REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dominik Sowiński
Kia Picanto to samochód, który już w standardzie oferuje nam bogate wyposażenie.  Kia Picanto
Kia Picanto to samochód, który już w standardzie oferuje nam bogate wyposażenie. Kia Picanto

REKLAMA

REKLAMA

Kia Picanto to samochód, który już w standardzie oferuje nam bogate wyposażenie. Dostępna jest jako 3 lub 5-drzwiowy hatchback. Producent w swojej gamie posiada trzy silniki benzynowe. Oto poradnik kupującego.

Wersje nadwoziowe:

Kia Picanto jest dostępna tylko jako hatchback ale możemy wybrać miedzy wersją trzy lub pięciodrzwiową.

REKLAMA

Polecamy wersję z dodatkową parą drzwi, gdyż ułatwi ona podróżowanie a dopłata do trzydrzwiowego hatchbacka to zaledwie 1500zł.

Zobacz także: Opinie kierowców o KIA Picanto

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1.0 MPI 69KM – to najsłabszy silnik w gamie producenta. Motor zapewnia nam 95Nm. Kia z silnikiem o pojemności jednego litra jest przeznaczona głównie do użytku miejskiego. Jednostka pracująca pod maską nie zapewni wbijającego w fotel przyspieszenia ale za to odwdzięczy się niskim pragnieniem na paliwo gdy stoimy w korku. Dane jakimi legitymuje się producent to 4,2l/100km. Producent wraz z tym silnikiem oferuje nam 5-stopniową manualna skrzynie biegów. Cena jaką musimy zapłacić przy zakupie wersji standardowej to 29 990zł w wersji trzydrzwiowej i 31 410zł za wersje pięciodrzwiowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.2 MPI 85KM – najmocniejszy motor dostępny w małej Kii dostarcza przyzwoitą moc w zestawieniu z mała masą pojazdu, dysponuje momentem obrotowym 121 Nm. Samochód dysponuje dużo większym przyspieszeniem niż wersja ze słabszą jednostką ale to nadal auto do użytku miejskiego Według producenta samochód od zera do setki rozpędzi się w 11,4 sekundy. Wersja z silnikiem 1,2 jest godna polecenia gdyż spala jedynie 0,3l paliwa więcej niż wersja z mniejszym silnikiem. Napęd jest przenoszony za pomocą 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów lub 4-stopniowego „automatu”. Za samochód w wersji standardowej zapłacimy 34 490zł za samochód trzydrzwiowy a za pięciodrzwiowy 36 490zł.

REKLAMA

1.0 LPG 82KM – Kia do zaoferowania w swojej gamie silnikowej ma też silnik benzynowy zasilany paliwem LPG i dysponujący momentem obrotowym 95Nm. Motor jest mocniejszy niż jego benzynowy odpowiednik i na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje 14,4 sekundy. Według producenta jednostka LPG charakteryzuje się większym apetytem na paliwo, gdyż spala 5,9l/100km ale paliwo które lejemy do baku jest o połowę tańsze niż zwykła benzyna. Decydując się na zakup mamy do dyspozycji tylko 5-stopniową manualną skrzynie biegów. Za samochód z tym silnikiem w zależności od wersji trzy lub pięciodrzwiowej zapłacimy odpowiednio 34 490zł lub 35 990zł.

Polecamy  wersje z silnikiem 1,2 MPI, ponieważ silnik 1,0 może okazać się niewystarczający do bezpiecznego wyprzedzania a w trasie bardzo zmęczy kierowce. Utrzymanie też nie jest wiele droższe niż wersji z silnikiem litrowym. Jeżeli jednak zależy komuś głównie na oszczędzaniu niech wybierze silnik benzynowy zasilany paliwem LPG.

Zobacz także: Kia Picanto nowej generacji

Wyposażenie:

M – to standardowy pakiet wyposażenia który możemy kupić za 29 990zł. Decydując się na „M-pakiet” otrzymujemy samochód wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne a nawet pełnowymiarowe kurtyny dla wszystkich pasażerów, systemy wspomagające hamowanie ABS i BAS, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy (nie dotyczy wersji LPG) a także wiele innych. Niestety na standardowym wyposażeniu nie ma klimatyzacji za, którą trzeba dopłacić kwotę 3000zł (manualna).

L – najtańszy samochód z wyposażeniem L zapłacimy 32 490zł. Do standardowego pakietu producent dorzucił miedzy innymi radioodtwarzacz  CD, MP3 ze złączem typu AUX, elektrycznie regulowane oraz podgrzewanie lusterka, elektrycznie opuszczane szyby, schowek pod siedzeniem a także możliwość wykupienia pakietu CITY w którego skład wchodzą bluetooth z zestawem głośnomówiącym i kierunkowskazy na lusterkach.

XL – to najlepiej wyposażona wersja za którą musimy zapłacić minimum 37 990zł. Producent do pakietu L dodał lampy LED, przyciski na kierownicy za których pomocą będziemy mogli regulować radio, klimatyzacje manualna oraz chromowane wykończenie klamek wewnętrznych i zewnętrznych. Jeśli zdecydujemy się wydać więcej pieniędzy możemy zamówić jeszcze między innymi klimatyzacje automatyczną oraz system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka.

Doradzamy pakiet wyposażenia oznaczony literą L, gdyż oferuje on odpowiedni komfort podróżowania w stosunku do ceny.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA