REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Maj 2011

Subskrybuj nas na Youtube
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Mondeo Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem pojazdy w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Ford Mondeo i Kia cee’d.

Poniżej znajduje się lista testowanych w tym miesiącu aut, z której wybieraliśmy zwycięzców w kategorii Serce i Rozum. Każdy z redaktorów mógł oddać jeden głos na jedno auto w danej kategorii. Oto lista aut testowanych w Maju 2011 roku.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30
Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Renault Laguna
Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Ford Mondeo
Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?

REKLAMA

Skoda Fabia
Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chevrolet Orlando
Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

Kia Cee’d
Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

Suzuki Kizashi
Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Mitsubishi i-MiEV
Test Mitsubishi i-MiEV – najdroższe auto do miasta

Alfa Romeo MiTo
Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko

Toyota Auris
Test Toyota Auris – przestronny i cichy

Rozum: Kia cee’d

Głosowanie:
Tomek: Ford Mondeo
Marcin: Kia cee’d
Kuba: Kia cee’d

Tomasz Korniejew: W tym miesiącu w kategorii serce i rozum jednocześnie wybieram Forda Mondeo 2.0 EcoBoost 203 KM. Samochód ma niezły wygląd i daje zaskakująco dużo frajdy z jazdy. Cena jest dość wysoka, ale w połączeniu z osiągami, spalaniem, gabarytami i wyposażeniem auta wydaje się być skalkulowana całkiem rozsądnie. Ponadto Mondeo ma świetną skrzynię biegów, oferuje ogrom przestrzeni w przedziale pasażerskim, duży bagażnik i duży komfort jazdy. Dla mnie rewelacja.

Marcin Kalinowski: Rozum: Kia cee'd kombi. Doskonałe oszczędne silniki diesla, mnóstwo miejsca w środku, wygodne i ładne wnętrze... i to wszystko za cenę niektórych aut segmentu B. Trzeba tylko się przemóc i pogodzić z faktem, że znaczek Kii nie jest zbyt prestiżowy... ale z drugiej strony po co komu prestiż skoro bagażnik i drugi rząd foteli są tak przepastne, a silniki tak oszczędne? Prestiżem szafy nie przewieziesz, a przy tankowaniu też jest bezużyteczny.

Kuba Tujaka: Rozum: Kia cee’d kombi. Trudno o bardziej rozsądny wybór spośród aut testowanych w tym miesiącu. Stosunek ceny do jakości, a także przestrzeń jaką oferuje Kia cee’d kombi w połączeniu z oszczędnym daje przykład auta dla przeciętnej polskiej rodziny. Na wyjątkowe wyróżnienie w tej kategorii zasługuje także Chevrolet Orlando.

Serce: Ford Mondeo

Kuba Tujaka: Serce: Ford Mondeo. Mocny benzynowy silnik pod maską i bardzo dobrze działająca skrzynia biegów zapewniła Mondeo zwycięstwo w kategorii serce. W testowanej wersji auto wygląda rasowo i oferuje wysoki komfort jazdy. Prowadzenie Forda Mondeo to sama przyjemność.

Marcin Kalinowski: Serce: Mitsubishi i-MiEV. Odkąd pamiętam, byłem sceptykiem wobec aut elektrycznych. Samochód ładowany z gniazdka? Przez 8 godzin? O zasięgu 120 kilometrów? No cóż, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. A kiedy zasiadłem za kierownicą małego i-MiEVa i bezgłośnie ruszyłem z miejsca, poczułem jakby powiew przyszłości. Na codzień pasjonuję się wielkimi superszybkimi benzynowymi autami zużywającymi paliwo wiadrami, a jednak na te kilkadziesiąt minut przejażdżki byłem w stanie wyobrazić siebie, elektryczne auto i zielone proekologiczne miasto przyszlości, gdzie niebo jest niebieskie, trawa zielona a powietrze czyste. Jeśli tak ma wyglądać przyszłość, to mi się to podoba. Byle gdzieśtam został dla mnie tor wyścigowy z benzynową V8-ką na kołach.

Chevrolet Orlando Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi i-MiEV Fot. Mateusz Szymański
KIA Cee'd SW fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA