REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda Yeti: konstrukcja wszechstronna

Subskrybuj nas na Youtube
Do wyboru jest 6 jednostek napędowych  fot. motowieszjak
Do wyboru jest 6 jednostek napędowych fot. motowieszjak

REKLAMA

REKLAMA

Skoda zrobiła swój pierwszy krok w świecie SUVów i off-roadu. Model Yeti oparty na Octavii 4x4 jest tak naprawdę nieco wyżej zawieszonym kompaktem wystylizowanym na dzielny terenowy pojazd.

Nie znaczy to wcale, że nie jest solidną konstrukcją. Początkujący gracz jakim jest Yeti odznacza się dużą ilością miejsca w środku. Nie można narzekać na brak miejsca na nogi z przodu i z tyłu, również nad głowami znajdziemy sporo miejsca. 410 litrowy bagażnik, rozszerza się do imponującej pojemności 1760 litrów co pozwala bez problemu przewieźć nawet 2 rowery.

REKLAMA

Auto ma wiele wspólnego z modelami Roomster i Superb co gwarantuje solidne wykonanie. Zrównoważony wygląd nie jest pozbawiony oryginalności i nie pozwala pomylić Skody Yeti z żadnym innym autem. Mimo grania roli terenowego wyjadacza Yeti najlepiej czuje się na ulicach miasta. Komfortowe prowadzenie dzięki udanemu zespołowi napędowemu sprawia, że „Czeszka” czuje się tam jak w swoim żywiole. 

Zobacz też: Nowy Jeep Grand Cherokee 2011

REKLAMA

Nieco gorzej jest w terenie , sztywniejsze nastawy zawieszenia sprawiają że jazda po dużych dziurach nie należy do przyjemności, jednak spory prześwit pozwala bez zmartwień jechać po większości bezdroży. Wyższa pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa, zapewnia łatwe wsiadanie i wysiadanie, a także daje doskonały widok na to, co dzieje się za oknem samochodu.

Za sprawą takich powodów ludzie kierują swoje kroki w stronę małych SUVów i to niewątpliwy atut nowej Skody.
Pod maską do wyboru znajdziemy 3 jednostki benzynowe i 3 jednostki diesla.
Wszystkie wyposażone są w turbosprężarkę. Najsłabsza o pojemności 1.2 litra dysponuje mocą 105KM i wystarcza do swobodnego przemieszczania się. Nieco mocniejszy jest silnik 1.4TSI (122KM). Najsilniejszy benzyniak to turbodoładowane 1.8 o mocy 160 KM połączone z napędem na 4 koła. Yeti z tym silnikiem rozpędza się do „setki” w 8.4 sekundy spalając średnio 8 litrów na 100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Rekord sprzedaży Skody

Gama diesli to dobrze znany w grupie VAG silnik 2.0TDI. Odpowiednio o mocach 110, 140 i 170 KM. Wszystkie z nich są dostępne z napędem na 4 koła (poza 110 konną wersją gdzie wymaga to dopłaty). Podstawowa wersja Skody (1.2 TSI) kosztuje 63 tysiące złotych, próżno jednak w niej szukać klimatyzacji czy radioodtwarzacza. Na diesla trzeba przeznaczyć kwotę co najmniej 76 tysięcy złotych, która jednak, w zależności od wyposażenia, może urosnąć do ponad 100 tysięcy.

Konstrukcja wszechstronna, mimo wszystko o miejskim charakterze, w połączeniu z bardzo dobrymi jednostkami napędowymi mają zapewnić Skodzie mocne miejsce w klasie crossoverów.

Napęd na 4 koła jest standardem w wersjach 140 i 170 konnej diesla. fot. moto wieszjak
Wnętrze w stylu grupy VAG, bardzo dobre materiały i jakość wykończenia na wysokim poziomie fot. moto wieszjak
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA