REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Best of test - Luty 2011

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Honda Accord Tourer i Volkswagen Polo.

W tym miesiącu w redakcji zabrakło tradycyjnie "charakternych" aut włoskich, musieliśmy więc nieco się wysilić. Poniżej znajduje się lista testowanych w tym miesiącu aut, z której wybieraliśmy zwycięzców w kategorii Serce i Rozum. Każdy z redaktorów mógł oddać jeden głos na jedno auto w danej kategorii.

REKLAMA

Hyundai ix20 Premium 1.4 CRDi 90 KM
Zobacz test: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

Honda CR-V 2.2 I-DTEC 150 KM
Zobacz test: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Zobacz test: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Seat Leon 1.8 TSI 160 KM
Zobacz test: Test Seat Leon: Jednak ma temperament

Volvo S60 T6 304 KM
Zobacz test: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Zobacz test: Test Nissan Navara: drwal w garniturze

Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Zobacz test: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Kia Sorento 2,2 197 KM
Zobacz test: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Mazda CX-7 2.2 MZR-CD 173 KM
Zobacz test: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Volvo S40 D4 177 KM
Zobacz test: Test Volvo S40: skandynawski jak meble z Ikei

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X
Zobacz test: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

Rozum: Honda Accord Tourer

Głosowanie:

Tomek: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Kuba: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Marcin: Honda Accord Tourer 2,0 i-VTEC 156 KM
Paweł: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM

REKLAMA

Tomasz Korniejew: Honda Accord Tourer. Mogłem wybrać SUV-a. Tylko mieszkając w mieście po co mi SUV? Dlatego mój wybór padł na dostojną Hondę Accord Tourer. Mimo stosunkowo niewielkiego bagażnika Accord Tourer to bardzo komfortowy, solidny i świetnie jeżdżący samochód. Dodatkowo bardzo pozytywnie zaskoczył mnie rozsądnym zużyciem paliwa.

Marcin Kalinowski: Honda Accord Tourer emanuje praktycznością. To porządnie zaprojektowany samochód z mnóstwem schowków, świetnym zawieszeniem i porządnymi silnikami. Na dodatek Honda nie poddaje się modzie na downsizing i cały czas w ofercie ma benzynowe wolnossące silniki z układem zmiennych wałków rozrządu VTEC... znanym z tego, że jest niezniszczalny. Być może nie ma zbyt dużo seksapilu, ale kupno Accorda to bardzo rozsądny wybór, a o to tu przecież chodzi.

REKLAMA

Jakub Tujaka: Honda Accord Tourer. Na wybór Accorda Tourera w tej kategorii miały wpływ trzy czynniki: relatywnie niskie zużycie paliwa, przestronne wnętrze i dobre właściwości jezdne. Pomimo niewielkiej przestrzeni bagażowej Accord jest autem praktycznym. Sportowy charakter auta poczujemy już po przejechaniu pierwszych kilometrów. Silnik lubi wysokie obroty, a skrzynia biegów pracuje precyzyjnie.

Paweł Dobosz: Volkswagen Polo – samochód, do którego mam najmniej zastrzeżeń. Dobrze wygląda, fajnie jeździ i jak na małe auto jest zadziwiająco funkcjonalny. Ku mojemu zaskoczeniu przeszkadzała mi skrzynia biegów. Moim zdaniem DSG to najlepszy „automat” na rynku, ale w Polo nie sprawdzał się – pozostałbym przy „manualu” (i zaoszczędził kilka tysięcy). Konieczność dopłaty za klimatyzację i radio nieprzyjemnie zaskakuje, ale VW przyzwyczaił kierowców do takich praktyk (co nie znaczy, że są one akceptowane). Na drugim miejscu umieściłem Volvo S40 – bardzo udane auto, jednak materiały wykończeniowe są za słabe jak na klasę Premium. Dlaczego nie wybrałem Tourera? To proste. Ostatniego dnia lutego w moje ręce trafił Accord Type-S, a ja nie chcę przez dwa kolejne miesiące wybierać tego samego auta (a Tourer i tak wygrał).

Serce: Volkswagen Polo 1.2 TSI

Głosowanie:

Tomek: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Kuba: Volkswagen Polo 1,2 TSI 105 KM
Marcin: Nissan Navara 2,5 D 190 KM
Paweł: Volvo S60 T6 304 KM

Tomasz Korniejew: W tym miesiącu wybór w kategorii Serce był dla mnie niezwykle trudny i w rezultacie zaskakujący. Nie wybiorę szaleńczo mocnego Volvo S60 T6. Zabrakło mu charakteru. Tak naprawdę najbardziej porwał mnie imagem niepozorny Volkswagen Polo z silniczkiem 1.2 z turbodoładowaniem. Jasne, że Volvo było o wiele szybsze, lepiej wykonane, po prostu lepsze. Ale Polo swoim zawadiackim stylem, świetnymi fotelami i dopracowanymi jak na auto miejskie detalami po prostu mnie rozbroiło. I o to w kategorii Serce chodzi.

Marcin Kalinowski: Nie miałem wielkiego dylematu. Nissan Navara - pies na tylną kanapę, strzelba za okno, flaga Konfederacji na dach... i ognia przez autostradę przy dźwiękach "Born to be wild". Ten samochód w środku miasta to czysty rock'n'roll - świetna zabawa, mimo, że kompletnie tu nie pasuje i jest równie praktyczny co lotniskowiec na Zalewie Zegrzyńskim. Musiałbym być szalony, żeby go kupić, ale czy właśnie nie takie auta pasują do tej kategorii? Oczywiście jeździliśmy też krwistoczerwonym Polo na wielkich alufelgach, ponieważ jednak maturę zdałem wiele lat temu to o wiele bardziej przemawia do mnie Navara.

Jakub Tujaka: Wybrałem Volkswagena Polo. Przemawia do mnie dynamiczna stylizacja auta i uważam, że czerwony kolor i duże felgi do niego pasują. Silnik z turbo i bardzo dobra skrzynia biegów DSG potęguje pozytywne odczucia kierowcy, a wygodny fotel i precyzyjnym układem kierowniczy daje dużo frajdy z jazdy. Volkswagen to także uniwersalny środek transportu i można nim spokojnie poruszać się na co dzień. Trzydrzwiowy mieszczuch Volkswagena został uszyty na miarę naszych czasów.

Paweł Dobosz: Tu nie miałem żadnych wątpliwości – Volvo S60 T6. I to dokładnie za to, co nie podobało się kolegom – ukrytą pod płaszczykiem komfortu i elegancji, nie rzucającą się w oczy moc. Drugi wybór – Nissan Navara – za radość z jazdy poza drogą oraz interesujące doznania w ruchu miejskim (czasem dobrze popatrzeć na innych z góry). Polo nawet nie rozpatrywałem w tej kategorii - może gdybym był z 20 lat młodszy...

Toyota Land Cruiser 3,0 D4D 190 KM X fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S40 D4 Momentum Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda CX-7 fot. moto.wieszjak.pl
Kia Sorento fot. moto.wieszjak.pl
Nissan Navara fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S60 T6 AWD fot. moto.wieszjak.pl
Seat Leon 1.8 TSI DSG, fot. moto.wieszjak.pl
Honda CR-V Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Touran Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix20 fot. moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG Highline, fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA