REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski

REKLAMA

REKLAMA

Kia Cee’d to samochód oferujący wiele już w standardzie. Klienci mają do wyboru pięć silników i cztery wersje wyposażenia. Cee’d występuje w nadwoziu kombi oraz jako pięcio- i trzydrzwiowy hatchback. Oto nasz poradnik kupującego.

Wersje nadwoziowe

W ofercie Kii dostępne są trzy wersje nadwoziowe tego modelu. Cee’d występuje jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz w kombi.

REKLAMA

Co wybrać?
Serce kieruje nas w stronę trzydrzwiowej odmiany Pro_Cee’d, ale rozsądek każe nam wybrać Cee’da w wersji kombi. Różnica w cenie wersji podstawowej to 4 tys. złotych (na korzyść hatchbacka), ale za te pieniądze stosunkowo niewielkie auto zmienia się w pojazd rodzinny o 534-litrowym bagażniku z możliwością powiększenia go do 1664 litrów.

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1.4 DOHC 90 KM – najsłabszy silnik montowany w Cee’dzie. Wart polecenia jedynie niewymagającym klientom, którzy większość czasu spędzanego za kółkiem stoją w korkach. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów. Ceny podstawowej wersji z tym silnikiem zaczynają się od 45 500 zł (Pro_Cee’d)/46 500 zł (Cee’d w wersji pięciodrzwiowej)/49 500 zł (Cee’d_SW).

1.6 DOHC 126 KM – najmocniejsza i naprawdę żwawa jednostka benzynowa w gamie. Zdecydowanie bardziej godna polecenia niż silnik 1.4. Dostępna w wersji z 6-biegowym „manualem” lub 4-stopniowym „automatem”, za który trzeba dopłacić 4 tys. złotych. W porównaniu ze słabszym „benzyniakiem” zużycie paliwa wzrasta jedynie o 0,1 l – 0,3l/100 km (w zależności od wersji) i wynosi średnio – według producenta – 6,1 - 6,2 l/100 km. Przy wyborze automatycznej skrzyni biegów do baku nalejemy o pół litra więcej benzyny na każde 100 km. Ceny zaczynają się od 48 500 zł.

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

Diesle:

1.6 CRDi 90 KM – bardzo oszczędny diesel, który charakteryzuje się najniższym zużyciem paliwa ze wszystkich oferowanych w Cee’dzie silników – średnio 4,2 – 4,5 l/100 km. Choć maksymalny moment obrotowy, wynoszący 235 Nm dostępny jest w przedziale 1750 – 2500 obr./min. to Kie wyposażone w te jednostki przyspieszają do „setki” najwolniej. Najtańsza wersja z tym silnikiem to wydatek 53 000 zł. Dostępna tylko w wersji z 6-biegową skrzynią manualną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1.6 CRDi 115 KM – elastyczny i oszczędny silnik. Moc i 255 Nm maksymalnego momentu obrotowego pozwalają na sprawne przyspieszanie przy średnim zużyciu paliwa 4,4 - 4,6 l/100 km. Do wyboru 4-stopniowy „automat” lub 6-biegowy „manual”. Najuboższą wersję Cee’da z tym silnikiem wyceniono na 55 500 zł.

1.6 CRDi 126 KM – najmocniejsza jednostka w gamie, co bynajmniej nie oznacza, że nie jest oszczędna. Średnie zużycie paliwa w porównaniu ze 115-konnym silnikiem wzrasta tylko o 0,1 l/100 km (w Cee’dzie_SW nie ma żadnej różnicy). Dostępna wyłącznie w połączeniu z wyposażeniem L lub XL. Do wyboru 6-biegowa skrzynia manualna bądź 4-stopniowy „automat”. Kia Cee’d 1.6 CRDi 126 KM (6 MT) w wersji L kosztuje 68 000 zł.

Co wybrać?
W przypadku Cee’da różnice między silnikami diesla a benzynowymi nie jest tak wielka jak w przypadku np. niemieckich marek, jednak są nadal na tyle duże, że trudno jest racjonalnie doradzać wybór silnika wysokoprężnego. Najlepszym wyjściem jest 126-konna benzyna o pojemności 1,6 litra, zaraz za nią jest 115-konna wersja silnika wysokoprężnego jako najbardziej oszczędną na stacji benzynowej.

Wyposażenie:

S – najtańszy Cee’d z tym wyposażeniem kosztuje 45 500 zł. W standardzie otrzymujemy poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, a nawet kurtyny powietrzne, systemy wspomagające hamowanie (ABS, EBD, BAS), elektryczne wspomaganie kierownicy, radio CD/MP3 i wiele innych. Lista wyposażenia seryjnego jest naprawdę długa. Brakuje jedynie klimatyzacji, za którą trzeba dopłacić 3 500 zł (manualna). Przy parkowaniu mogą być pomocne czujniki tylne. Ich koszt to 1000 zł.

M - od 52 000 zł. Do wyposażenia seryjnego producent dorzuca m.in.: aktywne zagłówki w fotelach pierwszego rzędu, światła przeciwmgielne, Bluetooth z zestawem głośnomówiącym i głośnikami wysokotonowymi, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną z funkcją chłodzenia schowka, 16-calowe, aluminiowe obręcze kół. Ponadto za 2 000 zł można dokupić Pakiet Funkcjonalny, w którego skład wchodzą m.in. podgrzewane fotele i tempomat. Nawigacja z 6.5-calowym ekranem dotykowym kosztuje 4 500 zł.

Zobacz również: Best of test - kwiecień 2011

L – ceny tej wersji zaczynają się od 56 000 zł. Prócz tego, co oferuje nam M dostajemy jeszcze m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną, konsolę centralną, kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, przyciemniane szyby.

XL – topowa wersja Kii Cee’d. Ceny startują od 64 500, ale należy podkreślić, że w tej cenie dostajemy samochód wyposażony w silnik 1.6 DOHC 126 KM. Do wyposażenia L dostajemy m.in.: Pakiet Sportowy (wykończenie wnętrza typu Sport Concept, 17’’ felgi, aluminiowe nakładki na pedały oraz progi), czujnik deszczu, przednie lampy z funkcją oświetlania drogi do domu, tapicerkę materiałowo-skórzana (skóra „ekologiczna”), materiałowe dywaniki, elektryczne sterowane szyby tylnych drzwi, systemy ESC, TCS, HAC i VSM (stabilizacja toru jazdy, kontrola trakcji, wspomaganie podjazdów i podpowiedzi ruchu kierownicy), za które w uboższych wersjach należy dopłacić 2000 zł.

Co wybrać?
Już najtańsza Kia Cee’d jest stosunkowo bogato wyposażona. Jednak według nas najrozsądniejszym wyborem jest wersja M. Za niewygórowaną cenę dostajemy samochód wyposażony w manualną klimatyzację, 16-calowe, Bluetooth, podgrzewane lusterka i aluminiowe felgi.

Redakcja poleca: Kia cee’d 1,6 benz. 126 KM wersja M.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA