REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 5008: krążownik szos

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 to auto stworzone do długich podróży. Jest szybki a zarazem oszczędny, ma przepastne wnętrze, ogromny bagażnik, i wszelkie urządzenia podnoszące komfort podczas wielogodzinnej jazdy po europejskich autostradach. Ale czy eksploatacja 5008 w mieście ma sens?

5008 może być marzeniem każdej wielodzietnej rodziny. Siedmioosobowe wnętrze zaspokoi potrzeby przewozowe małżeństwa nawet z trójką dzieci i to bez względu na to, czy mają zamiar się wybrać na krótką wizytę do babci, czy na miesięczną wakacyjną wyprawę przez całą Europę. Ale czy zalety Peugeota 5008, które są nieocenione podczas jazdy z gromadką dzieci, nie przemienią się w utrudniające codzienną miejską eksploatację wady?

REKLAMA

Nadwozie

Sylwetka Peugeota 5008 jest dyskretnie elegancka. W przedniej części nadwozia najbardziej charakterystycznymi elementami są mocno nachylona duża przednia szyba oraz klinowate reflektory. Dodatkowej drapieżności sylwetce dodają przetłoczenia na masce. W tylnej części nadwozie 5008 ma regularne kształty, ale jednocześnie nie jest pozbawione przyciągających oczy akcentów. Ładnym wyróżnikiem są ciekawie zaprojektowane tylne lampy. Eleganckiej okrasy dodają sylwetce Peugeota osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Zaparkowany 5008 nie wyróżnia się spośród innych aut przesadną wielkością nadwozia (ma długość 452,9 cm), ale za sprawą sporej szerokości (183,7 cm) dokładnie wypełnia przestrzeń przeciętnego miejsca parkingowego. A to w połączeniu z tradycyjnie otwieraną tylną parą długich drzwi utrudnia zajęcie miejsca pasażerom na ciasnych parkingach.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Peugeota 5008 pomieści 7 osób. Dwie osoby mogą usiąść na dodatkowej parze foteli umieszczonych w bagażniku. Co ciekawe w tym przypadku, na dodatkowej parze foteli zmieszczą się dorosłe osoby o średnim wzroście, a nie jedynie dzieci.

Drugi rząd foteli Peugeota 5008 można przesuwać, dzięki temu przestrzeń bagażowa w zależności od potrzeb przy normalnym położeniu foteli może mieć od 580 do 640 l.

Zobacz też: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów modelu 5008 jest analogiczna do znanej już z modelu 3008 z charakterystyczną konsolą centralną przedłużoną w stronę podłokietnika.  Nie można mieć zastrzeżeń odnośnie czytelności poszczególnych wskaźników, jakości montażu, czy tworzyw użytych do wykończenia wnętrza.

Testowany przez nas Peugeot 5008 został wyposażony w praktyczny Head uo display, który wyświetla w formie hologramu na przedniej szybie m.in. informacje o aktualnej prędkości jazdy.

Bardzo dobrze na długich trasach sprawiają się fotele. Są wystarczająco sprężyste i mają odpowiedni zakres regulacji.

Z kolei mankamentem dającym o sobie znać podczas miejskich manewrów są dość szerokie słupki B, które ograniczają widoczność.

Wyposażenie prezentowanej na zdjęciach odmiany Premium + Peugeota 5008 jest bardzo bogate. Wspomniany Head-up display, reflektory ksenonowe, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, system audio , rozbudowany komputer pokładowy, przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach to tylko niektóre elementy wyposażenia nie wymagającego dopłaty.

Zobacz dalej -> Napęd i układ jezdny


Napęd/układ jezdny

 Pod maską widocznego na zdjęciach 5008 pracował wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 150 KM i moment obrotowy 340 Nm dostępny od 2000 obr./min.

REKLAMA

Bez przesadnego słodzenia, silnik stanowi doskonałe źródło napędu dla minivana Peugeota. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy oraz elastycznością. Mimo, że Peugeot został wyposażony w sześciobiegową manualną przekładnię, nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

Bez względu na to, czy jedziemy autem pustym, czy znacznie obciążonym jednostka napędowa ochoczo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. W rezultacie 150-konnym 5008 można śmiało wyprzedzać zestawy samochodów dostawczych bez konieczności redukcji biegu.

Biorąc pod uwagę przeznaczenie auta, Peugeot wydaje się autem zrywnym. I rzeczywiście według danych producenta prezentowane 500 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s. Nie są to osiągi porywające, ale do sprawnego, żwawego poruszania się w zupełności wystarczą.

150-konne HDi wyróżnia również umiarkowany apetyt na paliwo. Napędzając ważącego 1563 kg 5008 według danych producenta zużywa 7,6 l oleju napędowego na 100 km. W praktyce poruszając się w rytmie otaczających nas pojazdów spalanie oscylowało wokół 8-8,5 l/100 km. Przy szybkiej jeździe w trasie uzyskaliśmy wynik na poziomie 5,8-6 l/100 km. Nieźle.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Peugeot 5008 należy do grupy samochodów wyposażonych w przyjemnie precyzyjny układ kierowniczy. Auto na drodze zachowuje się bardzo przewidywalnie i zaskakująco dobrze (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) radzi sobie podczas dość dynamicznej jazdy po łukach. Co prawda nadwozie się wtedy dość znacznie przechyla, ale koła trzymają się dzielnie asfaltu.

Testowany egzemplarz został wyposażony w atrakcyjnie wyglądające duże obręcze kół (18 cali) z niskoprofilowymi oponami. Zestaw dobrze sprawdzał się podczas jazdy po nowych lub wyremontowanych odcinkach dróg, ale na nierównościach potęgował dyskomfort, mimo że zawieszenie 5008 przyjemnie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności.

Oprócz sporych gabarytów zewnętrznych utrudniających wsiadanie i wysiadanie z auta na miejskich parkingach 5008 ma jeszcze jedną wadę utrudniającą eksploatację w mieście – duży promień skrętu, który skutkuje wykonywaniem wielu manewrów podczas parkowania i utrudnia zwracanie na miejskich uliczkach.

Zobacz dalej -> Podsumowanie i dane producenta


Podsumowanie

Podstawowa odmiana Peugeota 5008 kosztuje 74 000 zł. Najtańsza ale wyposażona w silnik 2.0 HDi/150 KM 96 800 zł, zaś testowana  z doposażeniem ok. 120 tys. zł przy czym ceny najbogatszej odmiany wyposażeniowej z opisywanym silnikiem rozpoczynają się od 105 500 zł.

Mając na uwadze bardzo przyjemne prowadzenie, świetny silnik, niskie spalanie, ponadprzeciętną praktyczność samochodu i dobre wyposażenie, ceny zakupu wydają się atrakcyjne. Tym bardziej, że mimo że naturalnym środowiskiem 5008 są autostrady, a jego spory promień skrętu czyni z niego wręcz współczesnego krążownika europejskich szos, po osiągnięciu pewnej wprawy w manewrach opisywanym minivanem, do eksploatacji w mieście 5008 możemy się przyzwyczaić. A wtedy wzmożone kręcenie kierownicą podczas parkowania Peugeotem przestaje być uciążliwe.

Dane producenta:

    Rozstaw osi [mm]                                                                        2 727    

    Rozstaw kół osi przedniej [mm]                                                  1 532

    Rozstaw kół osi tylnej [mm]                                                        1 561

    Średnica zawracania                                                                  11,9 m

    Długość [mm]                                                                              4 529    

    Szerokość [mm]                                                                          1 837    

    Wysokość [mm]                                                                          1 644    

    Poj. bag. VDA [litry]                                                                     679        

    Dopuszczalna masa całkowita [kg]                                             2 125    

    Maksymalna ładowność [kg]                                                       487        

Osiągi   

    Prędkość maksymalna [km/h]                                                    195        

    Przyspieszenie 0-100 km/h [s]                                                   9,9         

    Zużycie paliwa w mieście [litry/100 km]                                     7,5         

    Zużycie paliwa poza miastem [litry/100 km]                              4,8         

    Zużycie paliwa średnie [litry/100 km]                                         5,8         

Silnik

    Moc [KM]                                                                                   150/3750 obr./min.       

    Pojemność [cm3]                                                                      1 997    

    Liczba cylindrów                                                                       4            

    Liczba zaworów na cylinder                                                     4                            

    Układ cylindrów                                                                       Rzędowy            

    Maksymalny moment obrotowy [Nm]                                       340/2000 obr./min

Przy standardowym położeniu foteli i schowaniu dodatkowych dwóch miejsc bagażnik Peugeota 5008 ma objętość od 580 do 680 l.
Moto.wieszjak.pl
Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń na bagaże rośnie nawet do 1200 l.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach Peugeota 5008 wygodnie usiądą dorośli o średnim wzroście.
Moto.wieszjak.pl
W drugim rzędzie siedzeń Peugeota 5008 zainstalowano trzy niezależne fotele.
Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 5008 sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Dostępne w wyposażeniu dodatkowym ekrany systemu DVD w Peugeocie 5008 uprzyjemnią każdą podróż.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 5008 jest atrakcyjnie zaprojektowana, a przy tym solidnie zmontowana.
Moto.wieszjak.pl
Silnik Peugeota 5008 rozwija moc 150 KM i charakteryzuje się niskim spalanie i wysoką elastycznością.
Moto.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Moto.wieszjak.pl
Charakterystycznym akcentem w przedniej części nadwozia 5008 są klinowate reflektory oraz ogromna przednia szyba.
Moto.wieszjak.pl
Zawieszenie Peugeota 5008 jest bardzo komfortowe, ale duże obręcze kół i opony o niskim profilu pogarszają komfort jazdy na nierównościach.
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

REKLAMA

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

REKLAMA

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

REKLAMA