REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008: krążownik szos

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 to auto stworzone do długich podróży. Jest szybki a zarazem oszczędny, ma przepastne wnętrze, ogromny bagażnik, i wszelkie urządzenia podnoszące komfort podczas wielogodzinnej jazdy po europejskich autostradach. Ale czy eksploatacja 5008 w mieście ma sens?

5008 może być marzeniem każdej wielodzietnej rodziny. Siedmioosobowe wnętrze zaspokoi potrzeby przewozowe małżeństwa nawet z trójką dzieci i to bez względu na to, czy mają zamiar się wybrać na krótką wizytę do babci, czy na miesięczną wakacyjną wyprawę przez całą Europę. Ale czy zalety Peugeota 5008, które są nieocenione podczas jazdy z gromadką dzieci, nie przemienią się w utrudniające codzienną miejską eksploatację wady?

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Sylwetka Peugeota 5008 jest dyskretnie elegancka. W przedniej części nadwozia najbardziej charakterystycznymi elementami są mocno nachylona duża przednia szyba oraz klinowate reflektory. Dodatkowej drapieżności sylwetce dodają przetłoczenia na masce. W tylnej części nadwozie 5008 ma regularne kształty, ale jednocześnie nie jest pozbawione przyciągających oczy akcentów. Ładnym wyróżnikiem są ciekawie zaprojektowane tylne lampy. Eleganckiej okrasy dodają sylwetce Peugeota osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Zaparkowany 5008 nie wyróżnia się spośród innych aut przesadną wielkością nadwozia (ma długość 452,9 cm), ale za sprawą sporej szerokości (183,7 cm) dokładnie wypełnia przestrzeń przeciętnego miejsca parkingowego. A to w połączeniu z tradycyjnie otwieraną tylną parą długich drzwi utrudnia zajęcie miejsca pasażerom na ciasnych parkingach.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Peugeota 5008 pomieści 7 osób. Dwie osoby mogą usiąść na dodatkowej parze foteli umieszczonych w bagażniku. Co ciekawe w tym przypadku, na dodatkowej parze foteli zmieszczą się dorosłe osoby o średnim wzroście, a nie jedynie dzieci.

Drugi rząd foteli Peugeota 5008 można przesuwać, dzięki temu przestrzeń bagażowa w zależności od potrzeb przy normalnym położeniu foteli może mieć od 580 do 640 l.

REKLAMA

Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów modelu 5008 jest analogiczna do znanej już z modelu 3008 z charakterystyczną konsolą centralną przedłużoną w stronę podłokietnika.  Nie można mieć zastrzeżeń odnośnie czytelności poszczególnych wskaźników, jakości montażu, czy tworzyw użytych do wykończenia wnętrza.

Testowany przez nas Peugeot 5008 został wyposażony w praktyczny Head uo display, który wyświetla w formie hologramu na przedniej szybie m.in. informacje o aktualnej prędkości jazdy.

Bardzo dobrze na długich trasach sprawiają się fotele. Są wystarczająco sprężyste i mają odpowiedni zakres regulacji.

Z kolei mankamentem dającym o sobie znać podczas miejskich manewrów są dość szerokie słupki B, które ograniczają widoczność.

Wyposażenie prezentowanej na zdjęciach odmiany Premium + Peugeota 5008 jest bardzo bogate. Wspomniany Head-up display, reflektory ksenonowe, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, system audio , rozbudowany komputer pokładowy, przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach to tylko niektóre elementy wyposażenia nie wymagającego dopłaty.

Zobacz dalej -> Napęd i układ jezdny


Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznego na zdjęciach 5008 pracował wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i moment obrotowy 340 Nm dostępny od 2000 obr./min.

Bez przesadnego słodzenia, silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla minivana Peugeota. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy oraz elastycznością. Mimo, że Peugeot został wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię, nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

Bez względu na to, czy jedziemy autem pustym, czy znacznie obciążonym jednostka napędowa ochoczo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. W rezultacie 150-konnym 5008 można śmiało wyprzedzać zestawy samochodów dostawczych bez konieczności redukcji biegu.

Biorąc pod uwagę przeznaczenie auta, Peugeot wydaje się autem zrywnym. I rzeczywiście według danych producenta prezentowane 500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi porywające, ale do sprawnego, żwawego poruszania się w zupełności wystarczą.

150-konne HDi wyróżnia również umiarkowany apetyt na paliwo. Napędzając ważącego 1563 kg 5008 według danych producenta zużywa 7,6 l oleju napędowego na 100 km. W praktyce poruszając się w rytmie otaczających nas pojazdów spalanie oscylowało wokół 8-8,5 l/100 km. Przy szybkiej jeździe w trasie uzyskaliśmy wynik na poziomie 5,8-6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Peugeot 5008 należy do grupy samochodów wyposażonych w przyjemnie precyzyjny układ kierowniczy. Auto na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie i zaskakująco dobrze (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) radzi sobie podczas dość dynamicznej jazdy po łukach. Co prawda nadwozie się wtedy dość znacznie przechyla, ale koła trzymają się dzielnie asfaltu.

Testowany egzemplarz został wyposażony w atrakcyjnie wyglądające duże obręcze kół (18 cali) z niskoprofilowymi oponami. Zestaw dobrze sprawdzał się podczas jazdy po nowych lub wyremontowanych odcinkach dróg, ale na nierównościach potęgował dyskomfort, mimo że zawieszenie 5008 przyjemnie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności.

Oprócz sporych gabarytów zewnętrznych utrudniających wsiadanie i wysiadanie z auta na miejskich parkingach 5008 ma jeszcze jedną wadę utrudniającą eksploatację w mieście – duży promień skrętu, który skutkuje wykonywaniem wielu manewrów podczas parkowania i utrudnia zwracanie na miejskich uliczkach.

Zobacz dalej -> Podsumowanie i dane producenta


Podsumowanie

Podstawowa odmiana Peugeota 5008 kosztuje 74 000 zł. Najtańsza ale wyposażona w silnik 2.0 HDi/150 KM 96 800 zł, zaś testowana  z doposażeniem ok. 120 tys. zł przy czym ceny najbogatszej odmiany wyposażeniowej z opisywanym silnikiem rozpoczynają się od 105 500 zł.

Mając na uwadze bardzo przyjemne prowadzenie, świetny silnik, niskie spalanie, ponadprzeciętną praktyczność samochodu i dobre wyposażenie, ceny zakupu wydają się atrakcyjne. Tym bardziej, że mimo że naturalnym środowiskiem 5008 są autostrady, a jego spory promień skrętu czyni z niego wręcz współczesnego krążownika europejskich szos, po osiągnięciu pewnej wprawy w manewrach opisywanym minivanem, do eksploatacji w mieście 5008 możemy się przyzwyczaić. A wtedy wzmożone kręcenie kierownicą podczas parkowania Peugeotem przestaje być uciążliwe.

Dane producenta:

    Rozstaw osi [mm]                                                                        2 727    

    Rozstaw kół osi przedniej [mm]                                                  1 532

    Rozstaw kół osi tylnej [mm]                                                        1 561

    Średnica zawracania                                                                  11,9 m

    Długość [mm]                                                                              4 529    

    Szerokość [mm]                                                                          1 837    

    Wysokość [mm]                                                                          1 644    

    Poj. bag. VDA [litry]                                                                     679        

    Dopuszczalna masa całkowita [kg]                                             2 125    

    Maksymalna ładowność [kg]                                                       487        

Osiągi   

    Prędkość maksymalna [km/h]                                                    195        

    Przyspieszenie 0-100 km/h [s]                                                   9,9         

    Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km]                                     7,5         

    Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km]                              4,8         

    Zużycie paliwa średnie [litry/100 km]                                         5,8         

Silnik

    Moc [KM]                                                                                   150/3750 obr./min.       

    Pojemność [cm3]                                                                      1 997    

    Liczba cylindrów                                                                       4            

    Liczba zaworów na cylinder                                                     4                            

    Układ cylindrów                                                                       Rzędowy            

    Maksymalny moment obrotowy [Nm]                                       340/2000 obr./min

Przy standardowym położeniu foteli i schowaniu dodatkowych dwóch miejsc bagażnik Peugeota 5008 ma objętość od 580 do 680 l.
Moto.wieszjak.pl
Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń na bagaże rośnie nawet do 1200 l.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach Peugeota 5008 wygodnie usiądą dorośli o średnim wzroście.
Moto.wieszjak.pl
W drugim rzędzie siedzeń Peugeota 5008 zainstalowano trzy niezależne fotele.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 5008 sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Dostępne w wyposażeniu dodatkowym ekrany systemu DVD w Peugeocie 5008 uprzyjemnią każdą podróż.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 5008 jest atrakcyjnie zaprojektowana, a przy tym solidnie zmontowana.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Peugeota 5008 rozwija moc 150 KM i charakteryzuje się niskim spalanie i wysoką elastycznością.
Moto.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Moto.wieszjak.pl
Charakterystycznym akcentem w przedniej części nadwozia 5008 są klinowate reflektory oraz ogromna przednia szyba.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Peugeota 5008 jest bardzo komfortowe, ale duże obręcze kół i opony o niskim profilu pogarszają komfort jazdy na nierównościach.
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA