REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Luty 2011

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Honda Accord Tourer i Volkswagen Polo.

W tym miesiącu w redakcji zabrakło tradycyjnie "charakternych" aut włoskich, musieliśmy więc nieco się wysilić. Poniżej znajduje się lista testowanych w tym miesiącu aut, z której wybieraliśmy zwycięzców w kategorii Serce i Rozum. Każdy z redaktorów mógł oddać jeden głos na jedno auto w danej kategorii.

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai ix20 Premium 1.4 CRDi 90 KM
Zobacz test: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

Honda CR-V 2.2 I-DTEC 150 KM
Zobacz test: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

REKLAMA

Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon 1.8 TSI 160 KM
Zobacz test: Test Seat Leon: Jednak ma temperament

Volvo S60 T6 304 KM
Zobacz test: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Zobacz test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Zobacz test: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Kia Sorento 2,2 197 KM
Zobacz test: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Mazda CX-7 2.2 MZR-CD 173 KM
Zobacz test: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Volvo S40 D4 177 KM
Zobacz test: Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X
Zobacz test: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Rozum: Honda Accord Tourer

Głosowanie:

Tomek: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Kuba: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Marcin: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Paweł: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM

Tomasz Korniejew: Honda Accord Tourer. Mogłem wybrać SUV-a. Tylko mieszkając w mieście po co mi SUV? Dlatego mój wybór padł na dostojną Hondę Accord Tourer. Mimo stosunkowo niewielkiego bagażnika Accord Tourer to bardzo komfortowy, solidny i świetnie jeżdżący samochód. Dodatkowo bardzo pozytywnie zaskoczył mnie rozsądnym zużyciem paliwa.

Marcin Kalinowski: Honda Accord Tourer emanuje praktycznością. To porządnie zaprojektowany samochód z mnóstwem schowków, świetnym zawieszeniem i porządnymi silnikami. Na dodatek Honda nie poddaje się modzie na downsizing i cały czas w ofercie ma benzynowe wolnossące silniki z układem zmiennych wałków rozrządu VTEC... znanym z tego, że jest niezniszczalny. Być może nie ma zbyt dużo seksapilu, ale kupno Accorda to bardzo rozsądny wybór, a o to tu przecież chodzi.

Jakub Tujaka: Honda Accord Tourer. Na wybór Accorda Tourera w tej kategorii miały wpływ trzy czynniki: relatywnie niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze i dobre właściwości jezdne. Pomimo niewielkiej przestrzeni bagażowej Accord jest autem praktycznym. Sportowy charakter auta poczujemy już po przejechaniu pierwszych kilometrów. Silnik lubi wysokie obroty, a skrzynia biegów pracuje precyzyjnie.

Paweł Dobosz: Volkswagen Polo – samochód, do którego mam najmniej zastrzeżeń. Dobrze wygląda, fajnie jeździ i jak na małe auto jest zadziwiająco funkcjonalny. Ku mojemu zaskoczeniu przeszkadzała mi skrzynia biegów. Moim zdaniem DSG to najlepszy „automat” na rynku, ale w Polo nie sprawdzał się – pozostałbym przy „manualu” (i zaoszczędził kilka tysięcy). Konieczność dopłaty za klimatyzację i radio nieprzyjemnie zaskakuje, ale VW przyzwyczaił kierowców do takich praktyk (co nie znaczy, że są one akceptowane). Na drugim miejscu umieściłem Volvo S40 – bardzo udane auto, jednak materiały wykończeniowe są za słabe jak na klasę Premium. Dlaczego nie wybrałem Tourera? To proste. Ostatniego dnia lutego w moje ręce trafił Accord Type-S, a ja nie chcę przez dwa kolejne miesiące wybierać tego samego auta (a Tourer i tak wygrał).

Serce: Volkswagen Polo 1.2 TSI

Głosowanie:

Tomek: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Kuba: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Marcin: Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Paweł: Volvo S60 T6 304 KM

Tomasz Korniejew: W tym miesiącu wybór w kategorii Serce był dla mnie niezwykle trudny i w rezultacie zaskakujący. Nie wybiorę szaleńczo mocnego Volvo S60 T6. Zabrakło mu charakteru. Tak naprawdę najbardziej porwał mnie imagem niepozorny Volkswagen Polo z silniczkiem 1.2 z turbodoładowaniem. Jasne, że Volvo było o wiele szybsze, lepiej wykonane, po prostu lepsze. Ale Polo swoim zawadiackim stylem, świetnymi fotelami i dopracowanymi jak na auto miejskie detalami po prostu mnie rozbroiło. I o to w kategorii Serce chodzi.

Marcin Kalinowski: Nie miałem wielkiego dylematu. Nissan Navara - pies na tylną kanapę, strzelba za okno, flaga Konfederacji na dach... i ognia przez autostradę przy dźwiękach "Born to be wild". Ten samochód w środku miasta to czysty rock'n'roll - świetna zabawa, mimo, że kompletnie tu nie pasuje i jest równie praktyczny co lotniskowiec na Zalewie Zegrzyńskim. Musiałbym być szalony, żeby go kupić, ale czy właśnie nie takie auta pasują do tej kategorii? Oczywiście jeździliśmy też krwistoczerwonym Polo na wielkich alufelgach, ponieważ jednak maturę zdałem wiele lat temu to o wiele bardziej przemawia do mnie Navara.

Jakub Tujaka: Wybrałem Volkswagena Polo. Przemawia do mnie dynamiczna stylizacja auta i uważam, że czerwony kolor i duże felgi do niego pasują. Silnik z turbo i bardzo dobra skrzynia biegów DSG potęguje pozytywne odczucia kierowcy, a wygodny fotel i precyzyjnym układem kierowniczy daje dużo frajdy z jazdy. Volkswagen to także uniwersalny środek transportu i można nim spokojnie poruszać się na co dzień. Trzydrzwiowy mieszczuch Volkswagena został uszyty na miarę naszych czasów.

Paweł Dobosz: Tu nie miałem żadnych wątpliwości – Volvo S60 T6. I to dokładnie za to, co nie podobało się kolegom – ukrytą pod płaszczykiem komfortu i elegancji, nie rzucającą się w oczy moc. Drugi wybór – Nissan Navara – za radość z jazdy poza drogą oraz interesujące doznania w ruchu miejskim (czasem dobrze popatrzeć na innych z góry). Polo nawet nie rozpatrywałem w tej kategorii - może gdybym był z 20 lat młodszy...

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-7 fot. moto.wieszjak.pl
Kia Sorento fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S60 T6 AWD fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA