REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Liczy się przestrzeń

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW ma 4,5 m długości i przestrzeń bagażową o pojemności od 520 l. Prawdę mówiąc niewiele jest rodzin, dla których to auto było by zbyt małe. Tym bardziej, że można nim przewieźć 7 osób.

Od debiutu Peugeota 308 minęły cztery lata. I choć producent lada chwila wprowadzi do sprzedaży poliftingową Trzystaósemkę, widoczny na zdjęciach egzemplarz sprzed liftingu, nadal prezentuje się całkiem świeżo. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Premium SW.

REKLAMA

Nadwozie

Teoretycznie 308 należy do segmentu samochodów kompaktowych. Jednak obszerność nadwozia wersji kombi sprawia, że bez specjalnego naciągania można by auto zaliczyć do klasy o oczko wyższej. Sylwetka 308 SW prezentuje się najatrakcyjniej, gdy spoglądamy na auto z przodu. Klinowate reflektory ładnie współgrają z przetłoczeniami na masce i obszerną przednią szybą. Najmniej udana pod względem stylizacji jest tylna część karoserii 308 SW z wypukłym, niezbyt zgrabnym tyłem. Nadwozie 308 SW ma długość 4,5 m, szerokość 181,5 cm i wysokość 155,5 cm.

Zobacz również: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Wnętrze/wyposażenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski 308 SW jest przytulny. Wnętrze wykończono przyjemnymi w dotyku materiałami. Fotel kierowcy jest wygodny, a prowadzący ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. „Zegary” są czytelne, tablica przyrządów nie przeładowana przyciskami. Generalnie obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. 

Sterowanie zestawem audio odbywa się poprzez wygodny w użyciu joystick umieszczony za kołem kierownicy.

Także na tylnych fotelach (w wersji Premium są trzy niezależne) miejsca jest pod dostatkiem, a podróż na nich upływa komfortowo. 

Przedział bagażowy (w widocznym na zdjęciach egzemplarzu zainstalowano w bagażniku dwa dodatkowe fotele – dopłata dostępna tylko w wersji SW – za 2400 zł) ma objętość 520 l przy normalnym położeniu siedzeń i można go powiększyć do 2149 l.

Zobacz również: Test Ford S-Max: minivan na sportowo

W trzecim rzędzie siedzeń dorośli nie usiądą wygodnie, wystarczającą ilość miejsca znajdą tam tylko dzieci. Fotele są składane, jednak po ich złożeniu nie uzyskamy płaskiej powierzchni podłogi.

Testowany egzemplarz wyposażono w najbogatszy pakiet wyposażenia Premium. W wyposażeniu standardowym odmiany Premium znalazły się m.in. szklany dach panoramiczny, komputer pokładowy, przyciemniane tylne szyby, czy dwustrefowa klimatyzacja. Ponadto oprócz wspomnianych wcześniej dwóch dodatkowych foteli umieszczonych w bagażniku, auto zostało wyposażone w zestaw nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem za 3300 zł.


Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanego egzemplarza pracowała wysokoprężna jednostka napędowa z rodziny HDi o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr./min. Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia.
Według danych producenta jednostka napędowa rozpędza ważącego aż 1650 kg Peugeota od 0 do 100 km/h w 11,1 s. 

W praktyce jazda 308 SW jest przyjemna. Zawieszenie komfortowo amortyzuje nierówności nawierzchni, a silnik jest wystarczająco dobrze wyciszony. Swoim charakterem Peugeot nie wymusza na kierowcy sportowego stylu jazdy, stąd zadeklarowane przez producenta przyspieszenie wydaje się być wystarczające.

Zobacz również: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Tym bardziej, że biorąc pod uwagę spore gabaryty pojazdu silnik zużywa niewiele paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim Peugeot spalał średnio 8,5 l oleju napędowego na 100 km.

Minusy 308 SW będą doskwierać kierowcom ze sportową żyłką. Ci zarzucą autu zbytnią ospałość i będzie im przeszkadzała tendencja do podsterowności na szybko pokonywanych łukach. 

W codziennej miejskiej eksploatacji uciążliwy na dłuższą metę jest duży promień skrętu, co dodatkowo utrudnia parkowanie tym sporym autem.


Podsumowanie

REKLAMA

Testowana odmiana Peugeota 308 SW Premium, bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 84 700 zł. Warto zaznaczyć, że Peugeot wprowadza do salonów odświeżoną gamę „trzysta ósemek” co może być okazją do zakupu opisywanego modelu 308 SW za atrakcyjną cenę.

308 kombi to samochód godny zainteresowania dla osób, które potrzebują komfortowego i pojemnego auta rodzinnego, którego cena nie przekroczy 100 tys. zł, a i koszty eksploatacji będą umiarkowane.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Dane techniczne

Długość: 4500 mm

Szerokość: 1815 mm

Wysokość: 1555 mm

Rozstaw osi: 2708 mm

Masa: 1650 kg

Pojemność bagażnika: 520 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 2149 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm

Moc silnika: 140 KM/400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 202 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 sekundy

Zużycie paliwa: 7,6/4,9/5,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Dwa dodatkowe fotele w Peugeocie 308 SW wymagają dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na po złożeniu foteli, przestrzeń ładunkowa Peugeota 308 SW jest ograniczona. Fot. Moto.wieszjak.pl
Maksymalna objętość przedziału bagażowego Peugeota 308 SW to 2149 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach umieszczonych w bagażniku Peugeota 308 SW siedzi się niezbyt wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Trzy niezależ fotele w drugim rzędzie to opcja. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 308 SW jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Szklany, panoramiczny dach to jeden z wyróżników Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Gniazdo 12V jest bardzo przydatne podczas długich podróży. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa klimatyzacja to wyposażenie standardowe w wersji Premium Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
System nawigacji w Peugeocie 308 SW wymaga dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
"Zegary" Peugeota 308 SW są estetyczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wykonana jest z materiałów przyjemnych w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne dla modeli Peugeota klinowate reflektory. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy sylwetka Peugeota 308 SW nie wszystkim przypadnie do gustu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednia część nadwozia Peugeota 308 SW prezentuje się niezwykle dynamicznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA