Skoda Octavia Tour – którą wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
REKLAMA
Skoda Octavia Tour dostępna jest jako pięciodrzwiowy lift back oraz kombi. Kombi jest praktyczniejsze ale kosztuje o 3000 zł więcej, a przestrzeń bagażową przy standardowym położeniu siedzeń ma większą o 20 l niż liftback. Z drugiej strony lift back ma bagażnik o pojemności 585 l, a duża pokrywa bagażnika czyni z niego auto bardzo praktyczne. Dlatego osoby, które nie potrzebują przewozić autem przedmiotów o dużych gabarytach mogą zrezygnować z zakupu nadwozia kombi.
Zobacz też: Opinie kierowców o Skoda Octavia
Wersja silnikowa
REKLAMA
W gamie silnikowej Octavii Tour znalazły się dwie jednostki benzynowe. Słabsza ma pojemność 1,4 l i rozwija moc maksymalną 80 KM. Jest to napęd trochę za słaby do Octavii Tour, zwłaszcza, gdy mamy zamiar wykorzystywać to w sumie spore auto jako pojazd wakacyjny. Według danych producenta 80-konna Octavia Tour rozpędza się od 0 do 100 km/h w 14,3 s.
Droższy o 5000 zł jest mocniejszy silnik o pojemności 1,6 l i mocy maksymalnej 102 KM. Ten napęd dużo sprawniej napędza Octavię Tour. Według danych producenta 102-konna Octavia Tour rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,3 s i zużywa w ruchu miejskim 9,6 l benzyny na 100 km. To o 1,1 l/100 km więcej niż spala według danych producenta jednostka o pojemności 1,4 l.
Ponadto producent oferuje opcję (ale tylko dla jednostki 1,6 l/102 KM) zainstalowania w autoryzowanej stacji obsługi za kwotę 4299 zł instalacji LPG. Jest to ciekawe rozwiązanie dla osób, które dużo podróżują. Tym bardziej, że podczas okresowych promocji producent oferuje instalację LPG gratis.
Nasz wybór: 1,6 l/102 KM
Zobacz też: Volkswagen Golf VI: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA