REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych, a w gamie silnikowej znalazły się cztery jednostki napędowe. Nabywcy mogą też wybierać spośród trzech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

REKLAMA

Peugeot 508 jest dostępny jako czterodrzwiowy sedan lub jako kombi oznaczone emblematem SW. 508 SW jest droższy od sedana o 3000 zł, ale dysponuje większą o 46 dm3 przestrzenią bagażową, przy normalnym położeniu tylnej kanapy.
Nadwozie kombi, choćby dzięki piątym drzwiom gwarantuje lepszy dostęp do przestrzeni bagażowej i lepsze możliwości przewozowe.

Nasz wybór: jeżeli nie potrzebujesz przewozić od czasu do czasu przedmiotów o dużych gabarytach wybierz wersję sedan.

Silniki

W gamie silnikowej Peugeot’a 508 znalazły się cztery jednostki napędowe. Dwie benzynowe oraz dwie wysokoprężne.

Jednostki benzynowe:

1.6 VTI: Silnik rozwija moc 120 KM, a w ruchu miejskim spala 9l/100 km*. Peugeot 508 napędzany przez 120-konny silnik „setkę” osiąga po 11,5 s* i może się rozpędzić do 203 km/h*
W tej wersji nie jest może mistrzem sprintu, ale do spokojnej jazdy wystarczy. Jednak w przypadku odmiany kombi, przy pełnym wykorzystaniu możliwości przewozowych auta ta jednostka może się okazać zbyt słaba.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

1.6 THP: Turbodoładowany silnik rozwijający moc 156 KM spala niewiele więcej paliwa niż jednostka 120-konna – w ruchu miejskim 9,2 l/100 km*. Przy okazji rozpędza „Pięćsteósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i może się rozpędzić do 224 km/h*.  Wyniki bardzo przyzwoite, jednak żeby stać się posiadaczem Peugeota 508 w wersji 156-konnej trzeba wydać aż o ok. 10 000 zł więcej (cena od 87 100 zł) niż na zakup auta ze słabszym silnikiem benzynowym. Tak spora różnica w cenie jest efektem m.in. tego, że standardowo 508 1.6 THP dostępny jest z wyższym poziomem wyposażenia niż 508 z silnikiem 1.6 VTI.

Jednostki wysokoprężne:

REKLAMA

1.6 HDi: Podstawowy diesel rozwija moc 112 KM i jest o 10 000 zł droższy od podstawowej jednostki benzynowej. Jak z osiągami? 112 KM w HDi wystarczy, by rozpędzić 508 od 0 do 100 km/h w 11,2 s*. Jednostka napędowa w ruchu miejskim zużywa 5,9* l oleju napędowego na 100 km. To bardzo dobry wynik, ale żeby dopłata w stosunku do silnika VTI się zwróciła trzeba przejechać znaczny dystans.

 2.0 HDi: Najmocniejszy silnik w gamie rozwija moc 163 KM, rozpędza „Pięćstetósemkę” od 0 do 100 km/h w 8,6 s* i jest droższy od słabszego diesla o ok. 8 000 zł (cena od 101 100 zł). W ruchu miejskim zużywa 6,7 l* oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: 1.6 THP/156 KM, osoby które przejeżdżają samochodem rocznie powyżej 50 tys. km mogą rozważyć zakup najmocniejszego diesla.

Zobacz też: Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

REKLAMA

Acess: Podstawowa odmiana wyposażeniowa będąca standardem w najtańszych wersjach 508. Na liście wyposażenia wersji Acess znajdziemy m.in.: ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego (AFU), adaptacyjny system tylnego oświetlenia, ASR, ISOFIX,automatyczne włączanie świateł do jazdy dziennej, elektroniczny rozdzielacz siły hamowania, elektrycznie sterowane szyby boczne przednie,     ESP, kierownicę 3-ramienną z tworzywa sztucznego z przyciskami sterowania systemem audio,  klimatyzację manualną jednostrefową, komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem graficznym na tablicy zegarów, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe dla pierwszego i drugiego rzędu foteli, podłokietnik centralny z przodu z regulacją położenia, zestaw Audio WIP sound.

Active: trzeba na nią wydać ok. 10 000 zł więcej niż na Acess, ale dostępna jest również z mocniejszymi silnikami, które nie są dostępne z wyposażeniem Acess . Zawiera elementy wyposażenia Acess, a ponadto m.in.: elektrycznie sterowane szyby tyłu, szesnastocalowe felgi ze stopów lekkich, Fotel kierowcy z elektryczną regulacją lędźwiową w dwóch płaszczyznach, fotel pasażera z manualną regulacją w trzech płaszczyznach, hamulec postojowy manualny z funkcją Hill Assist, kierownicę 3-ramienną skórzaną z przyciskami sterowania systemem audio, regulatorem i ogranicznikiem prędkości, klimatyzację automatyczną dwustrefową.

Zobacz też: Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Allure: wymaga dopłaty ok. 9 tys. zł w stosunku do wersji Active i zawiera wyposażenie Active, a ponadto m.in.:  czujniki parkowania z tyłu i lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, siedemnastocalowe obręcze ze stopów, hamulec postojowy elektryczny (FSE) z funkcją Hill Assist, lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta, pół-skórzaną, tapicerkę siedzeń, bluetooth.

Nasz wybór: Active z doposażeniem według potrzeb.

*dane producenta

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA