REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008: krążownik szos

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 to auto stworzone do długich podróży. Jest szybki a zarazem oszczędny, ma przepastne wnętrze, ogromny bagażnik, i wszelkie urządzenia podnoszące komfort podczas wielogodzinnej jazdy po europejskich autostradach. Ale czy eksploatacja 5008 w mieście ma sens?

5008 może być marzeniem każdej wielodzietnej rodziny. Siedmioosobowe wnętrze zaspokoi potrzeby przewozowe małżeństwa nawet z trójką dzieci i to bez względu na to, czy mają zamiar się wybrać na krótką wizytę do babci, czy na miesięczną wakacyjną wyprawę przez całą Europę. Ale czy zalety Peugeota 5008, które są nieocenione podczas jazdy z gromadką dzieci, nie przemienią się w utrudniające codzienną miejską eksploatację wady?

REKLAMA

Nadwozie

Sylwetka Peugeota 5008 jest dyskretnie elegancka. W przedniej części nadwozia najbardziej charakterystycznymi elementami są mocno nachylona duża przednia szyba oraz klinowate reflektory. Dodatkowej drapieżności sylwetce dodają przetłoczenia na masce. W tylnej części nadwozie 5008 ma regularne kształty, ale jednocześnie nie jest pozbawione przyciągających oczy akcentów. Ładnym wyróżnikiem są ciekawie zaprojektowane tylne lampy. Eleganckiej okrasy dodają sylwetce Peugeota osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Zaparkowany 5008 nie wyróżnia się spośród innych aut przesadną wielkością nadwozia (ma długość 452,9 cm), ale za sprawą sporej szerokości (183,7 cm) dokładnie wypełnia przestrzeń przeciętnego miejsca parkingowego. A to w połączeniu z tradycyjnie otwieraną tylną parą długich drzwi utrudnia zajęcie miejsca pasażerom na ciasnych parkingach.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Peugeota 5008 pomieści 7 osób. Dwie osoby mogą usiąść na dodatkowej parze foteli umieszczonych w bagażniku. Co ciekawe w tym przypadku, na dodatkowej parze foteli zmieszczą się dorosłe osoby o średnim wzroście, a nie jedynie dzieci.

Drugi rząd foteli Peugeota 5008 można przesuwać, dzięki temu przestrzeń bagażowa w zależności od potrzeb przy normalnym położeniu foteli może mieć od 580 do 640 l.

Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów modelu 5008 jest analogiczna do znanej już z modelu 3008 z charakterystyczną konsolą centralną przedłużoną w stronę podłokietnika.  Nie można mieć zastrzeżeń odnośnie czytelności poszczególnych wskaźników, jakości montażu, czy tworzyw użytych do wykończenia wnętrza.

Testowany przez nas Peugeot 5008 został wyposażony w praktyczny Head uo display, który wyświetla w formie hologramu na przedniej szybie m.in. informacje o aktualnej prędkości jazdy.

Bardzo dobrze na długich trasach sprawiają się fotele. Są wystarczająco sprężyste i mają odpowiedni zakres regulacji.

Z kolei mankamentem dającym o sobie znać podczas miejskich manewrów są dość szerokie słupki B, które ograniczają widoczność.

Wyposażenie prezentowanej na zdjęciach odmiany Premium + Peugeota 5008 jest bardzo bogate. Wspomniany Head-up display, reflektory ksenonowe, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, system audio , rozbudowany komputer pokładowy, przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach to tylko niektóre elementy wyposażenia nie wymagającego dopłaty.

Zobacz dalej -> Napęd i układ jezdny


Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznego na zdjęciach 5008 pracował wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i moment obrotowy 340 Nm dostępny od 2000 obr./min.

REKLAMA

Bez przesadnego słodzenia, silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla minivana Peugeota. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy oraz elastycznością. Mimo, że Peugeot został wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię, nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

Bez względu na to, czy jedziemy autem pustym, czy znacznie obciążonym jednostka napędowa ochoczo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. W rezultacie 150-konnym 5008 można śmiało wyprzedzać zestawy samochodów dostawczych bez konieczności redukcji biegu.

Biorąc pod uwagę przeznaczenie auta, Peugeot wydaje się autem zrywnym. I rzeczywiście według danych producenta prezentowane 500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi porywające, ale do sprawnego, żwawego poruszania się w zupełności wystarczą.

150-konne HDi wyróżnia również umiarkowany apetyt na paliwo. Napędzając ważącego 1563 kg 5008 według danych producenta zużywa 7,6 l oleju napędowego na 100 km. W praktyce poruszając się w rytmie otaczających nas pojazdów spalanie oscylowało wokół 8-8,5 l/100 km. Przy szybkiej jeździe w trasie uzyskaliśmy wynik na poziomie 5,8-6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Peugeot 5008 należy do grupy samochodów wyposażonych w przyjemnie precyzyjny układ kierowniczy. Auto na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie i zaskakująco dobrze (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) radzi sobie podczas dość dynamicznej jazdy po łukach. Co prawda nadwozie się wtedy dość znacznie przechyla, ale koła trzymają się dzielnie asfaltu.

Testowany egzemplarz został wyposażony w atrakcyjnie wyglądające duże obręcze kół (18 cali) z niskoprofilowymi oponami. Zestaw dobrze sprawdzał się podczas jazdy po nowych lub wyremontowanych odcinkach dróg, ale na nierównościach potęgował dyskomfort, mimo że zawieszenie 5008 przyjemnie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności.

Oprócz sporych gabarytów zewnętrznych utrudniających wsiadanie i wysiadanie z auta na miejskich parkingach 5008 ma jeszcze jedną wadę utrudniającą eksploatację w mieście – duży promień skrętu, który skutkuje wykonywaniem wielu manewrów podczas parkowania i utrudnia zwracanie na miejskich uliczkach.

Zobacz dalej -> Podsumowanie i dane producenta


Podsumowanie

Podstawowa odmiana Peugeota 5008 kosztuje 74 000 zł. Najtańsza ale wyposażona w silnik 2.0 HDi/150 KM 96 800 zł, zaś testowana  z doposażeniem ok. 120 tys. zł przy czym ceny najbogatszej odmiany wyposażeniowej z opisywanym silnikiem rozpoczynają się od 105 500 zł.

Mając na uwadze bardzo przyjemne prowadzenie, świetny silnik, niskie spalanie, ponadprzeciętną praktyczność samochodu i dobre wyposażenie, ceny zakupu wydają się atrakcyjne. Tym bardziej, że mimo że naturalnym środowiskiem 5008 są autostrady, a jego spory promień skrętu czyni z niego wręcz współczesnego krążownika europejskich szos, po osiągnięciu pewnej wprawy w manewrach opisywanym minivanem, do eksploatacji w mieście 5008 możemy się przyzwyczaić. A wtedy wzmożone kręcenie kierownicą podczas parkowania Peugeotem przestaje być uciążliwe.

Dane producenta:

    Rozstaw osi [mm]                                                                        2 727    

    Rozstaw kół osi przedniej [mm]                                                  1 532

    Rozstaw kół osi tylnej [mm]                                                        1 561

    Średnica zawracania                                                                  11,9 m

    Długość [mm]                                                                              4 529    

    Szerokość [mm]                                                                          1 837    

    Wysokość [mm]                                                                          1 644    

    Poj. bag. VDA [litry]                                                                     679        

    Dopuszczalna masa całkowita [kg]                                             2 125    

    Maksymalna ładowność [kg]                                                       487        

Osiągi   

    Prędkość maksymalna [km/h]                                                    195        

    Przyspieszenie 0-100 km/h [s]                                                   9,9         

    Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km]                                     7,5         

    Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km]                              4,8         

    Zużycie paliwa średnie [litry/100 km]                                         5,8         

Silnik

    Moc [KM]                                                                                   150/3750 obr./min.       

    Pojemność [cm3]                                                                      1 997    

    Liczba cylindrów                                                                       4            

    Liczba zaworów na cylinder                                                     4                            

    Układ cylindrów                                                                       Rzędowy            

    Maksymalny moment obrotowy [Nm]                                       340/2000 obr./min

Przy standardowym położeniu foteli i schowaniu dodatkowych dwóch miejsc bagażnik Peugeota 5008 ma objętość od 580 do 680 l.
Moto.wieszjak.pl
Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń na bagaże rośnie nawet do 1200 l.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach Peugeota 5008 wygodnie usiądą dorośli o średnim wzroście.
Moto.wieszjak.pl
W drugim rzędzie siedzeń Peugeota 5008 zainstalowano trzy niezależne fotele.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 5008 sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Dostępne w wyposażeniu dodatkowym ekrany systemu DVD w Peugeocie 5008 uprzyjemnią każdą podróż.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 5008 jest atrakcyjnie zaprojektowana, a przy tym solidnie zmontowana.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Peugeota 5008 rozwija moc 150 KM i charakteryzuje się niskim spalanie i wysoką elastycznością.
Moto.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Moto.wieszjak.pl
Charakterystycznym akcentem w przedniej części nadwozia 5008 są klinowate reflektory oraz ogromna przednia szyba.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Peugeota 5008 jest bardzo komfortowe, ale duże obręcze kół i opony o niskim profilu pogarszają komfort jazdy na nierównościach.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    REKLAMA

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    REKLAMA

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    Twój e-PIT 2024. Roczne rozliczenie podatku a ulga lub podatek za samochód. Gdzie wpisać kwotę w elektronicznym druku?

    Rozliczenie roczne w usłudze "Twój e-PIT" jest naprawdę proste. Wystarczy zalogować się na rządowej stronie. Tylko czy można rozliczyć w elektronicznym PIT ulgę rehabilitacyjną za samochód, koszty dojazdy do pracy i podatek od sprzedaży auta? Można. Oto instrukcja.

    REKLAMA