REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa, model 2011 to typowy przedstawiciel współczesnych aut segmentu B. Jednak ciekawostką jest, że biorąc pod uwagę gabaryty, jeszcze 20-30 lat temu Corsa byłaby modelowym przykładem auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jak jeździ współczesny maluch z wysokoprężnym silnikiem 1.3 o mocy 75 KM.

Większość kierowców bez trudu zaklasyfikuje Opla Corsę do grona pojazdów miejskich. Ale okazuje się, że Opel Corsa produkowany w roku 2011 jest większy niż produkowany do 1983 r., będący modelowym przykładem auta klasy kompaktowej, Golf pierwszej generacji…

REKLAMA

Nadwozie

REKLAMA

Konkretyzując, nadwozie Golfa I miało długość 381,5 cm, szerokość 161 cm oraz wysokość 141 cm. Tymczasem najnowszy Opel Corsa ma długość 399,9 cm, szerokość 171,3 cm i wysokość 148,8 cm. Dane te obrazują, jak przez ostatnie 20-30 lat samochody w poszczególnych segmentach mocno się rozrosły. Zatem, czy najnowsza Corsa może spełniać rolę podstawowego auta w rodzinie, tak jak niegdyś sprawdzał się w tej roli Volkswagen Golf?

Niedawno odświeżona karoseria Opla Corsy prezentuje się atrakcyjnie. Linia nadwozia małego Opla jest zwarta i dynamiczna. Sportowego akcentu prezentowanej na zdjęciach Corsie dodają szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, agresywnie wyglądające wloty powietrza na przednim pasie oraz adaptacyjne reflektory halogenowe  (dopłata 1500 zł).

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Corsy jest przestronny. Przy okazji niedawnego liftingu producent dodał nową opcję wyposażenia. Teraz mały Opel może być wyposażony w nawigację z kolorowym ekranem umieszczonym na konsoli centralnej. System nawigacyjny zintegrowany z radioodtwarzaczem i kolorowym ekranem kosztuje ok. 3000 zł. Tablica przyrządów Corsy jest uporządkowana, przejrzysta, wykonana z niezłych materiałów, spasowanych z dokładnością. Fotele przednie są wygodne, nawet podczas dłuższej jazdy. Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową, poza tym mankamentem będą tam wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projektanci ożywili wnętrze Corsy kolorowymi wstawkami. Konsola centralna, uchwyty drzwi oraz obwódki nawiewów są pomalowana na kolor nadwozia. Można też wybrać barwę środkowych części siedzisk oraz oparć foteli. O ile najnowszy Opel Corsa wypada nieźle pod względem przestronności przedziału pasażerskiego bijąc tym samym auta kompaktowe produkowane dwadzieścia, trzydzieści lat temu, o tyle traci punkty w kategorii przedział bagażowy. Bagażnik Corsy ma objętość 285 l, to zbyt mało by spakować rodzinę na wakacyjny wyjazd. Chyba, że rodzina liczy trzy osoby. Wtedy bagażnik można powiększyć składając część tylnej kanapy. I w takiej konfiguracji można do Corsy zapakować bagaże nawet na długi wyjazd.

Wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach wersji Enjoy jest dość zasobne i obejmuje m.in. regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, elektrycznie otwierane szyby z przodu, reflektory przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, radioodtwarzacz, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy.  Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w pakiet zimowy (koszt 1600 zł) obejmujący podgrzewane fotele przednie oraz podgrzewaną kierownicę.

Zobacz też: Test Kia Soul: w duchu praktyczności


Napęd

Prezentowaną Corsę napędzał wysokoprężny silnik CDTi o pojemności 1,3 l rozwijający moc maksymalną 75 KM. Jednostka dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm dostępnym od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

W codziennej miejskiej eksploatacji Crosę użytkuje się przyjemnie. W ruchu miejskim nie przeszkadzają niedostatki w dynamice (według danych producenta Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 14,5 s) i cieszy niewielkie spalanie – w teście ok. 7 l/100 km przy dynamicznej jeździe. Gabaryty samochodu ułatwiają manewry i  parkowanie w zatłoczonych miastach, a wygodne fotele nie powodują dodatkowego dyskomfortu, gdy utkniemy na dłużej w korku. Jednostka napędowa jest przyzwoicie wyciszona, a silnik na tyle elastyczny, by nie trzeba było non stop sięgać do dźwigni skrzyni biegów. Corsa jest też przyjemna w prowadzeniu za sprawą niezłego układu kierowniczego.Ale niedostatki w dynamice 75-konnej jednostce napędowej dadzą się we znaki osobom, które wybiorą się Oplem Corsą w wakacyjną podróż i przyjdzie im autem dość mocno zapakowanym wyprzedzać ciężarówki jadące z prędkością ok. 90 km/h. Wtedy mały Opel dostaje zadyszki.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Podsumowanie

Mimo sporej przestrzeni, jaką oferuje przedział pasażerski Opla Corsy, trudno będzie to auto z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM traktować jako podstawowy pojazd rodzinny z dwóch powodów. Po pierwsze Corsa dysponuje zbyt małym, jak na auto rodzinne bagażnikiem, choć rodzina z jednym dzieckiem może rozwiązać ten problem poprzez rozłożenie części tylnej kanapy. Większym problemem okaże się na dłuższą metę zbyt słaby do podróżowania z prędkościami autostradowymi i sporym bagażem silnik.

Bazowa wersja Opla Corsy z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM w wersji Enjoy kosztuje ok. 57 tys. zł. Wersja z mocniejszym dieslem o mocy 95 KM kosztuje około 59 tys. zł. To niewiele więcej, dlatego osoby które myślą o zakupie Corsy jako auta bardziej uniwersalnego, a nie jedynie wozidełka do miasta powinny się zdecydować na zakup wersji z mocniejszym silnikiem.

Dane producenta:

Opel Corsa 1.3 CDTi

Pojemność skokowa:  1248 ccm

Typ silnika:  Turbodiesel

Moc maksymalna: 75 KM przy 4000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 1750-2500 obr./min.

Prędkość maksymalna: 173 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 14,5 s

Średnie zużycie paliwa: 4 l/100 km

Pojemność bagażnika: 285 l/1050 l

Zaiweszenie Opla Corsy jest całkiem komfortowe.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Osoby, które zamierzają wykorzystywać Opla Corsę do wakacyjnych wojaży powinny zdecydować się na zakup mocniejszej wersji silnikowej.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Atrakcyjna pod względem kolorystycznym tablica przyrządów Opla Corsy jest wykonana z dobrej jakości materiałów i zmontowana z dokładnością.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Czytelny zestaw wskaźników Opla Corsy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Nowość wprowadzona przy okazji niedawnego liftingu Opla Corsy. Nawigacja z kolorowym wyświetlaczem, zintegrowana z radioodtwarzaczem. Urządzenie wymaga dopłaty ok. 3000 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na fotelu kierowcy Opla Corsy siedzi się wygodnie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Opla Corsy wysocy pasażerowie będą narzekali na brak miejsca nad głową.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Bagażnik Opla Corsy ma objętość 285 l. Jadą w dłuższą podróż na wakacje można powiększyć przedział bagażowy rozkładając tylną kanapę.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik Opla Corsy o pojemności 1,3 l i mocy 75 KM jest dobrym źródłem napędu w warunkach miejskich. W trasie trochę dostaje "zadyszki".
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Obręcze kół ze stopów lekkich w rozmierze szesnastu cali to wyposażenie standardowe Opla Corsy w wersji Enjoy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Widoczne na zdjęciu halogenowe reflektory adaptacyjne w Oplu Corsie wymagają dopłaty 1500 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA