REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych, a w gamie silnikowej znalazły się cztery jednostki napędowe. Nabywcy mogą też wybierać spośród trzech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny jako czterodrzwiowy sedan lub jako kombi oznaczone emblematem SW. 508 SW jest droższy od sedana o 3000 zł, ale dysponuje większą o 46 dm3 przestrzenią bagażową, przy normalnym położeniu tylnej kanapy.
Nadwozie kombi, choćby dzięki piątym drzwiom gwarantuje lepszy dostęp do przestrzeni bagażowej i lepsze możliwości przewozowe.

Nasz wybór: jeżeli nie potrzebujesz przewozić od czasu do czasu przedmiotów o dużych gabarytach wybierz wersję sedan.

Silniki

W gamie silnikowej Peugeot’a 508 znalazły się cztery jednostki napędowe. Dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Jednostki benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 VTI: Silnik rozwija moc 120 KM, a w ruchu miejskim spala 9l/100 km*. Peugeot 508 napędzany przez 120-konny silnik „setkę” osiąga po 11,5 s* i może się rozpędzić do 203 km/h*
W tej wersji nie jest może mistrzem sprintu, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Jednak w przypadku odmiany kombi, przy pełnym wykorzystaniu możliwości przewozowych auta ta jednostka może się okazać zbyt słaba.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

1.6 THP: Turbodoładowany silnik rozwijający moc 156 KM spala niewiele więcej paliwa niż jednostka 120-konna – w ruchu miejskim 9,2 l/100 km*. Przy okazji rozpędza „Pięćsteósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i może się rozpędzić do 224 km/h*.  Wyniki bardzo przyzwoite, jednak żeby stać się posiadaczem Peugeota 508 w wersji 156-konnej trzeba wydać aż o ok. 10 000 zł więcej (cena od 87 100 zł) niż na zakup auta ze słabszym silnikiem benzynowym. Tak spora różnica w cenie jest efektem m.in. tego, że standardowo 508 1.6 THP dostępny jest z wyższym poziomem wyposażenia niż 508 z silnikiem 1.6 VTI.

Jednostki wysokoprężne:

REKLAMA

1.6 HDi: Podstawowy diesel rozwija moc 112 KM i jest o 10 000 zł droższy od podstawowej jednostki benzynowej. Jak z osiągami? 112 KM w HDi wystarczy, by rozpędzić 508 od 0 do 100 km/h w 11,2 s*. Jednostka napędowa w ruchu miejskim zużywa 5,9* l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobry wynik, ale żeby dopłata w stosunku do silnika VTI się zwróciła trzeba przejechać znaczny dystans.

 2.0 HDi: Najmocniejszy silnik w gamie rozwija moc 163 KM, rozpędza „Pięćstetósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i jest droższy od słabszego diesla o ok. 8 000 zł (cena od 101 100 zł). W ruchu miejskim zużywa 6,7 l* oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: 1.6 THP/156 KM, osoby które przejeżdżają samochodem rocznie powyżej 50 tys. km mogą rozważyć zakup najmocniejszego diesla.

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

REKLAMA

Acess: Podstawowa odmiana wyposażeniowa będąca standardem w najtańszych wersjach 508. Na liście wyposażenia wersji Acess znajdziemy m.in.: ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), adaptacyjny system tylnego oświetlenia, ASR, ISOFIX,automatyczne włączanie świateł do jazdy dziennej, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, elektrycznie sterowane szyby boczne przednie,     ESP, kierownicę 3-ramienną z tworzywa sztucznego z przyciskami sterowania systemem audio,  klimatyzację manualną jednostrefową, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem graficznym na tablicy zegarów, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli, podłokietnik centralny z przodu z regulacją położenia, zestaw Audio WIP sound.

Active: trzeba na nią wydać ok. 10 000 zł więcej niż na Acess, ale dostępna jest również z mocniejszymi silnikami, które nie są dostępne z wyposażeniem Acess . Zawiera elementy wyposażenia Acess, a ponadto m.in.: elektrycznie sterowane szyby tyłu, szesnastocalowe felgi ze stopów lekkich, Fotel kierowcy z elektryczną regulacją lędźwiową w dwóch płaszczyznach, fotel pasażera z manualną regulacją w trzech płaszczyznach, hamulec postojowy manualny z funkcją Hill Assist, kierownicę 3-ramienną skórzaną z przyciskami sterowania systemem audio, regulatorem i ogranicznikiem prędkości, klimatyzację automatyczną dwustrefową.

Zobacz też: Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Allure: wymaga dopłaty ok. 9 tys. zł w stosunku do wersji Active i zawiera wyposażenie Active, a ponadto m.in.:  czujniki parkowania z tyłu i lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, siedemnastocalowe obręcze ze stopów, hamulec postojowy elektryczny (FSE) z funkcją Hill Assist, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, pół-skórzaną, tapicerkę siedzeń, bluetooth.

Nasz wybór: Active z doposażeniem według potrzeb.

*dane producenta

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA