REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego

Dominik Sowiński
Kia Picanto to samochód, który już w standardzie oferuje nam bogate wyposażenie.  Kia Picanto
Kia Picanto to samochód, który już w standardzie oferuje nam bogate wyposażenie. Kia Picanto

REKLAMA

REKLAMA

Kia Picanto to samochód, który już w standardzie oferuje nam bogate wyposażenie. Dostępna jest jako 3 lub 5-drzwiowy hatchback. Producent w swojej gamie posiada trzy silniki benzynowe. Oto poradnik kupującego.

Wersje nadwoziowe:

Kia Picanto jest dostępna tylko jako hatchback ale możemy wybrać miedzy wersją trzy lub pięciodrzwiową.

REKLAMA

Polecamy wersję z dodatkową parą drzwi, gdyż ułatwi ona podróżowanie a dopłata do trzydrzwiowego hatchbacka to zaledwie 1500zł.

Zobacz także: Opinie kierowców o KIA Picanto

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1.0 MPI 69KM – to najsłabszy silnik w gamie producenta. Motor zapewnia nam 95Nm. Kia z silnikiem o pojemności jednego litra jest przeznaczona głównie do użytku miejskiego. Jednostka pracująca pod maską nie zapewni wbijającego w fotel przyspieszenia ale za to odwdzięczy się niskim pragnieniem na paliwo gdy stoimy w korku. Dane jakimi legitymuje się producent to 4,2l/100km. Producent wraz z tym silnikiem oferuje nam 5-stopniową manualna skrzynie biegów. Cena jaką musimy zapłacić przy zakupie wersji standardowej to 29 990zł w wersji trzydrzwiowej i 31 410zł za wersje pięciodrzwiowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.2 MPI 85KM – najmocniejszy motor dostępny w małej Kii dostarcza przyzwoitą moc w zestawieniu z mała masą pojazdu, dysponuje momentem obrotowym 121 Nm. Samochód dysponuje dużo większym przyspieszeniem niż wersja ze słabszą jednostką ale to nadal auto do użytku miejskiego Według producenta samochód od zera do setki rozpędzi się w 11,4 sekundy. Wersja z silnikiem 1,2 jest godna polecenia gdyż spala jedynie 0,3l paliwa więcej niż wersja z mniejszym silnikiem. Napęd jest przenoszony za pomocą 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów lub 4-stopniowego „automatu”. Za samochód w wersji standardowej zapłacimy 34 490zł za samochód trzydrzwiowy a za pięciodrzwiowy 36 490zł.

REKLAMA

1.0 LPG 82KM – Kia do zaoferowania w swojej gamie silnikowej ma też silnik benzynowy zasilany paliwem LPG i dysponujący momentem obrotowym 95Nm. Motor jest mocniejszy niż jego benzynowy odpowiednik i na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje 14,4 sekundy. Według producenta jednostka LPG charakteryzuje się większym apetytem na paliwo, gdyż spala 5,9l/100km ale paliwo które lejemy do baku jest o połowę tańsze niż zwykła benzyna. Decydując się na zakup mamy do dyspozycji tylko 5-stopniową manualną skrzynie biegów. Za samochód z tym silnikiem w zależności od wersji trzy lub pięciodrzwiowej zapłacimy odpowiednio 34 490zł lub 35 990zł.

Polecamy  wersje z silnikiem 1,2 MPI, ponieważ silnik 1,0 może okazać się niewystarczający do bezpiecznego wyprzedzania a w trasie bardzo zmęczy kierowce. Utrzymanie też nie jest wiele droższe niż wersji z silnikiem litrowym. Jeżeli jednak zależy komuś głównie na oszczędzaniu niech wybierze silnik benzynowy zasilany paliwem LPG.

Zobacz także: Kia Picanto nowej generacji

Wyposażenie:

M – to standardowy pakiet wyposażenia który możemy kupić za 29 990zł. Decydując się na „M-pakiet” otrzymujemy samochód wyposażony w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne a nawet pełnowymiarowe kurtyny dla wszystkich pasażerów, systemy wspomagające hamowanie ABS i BAS, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy (nie dotyczy wersji LPG) a także wiele innych. Niestety na standardowym wyposażeniu nie ma klimatyzacji za, którą trzeba dopłacić kwotę 3000zł (manualna).

L – najtańszy samochód z wyposażeniem L zapłacimy 32 490zł. Do standardowego pakietu producent dorzucił miedzy innymi radioodtwarzacz  CD, MP3 ze złączem typu AUX, elektrycznie regulowane oraz podgrzewanie lusterka, elektrycznie opuszczane szyby, schowek pod siedzeniem a także możliwość wykupienia pakietu CITY w którego skład wchodzą bluetooth z zestawem głośnomówiącym i kierunkowskazy na lusterkach.

XL – to najlepiej wyposażona wersja za którą musimy zapłacić minimum 37 990zł. Producent do pakietu L dodał lampy LED, przyciski na kierownicy za których pomocą będziemy mogli regulować radio, klimatyzacje manualna oraz chromowane wykończenie klamek wewnętrznych i zewnętrznych. Jeśli zdecydujemy się wydać więcej pieniędzy możemy zamówić jeszcze między innymi klimatyzacje automatyczną oraz system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka.

Doradzamy pakiet wyposażenia oznaczony literą L, gdyż oferuje on odpowiedni komfort podróżowania w stosunku do ceny.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

REKLAMA