REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Kuga – którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Ford Kuga dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej z dwoma odmianami wyposażenia. W gamie dostępne są trzy jednostki napędowe oraz dwa rodzaje napędu; na jedną i dwie osie.

Nadwozie

Ford Kuga dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy SUV.

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki napędowe

W gamie silnikowej Forda Kugi znalazły się trzy jednostki napędowe. Dwie wysokoprężne oraz jedna benzynowa. Co ciekawe podstawowym i najtańszym źródłem napędu w Fordzie Kuga jest silnik Diesla.

2.0/140 KM TDCi – podstawowa jednostka napędowa dostępna w najtańszej wersji Kugi z napędem na jedną (przednią) oś. Kuga napędzana 140-konnym dieslem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,2 s (dane producenta), a w ruchu miejskim zużywa 7,5 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta). Napęd 4x4 wymaga dopłaty w tej wersji Kugi 9000 zł (odmiany z mocniejszymi jednostkami napędowymi są standardowo wyposażone w napęd 4x4) i warto dołożyć te pieniądze ze względu na właściwości jezdne i łatwość odsprzedaży.

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford Kuga

REKLAMA

Kolejnych 9 tys. zł wymaga dopłaty zautomatyzowana przekładnia PowerShift. Mechanizm automatycznej skrzyni działa bardzo szybko i płynnie, ale nie wszyscy kierowcy lubią „automaty” z zasady.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.0/160 KM TDCi – mocniejszy diesel wymaga dopłaty (w stosunku do podstawowego silnika w gamie) około 5 tys. zł. Patrząc na cenę auta (grubo ponad 100 tys. zł) dopłata wydaje się niewielka. Mocniejszy silnik wysokoprężny charakteryzuje wyższa kultura pracy i tylko nieznacznie lepsze osiągi. Według danych fabrycznych 160-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,6 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l oleju napędowego na 100 km. Większa moc przyda się w przypadku, gdy będziemy chcieli zaholować Kugą np. przyczepę kempingową lub wybierzemy się w daleką podróż z kompletem pasażerów i sporym bagażem.

Jedyną jednostką benzynową w gamie jest silnik 2.5 Duratec o mocy 200 KM. W stosunku do podstawowej jednostki napędowej silnik ten wymaga dopłaty około 5 tys. zł. Według danych producenta 200-konna Kuga rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 s i zużywa w ruchu miejskim 13,9 l benzyny na 100 km.

Nasz wybór: Silnik 2.0 160 KM.

Wersje wyposażeniowe

Trend: Podstawowa wersja wyposażeniowa zawiera m.in. dwustrefową klimatyzację, poduszki boczne, czołowe i kurtyny powietrzne, światła przeciwmgielne, radioodtwarzacz płyt CD, przednie fotele o sportowym profilu, szyby regulowane elektrycznie, lusterka boczne regulowane elektrycznie i podgrzewane, kierownica obszyta skórą.

Zobacz też: Yeti Przyjaciel

Titanium: Jest droższa od wersji Trend o ok. 6000 zł. Zawiera elementy wyposażenia wersji Trend i ponadto: samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, Tempomat, 17 calowe obręcze ze stopów lekkich, radioodtwarzacz ICE SONY CD/MP3 z gniazdem AUX, dywaniki podłogowe oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Nasz wybór: Trend

Redakcja poleca: Ford Kuga 2,0 TDCi 160 KM Trend z reflektorami ksenonowymi (3000 zł) i lepszym radiem.

Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Kuga Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA