REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Kuga – którego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford Kuga dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej z dwoma odmianami wyposażenia. W gamie dostępne są trzy jednostki napędowe oraz dwa rodzaje napędu; na jedną i dwie osie.

Nadwozie

Ford Kuga dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.

REKLAMA

Jednostki napędowe

W gamie silnikowej Forda Kugi znalazły się trzy jednostki napędowe. Dwie wysokoprężne oraz jedna benzynowa. Co ciekawe podstawowym i najtańszym źródłem napędu w Fordzie Kuga jest silnik Diesla.

2.0/140 KM TDCi – podstawowa jednostka napędowa dostępna w najtańszej wersji Kugi z napędem na jedną (przednią) oś. Kuga napędzana 140-konnym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta), a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta). Napęd 4x4 wymaga dopłaty w tej wersji Kugi 9000 zł (odmiany z mocniejszymi jednostkami napędowymi są standardowo wyposażone w napęd 4x4) i warto dołożyć te pieniądze ze względu na właściwości jezdne i łatwość odsprzedaży.

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Kuga

Kolejnych 9 tys. zł wymaga dopłaty zautomatyzowana przekładnia PowerShift. Mechanizm automatycznej skrzyni działa bardzo szybko i płynnie, ale nie wszyscy kierowcy lubią „automaty” z zasady.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

2.0/160 KM TDCi – mocniejszy diesel wymaga dopłaty (w stosunku do podstawowego silnika w gamie) około 5 tys. zł. Patrząc na cenę auta (grubo ponad 100 tys. zł) dopłata wydaje się niewielka. Mocniejszy silnik wysokoprężny charakteryzuje wyższa kultura pracy i tylko nieznacznie lepsze osiągi. Według danych fabrycznych 160-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l oleju napędowego na 100 km. Większa moc przyda się w przypadku, gdy będziemy chcieli zaholować Kugą np. przyczepę kempingową lub wybierzemy się w daleką podróż z kompletem pasażerów i sporym bagażem.

Jedyną jednostką benzynową w gamie jest silnik 2.5 Duratec o mocy 200 KM. W stosunku do podstawowej jednostki napędowej silnik ten wymaga dopłaty około 5 tys. zł. Według danych producenta 200-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 s i zużywa w ruchu miejskim 13,9 l benzyny na 100 km.

Nasz wybór: Silnik 2.0 160 KM.

Wersje wyposażeniowe

Trend: Podstawowa wersja wyposażeniowa zawiera m.in. dwustrefową klimatyzację, poduszki boczne, czołowe i kurtyny powietrzne, światła przeciwmgielne, radioodtwarzacz płyt CD, przednie fotele o sportowym profilu, szyby regulowane elektrycznie, lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane, kierownica obszyta skórą.

Zobacz też: Yeti Przyjaciel

Titanium: Jest droższa od wersji Trend o ok. 6000 zł. Zawiera elementy wyposażenia wersji Trend i ponadto: samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, Tempomat, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, radioodtwarzacz ICE SONY CD/MP3 z gniazdem AUX, dywaniki podłogowe oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Nasz wybór: Trend

Redakcja poleca: Ford Kuga 2,0 TDCi 160 KM Trend z reflektorami ksenonowymi (3000 zł) i lepszym radiem.

Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA