REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Kuga – którego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford Kuga dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej z dwoma odmianami wyposażenia. W gamie dostępne są trzy jednostki napędowe oraz dwa rodzaje napędu; na jedną i dwie osie.

Nadwozie

Ford Kuga dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.

REKLAMA

Jednostki napędowe

W gamie silnikowej Forda Kugi znalazły się trzy jednostki napędowe. Dwie wysokoprężne oraz jedna benzynowa. Co ciekawe podstawowym i najtańszym źródłem napędu w Fordzie Kuga jest silnik Diesla.

2.0/140 KM TDCi – podstawowa jednostka napędowa dostępna w najtańszej wersji Kugi z napędem na jedną (przednią) oś. Kuga napędzana 140-konnym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta), a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta). Napęd 4x4 wymaga dopłaty w tej wersji Kugi 9000 zł (odmiany z mocniejszymi jednostkami napędowymi są standardowo wyposażone w napęd 4x4) i warto dołożyć te pieniądze ze względu na właściwości jezdne i łatwość odsprzedaży.

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Kuga

Kolejnych 9 tys. zł wymaga dopłaty zautomatyzowana przekładnia PowerShift. Mechanizm automatycznej skrzyni działa bardzo szybko i płynnie, ale nie wszyscy kierowcy lubią „automaty” z zasady.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

2.0/160 KM TDCi – mocniejszy diesel wymaga dopłaty (w stosunku do podstawowego silnika w gamie) około 5 tys. zł. Patrząc na cenę auta (grubo ponad 100 tys. zł) dopłata wydaje się niewielka. Mocniejszy silnik wysokoprężny charakteryzuje wyższa kultura pracy i tylko nieznacznie lepsze osiągi. Według danych fabrycznych 160-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l oleju napędowego na 100 km. Większa moc przyda się w przypadku, gdy będziemy chcieli zaholować Kugą np. przyczepę kempingową lub wybierzemy się w daleką podróż z kompletem pasażerów i sporym bagażem.

Jedyną jednostką benzynową w gamie jest silnik 2.5 Duratec o mocy 200 KM. W stosunku do podstawowej jednostki napędowej silnik ten wymaga dopłaty około 5 tys. zł. Według danych producenta 200-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 s i zużywa w ruchu miejskim 13,9 l benzyny na 100 km.

Nasz wybór: Silnik 2.0 160 KM.

Wersje wyposażeniowe

Trend: Podstawowa wersja wyposażeniowa zawiera m.in. dwustrefową klimatyzację, poduszki boczne, czołowe i kurtyny powietrzne, światła przeciwmgielne, radioodtwarzacz płyt CD, przednie fotele o sportowym profilu, szyby regulowane elektrycznie, lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane, kierownica obszyta skórą.

Zobacz też: Yeti Przyjaciel

Titanium: Jest droższa od wersji Trend o ok. 6000 zł. Zawiera elementy wyposażenia wersji Trend i ponadto: samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, Tempomat, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, radioodtwarzacz ICE SONY CD/MP3 z gniazdem AUX, dywaniki podłogowe oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Nasz wybór: Trend

Redakcja poleca: Ford Kuga 2,0 TDCi 160 KM Trend z reflektorami ksenonowymi (3000 zł) i lepszym radiem.

Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

REKLAMA