REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Liczy się przestrzeń

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA


Peugeot 308 SW ma 4,5 m długości i przestrzeń bagażową o pojemności od 520 l. Prawdę mówiąc niewiele jest rodzin, dla których to auto było by zbyt małe. Tym bardziej, że można nim przewieźć 7 osób.

Od debiutu Peugeota 308 minęły cztery lata. I choć producent lada chwila wprowadzi do sprzedaży poliftingową Trzystaósemkę, widoczny na zdjęciach egzemplarz sprzed liftingu, nadal prezentuje się całkiem świeżo. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Premium SW.

REKLAMA

Nadwozie

Teoretycznie 308 należy do segmentu samochodów kompaktowych. Jednak obszerność nadwozia wersji kombi sprawia, że bez specjalnego naciągania można by auto zaliczyć do klasy o oczko wyższej. Sylwetka 308 SW prezentuje się najatrakcyjniej, gdy spoglądamy na auto z przodu. Klinowate reflektory ładnie współgrają z przetłoczeniami na masce i obszerną przednią szybą. Najmniej udana pod względem stylizacji jest tylna część karoserii 308 SW z wypukłym, niezbyt zgrabnym tyłem. Nadwozie 308 SW ma długość 4,5 m, szerokość 181,5 cm i wysokość 155,5 cm.

Zobacz również: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Wnętrze/wyposażenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski 308 SW jest przytulny. Wnętrze wykończono przyjemnymi w dotyku materiałami. Fotel kierowcy jest wygodny, a prowadzący ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. „Zegary” są czytelne, tablica przyrządów nie przeładowana przyciskami. Generalnie obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. 

Sterowanie zestawem audio odbywa się poprzez wygodny w użyciu joystick umieszczony za kołem kierownicy.

Także na tylnych fotelach (w wersji Premium są trzy niezależne) miejsca jest pod dostatkiem, a podróż na nich upływa komfortowo. 

Przedział bagażowy (w widocznym na zdjęciach egzemplarzu zainstalowano w bagażniku dwa dodatkowe fotele – dopłata dostępna tylko w wersji SW – za 2400 zł) ma objętość 520 l przy normalnym położeniu siedzeń i można go powiększyć do 2149 l.

Zobacz również: Test Ford S-Max: minivan na sportowo

W trzecim rzędzie siedzeń dorośli nie usiądą wygodnie, wystarczającą ilość miejsca znajdą tam tylko dzieci. Fotele są składane, jednak po ich złożeniu nie uzyskamy płaskiej powierzchni podłogi.

Testowany egzemplarz wyposażono w najbogatszy pakiet wyposażenia Premium. W wyposażeniu standardowym odmiany Premium znalazły się m.in. szklany dach panoramiczny, komputer pokładowy, przyciemniane tylne szyby, czy dwustrefowa klimatyzacja. Ponadto oprócz wspomnianych wcześniej dwóch dodatkowych foteli umieszczonych w bagażniku, auto zostało wyposażone w zestaw nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem za 3300 zł.


Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanego egzemplarza pracowała wysokoprężna jednostka napędowa z rodziny HDi o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr./min. Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia.
Według danych producenta jednostka napędowa rozpędza ważącego aż 1650 kg Peugeota od 0 do 100 km/h w 11,1 s. 

W praktyce jazda 308 SW jest przyjemna. Zawieszenie komfortowo amortyzuje nierówności nawierzchni, a silnik jest wystarczająco dobrze wyciszony. Swoim charakterem Peugeot nie wymusza na kierowcy sportowego stylu jazdy, stąd zadeklarowane przez producenta przyspieszenie wydaje się być wystarczające.

Zobacz również: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Tym bardziej, że biorąc pod uwagę spore gabaryty pojazdu silnik zużywa niewiele paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim Peugeot spalał średnio 8,5 l oleju napędowego na 100 km.

Minusy 308 SW będą doskwierać kierowcom ze sportową żyłką. Ci zarzucą autu zbytnią ospałość i będzie im przeszkadzała tendencja do podsterowności na szybko pokonywanych łukach. 

W codziennej miejskiej eksploatacji uciążliwy na dłuższą metę jest duży promień skrętu, co dodatkowo utrudnia parkowanie tym sporym autem.


Podsumowanie

REKLAMA

Testowana odmiana Peugeota 308 SW Premium, bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 84 700 zł. Warto zaznaczyć, że Peugeot wprowadza do salonów odświeżoną gamę „trzysta ósemek” co może być okazją do zakupu opisywanego modelu 308 SW za atrakcyjną cenę.

308 kombi to samochód godny zainteresowania dla osób, które potrzebują komfortowego i pojemnego auta rodzinnego, którego cena nie przekroczy 100 tys. zł, a i koszty eksploatacji będą umiarkowane.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Dane techniczne

Długość: 4500 mm

Szerokość: 1815 mm

Wysokość: 1555 mm

Rozstaw osi: 2708 mm

Masa: 1650 kg

Pojemność bagażnika: 520 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 2149 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm

Moc silnika: 140 KM/400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 202 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 sekundy

Zużycie paliwa: 7,6/4,9/5,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Dwa dodatkowe fotele w Peugeocie 308 SW wymagają dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na po złożeniu foteli, przestrzeń ładunkowa Peugeota 308 SW jest ograniczona. Fot. Moto.wieszjak.pl
Maksymalna objętość przedziału bagażowego Peugeota 308 SW to 2149 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach umieszczonych w bagażniku Peugeota 308 SW siedzi się niezbyt wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Trzy niezależ fotele w drugim rzędzie to opcja. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 308 SW jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Szklany, panoramiczny dach to jeden z wyróżników Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Gniazdo 12V jest bardzo przydatne podczas długich podróży. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa klimatyzacja to wyposażenie standardowe w wersji Premium Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
System nawigacji w Peugeocie 308 SW wymaga dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
"Zegary" Peugeota 308 SW są estetyczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wykonana jest z materiałów przyjemnych w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne dla modeli Peugeota klinowate reflektory. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy sylwetka Peugeota 308 SW nie wszystkim przypadnie do gustu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednia część nadwozia Peugeota 308 SW prezentuje się niezwykle dynamicznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA