REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej ale w trzech wersjach wyposażenia. Ponadto nabywcy mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych. Podpowiadamy, które zestawienie jest optymalne.

Nadwozie

Peugeot 5008 dostępny jest w nadwoziu pięciodrzwiowym.

REKLAMA

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych dostępnych w Peugeocie 5008 znalazły się dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l w dwóch różnych wariantach mocy – 120 i 156 KM oraz trzy motory wysokoprężne z serii HDi – 1.6/112 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/163 KM.

1.6 VTi/120 KM – najtańsze źródło napędu dla Peugeota 5008 zapewnia przeciętne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s*, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,5 l/100 km*.

1.6 THP/156 KM -  Turbodoładowany silnik benzynowy jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o mocy 120 KM o 8 500 zł. Dostępny jest od poziomu wyposażenia Premium i w efekcie na zakup 5008 z tym silnikiem trzeba wydać minimum 90 200 zł.
156 – konny silnik rozpędza sporych rozmiarów Peugeota od o do 100 km/h w 9,6 s*, a w ruchu miejskim spala 9,9 l/100 km*

Zobacz też: Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 HDi/112 KM – najsłabszy silnik w gamie 5008 rozpędza Peugeota od 0 do 100 km/h w czasie 12,3 s*, ale zużywa w ruchu miejskim 6,6 l oleju napędowego na 100 km*. Jest droższy od silnika benzynowego o mocy 120 KM o 9 100 zł.

REKLAMA

2.0 HDi/150 KM – Droższy o 5000 zł od najsłabszej jednostki wysokoprężnej. 150-konny diesel dostępny jest z wersją wyposażeniową Premium, dlatego dostępny jest od 96 800 zł. Jednostka zapewnia 5008 przyzwoite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s*, a w ruchu miejskim spala 7,6 l/100 km.*

2.0 HDi/163 KM – Najmocniejszy silnik w gamie 5008 rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,9 s * i zużywa średnio w ruchu miejski m 8,8 l oleju napędowego na 100 km*. Jest jednak drogi. Droższy o 6000 zł od jednostki wysokoprężnej o mocy 150 KM. W rezultacie dostępny jest od 102 800 zł.

Nasz wybór: Kierowcy, którzy robią roczne przebiegi min. na poziomie 40-50 tys. km mogą z ekonomicznego punktu widzenia rozważyć zakup wersji wysokoprężnej, najlepiej 150 –konnej.Kierowcom, którzy robią mniejsze przebiegi, w okolicach 20-30 tys. km. Bardziej opłaci się zakup jednostki benzynowej.

Zobacz dalej -> wersje wyposażenia

*dane producenta


Wersje wyposażenia

REKLAMA

Trendy – podstawowy zestaw wyposażenia. Na liście wyposażenia wersji Trendy znalazły się m.in.:
Systemy ABS, ESP, ASR, REF (rozdzielacz siły hamowania), Hill Assist, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie, klimatyzacja manualna jednostrefowa, komputer pokładowy, radio CD z MP3, szesnastocalowe stalowe obręcze kół.

Premium – jest droższy o 8700 zł i zawiera elementy wyposażenia wersji Trendy, a ponadto m.in.:
automatyczną dwustrefową klimatyzację, przenośną latarkę oświetlającą bagażnik, bluetooth, gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą, aluminiowe obręcze kół, przyciemnione szyby z tyłu. Co więcej do wersji Premium możemy dokupić wiele urządzeń niedostępnych w przypadku odmiany Trendy.

Zobacz też: Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Premium + - wymaga dopłaty 8600 zł w stosunku do Premium. Zawiera elementy wyposażenia Premium, a ponadto m.in. : Lusterka boczne składane elektrycznie, samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, dodatkowe oświetlenie wnętrza, rozszerzoną regulację foteli kierowcy i pasażera, Head Up Display, wyższej jakości wykończenie tablicy przyrządów.

Nasz wybór: Premium z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych.

*dane producenta

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA