REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Yeti: konstrukcja wszechstronna

Do wyboru jest 6 jednostek napędowych  fot. motowieszjak
Do wyboru jest 6 jednostek napędowych fot. motowieszjak

REKLAMA

REKLAMA

Skoda zrobiła swój pierwszy krok w świecie SUVów i off-roadu. Model Yeti oparty na Octavii 4x4 jest tak naprawdę nieco wyżej zawieszonym kompaktem wystylizowanym na dzielny terenowy pojazd.

Nie znaczy to wcale, że nie jest solidną konstrukcją. Początkujący gracz jakim jest Yeti odznacza się dużą ilością miejsca w środku. Nie można narzekać na brak miejsca na nogi z przodu i z tyłu, również nad głowami znajdziemy sporo miejsca. 410 litrowy bagażnik, rozszerza się do imponującej pojemności 1760 litrów co pozwala bez problemu przewieźć nawet 2 rowery.

REKLAMA

REKLAMA

Auto ma wiele wspólnego z modelami Roomster i Superb co gwarantuje solidne wykonanie. Zrównoważony wygląd nie jest pozbawiony oryginalności i nie pozwala pomylić Skody Yeti z żadnym innym autem. Mimo grania roli terenowego wyjadacza Yeti najlepiej czuje się na ulicach miasta. Komfortowe prowadzenie dzięki udanemu zespołowi napędowemu sprawia, że „Czeszka” czuje się tam jak w swoim żywiole. 

Zobacz też: Nowy Jeep Grand Cherokee 2011

Nieco gorzej jest w terenie , sztywniejsze nastawy zawieszenia sprawiają że jazda po dużych dziurach nie należy do przyjemności, jednak spory prześwit pozwala bez zmartwień jechać po większości bezdroży. Wyższa pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa, zapewnia łatwe wsiadanie i wysiadanie, a także daje doskonały widok na to, co dzieje się za oknem samochodu.

REKLAMA

Za sprawą takich powodów ludzie kierują swoje kroki w stronę małych SUVów i to niewątpliwy atut nowej Skody.
Pod maską do wyboru znajdziemy 3 jednostki benzynowe i 3 jednostki diesla.
Wszystkie wyposażone są w turbosprężarkę. Najsłabsza o pojemności 1.2 litra dysponuje mocą 105KM i wystarcza do swobodnego przemieszczania się. Nieco mocniejszy jest silnik 1.4TSI (122KM). Najsilniejszy benzyniak to turbodoładowane 1.8 o mocy 160 KM połączone z napędem na 4 koła. Yeti z tym silnikiem rozpędza się do „setki” w 8.4 sekundy spalając średnio 8 litrów na 100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Rekord sprzedaży Skody

Gama diesli to dobrze znany w grupie VAG silnik 2.0TDI. Odpowiednio o mocach 110, 140 i 170 KM. Wszystkie z nich są dostępne z napędem na 4 koła (poza 110 konną wersją gdzie wymaga to dopłaty). Podstawowa wersja Skody (1.2 TSI) kosztuje 63 tysiące złotych, próżno jednak w niej szukać klimatyzacji czy radioodtwarzacza. Na diesla trzeba przeznaczyć kwotę co najmniej 76 tysięcy złotych, która jednak, w zależności od wyposażenia, może urosnąć do ponad 100 tysięcy.

Konstrukcja wszechstronna, mimo wszystko o miejskim charakterze, w połączeniu z bardzo dobrymi jednostkami napędowymi mają zapewnić Skodzie mocne miejsce w klasie crossoverów.

Napęd na 4 koła jest standardem w wersjach 140 i 170 konnej diesla. fot. moto wieszjak
Wnętrze w stylu grupy VAG, bardzo dobre materiały i jakość wykończenia na wysokim poziomie fot. moto wieszjak
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA