REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle

REKLAMA

REKLAMA

Garbus, Beetle, Vocho, Coccinelle, Fusa, Maggiolino - takie nazwy nosił na różnych kontynentach mały Volkswagen, wyprodukowany do dziś w ilości 21,5 miliona sztuk. Teraz Volkswagen dopisuje kolejny rozdział do historii jednego z najsłynniejszych samochodów świata. Nowy Garbus miał transkontynentalną premierę – samochód zaprezentowano równocześnie w Szanghaju, Berlinie i Nowym Jorku.

W 1998 roku pojawił się New Beetle, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Teraz z nazwy znika "New" i pozostaje "Beetle". VW Beetle.

REKLAMA

Rok 2011 przynosi trzecią już generację słynnego Volkswagena. Auto nie zrywa ze swoimi korzeniami, nadal pozostając jedną z najlepiej rozpoznawalnych sylwetek w historii. Styliści pod wodzą Waltera de Silvy i Klausa Bischoffa położyli duży nacisk na dynamiczne proporcje, które połączone z najnowszymi technologiami kształtują najnowszy model, będący jednocześnie ukłonem w stronę designu pierwotnego Garbusa, który stał się zalążkiem całego koncernu.

Zobacz też: Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK

REKLAMA

Nowa dynamika sylwetki uzyskana dzięki wydłużeniu maski i cofnięciu przedniej szyby nadaje autu sportowego charakteru. Linia dachu jest wyraźnie bardziej płaska i nawiązuje do zaprezentowanego w 2005 roku w Detroit studyjnego modelu Ragster. Auto zyskało na charakterze i można śmiało powiedzieć, że stało się bardziej męskie, wcześniejszy model o bardziej kobiecym charakterze.

Samochód urósł w stosunku do poprzednika, jest dłuższy o 15 cm, szerszy o 8 cm, zwiększony został również rozstaw osi. Całość za sprawą poziomego układu zderzaka, wotów powietrza i stylistyce tylnych świateł wyraźnie nawiązuje do najnowszego DNA marki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oszczędność przede wszystkim

VW Beetle z silnikiem 1.6 TDI, będzie spalał średnio zaledwie 4.3 litra ropy na 100 km. Na rynkach takich jak Azja, Australia, Europa i Nowa Zelandia, Beetle będzie oferowany wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem.

Silniki TSI o mocach od 105 KM, przez 160 KM aż do 200 KM mają zapewniać świetne osiągi przy rekordowo niskim spalaniu. Mocniejszy diesel o pojemności 2 litrów będzie dysponował mocą 140 KM.

Najoszczędniejszym modelem z silnikiem benzynowym będzie rozwijający prędkość 180 km/h, 1.2 TSI o mocy 105 KM z technologią BlueMotion (m.in. system Start-Stop i rekuperacja). W jego przypadku zużycie paliwa wynosi średnio 5,5 l/100 km. Wszystkie silniki, opcjonalnie będą dostępne, z dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Indywidualizacja Beetle'a

Auto będzie oferowane w trzech wersjach wyposażenia: Beetle, Design i Sport. Lista obejmie m. in panoramiczny dach, reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła do jazdy dziennej.

Nie zabraknie również systemów multimedialnych: nawigacji, seryjnego systemu audio (8 głośników) a dla wymagających zestawu Audio Premium, sygnowanego przez firmę Fender. Producenta, na którego sprzęcie grali Jimi Hendrix czy Eric Clapton.

Volkswagen powraca do pomysłu schowka na rękawiczki. Podobnie jak w pierwszych Garbusach, najnowszy model ma wbudowany w pokrywę kokpitu schowek na rękawiczki.

Zobacz też: Nowy Opel Calibra

W standardzie nowy Garbus otrzyma 6 poduszek powietrznych i system ESP. Najmocniejsze jednostki benzynowe będą wyposażone w blokadę mechanizmu różnicowego. Właściciele będą mieli do dyspozycji 310 litrów przestrzeni bagażowej.

Auto do sprzedaży w Europie wejdzie na przełomie października i listopada 2011 roku.

W Europie klienci będą mieli do wyboru 5 jednostek benzynowych: 2 wysokoprężne i 3 benzynowe
Tylne światła nawiązują do najnowszego DNA Volkswagena
Opcjonalnie będą dostępne diodowe światła do jazdy dziennej
Usportowienie i nadanie większej dynamiki sylwetce ma na celu zwrócenie uwagi męskiego grona
Wnętrze nowoczesne ale nawiązujące do tradycji za sprawą m. in schowka na rękawiczki
Pasażerom nie zabraknie przestrzeni, auto wyraźnie urosło w stosunku do poprzednika
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA