Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
Peugeot 5008 dostępny jest w nadwoziu pięciodrzwiowym.
REKLAMA
Wersje silnikowe
W gamie jednostek napędowych dostępnych w Peugeocie 5008 znalazły się dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l w dwóch różnych wariantach mocy – 120 i 156 KM oraz trzy motory wysokoprężne z serii HDi – 1.6/112 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/163 KM.
1.6 VTi/120 KM – najtańsze źródło napędu dla Peugeota 5008 zapewnia przeciętne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s*, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,5 l/100 km*.
1.6 THP/156 KM - Turbodoładowany silnik benzynowy jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o mocy 120 KM o 8 500 zł. Dostępny jest od poziomu wyposażenia Premium i w efekcie na zakup 5008 z tym silnikiem trzeba wydać minimum 90 200 zł.
156 – konny silnik rozpędza sporych rozmiarów Peugeota od o do 100 km/h w 9,6 s*, a w ruchu miejskim spala 9,9 l/100 km*
Zobacz też: Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego
1.6 HDi/112 KM – najsłabszy silnik w gamie 5008 rozpędza Peugeota od 0 do 100 km/h w czasie 12,3 s*, ale zużywa w ruchu miejskim 6,6 l oleju napędowego na 100 km*. Jest droższy od silnika benzynowego o mocy 120 KM o 9 100 zł.
REKLAMA
2.0 HDi/150 KM – Droższy o 5000 zł od najsłabszej jednostki wysokoprężnej. 150-konny diesel dostępny jest z wersją wyposażeniową Premium, dlatego dostępny jest od 96 800 zł. Jednostka zapewnia 5008 przyzwoite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s*, a w ruchu miejskim spala 7,6 l/100 km.*
2.0 HDi/163 KM – Najmocniejszy silnik w gamie 5008 rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,9 s * i zużywa średnio w ruchu miejski m 8,8 l oleju napędowego na 100 km*. Jest jednak drogi. Droższy o 6000 zł od jednostki wysokoprężnej o mocy 150 KM. W rezultacie dostępny jest od 102 800 zł.
Nasz wybór: Kierowcy, którzy robią roczne przebiegi min. na poziomie 40-50 tys. km mogą z ekonomicznego punktu widzenia rozważyć zakup wersji wysokoprężnej, najlepiej 150 –konnej.Kierowcom, którzy robią mniejsze przebiegi, w okolicach 20-30 tys. km. Bardziej opłaci się zakup jednostki benzynowej.
Zobacz dalej -> wersje wyposażenia
*dane producenta
Wersje wyposażenia
REKLAMA
Trendy – podstawowy zestaw wyposażenia. Na liście wyposażenia wersji Trendy znalazły się m.in.:
Systemy ABS, ESP, ASR, REF (rozdzielacz siły hamowania), Hill Assist, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie, klimatyzacja manualna jednostrefowa, komputer pokładowy, radio CD z MP3, szesnastocalowe stalowe obręcze kół.
Premium – jest droższy o 8700 zł i zawiera elementy wyposażenia wersji Trendy, a ponadto m.in.:
automatyczną dwustrefową klimatyzację, przenośną latarkę oświetlającą bagażnik, bluetooth, gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą, aluminiowe obręcze kół, przyciemnione szyby z tyłu. Co więcej do wersji Premium możemy dokupić wiele urządzeń niedostępnych w przypadku odmiany Trendy.
Zobacz też: Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego
Premium + - wymaga dopłaty 8600 zł w stosunku do Premium. Zawiera elementy wyposażenia Premium, a ponadto m.in. : Lusterka boczne składane elektrycznie, samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, dodatkowe oświetlenie wnętrza, rozszerzoną regulację foteli kierowcy i pasażera, Head Up Display, wyższej jakości wykończenie tablicy przyrządów.
Nasz wybór: Premium z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych.
*dane producenta
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA