REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Yeti: konstrukcja wszechstronna

Subskrybuj nas na Youtube
Do wyboru jest 6 jednostek napędowych  fot. motowieszjak
Do wyboru jest 6 jednostek napędowych fot. motowieszjak

REKLAMA

REKLAMA

Skoda zrobiła swój pierwszy krok w świecie SUVów i off-roadu. Model Yeti oparty na Octavii 4x4 jest tak naprawdę nieco wyżej zawieszonym kompaktem wystylizowanym na dzielny terenowy pojazd.

Nie znaczy to wcale, że nie jest solidną konstrukcją. Początkujący gracz jakim jest Yeti odznacza się dużą ilością miejsca w środku. Nie można narzekać na brak miejsca na nogi z przodu i z tyłu, również nad głowami znajdziemy sporo miejsca. 410 litrowy bagażnik, rozszerza się do imponującej pojemności 1760 litrów co pozwala bez problemu przewieźć nawet 2 rowery.

REKLAMA

Auto ma wiele wspólnego z modelami Roomster i Superb co gwarantuje solidne wykonanie. Zrównoważony wygląd nie jest pozbawiony oryginalności i nie pozwala pomylić Skody Yeti z żadnym innym autem. Mimo grania roli terenowego wyjadacza Yeti najlepiej czuje się na ulicach miasta. Komfortowe prowadzenie dzięki udanemu zespołowi napędowemu sprawia, że „Czeszka” czuje się tam jak w swoim żywiole. 

Zobacz też: Nowy Jeep Grand Cherokee 2011

REKLAMA

Nieco gorzej jest w terenie , sztywniejsze nastawy zawieszenia sprawiają że jazda po dużych dziurach nie należy do przyjemności, jednak spory prześwit pozwala bez zmartwień jechać po większości bezdroży. Wyższa pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa, zapewnia łatwe wsiadanie i wysiadanie, a także daje doskonały widok na to, co dzieje się za oknem samochodu.

Za sprawą takich powodów ludzie kierują swoje kroki w stronę małych SUVów i to niewątpliwy atut nowej Skody.
Pod maską do wyboru znajdziemy 3 jednostki benzynowe i 3 jednostki diesla.
Wszystkie wyposażone są w turbosprężarkę. Najsłabsza o pojemności 1.2 litra dysponuje mocą 105KM i wystarcza do swobodnego przemieszczania się. Nieco mocniejszy jest silnik 1.4TSI (122KM). Najsilniejszy benzyniak to turbodoładowane 1.8 o mocy 160 KM połączone z napędem na 4 koła. Yeti z tym silnikiem rozpędza się do „setki” w 8.4 sekundy spalając średnio 8 litrów na 100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Rekord sprzedaży Skody

Gama diesli to dobrze znany w grupie VAG silnik 2.0TDI. Odpowiednio o mocach 110, 140 i 170 KM. Wszystkie z nich są dostępne z napędem na 4 koła (poza 110 konną wersją gdzie wymaga to dopłaty). Podstawowa wersja Skody (1.2 TSI) kosztuje 63 tysiące złotych, próżno jednak w niej szukać klimatyzacji czy radioodtwarzacza. Na diesla trzeba przeznaczyć kwotę co najmniej 76 tysięcy złotych, która jednak, w zależności od wyposażenia, może urosnąć do ponad 100 tysięcy.

Konstrukcja wszechstronna, mimo wszystko o miejskim charakterze, w połączeniu z bardzo dobrymi jednostkami napędowymi mają zapewnić Skodzie mocne miejsce w klasie crossoverów.

Napęd na 4 koła jest standardem w wersjach 140 i 170 konnej diesla. fot. moto wieszjak
Wnętrze w stylu grupy VAG, bardzo dobre materiały i jakość wykończenia na wysokim poziomie fot. moto wieszjak
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA