REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej ale w trzech wersjach wyposażenia. Ponadto nabywcy mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych. Podpowiadamy, które zestawienie jest optymalne.

Nadwozie

Peugeot 5008 dostępny jest w nadwoziu pięciodrzwiowym.

REKLAMA

REKLAMA

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych dostępnych w Peugeocie 5008 znalazły się dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l w dwóch różnych wariantach mocy – 120 i 156 KM oraz trzy motory wysokoprężne z serii HDi – 1.6/112 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/163 KM.

1.6 VTi/120 KM – najtańsze źródło napędu dla Peugeota 5008 zapewnia przeciętne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s*, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,5 l/100 km*.

1.6 THP/156 KM -  Turbodoładowany silnik benzynowy jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o mocy 120 KM o 8 500 zł. Dostępny jest od poziomu wyposażenia Premium i w efekcie na zakup 5008 z tym silnikiem trzeba wydać minimum 90 200 zł.
156 – konny silnik rozpędza sporych rozmiarów Peugeota od o do 100 km/h w 9,6 s*, a w ruchu miejskim spala 9,9 l/100 km*

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 HDi/112 KM – najsłabszy silnik w gamie 5008 rozpędza Peugeota od 0 do 100 km/h w czasie 12,3 s*, ale zużywa w ruchu miejskim 6,6 l oleju napędowego na 100 km*. Jest droższy od silnika benzynowego o mocy 120 KM o 9 100 zł.

2.0 HDi/150 KM – Droższy o 5000 zł od najsłabszej jednostki wysokoprężnej. 150-konny diesel dostępny jest z wersją wyposażeniową Premium, dlatego dostępny jest od 96 800 zł. Jednostka zapewnia 5008 przyzwoite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s*, a w ruchu miejskim spala 7,6 l/100 km.*

2.0 HDi/163 KM – Najmocniejszy silnik w gamie 5008 rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,9 s * i zużywa średnio w ruchu miejski m 8,8 l oleju napędowego na 100 km*. Jest jednak drogi. Droższy o 6000 zł od jednostki wysokoprężnej o mocy 150 KM. W rezultacie dostępny jest od 102 800 zł.

Nasz wybór: Kierowcy, którzy robią roczne przebiegi min. na poziomie 40-50 tys. km mogą z ekonomicznego punktu widzenia rozważyć zakup wersji wysokoprężnej, najlepiej 150 –konnej.Kierowcom, którzy robią mniejsze przebiegi, w okolicach 20-30 tys. km. Bardziej opłaci się zakup jednostki benzynowej.

Zobacz dalej -> wersje wyposażenia

*dane producenta


Wersje wyposażenia

Trendy – podstawowy zestaw wyposażenia. Na liście wyposażenia wersji Trendy znalazły się m.in.:
Systemy ABS, ESP, ASR, REF (rozdzielacz siły hamowania), Hill Assist, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie, klimatyzacja manualna jednostrefowa, komputer pokładowy, radio CD z MP3, szesnastocalowe stalowe obręcze kół.

Premium – jest droższy o 8700 zł i zawiera elementy wyposażenia wersji Trendy, a ponadto m.in.:
automatyczną dwustrefową klimatyzację, przenośną latarkę oświetlającą bagażnik, bluetooth, gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą, aluminiowe obręcze kół, przyciemnione szyby z tyłu. Co więcej do wersji Premium możemy dokupić wiele urządzeń niedostępnych w przypadku odmiany Trendy.

Zobacz też: Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Premium + - wymaga dopłaty 8600 zł w stosunku do Premium. Zawiera elementy wyposażenia Premium, a ponadto m.in. : Lusterka boczne składane elektrycznie, samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, dodatkowe oświetlenie wnętrza, rozszerzoną regulację foteli kierowcy i pasażera, Head Up Display, wyższej jakości wykończenie tablicy przyrządów.

Nasz wybór: Premium z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych.

*dane producenta

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA