REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C5: francuski sznyt

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 najnowszej generacji to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Tym samym „Ce piątka” przestała być autem wzbudzającym swoim wyglądem kontrowersje (tak jak to się działo w przypadku C5 poprzedniej generacji) i stała się autem solidniej od poprzednika wykończonym. Jedno się nie zmieniło. Wciąż jest pojazdem niezwykle komfortowym.

Citroen C5 to jeden z tych samochodów, po których zaparkowaniu właściciel obejrzy się kilkakrotnie, żeby kontemplować linię nadwozia z różnej perspektywy. Jest to jeden z najładniejszych, a dla wielu na pewno najładniejszy samochód w swojej klasie.
Wygląda na to, że projektanci byli dość mocno zirytowani komentarzami odnoszącymi się do wyglądu poprzedniej wersji Citroena C5 i mocno się postarali, żeby kolejna generacja modelu ujęła stylem nawet najwrażliwszych estetów.

REKLAMA

Nadwozie

Nadwozie C5 Tourer sprawia wrażenie poręcznego, tymczasem auto ma aż 482,9 cm długości, 186 cm szerokości i 149,1 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 281,5 cm. W rezultacie, żeby zaparkować C5 potrzeba dość szerokiego i długiego miejsca parkingowego.
Warto też pamiętać o tym (jeżeli mamy zamiar otworzyć bagażnik), żeby nad krawędzią dachu pozostawić sporo przestrzeni. Wysoko unoszona pokrywa bagażnika ułatwia pakowanie, ale łatwo nią zaczepić o garażowy sufit.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wnętrze/wyposażenie

Nietuzinkowa tablica przyrządów z masywną konsolą centralną naszpikowaną przełącznikami, z dużymi wyświetlaczami i nieruchomym panelem z mnóstwem przełączników umieszczonym w środkowej części koła kierownicy sprawia wrażenie awangardowej.
Jednak w istocie rozmieszczenie przycisków i wskaźników jest typowe dla większości samochodów. Może poza guzikami do włączania sygnału dźwiękowego (klakson uruchamia się wciskając jeden z dwóch przycisków umieszczonych na panelu w kole kierownicy), którego sprawne (czytaj szybkie) włączanie wymaga wprawy i przyzwyczajenia. 
Przedział pasażerski Citroena C5 jest wystarczająco przestronny, by wygodnie zawieźć na wakacje czteroosobową rodzinę. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne, zapewniają wysoki komfort podróżowania nawet na długich trasach. Widoczna na zdjęciach jasna skórzana tapicerka wymaga dopłaty 4400 zł.
Mimo to na wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach odmiany Exclusive nie można narzekać. Bez dopłaty nabywcy C5 Exclusive dostaną m.in. biksenonowe reflektory skrętne, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, poduszki kurtynowe, aluminiowe obręcze kół, radioodtwarzacz, elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja oraz zawieszenie hydrauliczne Hydractive III Plus z regulacją wysokości oraz trybem Sport.
Bagażnik C5 Tourer ma objętość 505 l

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanego przez naszą redakcję C5 Tourer pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i dużą elastycznością. Przyspieszanie nawet na 6-stym biegu nie stanowi dla 160 - konnego C5 problemu. Generalnie auto świetnie sprawdza się w trasie, to typowo autostradowy pojazd.
podczas jazdy z wysokimi prędkościami we wnętrzu jest cicho, a zużycie paliwa oscyluje wokół 6-7 l/100 km.

Charakterystyczne dla Citroena hydrauliczne zawieszenie, w które zostało wyposażone opisywane C5 znacznie podnosi komfort jazdy. W zależności od potrzeb kierowca może wyregulować wysokość prześwitu samochodu– np. podczas załadunku bagażnika obniżyć podłogę, a podczas podjazdu pod krawężnik podwyższyć. Układ został wyposażony w tryb pracy Sport, który utwardza nastawienie zwieszenia np. podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
Dla kierowcy, który pierwszy raz prowadzi Citroena C5 z zawieszeniem Hydroactive specyficzne praca układu może być zaskoczeniem. Można odnieść wrażenie, że auto porusza się na poduszce powietrznej kilka centymetrów ponad powierzchnią drogi. Trzeba też się przyzwyczaić do działania układu kierowniczego. Z początku ma się wrażenie że kierownica przyczepiona jest do jakiegoś komputera sterującego pracą kół. Jednak to wrażenie szybko znika, a w rzeczywistości C5 prowadzi się bardzo przyjemnie.

Ciężkie auto (opisywane C5 waży 1717 kg) podczas jazdy sprawia wrażenie podsterownego podczas dynamicznej jazdy po zakrętach, ale w rzeczywistości C5 „trzyma” się drogi lepiej niż można by się było tego spodziewać biorąc pod uwagę „charakter” auta.

Minusem C5 Tourer, który bywa uciążliwy w codziennej miejskiej eksploatacji jest spora średnica zawracania (11,6 m). Utrudnia to parkingowe manewry.

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Podsumowanie

Według cennika Citroen C5 Tourer 2.0 HDi/160 KM w wersji Exclusive kosztuje 124 700 zł. Można powiedzieć, że tradycyjnie dla marki trwa promocja na zakup modelu. W efekcie opisywana wersja C5 jest dostępna od 111 300 zł. Biorąc pod uwagę wygląd samochodu, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczną i oszczędną jednostkę napędową cena wydaje się atrakcyjna.

Dane techniczne:

Długość: 4829 mm
Szerokość: 1860 mm
Wysokość: 1483 mm
Rozstaw osi: 281,5 mm

Masa: 1717  kg
Pojemność bagażnika: 505 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód
Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm
Moc silnika: 160 KM/3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 sekundy
Zużycie paliwa: 7,1/4,9/5,7 (miasto/trasa/średnie)

Citroen C5 Tourer z hydroaktywnym zawieszeniem oferuje ponadprzeciętny komfort jazdy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - przedział bagażowy ma objętość 505 l.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - skórzana tapicerka to wyposażenie opcjonalne. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - wysokoprężna jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - zawieszenie Hydroactive III umożliwia regulację prześwitu oraz ustawienie trybu Sport.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - tablica przyrządów wygląda dość awangardowo, ale jest czytelna.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe wersji Exclusive
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - aluminiowe obręcze kół to wyposażenie standardowe.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - w wersji Exclusive pokrywa bagażnika podonona jest i opuszczana elektrycznie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami w aucie jest cicho.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

REKLAMA

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

REKLAMA

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA