REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308: na bogato

Kalinowski Marcin

REKLAMA

REKLAMA

Topowe wersje aut kompaktowych często osiągają ceny godne samochodów z wyższego segmentu. Czy za kompaktowego Peugeota 308 w topowej wersji warto zapłacić prawie 100 tysięcy złotych?

Peugeot 308 zadebiutował w 2007 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Był to pierwszy Peugeot tzw. ósmej generacji, stąd 8-ka na końcu nazwy modelu. Jego poprzednikiem był model 307, który w 2001 roku zdobył tytuł "Car of the Year" i przez 6 lat produkcji sprzedał się w ponad 3 milionach egzemplarzy.

REKLAMA

308-ka miała więc niełatwe zadanie. Prace nad autem trwały aż 4 lata. Skoncentrowano się głównie na poprawieniu wad modelu 307. Nic więc dziwnego, że 308 jest do 307 bardzo podobna, choć nieco większa, bardziej muskularna i bardziej efektowna.

Nadwozie

Testowane auto w wersji Allure (i z silnikiem 2,0 HDi, ale o tym później) wygląda niezwykle efektownie. Już sama linia nadwozia jest dość ciekawa, a oprócz tego mamy też różnego rodzaju drobiazgi: światła LED do jazdy dziennej i całe mnóstwo elementów wykończeniowych.

Zobacz też: Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Auto zwraca uwagę przechodniów, tym bardziej, że jest pomalowane na jedyny właściwy dla szybkich samochodów kolor - czerwony. Choć auto po czterech latach zasługuje już na facelifting, to nadal wygląda niezwykle świeżo. Klinowate reflektory, przetłoczenia na masce i wielka przednia szyba robią duże wrażenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze i wyposażenie

REKLAMA

Różnica w stosunku do słabiej wyposażonej 308-ki jest piorunująca. W środku wita nas spora przestrzeń: duża powierzchnia przeszklona i wielki szklany dach (standard w tej wersji). Design wnętrza jest niezwykle "lekki". Sportowy charakter auta podkreślają białe zegary prędkościomierza i obrotomierza.

308-ka Active wyposażona jest bogato, choć w środku nie czekają nas żadne wodotryski nieznane klasie kompaktów. Mamy więc dwustrefową klimatyzację, nawigację, elektryczne i przyciemniane szyby, a nawet... superzamek centralny. Tak nazywa go Peugeot, jednak co jest w nim takiego "super" nie udało się mi ustalić. Zamyka i otwiera samochód jak każdy inny zamek.

W środku 308-ki Allure kierowca naprawdę czuje się luksusowo. Nie jest to jednak aż tak bardzo zasługa ilości dodatków, co raczej jakości wykończenia, która w tym Peugeocie jest na naprawdę przyzwoitym poziomie. Białe zegary, błyszczące plastiki, składany wyświetlacz komputera pokładowego i nawigacji oraz ładnie zaprojektowana centralna konsola (choć nieco chaotyczna w obsłudze) tylko podkreślają to odczucie.

Miejsce w środku to kompaktowy standard: z przodu dużo, z tyłu już nieco mniej. Bagażnik nie jest duży: mieści 348 litrów, a po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1201 litrów. Mogłoby być lepiej.

Napęd

Pod maską testowanej 308-ki znalazł się dwulitrowy diesel HDi i mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 niutonometrów. Co to dużo mówić: tak napędzana 308-ka to prawdziwa rakieta.

Na papierze nie wygląda to zbyt imponująco (choć 8,8 sekundy do setki to niezły wynik), jednak duży moment obrotowy sprawia, że ważące 1398 kg auto dosłownie katapultuje się do przodu po wciśnięciu gazu. Na każdym biegu i przy prawie każdej prędkości. Doskonałe do jazdy po autostradzie (prędkość maksymalna wynosi 205 km/h), choć taka dynamika w mieście nie jest tak naprawdę nikomu potrzebna.

Zobacz też: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Zużycie paliwa nie jest duże, jednak większe niż podaje producent. Około 8,5 litrów na sto kilometrów w cyklu miejskim to wartość na którą trzeba być przygotowanym. Fakt faktem, że przy ostrożnym ecodrivingu można zejść niżej, jednak kupowanie drogiego i mocnego Diesla aby jeździć nim ostrożnie i powoli jest trochę dziwne.

Podsumowanie i ceny

Peugeot 308 to jeden z nielicznych kompaktów, który w topowej wersji sprawia naprawdę doskonałe wrażenie. Wszystko tu pasuje do siebie i naprawdę wygląda, jakby było z "wyższej półki".

REKLAMA

Design i wykończenie nadwozia, 16-calowe alufelgi, ładne jasne wnętrze, wielki szklany dach i mocny silnik - żaden z elementów nie psuje wrażenia, za które musimy w końcu zapłacić niemało, bo aż 87 400 złotych. Wybierając elementy z krótkiej, choć kosztownej listy wyposażenia dodatkowego łatwo możemy przekroczyć 100 tysięcy złotych. A za tą cenę już kupić można sedana segmentu D.

Czy warto więc kupować mniejszego kompakta za cenę średnio wyposażonego sedana? W przypadku Peugeota 308 z pewnością tak: poziom luksusu i odczuć z jazdy z pewnością będzie lepszy niż w porównywalnym cenowo sedanie. Jedyne, co oddajemy, to ilość miejsca w środku. Jeśli jednak nie wozimy 4-osobowej rodziny na codzień, to skromny bagażnik 308 z pewnością nam wystarczy.

Dane techniczne

Peugeot 308 2,0 HDi FAP Allure

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

1 997 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/3750 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

340 Nm/2000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

348 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

427,6/181,5/149,8 cm

Rozstaw osi

260,8 cm

V-max.

205 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

8,8 s.

Zużycie paliwa*

6,5/4,3/5,1 l/100 km

Cena

Od 78 200

*miasto/trasa/cykl mieszany

Auto zwraca uwagę przechodniów, tym bardziej, że jest pomalowane na jedyny właściwy dla szybkich samochodów kolor - czerwony. Fot. Moto.wieszjak.pl
Już sama linia nadwozia jest dość ciekawa, a oprócz tego mamy też różnego rodzaju drobiazgi: światła LED do jazdy dziennej i całe mnóstwo elementów wykończeniowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu jest równie ciekawie co z przodu - linię bagażnika podkreśla srebrna listwa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Klinowate reflektory, przetłoczenia na masce i wielka przednia szyba robią duże wrażenie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Choć auto po czterech latach zasługuje już na facelifting, to nadal wygląda niezwykle świeżo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Środek jest świetnie zaprojektowany i dobre wykończony, choć mógłby być lepszy ergonomicznie Fot. Moto.wieszjak.pl
Białe zegary sprawiają "sportowe" wrażenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Jasna tapicerka podkreśla przestrzeń panującą w przednim rzędzie Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu też jest "jasno", choć miejsca na nogi już nie aż tak dużo Fot. Moto.wieszjak.pl
Pod maską testowanej 308-ki znalazł się dwulitrowy diesel HDi i mocy 150 KM i momencie obrotowym 340 niutonometrów. Co to dużo mówić: tak napędzana 308-ka to prawdziwa rakieta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Bagażnik nie jest duży: mieści 348 litrów, a po złożeniu tylnych foteli rośnie do 1201 litrów. Mogłoby być lepiej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Prognozy dla globalnego handlu i logistyki na 2024 rok wiszą na włosku
    Stacje wodorowe w Polsce. Orlen zbuduje 17 ogólnodostępnych punktów

    Orlen idzie w wodorową rewolucję. Koncern paliwowy w najbliższym czasie chce postawić w Polsce 17 stacji wodorowych. Lokalizacje zostały już wybrane. Kiedy ruszy realizacja projektu?

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Gesty w białych rękawiczkach [video]

    Co pokazuje policjant kierujący ruchem? Co oznaczają gesty umundurowanego funkcjonariusz w białych rękawiczkach, który wychodzi na środek skrzyżowania? Zobacz nagranie video!

    Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio traci prawo jazdy w 2024 r.?

    Polskie przepisy przewidują taki środek karny, jak dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Co więcej, w przypadku niektórych przestępstw jest on obligatoryjny. Kiedy nietrzeźwy kierowca dożywotnio pożegna się z prawem jazdy?

    REKLAMA

    Paliwo HVO100. Czym jest ekologiczny "olej napędowy"?

    W Europie pojawił się właśnie olej napędowy, który tak naprawdę oleju napędowego nie zawiera. A to dopiero połowa informacji. Nowe paliwo ON o oznaczeniu HVO100 ma pochodzenie roślinne i pozwala na obniżenie emisji CO2 aż o 90 proc. Czy można nim tankować każdego diesla?

    Utrata prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 30 km/h w mieście. Propozycja nowych przepisów

    Włodarze unijni biorą się za kierowców przekraczających prędkość w mieście. Chcą wprowadzenia przepisów, które pozwolą na odebranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 30 km/h na obszarze zabudowanym. Kiedy pojawią się nowe regulacje?

    Za jakie znaki drogowe można dostać mandat? Nie tylko za zakazy

    Kierowcy najczęściej z mandatem łączą znaki zakazu. Powinni zatem wiedzieć, że nie tylko za niestosowanie się do zakazów można dostać karę od policjanta. Jest cały katalog innych oznaczeń. I co gorsze, niestosowanie się do nich oznacza nawet 1500 zł grzywny i 15 punktów karnych.

    NFOŚiGW będzie dopłacać do ładowarek dla elektryków. Zasady dotacji od 17 lutego 2024 r.

    17 lutego 2024 r. w Polsce pojawi się rozporządzenie pozwalające na uzyskanie dotacji do budowy ładowarki dla samochodu elektrycznego. Dofinansowanie może opłacić nawet 100 proc. kosztów. To dobra informacja. Zła jest taka, że program jest kierowany tylko do firm.

    REKLAMA

    Nowe wymogi dotyczące pojazdów pilotujących ponadgabaryty od 16 lutego 2024 r. Co się zmieniło?

    W życie wchodzi właśnie nowe rozporządzenie, które określa wymogi dotyczące pojazdów pilotujących pojazdy nienormatywne. Ono bardzo precyzyjnie określa rodzaj, wyposażenie i znakowanie aut pilotujących. Oto pełna lista nowych wymogów stawianych przed kierowcami.

    Jak uzyskać odstępstwo od warunków technicznych pojazdów w 2024 r.?

    Pojazd nie spełnia wymagań technicznych obowiązujących w Polsce. Czy to oznacza, że nie będzie się dało go zarejestrować? Przepisy całe szczęście mają furtkę na takie przypadki. Jest nią odstępstwo od warunków technicznych pojazdów. Jak się starać o nie w 2024 r.?

    REKLAMA