REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C5: francuski sznyt

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 najnowszej generacji to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Tym samym „Ce piątka” przestała być autem wzbudzającym swoim wyglądem kontrowersje (tak jak to się działo w przypadku C5 poprzedniej generacji) i stała się autem solidniej od poprzednika wykończonym. Jedno się nie zmieniło. Wciąż jest pojazdem niezwykle komfortowym.

Citroen C5 to jeden z tych samochodów, po których zaparkowaniu właściciel obejrzy się kilkakrotnie, żeby kontemplować linię nadwozia z różnej perspektywy. Jest to jeden z najładniejszych, a dla wielu na pewno najładniejszy samochód w swojej klasie.
Wygląda na to, że projektanci byli dość mocno zirytowani komentarzami odnoszącymi się do wyglądu poprzedniej wersji Citroena C5 i mocno się postarali, żeby kolejna generacja modelu ujęła stylem nawet najwrażliwszych estetów.

REKLAMA

Nadwozie

Nadwozie C5 Tourer sprawia wrażenie poręcznego, tymczasem auto ma aż 482,9 cm długości, 186 cm szerokości i 149,1 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 281,5 cm. W rezultacie, żeby zaparkować C5 potrzeba dość szerokiego i długiego miejsca parkingowego.
Warto też pamiętać o tym (jeżeli mamy zamiar otworzyć bagażnik), żeby nad krawędzią dachu pozostawić sporo przestrzeni. Wysoko unoszona pokrywa bagażnika ułatwia pakowanie, ale łatwo nią zaczepić o garażowy sufit.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wnętrze/wyposażenie

Nietuzinkowa tablica przyrządów z masywną konsolą centralną naszpikowaną przełącznikami, z dużymi wyświetlaczami i nieruchomym panelem z mnóstwem przełączników umieszczonym w środkowej części koła kierownicy sprawia wrażenie awangardowej.
Jednak w istocie rozmieszczenie przycisków i wskaźników jest typowe dla większości samochodów. Może poza guzikami do włączania sygnału dźwiękowego (klakson uruchamia się wciskając jeden z dwóch przycisków umieszczonych na panelu w kole kierownicy), którego sprawne (czytaj szybkie) włączanie wymaga wprawy i przyzwyczajenia. 
Przedział pasażerski Citroena C5 jest wystarczająco przestronny, by wygodnie zawieźć na wakacje czteroosobową rodzinę. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne, zapewniają wysoki komfort podróżowania nawet na długich trasach. Widoczna na zdjęciach jasna skórzana tapicerka wymaga dopłaty 4400 zł.
Mimo to na wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach odmiany Exclusive nie można narzekać. Bez dopłaty nabywcy C5 Exclusive dostaną m.in. biksenonowe reflektory skrętne, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, poduszki kurtynowe, aluminiowe obręcze kół, radioodtwarzacz, elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja oraz zawieszenie hydrauliczne Hydractive III Plus z regulacją wysokości oraz trybem Sport.
Bagażnik C5 Tourer ma objętość 505 l

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanego przez naszą redakcję C5 Tourer pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i dużą elastycznością. Przyspieszanie nawet na 6-stym biegu nie stanowi dla 160 - konnego C5 problemu. Generalnie auto świetnie sprawdza się w trasie, to typowo autostradowy pojazd.
podczas jazdy z wysokimi prędkościami we wnętrzu jest cicho, a zużycie paliwa oscyluje wokół 6-7 l/100 km.

Charakterystyczne dla Citroena hydrauliczne zawieszenie, w które zostało wyposażone opisywane C5 znacznie podnosi komfort jazdy. W zależności od potrzeb kierowca może wyregulować wysokość prześwitu samochodu– np. podczas załadunku bagażnika obniżyć podłogę, a podczas podjazdu pod krawężnik podwyższyć. Układ został wyposażony w tryb pracy Sport, który utwardza nastawienie zwieszenia np. podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
Dla kierowcy, który pierwszy raz prowadzi Citroena C5 z zawieszeniem Hydroactive specyficzne praca układu może być zaskoczeniem. Można odnieść wrażenie, że auto porusza się na poduszce powietrznej kilka centymetrów ponad powierzchnią drogi. Trzeba też się przyzwyczaić do działania układu kierowniczego. Z początku ma się wrażenie że kierownica przyczepiona jest do jakiegoś komputera sterującego pracą kół. Jednak to wrażenie szybko znika, a w rzeczywistości C5 prowadzi się bardzo przyjemnie.

Ciężkie auto (opisywane C5 waży 1717 kg) podczas jazdy sprawia wrażenie podsterownego podczas dynamicznej jazdy po zakrętach, ale w rzeczywistości C5 „trzyma” się drogi lepiej niż można by się było tego spodziewać biorąc pod uwagę „charakter” auta.

Minusem C5 Tourer, który bywa uciążliwy w codziennej miejskiej eksploatacji jest spora średnica zawracania (11,6 m). Utrudnia to parkingowe manewry.

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Podsumowanie

Według cennika Citroen C5 Tourer 2.0 HDi/160 KM w wersji Exclusive kosztuje 124 700 zł. Można powiedzieć, że tradycyjnie dla marki trwa promocja na zakup modelu. W efekcie opisywana wersja C5 jest dostępna od 111 300 zł. Biorąc pod uwagę wygląd samochodu, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczną i oszczędną jednostkę napędową cena wydaje się atrakcyjna.

Dane techniczne:

Długość: 4829 mm
Szerokość: 1860 mm
Wysokość: 1483 mm
Rozstaw osi: 281,5 mm

Masa: 1717  kg
Pojemność bagażnika: 505 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód
Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm
Moc silnika: 160 KM/3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 sekundy
Zużycie paliwa: 7,1/4,9/5,7 (miasto/trasa/średnie)

Citroen C5 Tourer z hydroaktywnym zawieszeniem oferuje ponadprzeciętny komfort jazdy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - przedział bagażowy ma objętość 505 l.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - skórzana tapicerka to wyposażenie opcjonalne. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - wysokoprężna jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - zawieszenie Hydroactive III umożliwia regulację prześwitu oraz ustawienie trybu Sport.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - tablica przyrządów wygląda dość awangardowo, ale jest czytelna.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe wersji Exclusive
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - aluminiowe obręcze kół to wyposażenie standardowe.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - w wersji Exclusive pokrywa bagażnika podonona jest i opuszczana elektrycznie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami w aucie jest cicho.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

REKLAMA

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

REKLAMA