Bardziej zuchwały, bardziej dynamiczny: nowy VW Beetle
REKLAMA
REKLAMA
W 1998 roku pojawił się New Beetle, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Teraz z nazwy znika "New" i pozostaje "Beetle". VW Beetle.
REKLAMA
Rok 2011 przynosi trzecią już generację słynnego Volkswagena. Auto nie zrywa ze swoimi korzeniami, nadal pozostając jedną z najlepiej rozpoznawalnych sylwetek w historii. Styliści pod wodzą Waltera de Silvy i Klausa Bischoffa położyli duży nacisk na dynamiczne proporcje, które połączone z najnowszymi technologiami kształtują najnowszy model, będący jednocześnie ukłonem w stronę designu pierwotnego Garbusa, który stał się zalążkiem całego koncernu.
Zobacz też: Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK
REKLAMA
Nowa dynamika sylwetki uzyskana dzięki wydłużeniu maski i cofnięciu przedniej szyby nadaje autu sportowego charakteru. Linia dachu jest wyraźnie bardziej płaska i nawiązuje do zaprezentowanego w 2005 roku w Detroit studyjnego modelu Ragster. Auto zyskało na charakterze i można śmiało powiedzieć, że stało się bardziej męskie, wcześniejszy model o bardziej kobiecym charakterze.
Samochód urósł w stosunku do poprzednika, jest dłuższy o 15 cm, szerszy o 8 cm, zwiększony został również rozstaw osi. Całość za sprawą poziomego układu zderzaka, wotów powietrza i stylistyce tylnych świateł wyraźnie nawiązuje do najnowszego DNA marki.
Oszczędność przede wszystkim
VW Beetle z silnikiem 1.6 TDI, będzie spalał średnio zaledwie 4.3 litra ropy na 100 km. Na rynkach takich jak Azja, Australia, Europa i Nowa Zelandia, Beetle będzie oferowany wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem.
Silniki TSI o mocach od 105 KM, przez 160 KM aż do 200 KM mają zapewniać świetne osiągi przy rekordowo niskim spalaniu. Mocniejszy diesel o pojemności 2 litrów będzie dysponował mocą 140 KM.
Najoszczędniejszym modelem z silnikiem benzynowym będzie rozwijający prędkość 180 km/h, 1.2 TSI o mocy 105 KM z technologią BlueMotion (m.in. system Start-Stop i rekuperacja). W jego przypadku zużycie paliwa wynosi średnio 5,5 l/100 km. Wszystkie silniki, opcjonalnie będą dostępne, z dwusprzęgłową przekładnią DSG.
Indywidualizacja Beetle'a
Auto będzie oferowane w trzech wersjach wyposażenia: Beetle, Design i Sport. Lista obejmie m. in panoramiczny dach, reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła do jazdy dziennej.
Nie zabraknie również systemów multimedialnych: nawigacji, seryjnego systemu audio (8 głośników) a dla wymagających zestawu Audio Premium, sygnowanego przez firmę Fender. Producenta, na którego sprzęcie grali Jimi Hendrix czy Eric Clapton.
Volkswagen powraca do pomysłu schowka na rękawiczki. Podobnie jak w pierwszych Garbusach, najnowszy model ma wbudowany w pokrywę kokpitu schowek na rękawiczki.
Zobacz też: Nowy Opel Calibra
W standardzie nowy Garbus otrzyma 6 poduszek powietrznych i system ESP. Najmocniejsze jednostki benzynowe będą wyposażone w blokadę mechanizmu różnicowego. Właściciele będą mieli do dyspozycji 310 litrów przestrzeni bagażowej.
Auto do sprzedaży w Europie wejdzie na przełomie października i listopada 2011 roku.
REKLAMA
REKLAMA