REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Cross Polo: Ulubieniec surferów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo Cross to zdecydowanie najatrakcyjniejsza pod względem wizualnym odmiana małego Polo. Czy oprócz tego, że najładniejsza to wersja Cross jest również najlepsza w gamie Polo?

Nowe Cross Polo jest kontynuacją niszowych wersji Polo poprzednich generacji - Polo Fun oraz jego następcy - Cross Polo pierwszej generacji. Co ciekawe, zgodnie z pierwszymi założeniami Polo Fun miało być wyprodukowane tylko w ilości 5.000 egzemplarzy, jednak spore zainteresowanie nabywców tym modelem spowodowało, że producent zdecydował się rozwijać projekt, co w prostej linii doprowadziło do wprowadzenia do oferty odmiany Cross.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Polo

Wersja Cross Volkswagena Polo zwraca uwagę. Zwłaszcza pomalowana na widoczny na zdjęciach pomarańczowy kolor. Zwiększony o 15 mm prześwit, plastikowe osłony na błotnikach oraz w dolnej części drzwi, masywne zderzaki, zmodyfikowana osłona wlotu powietrza sugerują, że Cross Polo da sobie świetnie radę na bezdrożach. Tymczasem auto dostępne jest jedynie z napędem na przednią oś, co czyni z Polo Cross najwyżej pogromcę piaszczystych, polnych dróg oraz wysokich krawężników.
Cóż, podobno auto kupuje się przede wszystkim oczami, a Cross Polo emanuje modnym surferskim sznytem, co mimo braku napędu na obie osie czyni go łakomym kąskiem dla młodych i aktywnych kierowców.

Wnętrze/wyposażenie

Nietuzinkowy styl Cross Polo widać także we wnętrzu. Wersja standardowo wyposażona jest w sportowe fotele, a przedział pasażerski ożywiają kolorowe wstawki, w prezentowanym egzemplarzu – pomarańczowe.
Linia kokpitu nie różni się od tradycyjnych odmian Polo, materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością.
Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach.
Wyposażenie standardowe wersji Cross Volkswagena Polo mimo że różni się nieznacznie od najbogatszej odmiany tradycyjnej wersji Polo – Highline jest dość ubogie i zawiera m.in. trójramienną kierownicę obszytą skórą, światła przeciwmgielne, podłokietnik z przodu, siedemnastocalowe aluminiowe obręcze kół, komputer pokładowy i elektryczne szyby w czterech drzwiach. Niestety nie znajdziemy w wyposażeniu standardowym ani radia ani manualnej klimatyzacji.

REKLAMA

Zobacz także: Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Uroczy… Volkswagen?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd

Testowane Polo napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 105 KM. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje ta jednostka to 250 Nm dostępne od 1500 obr./min.

Silnik wyposażony w układ Common Rail charakteryzuje się niezłą kulturą pracy, ale wymaga od kierowcy odpowiedniego wyczucia podczas ruszania. Mniej wprawnym kierowcom w trakcie ruszania silnik często gaśnie. Według danych producenta Cross Polo 1.6 TDI przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s. Wynik wystarczający biorąc pod uwagę charakter pojazdu. Co więcej Polo z opisywanym dieslem odwdzięcza się umiarkowanym zużyciem paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim silnik spalał ok. 6-7 l oleju napędowego na 100 km.
Z napędem dobrze współgra manualna pięciobiegowa przekładnia.
W porównaniu do tradycyjnej odmiany Polo, nadwozie Cross’a bardziej się przechyla podczas jazdy po łukach, a zawieszenie bardziej miękko tłumi nierówności nawierzchni. Jednak taka charakterystyka zawieszenia pasuje do Polo Cross i nie ujmuje przyjemności prowadzenia. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami auto jest też dość wrażliwe na boczne podmuchy wiatru.

Podsumowanie

Bądźmy szczerzy. Na zakup Polo Cross nie może sobie pozwolić wielu Polaków.  Podstawowa odmiana Polo Cross kosztuje 57 990 zł, a odmiana testowana aż 68 390 zł. Za około 70 tys. zł można kupić samochód o wiele większy i praktyczniejszy niż Cross Polo. Ale z drugiej strony nie jest to wersja przeznaczona dla ludzi praktycznych, którzy liczą każdy grosz. Polo Cross kupuje się po to, by się wyróżnić. To modny i solidnie wykonany gadżet przeznaczony dla kierowców z zasobniejszym portfelem. I w tej roli sprawdza się rewelacyjnie.

Dane producenta:

Pojemność, l/cm3                                                           1,6 l / 1598

Moc max., kW (KM)                                                        77 (105) / 4000 obr./min.

Max. moment obr.                                                           250 Nm/1500 - 2500 obr./min.

Skrzynia biegów                                                             manualna, 5 biegowa

Osiągi

Prędkość maksymalna                                                      189 km/h

Przyspieszenie  0-100 km/h                                               10,4 s

Zużycie paliwa

cykl miejski                                                                       5,1 l/100 km

poza miastem                                                                    3,6 l/100 km

średnio                                                                              4,2 l/100 km

średni poziom emisji CO2                                                   109 g/km

Masa własna pojazdu                                                         1165 kg

Dopuszczalna masa całkowita                                             1660 kg

Ładowność                                                                         570 kg

Volkswagen Polo Cross jest dość podatny na boczne podmuchy wiatru.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Volkswagen Polo Cross ma zwiększony prześwit (o 15 mm) ale napęd nadal przekazywany jest jedynie na przednią oś.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Masywne zderzaki i plastikowe osłony wyróżniają Volkswagena Polo Cross
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Oprócz osłon Volkswagen Polo Cross wyposażony został w indywidualny wzór felg.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Tablica przyrządów Volkswagena Polo Cross nie różni się od tych z tradycyjnych odmian Polo.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Sportowe fotele i kolorowa tapicerka to wyposażenie standardowe Volkswagen Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Volkswagena Polo Cross ilość miejsca jest umiarkowana.
Moto.wieszjak.pl
Przedni podłokietnik ze schowkiem to wyposażenie standardowe Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Kolorowe szwy m.in. na dźwigni hamulca pomocniczego to smaczki typowe dla Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Silnik 1,6 TDI to sprawne źródło napędu dla Volkswagena Polo Cross.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Bagażnik Volkswagena Polo Cross ma objętość od 280 do 952 litrów.
Moto.wieszjak.pl
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA