Ford Kuga – którego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
Ford Kuga dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.
REKLAMA
Jednostki napędowe
W gamie silnikowej Forda Kugi znalazły się trzy jednostki napędowe. Dwie wysokoprężne oraz jedna benzynowa. Co ciekawe podstawowym i najtańszym źródłem napędu w Fordzie Kuga jest silnik Diesla.
2.0/140 KM TDCi – podstawowa jednostka napędowa dostępna w najtańszej wersji Kugi z napędem na jedną (przednią) oś. Kuga napędzana 140-konnym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta), a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta). Napęd 4x4 wymaga dopłaty w tej wersji Kugi 9000 zł (odmiany z mocniejszymi jednostkami napędowymi są standardowo wyposażone w napęd 4x4) i warto dołożyć te pieniądze ze względu na właściwości jezdne i łatwość odsprzedaży.
Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Kuga
Kolejnych 9 tys. zł wymaga dopłaty zautomatyzowana przekładnia PowerShift. Mechanizm automatycznej skrzyni działa bardzo szybko i płynnie, ale nie wszyscy kierowcy lubią „automaty” z zasady.
REKLAMA
2.0/160 KM TDCi – mocniejszy diesel wymaga dopłaty (w stosunku do podstawowego silnika w gamie) około 5 tys. zł. Patrząc na cenę auta (grubo ponad 100 tys. zł) dopłata wydaje się niewielka. Mocniejszy silnik wysokoprężny charakteryzuje wyższa kultura pracy i tylko nieznacznie lepsze osiągi. Według danych fabrycznych 160-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l oleju napędowego na 100 km. Większa moc przyda się w przypadku, gdy będziemy chcieli zaholować Kugą np. przyczepę kempingową lub wybierzemy się w daleką podróż z kompletem pasażerów i sporym bagażem.
Jedyną jednostką benzynową w gamie jest silnik 2.5 Duratec o mocy 200 KM. W stosunku do podstawowej jednostki napędowej silnik ten wymaga dopłaty około 5 tys. zł. Według danych producenta 200-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 s i zużywa w ruchu miejskim 13,9 l benzyny na 100 km.
Nasz wybór: Silnik 2.0 160 KM.
Wersje wyposażeniowe
Trend: Podstawowa wersja wyposażeniowa zawiera m.in. dwustrefową klimatyzację, poduszki boczne, czołowe i kurtyny powietrzne, światła przeciwmgielne, radioodtwarzacz płyt CD, przednie fotele o sportowym profilu, szyby regulowane elektrycznie, lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane, kierownica obszyta skórą.
Zobacz też: Yeti Przyjaciel
Titanium: Jest droższa od wersji Trend o ok. 6000 zł. Zawiera elementy wyposażenia wersji Trend i ponadto: samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, Tempomat, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, radioodtwarzacz ICE SONY CD/MP3 z gniazdem AUX, dywaniki podłogowe oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Nasz wybór: Trend
Redakcja poleca: Ford Kuga 2,0 TDCi 160 KM Trend z reflektorami ksenonowymi (3000 zł) i lepszym radiem.
REKLAMA
REKLAMA