REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Luty 2011

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Honda Accord Tourer i Volkswagen Polo.

W tym miesiącu w redakcji zabrakło tradycyjnie "charakternych" aut włoskich, musieliśmy więc nieco się wysilić. Poniżej znajduje się lista testowanych w tym miesiącu aut, z której wybieraliśmy zwycięzców w kategorii Serce i Rozum. Każdy z redaktorów mógł oddać jeden głos na jedno auto w danej kategorii.

REKLAMA

Hyundai ix20 Premium 1.4 CRDi 90 KM
Zobacz test: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

Honda CR-V 2.2 I-DTEC 150 KM
Zobacz test: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon 1.8 TSI 160 KM
Zobacz test: Test Seat Leon: Jednak ma temperament

Volvo S60 T6 304 KM
Zobacz test: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Zobacz test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Zobacz test: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Kia Sorento 2,2 197 KM
Zobacz test: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Mazda CX-7 2.2 MZR-CD 173 KM
Zobacz test: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Volvo S40 D4 177 KM
Zobacz test: Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X
Zobacz test: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Rozum: Honda Accord Tourer

Głosowanie:

Tomek: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Kuba: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Marcin: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Paweł: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM

REKLAMA

Tomasz Korniejew: Honda Accord Tourer. Mogłem wybrać SUV-a. Tylko mieszkając w mieście po co mi SUV? Dlatego mój wybór padł na dostojną Hondę Accord Tourer. Mimo stosunkowo niewielkiego bagażnika Accord Tourer to bardzo komfortowy, solidny i świetnie jeżdżący samochód. Dodatkowo bardzo pozytywnie zaskoczył mnie rozsądnym zużyciem paliwa.

Marcin Kalinowski: Honda Accord Tourer emanuje praktycznością. To porządnie zaprojektowany samochód z mnóstwem schowków, świetnym zawieszeniem i porządnymi silnikami. Na dodatek Honda nie poddaje się modzie na downsizing i cały czas w ofercie ma benzynowe wolnossące silniki z układem zmiennych wałków rozrządu VTEC... znanym z tego, że jest niezniszczalny. Być może nie ma zbyt dużo seksapilu, ale kupno Accorda to bardzo rozsądny wybór, a o to tu przecież chodzi.

REKLAMA

Jakub Tujaka: Honda Accord Tourer. Na wybór Accorda Tourera w tej kategorii miały wpływ trzy czynniki: relatywnie niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze i dobre właściwości jezdne. Pomimo niewielkiej przestrzeni bagażowej Accord jest autem praktycznym. Sportowy charakter auta poczujemy już po przejechaniu pierwszych kilometrów. Silnik lubi wysokie obroty, a skrzynia biegów pracuje precyzyjnie.

Paweł Dobosz: Volkswagen Polo – samochód, do którego mam najmniej zastrzeżeń. Dobrze wygląda, fajnie jeździ i jak na małe auto jest zadziwiająco funkcjonalny. Ku mojemu zaskoczeniu przeszkadzała mi skrzynia biegów. Moim zdaniem DSG to najlepszy „automat” na rynku, ale w Polo nie sprawdzał się – pozostałbym przy „manualu” (i zaoszczędził kilka tysięcy). Konieczność dopłaty za klimatyzację i radio nieprzyjemnie zaskakuje, ale VW przyzwyczaił kierowców do takich praktyk (co nie znaczy, że są one akceptowane). Na drugim miejscu umieściłem Volvo S40 – bardzo udane auto, jednak materiały wykończeniowe są za słabe jak na klasę Premium. Dlaczego nie wybrałem Tourera? To proste. Ostatniego dnia lutego w moje ręce trafił Accord Type-S, a ja nie chcę przez dwa kolejne miesiące wybierać tego samego auta (a Tourer i tak wygrał).

Serce: Volkswagen Polo 1.2 TSI

Głosowanie:

Tomek: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Kuba: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Marcin: Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Paweł: Volvo S60 T6 304 KM

Tomasz Korniejew: W tym miesiącu wybór w kategorii Serce był dla mnie niezwykle trudny i w rezultacie zaskakujący. Nie wybiorę szaleńczo mocnego Volvo S60 T6. Zabrakło mu charakteru. Tak naprawdę najbardziej porwał mnie imagem niepozorny Volkswagen Polo z silniczkiem 1.2 z turbodoładowaniem. Jasne, że Volvo było o wiele szybsze, lepiej wykonane, po prostu lepsze. Ale Polo swoim zawadiackim stylem, świetnymi fotelami i dopracowanymi jak na auto miejskie detalami po prostu mnie rozbroiło. I o to w kategorii Serce chodzi.

Marcin Kalinowski: Nie miałem wielkiego dylematu. Nissan Navara - pies na tylną kanapę, strzelba za okno, flaga Konfederacji na dach... i ognia przez autostradę przy dźwiękach "Born to be wild". Ten samochód w środku miasta to czysty rock'n'roll - świetna zabawa, mimo, że kompletnie tu nie pasuje i jest równie praktyczny co lotniskowiec na Zalewie Zegrzyńskim. Musiałbym być szalony, żeby go kupić, ale czy właśnie nie takie auta pasują do tej kategorii? Oczywiście jeździliśmy też krwistoczerwonym Polo na wielkich alufelgach, ponieważ jednak maturę zdałem wiele lat temu to o wiele bardziej przemawia do mnie Navara.

Jakub Tujaka: Wybrałem Volkswagena Polo. Przemawia do mnie dynamiczna stylizacja auta i uważam, że czerwony kolor i duże felgi do niego pasują. Silnik z turbo i bardzo dobra skrzynia biegów DSG potęguje pozytywne odczucia kierowcy, a wygodny fotel i precyzyjnym układem kierowniczy daje dużo frajdy z jazdy. Volkswagen to także uniwersalny środek transportu i można nim spokojnie poruszać się na co dzień. Trzydrzwiowy mieszczuch Volkswagena został uszyty na miarę naszych czasów.

Paweł Dobosz: Tu nie miałem żadnych wątpliwości – Volvo S60 T6. I to dokładnie za to, co nie podobało się kolegom – ukrytą pod płaszczykiem komfortu i elegancji, nie rzucającą się w oczy moc. Drugi wybór – Nissan Navara – za radość z jazdy poza drogą oraz interesujące doznania w ruchu miejskim (czasem dobrze popatrzeć na innych z góry). Polo nawet nie rozpatrywałem w tej kategorii - może gdybym był z 20 lat młodszy...

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-7 fot. moto.wieszjak.pl
Kia Sorento fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S60 T6 AWD fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA