Kia Soul – którą wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
REKLAMA
Wyboru nie ma. Kia Soul dostępna jest jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback tudzież zgodnie z nową nomenklaturą nazywana jest Crossoverem.
Autosalon24.pl - Kia Soul 1.6 CRDi, nawet 11% taniej. Sprawdź teraz!
Wersje silnikowe
Dużego wyboru nie ma. W gamie znalazły się dwie jednostki napędowe – jedna benzynowa i jedna wysokoprężna.
Podstawowym źródłem napędu jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l rozwijający moc maksymalną 124 KM. Według danych producenta Soul z tym silnikiem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 s. a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 7,9 l/100 km.
Droższy o 6 tys. zł jest silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 128 KM. Według danych producenta diesel rozpędza się od 0 do 100 km/h o 0,3 s wolniej ale może się rozpędzić do 182 km/h czyli jest o 5 km/h szybszy od wersji benzynowej.
Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Soul
Na korzyść jednostki wysokoprężnej przemawia dodatkowo niskie zużycie paliwa, które według danych producenta oscyluje w mieście wokół 6,3 l/100 km.
Kolejnym argumentem przemawiającym na korzyść diesla jest wysoki moment obrotowy, którym dysponuje ten silnik. 260 Nm dostępnych od 1900 obr./min. w stosunku do 156 Nm dostępnych od 4600 obr./min dostępnych w jednostce benzynowej wygląda obiecująco. Zwłaszcza w przypadku, gdy Soulem będziemy podróżowali ze sporym obciążeniem – np. jada na wakacje.
Nasz wybór: Ze względu na stosunkowo niewielką dopłatę warto skusić się na zakup jednostki wysokoprężnej.
Wersja wyposażenia:
Podstawowa odmiana wyposażeniowa to M. Wyposażenie standardowe najuboższej wersji obejmuje m.in. kurtynowe poduszki powietrzne, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, manualną klimatyzację i radioodtwarzacz CD z MP3.
Zobacz również: Nissan X-Trail: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
Droższa o 4 tys. zł jest bogatsza wersja wyposażeniowa L. Zawiera wszystkie pozycje z wyposażenia M a ponadto m.in. wielofunkcyjną kierownicę, elektrycznie regulowane lusterka, lepsze materiały wykończeniowe we wnętrzu, 16 calowe obręcze ze stopów lekkich, zamykany na klucz schowek.
Dopłaty 7 tys. zł w stosunku do podstawowej odmiany M wymaga najbogatsza wersja XL. Wyposażenie odmiany XL zawiera elementy dostępne w wersji M a ponadto m.in. automatyczną klimatyzację, kierownicę oraz gałkę zmiany biegów obszyte skórą, przyciemniane tylne szyby, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, relingi dachowe.
Nasz wybór: XL.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.