REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo Cross to zdecydowanie najatrakcyjniejsza pod względem wizualnym odmiana małego Polo. Czy oprócz tego, że najładniejsza to wersja Cross jest również najlepsza w gamie Polo?

Nowe Cross Polo jest kontynuacją niszowych wersji Polo poprzednich generacji - Polo Fun oraz jego następcy - Cross Polo pierwszej generacji. Co ciekawe, zgodnie z pierwszymi założeniami Polo Fun miało być wyprodukowane tylko w ilości 5.000 egzemplarzy, jednak spore zainteresowanie nabywców tym modelem spowodowało, że producent zdecydował się rozwijać projekt, co w prostej linii doprowadziło do wprowadzenia do oferty odmiany Cross.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Wersja Cross Volkswagena Polo zwraca uwagę. Zwłaszcza pomalowana na widoczny na zdjęciach pomarańczowy kolor. Zwiększony o 15 mm prześwit, plastikowe osłony na błotnikach oraz w dolnej części drzwi, masywne zderzaki, zmodyfikowana osłona wlotu powietrza sugerują, że Cross Polo da sobie świetnie radę na bezdrożach. Tymczasem auto dostępne jest jedynie z napędem na przednią oś, co czyni z Polo Cross najwyżej pogromcę piaszczystych, polnych dróg oraz wysokich krawężników.
Cóż, podobno auto kupuje się przede wszystkim oczami, a Cross Polo emanuje modnym surferskim sznytem, co mimo braku napędu na obie osie czyni go łakomym kąskiem dla młodych i aktywnych kierowców.

Wnętrze/wyposażenie

Nietuzinkowy styl Cross Polo widać także we wnętrzu. Wersja standardowo wyposażona jest w sportowe fotele, a przedział pasażerski ożywiają kolorowe wstawki, w prezentowanym egzemplarzu – pomarańczowe.
Linia kokpitu nie różni się od tradycyjnych odmian Polo, materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością.
Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach.
Wyposażenie standardowe wersji Cross Volkswagena Polo mimo że różni się nieznacznie od najbogatszej odmiany tradycyjnej wersji Polo – Highline jest dość ubogie i zawiera m.in. trójramienną kierownicę obszytą skórą, światła przeciwmgielne, podłokietnik z przodu, siedemnastocalowe aluminiowe obręcze kół, komputer pokładowy i elektryczne szyby w czterech drzwiach. Niestety nie znajdziemy w wyposażeniu standardowym ani radia ani manualnej klimatyzacji.

REKLAMA

Zobacz także: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Testowane Polo napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje ta jednostka to 250 Nm dostępne od 1500 obr./min.

Silnik wyposażony w układ Common Rail charakteryzuje się niezłą kulturą pracy, ale wymaga od kierowcy odpowiedniego wyczucia podczas ruszania. Mniej wprawnym kierowcom w trakcie ruszania silnik często gaśnie. Według danych producenta Cross Polo 1.6 TDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Wynik wystarczający biorąc pod uwagę charakter pojazdu. Co więcej Polo z opisywanym dieslem odwdzięcza się umiarkowanym zużyciem paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim silnik spalał ok. 6-7 l oleju napędowego na 100 km.
Z napędem dobrze współgra manualna pięciobiegowa przekładnia.
W porównaniu do tradycyjnej odmiany Polo, nadwozie Cross’a bardziej się przechyla podczas jazdy po łukach, a zawieszenie bardziej miękko tłumi nierówności nawierzchni. Jednak taka charakterystyka zawieszenia pasuje do Polo Cross i nie ujmuje przyjemności prowadzenia. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami auto jest też dość wrażliwe na boczne podmuchy wiatru.

Podsumowanie

Bądźmy szczerzy. Na zakup Polo Cross nie może sobie pozwolić wielu Polaków.  Podstawowa odmiana Polo Cross kosztuje 57 990 zł, a odmiana testowana aż 68 390 zł. Za około 70 tys. zł można kupić samochód o wiele większy i praktyczniejszy niż Cross Polo. Ale z drugiej strony nie jest to wersja przeznaczona dla ludzi praktycznych, którzy liczą każdy grosz. Polo Cross kupuje się po to, by się wyróżnić. To modny i solidnie wykonany gadżet przeznaczony dla kierowców z zasobniejszym portfelem. I w tej roli sprawdza się rewelacyjnie.

Dane producenta:

Pojemność, l/cm3                                                           1,6 l / 1598

Moc max., kW (KM)                                                        77 (105) / 4000 obr./min.

Max. moment obr.                                                           250 Nm/1500 - 2500 obr./min.

Skrzynia biegów                                                             manualna, 5 biegowa

Osiągi

Prędkość maksymalna                                                      189 km/h

Przyspieszenie  0-100 km/h                                               10,4 s

Zużycie paliwa

cykl miejski                                                                       5,1 l/100 km

poza miastem                                                                    3,6 l/100 km

średnio                                                                              4,2 l/100 km

średni poziom emisji CO2                                                   109 g/km

Masa własna pojazdu                                                         1165 kg

Dopuszczalna masa całkowita                                             1660 kg

Ładowność                                                                         570 kg

Volkswagen Polo Cross jest dość podatny na boczne podmuchy wiatru.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Volkswagen Polo Cross ma zwiększony prześwit (o 15 mm) ale napęd nadal przekazywany jest jedynie na przednią oś.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Masywne zderzaki i plastikowe osłony wyróżniają Volkswagena Polo Cross
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Oprócz osłon Volkswagen Polo Cross wyposażony został w indywidualny wzór felg.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Tablica przyrządów Volkswagena Polo Cross nie różni się od tych z tradycyjnych odmian Polo.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Sportowe fotele i kolorowa tapicerka to wyposażenie standardowe Volkswagen Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Volkswagena Polo Cross ilość miejsca jest umiarkowana.
Moto.wieszjak.pl
Przedni podłokietnik ze schowkiem to wyposażenie standardowe Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Kolorowe szwy m.in. na dźwigni hamulca pomocniczego to smaczki typowe dla Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Silnik 1,6 TDI to sprawne źródło napędu dla Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Bagażnik Volkswagena Polo Cross ma objętość od 280 do 952 litrów.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA