REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa: jest większa od legendarnego Golfa!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa, model 2011 to typowy przedstawiciel współczesnych aut segmentu B. Jednak ciekawostką jest, że biorąc pod uwagę gabaryty, jeszcze 20-30 lat temu Corsa byłaby modelowym przykładem auta kompaktowego. Sprawdziliśmy, jak jeździ współczesny maluch z wysokoprężnym silnikiem 1.3 o mocy 75 KM.

Większość kierowców bez trudu zaklasyfikuje Opla Corsę do grona pojazdów miejskich. Ale okazuje się, że Opel Corsa produkowany w roku 2011 jest większy niż produkowany do 1983 r., będący modelowym przykładem auta klasy kompaktowej, Golf pierwszej generacji…

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Konkretyzując, nadwozie Golfa I miało długość 381,5 cm, szerokość 161 cm oraz wysokość 141 cm. Tymczasem najnowszy Opel Corsa ma długość 399,9 cm, szerokość 171,3 cm i wysokość 148,8 cm. Dane te obrazują, jak przez ostatnie 20-30 lat samochody w poszczególnych segmentach mocno się rozrosły. Zatem, czy najnowsza Corsa może spełniać rolę podstawowego auta w rodzinie, tak jak niegdyś sprawdzał się w tej roli Volkswagen Golf?

Niedawno odświeżona karoseria Opla Corsy prezentuje się atrakcyjnie. Linia nadwozia małego Opla jest zwarta i dynamiczna. Sportowego akcentu prezentowanej na zdjęciach Corsie dodają szesnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, agresywnie wyglądające wloty powietrza na przednim pasie oraz adaptacyjne reflektory halogenowe  (dopłata 1500 zł).

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

REKLAMA

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski Corsy jest przestronny. Przy okazji niedawnego liftingu producent dodał nową opcję wyposażenia. Teraz mały Opel może być wyposażony w nawigację z kolorowym ekranem umieszczonym na konsoli centralnej. System nawigacyjny zintegrowany z radioodtwarzaczem i kolorowym ekranem kosztuje ok. 3000 zł. Tablica przyrządów Corsy jest uporządkowana, przejrzysta, wykonana z niezłych materiałów, spasowanych z dokładnością. Fotele przednie są wygodne, nawet podczas dłuższej jazdy. Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową, poza tym mankamentem będą tam wygodnie podróżowały dwie dorosłe osoby o średnim wzroście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projektanci ożywili wnętrze Corsy kolorowymi wstawkami. Konsola centralna, uchwyty drzwi oraz obwódki nawiewów są pomalowana na kolor nadwozia. Można też wybrać barwę środkowych części siedzisk oraz oparć foteli. O ile najnowszy Opel Corsa wypada nieźle pod względem przestronności przedziału pasażerskiego bijąc tym samym auta kompaktowe produkowane dwadzieścia, trzydzieści lat temu, o tyle traci punkty w kategorii przedział bagażowy. Bagażnik Corsy ma objętość 285 l, to zbyt mało by spakować rodzinę na wakacyjny wyjazd. Chyba, że rodzina liczy trzy osoby. Wtedy bagażnik można powiększyć składając część tylnej kanapy. I w takiej konfiguracji można do Corsy zapakować bagaże nawet na długi wyjazd.

Wyposażenie standardowe widocznej na zdjęciach wersji Enjoy jest dość zasobne i obejmuje m.in. regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, elektrycznie otwierane szyby z przodu, reflektory przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wsteczne, radioodtwarzacz, klimatyzację manualną, czy komputer pokładowy.  Testowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony w pakiet zimowy (koszt 1600 zł) obejmujący podgrzewane fotele przednie oraz podgrzewaną kierownicę.

Zobacz też: Test Kia Soul: w duchu praktyczności


Napęd

Prezentowaną Corsę napędzał wysokoprężny silnik CDTi o pojemności 1,3 l rozwijający moc maksymalną 75 KM. Jednostka dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm dostępnym od 1750 obr./min. Z napędem współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.

W codziennej miejskiej eksploatacji Crosę użytkuje się przyjemnie. W ruchu miejskim nie przeszkadzają niedostatki w dynamice (według danych producenta Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 14,5 s) i cieszy niewielkie spalanie – w teście ok. 7 l/100 km przy dynamicznej jeździe. Gabaryty samochodu ułatwiają manewry i  parkowanie w zatłoczonych miastach, a wygodne fotele nie powodują dodatkowego dyskomfortu, gdy utkniemy na dłużej w korku. Jednostka napędowa jest przyzwoicie wyciszona, a silnik na tyle elastyczny, by nie trzeba było non stop sięgać do dźwigni skrzyni biegów. Corsa jest też przyjemna w prowadzeniu za sprawą niezłego układu kierowniczego.Ale niedostatki w dynamice 75-konnej jednostce napędowej dadzą się we znaki osobom, które wybiorą się Oplem Corsą w wakacyjną podróż i przyjdzie im autem dość mocno zapakowanym wyprzedzać ciężarówki jadące z prędkością ok. 90 km/h. Wtedy mały Opel dostaje zadyszki.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Podsumowanie

Mimo sporej przestrzeni, jaką oferuje przedział pasażerski Opla Corsy, trudno będzie to auto z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM traktować jako podstawowy pojazd rodzinny z dwóch powodów. Po pierwsze Corsa dysponuje zbyt małym, jak na auto rodzinne bagażnikiem, choć rodzina z jednym dzieckiem może rozwiązać ten problem poprzez rozłożenie części tylnej kanapy. Większym problemem okaże się na dłuższą metę zbyt słaby do podróżowania z prędkościami autostradowymi i sporym bagażem silnik.

Bazowa wersja Opla Corsy z silnikiem 1.3 CDTi o mocy 75 KM w wersji Enjoy kosztuje ok. 57 tys. zł. Wersja z mocniejszym dieslem o mocy 95 KM kosztuje około 59 tys. zł. To niewiele więcej, dlatego osoby które myślą o zakupie Corsy jako auta bardziej uniwersalnego, a nie jedynie wozidełka do miasta powinny się zdecydować na zakup wersji z mocniejszym silnikiem.

Dane producenta:

Opel Corsa 1.3 CDTi

Pojemność skokowa:  1248 ccm

Typ silnika:  Turbodiesel

Moc maksymalna: 75 KM przy 4000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 1750-2500 obr./min.

Prędkość maksymalna: 173 km/h

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 14,5 s

Średnie zużycie paliwa: 4 l/100 km

Pojemność bagażnika: 285 l/1050 l

Zaiweszenie Opla Corsy jest całkiem komfortowe.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Osoby, które zamierzają wykorzystywać Opla Corsę do wakacyjnych wojaży powinny zdecydować się na zakup mocniejszej wersji silnikowej.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Atrakcyjna pod względem kolorystycznym tablica przyrządów Opla Corsy jest wykonana z dobrej jakości materiałów i zmontowana z dokładnością.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Czytelny zestaw wskaźników Opla Corsy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Nowość wprowadzona przy okazji niedawnego liftingu Opla Corsy. Nawigacja z kolorowym wyświetlaczem, zintegrowana z radioodtwarzaczem. Urządzenie wymaga dopłaty ok. 3000 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na fotelu kierowcy Opla Corsy siedzi się wygodnie.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Opla Corsy wysocy pasażerowie będą narzekali na brak miejsca nad głową.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Bagażnik Opla Corsy ma objętość 285 l. Jadą w dłuższą podróż na wakacje można powiększyć przedział bagażowy rozkładając tylną kanapę.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Wysokoprężny silnik Opla Corsy o pojemności 1,3 l i mocy 75 KM jest dobrym źródłem napędu w warunkach miejskich. W trasie trochę dostaje "zadyszki".
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Obręcze kół ze stopów lekkich w rozmierze szesnastu cali to wyposażenie standardowe Opla Corsy w wersji Enjoy.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Widoczne na zdjęciu halogenowe reflektory adaptacyjne w Oplu Corsie wymagają dopłaty 1500 zł.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA