REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych, a w gamie silnikowej znalazły się cztery jednostki napędowe. Nabywcy mogą też wybierać spośród trzech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny jako czterodrzwiowy sedan lub jako kombi oznaczone emblematem SW. 508 SW jest droższy od sedana o 3000 zł, ale dysponuje większą o 46 dm3 przestrzenią bagażową, przy normalnym położeniu tylnej kanapy.
Nadwozie kombi, choćby dzięki piątym drzwiom gwarantuje lepszy dostęp do przestrzeni bagażowej i lepsze możliwości przewozowe.

Nasz wybór: jeżeli nie potrzebujesz przewozić od czasu do czasu przedmiotów o dużych gabarytach wybierz wersję sedan.

Silniki

W gamie silnikowej Peugeot’a 508 znalazły się cztery jednostki napędowe. Dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

REKLAMA

Jednostki benzynowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 VTI: Silnik rozwija moc 120 KM, a w ruchu miejskim spala 9l/100 km*. Peugeot 508 napędzany przez 120-konny silnik „setkę” osiąga po 11,5 s* i może się rozpędzić do 203 km/h*
W tej wersji nie jest może mistrzem sprintu, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Jednak w przypadku odmiany kombi, przy pełnym wykorzystaniu możliwości przewozowych auta ta jednostka może się okazać zbyt słaba.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

1.6 THP: Turbodoładowany silnik rozwijający moc 156 KM spala niewiele więcej paliwa niż jednostka 120-konna – w ruchu miejskim 9,2 l/100 km*. Przy okazji rozpędza „Pięćsteósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i może się rozpędzić do 224 km/h*.  Wyniki bardzo przyzwoite, jednak żeby stać się posiadaczem Peugeota 508 w wersji 156-konnej trzeba wydać aż o ok. 10 000 zł więcej (cena od 87 100 zł) niż na zakup auta ze słabszym silnikiem benzynowym. Tak spora różnica w cenie jest efektem m.in. tego, że standardowo 508 1.6 THP dostępny jest z wyższym poziomem wyposażenia niż 508 z silnikiem 1.6 VTI.

Jednostki wysokoprężne:

1.6 HDi: Podstawowy diesel rozwija moc 112 KM i jest o 10 000 zł droższy od podstawowej jednostki benzynowej. Jak z osiągami? 112 KM w HDi wystarczy, by rozpędzić 508 od 0 do 100 km/h w 11,2 s*. Jednostka napędowa w ruchu miejskim zużywa 5,9* l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobry wynik, ale żeby dopłata w stosunku do silnika VTI się zwróciła trzeba przejechać znaczny dystans.

 2.0 HDi: Najmocniejszy silnik w gamie rozwija moc 163 KM, rozpędza „Pięćstetósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i jest droższy od słabszego diesla o ok. 8 000 zł (cena od 101 100 zł). W ruchu miejskim zużywa 6,7 l* oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: 1.6 THP/156 KM, osoby które przejeżdżają samochodem rocznie powyżej 50 tys. km mogą rozważyć zakup najmocniejszego diesla.

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

Acess: Podstawowa odmiana wyposażeniowa będąca standardem w najtańszych wersjach 508. Na liście wyposażenia wersji Acess znajdziemy m.in.: ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), adaptacyjny system tylnego oświetlenia, ASR, ISOFIX,automatyczne włączanie świateł do jazdy dziennej, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, elektrycznie sterowane szyby boczne przednie,     ESP, kierownicę 3-ramienną z tworzywa sztucznego z przyciskami sterowania systemem audio,  klimatyzację manualną jednostrefową, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem graficznym na tablicy zegarów, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli, podłokietnik centralny z przodu z regulacją położenia, zestaw Audio WIP sound.

Active: trzeba na nią wydać ok. 10 000 zł więcej niż na Acess, ale dostępna jest również z mocniejszymi silnikami, które nie są dostępne z wyposażeniem Acess . Zawiera elementy wyposażenia Acess, a ponadto m.in.: elektrycznie sterowane szyby tyłu, szesnastocalowe felgi ze stopów lekkich, Fotel kierowcy z elektryczną regulacją lędźwiową w dwóch płaszczyznach, fotel pasażera z manualną regulacją w trzech płaszczyznach, hamulec postojowy manualny z funkcją Hill Assist, kierownicę 3-ramienną skórzaną z przyciskami sterowania systemem audio, regulatorem i ogranicznikiem prędkości, klimatyzację automatyczną dwustrefową.

Zobacz też: Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Allure: wymaga dopłaty ok. 9 tys. zł w stosunku do wersji Active i zawiera wyposażenie Active, a ponadto m.in.:  czujniki parkowania z tyłu i lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, siedemnastocalowe obręcze ze stopów, hamulec postojowy elektryczny (FSE) z funkcją Hill Assist, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, pół-skórzaną, tapicerkę siedzeń, bluetooth.

Nasz wybór: Active z doposażeniem według potrzeb.

*dane producenta

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA