REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 308 SW: Liczy się przestrzeń

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 308 SW ma 4,5 m długości i przestrzeń bagażową o pojemności od 520 l. Prawdę mówiąc niewiele jest rodzin, dla których to auto było by zbyt małe. Tym bardziej, że można nim przewieźć 7 osób.

Od debiutu Peugeota 308 minęły cztery lata. I choć producent lada chwila wprowadzi do sprzedaży poliftingową Trzystaósemkę, widoczny na zdjęciach egzemplarz sprzed liftingu, nadal prezentuje się całkiem świeżo. Zwłaszcza w najbogatszej odmianie Premium SW.

REKLAMA

Nadwozie

Teoretycznie 308 należy do segmentu samochodów kompaktowych. Jednak obszerność nadwozia wersji kombi sprawia, że bez specjalnego naciągania można by auto zaliczyć do klasy o oczko wyższej. Sylwetka 308 SW prezentuje się najatrakcyjniej, gdy spoglądamy na auto z przodu. Klinowate reflektory ładnie współgrają z przetłoczeniami na masce i obszerną przednią szybą. Najmniej udana pod względem stylizacji jest tylna część karoserii 308 SW z wypukłym, niezbyt zgrabnym tyłem. Nadwozie 308 SW ma długość 4,5 m, szerokość 181,5 cm i wysokość 155,5 cm.

Zobacz również: Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Wnętrze/wyposażenie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział pasażerski 308 SW jest przytulny. Wnętrze wykończono przyjemnymi w dotyku materiałami. Fotel kierowcy jest wygodny, a prowadzący ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. „Zegary” są czytelne, tablica przyrządów nie przeładowana przyciskami. Generalnie obsługa kokpitu nie sprawia kłopotów. 

Sterowanie zestawem audio odbywa się poprzez wygodny w użyciu joystick umieszczony za kołem kierownicy.

Także na tylnych fotelach (w wersji Premium są trzy niezależne) miejsca jest pod dostatkiem, a podróż na nich upływa komfortowo. 

Przedział bagażowy (w widocznym na zdjęciach egzemplarzu zainstalowano w bagażniku dwa dodatkowe fotele – dopłata dostępna tylko w wersji SW – za 2400 zł) ma objętość 520 l przy normalnym położeniu siedzeń i można go powiększyć do 2149 l.

Zobacz również: Test Ford S-Max: minivan na sportowo

W trzecim rzędzie siedzeń dorośli nie usiądą wygodnie, wystarczającą ilość miejsca znajdą tam tylko dzieci. Fotele są składane, jednak po ich złożeniu nie uzyskamy płaskiej powierzchni podłogi.

Testowany egzemplarz wyposażono w najbogatszy pakiet wyposażenia Premium. W wyposażeniu standardowym odmiany Premium znalazły się m.in. szklany dach panoramiczny, komputer pokładowy, przyciemniane tylne szyby, czy dwustrefowa klimatyzacja. Ponadto oprócz wspomnianych wcześniej dwóch dodatkowych foteli umieszczonych w bagażniku, auto zostało wyposażone w zestaw nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem za 3300 zł.


Napęd

REKLAMA

Pod maską testowanego egzemplarza pracowała wysokoprężna jednostka napędowa z rodziny HDi o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 140 KM. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr./min. Z napędem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia.
Według danych producenta jednostka napędowa rozpędza ważącego aż 1650 kg Peugeota od 0 do 100 km/h w 11,1 s. 

W praktyce jazda 308 SW jest przyjemna. Zawieszenie komfortowo amortyzuje nierówności nawierzchni, a silnik jest wystarczająco dobrze wyciszony. Swoim charakterem Peugeot nie wymusza na kierowcy sportowego stylu jazdy, stąd zadeklarowane przez producenta przyspieszenie wydaje się być wystarczające.

Zobacz również: Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Tym bardziej, że biorąc pod uwagę spore gabaryty pojazdu silnik zużywa niewiele paliwa. Podczas jazdy w ruchu miejskim Peugeot spalał średnio 8,5 l oleju napędowego na 100 km.

Minusy 308 SW będą doskwierać kierowcom ze sportową żyłką. Ci zarzucą autu zbytnią ospałość i będzie im przeszkadzała tendencja do podsterowności na szybko pokonywanych łukach. 

W codziennej miejskiej eksploatacji uciążliwy na dłuższą metę jest duży promień skrętu, co dodatkowo utrudnia parkowanie tym sporym autem.


Podsumowanie

REKLAMA

Testowana odmiana Peugeota 308 SW Premium, bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 84 700 zł. Warto zaznaczyć, że Peugeot wprowadza do salonów odświeżoną gamę „trzysta ósemek” co może być okazją do zakupu opisywanego modelu 308 SW za atrakcyjną cenę.

308 kombi to samochód godny zainteresowania dla osób, które potrzebują komfortowego i pojemnego auta rodzinnego, którego cena nie przekroczy 100 tys. zł, a i koszty eksploatacji będą umiarkowane.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Dane techniczne

Długość: 4500 mm

Szerokość: 1815 mm

Wysokość: 1555 mm

Rozstaw osi: 2708 mm

Masa: 1650 kg

Pojemność bagażnika: 520 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 2149 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1997 ccm

Moc silnika: 140 KM/400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 202 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 sekundy

Zużycie paliwa: 7,6/4,9/5,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Dwa dodatkowe fotele w Peugeocie 308 SW wymagają dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na po złożeniu foteli, przestrzeń ładunkowa Peugeota 308 SW jest ograniczona. Fot. Moto.wieszjak.pl
Maksymalna objętość przedziału bagażowego Peugeota 308 SW to 2149 l. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na dwóch dodatkowych fotelach umieszczonych w bagażniku Peugeota 308 SW siedzi się niezbyt wygodnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Trzy niezależ fotele w drugim rzędzie to opcja. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 308 SW jest wygodny. Fot. Moto.wieszjak.pl
Szklany, panoramiczny dach to jeden z wyróżników Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Gniazdo 12V jest bardzo przydatne podczas długich podróży. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa klimatyzacja to wyposażenie standardowe w wersji Premium Peugeota 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
System nawigacji w Peugeocie 308 SW wymaga dopłaty. Fot. Moto.wieszjak.pl
"Zegary" Peugeota 308 SW są estetyczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 308 SW wykonana jest z materiałów przyjemnych w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 308 SW Fot. Moto.wieszjak.pl
Charakterystyczne dla modeli Peugeota klinowate reflektory. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tej perspektywy sylwetka Peugeota 308 SW nie wszystkim przypadnie do gustu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednia część nadwozia Peugeota 308 SW prezentuje się niezwykle dynamicznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA