odnośnie czytelności poszczególnych wskaźników, jakości montażu, czy tworzyw użytych do wykończenia wnętrza.

Testowany przez nas Peugeot 5008 został wyposażony w praktyczny Head uo display, który wyświetla w formie hologramu na przedniej szybie m.in. informacje o aktualnej prędkości jazdy.

Bardzo dobrze na długich trasach sprawiają się fotele. Są wystarczająco sprężyste i mają odpowiedni zakres regulacji.

Z kolei mankamentem dającym o sobie znać podczas miejskich manewrów są dość szerokie słupki B, które ograniczają widoczność.

Wyposażenie prezentowanej na zdjęciach odmiany Premium + Peugeota 5008 jest bardzo bogate. Wspomniany Head-up display, reflektory ksenonowe, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, system audio , rozbudowany komputer pokładowy, przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach to tylko niektóre elementy wyposażenia nie wymagającego dopłaty.

Zobacz dalej -> Napęd i układ jezdny


Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznego na zdjęciach 5008 pracował wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i moment obrotowy 340 Nm dostępny od 2000 obr./min.

REKLAMA

Bez przesadnego słodzenia, silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla minivana Peugeota. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy oraz elastycznością. Mimo, że Peugeot został wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię, nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

Bez względu na to, czy jedziemy autem pustym, czy znacznie obciążonym jednostka napędowa ochoczo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. W rezultacie 150-konnym 5008 można śmiało wyprzedzać zestawy samochodów dostawczych bez konieczności redukcji biegu.

Biorąc pod uwagę przeznaczenie auta, Peugeot wydaje się autem zrywnym. I rzeczywiście według danych producenta prezentowane 500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi porywające, ale do sprawnego, żwawego poruszania się w zupełności wystarczą.

150-konne HDi wyróżnia również umiarkowany apetyt na paliwo. Napędzając ważącego 1563 kg 5008 według danych producenta zużywa 7,6 l oleju napędowego na 100 km. W praktyce poruszając się w rytmie otaczających nas pojazdów spalanie oscylowało wokół 8-8,5 l/100 km. Przy szybkiej jeździe w trasie uzyskaliśmy wynik na poziomie 5,8-6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Peugeot 5008 należy do grupy samochodów wyposażonych w przyjemnie precyzyjny układ kierowniczy. Auto na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie i zaskakująco dobrze (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) radzi sobie podczas dość dynamicznej jazdy po łukach. Co prawda nadwozie się wtedy dość znacznie przechyla, ale koła trzymają się dzielnie asfaltu.

Testowany egzemplarz został wyposażony w atrakcyjnie wyglądające duże obręcze kół (18 cali) z niskoprofilowymi oponami. Zestaw dobrze sprawdzał się podczas jazdy po nowych lub wyremontowanych odcinkach dróg, ale na nierównościach potęgował dyskomfort, mimo że zawieszenie 5008 przyjemnie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności.

Oprócz sporych gabarytów zewnętrznych utrudniających wsiadanie i wysiadanie z auta na miejskich parkingach 5008 ma jeszcze jedną wadę utrudniającą eksploatację w mieście – duży promień skrętu, który skutkuje wykonywaniem wielu manewrów podczas parkowania i utrudnia zwracanie na miejskich uliczkach.

Zobacz dalej -> Podsumowanie i dane producenta


Podsumowanie

Podstawowa odmiana Peugeota 5008 kosztuje 74 000 zł. Najtańsza ale wyposażona w silnik 2.0 HDi/150 KM 96 800 zł, zaś testowana  z doposażeniem ok. 120 tys. zł przy czym ceny najbogatszej odmiany wyposażeniowej z opisywanym silnikiem rozpoczynają się od 105 500 zł.

Mając na uwadze bardzo przyjemne prowadzenie, świetny silnik, niskie spalanie, ponadprzeciętną praktyczność samochodu i dobre wyposażenie, ceny zakupu wydają się atrakcyjne. Tym bardziej, że mimo że naturalnym środowiskiem 5008 są autostrady, a jego spory promień skrętu czyni z niego wręcz współczesnego krążownika europejskich szos, po osiągnięciu pewnej wprawy w manewrach opisywanym minivanem, do eksploatacji w mieście 5008 możemy się przyzwyczaić. A wtedy wzmożone kręcenie kierownicą podczas parkowania Peugeotem przestaje być uciążliwe.

Dane producenta:

    Rozstaw osi [mm]                                                                        2 727    

    Rozstaw kół osi przedniej [mm]                                                  1 532

    Rozstaw kół osi tylnej [mm]                                                        1 561

    Średnica zawracania                                                                  11,9 m

    Długość [mm]                                                                              4 529    

    Szerokość [mm]                                                                          1 837    

    Wysokość [mm]                                                                          1 644    

    Poj. bag. VDA [litry]                                                                     679        

    Dopuszczalna masa całkowita [kg]                                             2 125    

    Maksymalna ładowność [kg]                                                       487        

Osiągi   

    Prędkość maksymalna [km/h]                                                    195        

    Przyspieszenie 0-100 km/h [s]                                                   9,9         

    Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km]                                     7,5         

    Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km]                              4,8         

    Zużycie paliwa średnie [litry/100 km]                                         5,8         

Silnik

    Moc [KM]                                                                                   150/3750 obr./min.       

    Pojemność [cm3]                                                                      1 997    

    Liczba cylindrów                                                                       4            

    Liczba zaworów na cylinder                                                     4                            

    Układ cylindrów                                                                       Rzędowy            

    Maksymalny moment obrotowy [Nm]                                       340/2000 obr./min

Przy standardowym położeniu foteli i schowaniu dodatkowych dwóch miejsc bagażnik Peugeota 5008 ma objętość od 580 do 680 l.
Moto.wieszjak.pl
Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń na bagaże rośnie nawet do 1200 l.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach Peugeota 5008 wygodnie usiądą dorośli o średnim wzroście.
Moto.wieszjak.pl
W drugim rzędzie siedzeń Peugeota 5008 zainstalowano trzy niezależne fotele.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 5008 sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Dostępne w wyposażeniu dodatkowym ekrany systemu DVD w Peugeocie 5008 uprzyjemnią każdą podróż.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 5008 jest atrakcyjnie zaprojektowana, a przy tym solidnie zmontowana.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Peugeota 5008 rozwija moc 150 KM i charakteryzuje się niskim spalanie i wysoką elastycznością.
Moto.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Moto.wieszjak.pl
Charakterystycznym akcentem w przedniej części nadwozia 5008 są klinowate reflektory oraz ogromna przednia szyba.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Peugeota 5008 jest bardzo komfortowe, ale duże obręcze kół i opony o niskim profilu pogarszają komfort jazdy na nierównościach.
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA