REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C5: francuski sznyt

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 najnowszej generacji to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Tym samym „Ce piątka” przestała być autem wzbudzającym swoim wyglądem kontrowersje (tak jak to się działo w przypadku C5 poprzedniej generacji) i stała się autem solidniej od poprzednika wykończonym. Jedno się nie zmieniło. Wciąż jest pojazdem niezwykle komfortowym.

Citroen C5 to jeden z tych samochodów, po których zaparkowaniu właściciel obejrzy się kilkakrotnie, żeby kontemplować linię nadwozia z różnej perspektywy. Jest to jeden z najładniejszych, a dla wielu na pewno najładniejszy samochód w swojej klasie.
Wygląda na to, że projektanci byli dość mocno zirytowani komentarzami odnoszącymi się do wyglądu poprzedniej wersji Citroena C5 i mocno się postarali, żeby kolejna generacja modelu ujęła stylem nawet najwrażliwszych estetów.

REKLAMA

Nadwozie

Nadwozie C5 Tourer sprawia wrażenie poręcznego, tymczasem auto ma aż 482,9 cm długości, 186 cm szerokości i 149,1 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 281,5 cm. W rezultacie, żeby zaparkować C5 potrzeba dość szerokiego i długiego miejsca parkingowego.
Warto też pamiętać o tym (jeżeli mamy zamiar otworzyć bagażnik), żeby nad krawędzią dachu pozostawić sporo przestrzeni. Wysoko unoszona pokrywa bagażnika ułatwia pakowanie, ale łatwo nią zaczepić o garażowy sufit.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wnętrze/wyposażenie

Nietuzinkowa tablica przyrządów z masywną konsolą centralną naszpikowaną przełącznikami, z dużymi wyświetlaczami i nieruchomym panelem z mnóstwem przełączników umieszczonym w środkowej części koła kierownicy sprawia wrażenie awangardowej.
Jednak w istocie rozmieszczenie przycisków i wskaźników jest typowe dla większości samochodów. Może poza guzikami do włączania sygnału dźwiękowego (klakson uruchamia się wciskając jeden z dwóch przycisków umieszczonych na panelu w kole kierownicy), którego sprawne (czytaj szybkie) włączanie wymaga wprawy i przyzwyczajenia. 
Przedział pasażerski Citroena C5 jest wystarczająco przestronny, by wygodnie zawieźć na wakacje czteroosobową rodzinę. Przednie fotele są obszerne i bardzo wygodne, zapewniają wysoki komfort podróżowania nawet na długich trasach. Widoczna na zdjęciach jasna skórzana tapicerka wymaga dopłaty 4400 zł.
Mimo to na wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach odmiany Exclusive nie można narzekać. Bez dopłaty nabywcy C5 Exclusive dostaną m.in. biksenonowe reflektory skrętne, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tempomat, poduszki kurtynowe, aluminiowe obręcze kół, radioodtwarzacz, elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, komputer pokładowy, automatyczna dwustrefowa klimatyzacja oraz zawieszenie hydrauliczne Hydractive III Plus z regulacją wysokości oraz trybem Sport.
Bagażnik C5 Tourer ma objętość 505 l

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanego przez naszą redakcję C5 Tourer pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 160 KM. Jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i dużą elastycznością. Przyspieszanie nawet na 6-stym biegu nie stanowi dla 160 - konnego C5 problemu. Generalnie auto świetnie sprawdza się w trasie, to typowo autostradowy pojazd.
podczas jazdy z wysokimi prędkościami we wnętrzu jest cicho, a zużycie paliwa oscyluje wokół 6-7 l/100 km.

Charakterystyczne dla Citroena hydrauliczne zawieszenie, w które zostało wyposażone opisywane C5 znacznie podnosi komfort jazdy. W zależności od potrzeb kierowca może wyregulować wysokość prześwitu samochodu– np. podczas załadunku bagażnika obniżyć podłogę, a podczas podjazdu pod krawężnik podwyższyć. Układ został wyposażony w tryb pracy Sport, który utwardza nastawienie zwieszenia np. podczas jazdy z wyższymi prędkościami.
Dla kierowcy, który pierwszy raz prowadzi Citroena C5 z zawieszeniem Hydroactive specyficzne praca układu może być zaskoczeniem. Można odnieść wrażenie, że auto porusza się na poduszce powietrznej kilka centymetrów ponad powierzchnią drogi. Trzeba też się przyzwyczaić do działania układu kierowniczego. Z początku ma się wrażenie że kierownica przyczepiona jest do jakiegoś komputera sterującego pracą kół. Jednak to wrażenie szybko znika, a w rzeczywistości C5 prowadzi się bardzo przyjemnie.

Ciężkie auto (opisywane C5 waży 1717 kg) podczas jazdy sprawia wrażenie podsterownego podczas dynamicznej jazdy po zakrętach, ale w rzeczywistości C5 „trzyma” się drogi lepiej niż można by się było tego spodziewać biorąc pod uwagę „charakter” auta.

Minusem C5 Tourer, który bywa uciążliwy w codziennej miejskiej eksploatacji jest spora średnica zawracania (11,6 m). Utrudnia to parkingowe manewry.

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Podsumowanie

Według cennika Citroen C5 Tourer 2.0 HDi/160 KM w wersji Exclusive kosztuje 124 700 zł. Można powiedzieć, że tradycyjnie dla marki trwa promocja na zakup modelu. W efekcie opisywana wersja C5 jest dostępna od 111 300 zł. Biorąc pod uwagę wygląd samochodu, bardzo bogate wyposażenie oraz dynamiczną i oszczędną jednostkę napędową cena wydaje się atrakcyjna.

Dane techniczne:

Długość: 4829 mm
Szerokość: 1860 mm
Wysokość: 1483 mm
Rozstaw osi: 281,5 mm

Masa: 1717  kg
Pojemność bagażnika: 505 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód
Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm
Moc silnika: 160 KM/3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 sekundy
Zużycie paliwa: 7,1/4,9/5,7 (miasto/trasa/średnie)

Citroen C5 Tourer z hydroaktywnym zawieszeniem oferuje ponadprzeciętny komfort jazdy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - przedział bagażowy ma objętość 505 l.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - skórzana tapicerka to wyposażenie opcjonalne. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - na tylnej kanapie siedzi się bardzo wygodnie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - wysokoprężna jednostka napędowa charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - zawieszenie Hydroactive III umożliwia regulację prześwitu oraz ustawienie trybu Sport.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - tablica przyrządów wygląda dość awangardowo, ale jest czytelna.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - reflektory ksenonowe to wyposażenie standardowe wersji Exclusive
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - aluminiowe obręcze kół to wyposażenie standardowe.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - w wersji Exclusive pokrywa bagażnika podonona jest i opuszczana elektrycznie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Citroen C5 Tourer - nawet podczas jazdy z wyższymi prędkościami w aucie jest cicho.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA