REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 5008: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Tylna część nadwozia Peugeota 5008 ma regularny kształt, a najciekawszym akcentem są charakterystyczne lampy.
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 5008 dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej ale w trzech wersjach wyposażenia. Ponadto nabywcy mogą wybierać spośród pięciu jednostek napędowych. Podpowiadamy, które zestawienie jest optymalne.

Nadwozie

Peugeot 5008 dostępny jest w nadwoziu pięciodrzwiowym.

REKLAMA

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych dostępnych w Peugeocie 5008 znalazły się dwa silniki benzynowe o pojemności 1,6 l w dwóch różnych wariantach mocy – 120 i 156 KM oraz trzy motory wysokoprężne z serii HDi – 1.6/112 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/163 KM.

1.6 VTi/120 KM – najtańsze źródło napędu dla Peugeota 5008 zapewnia przeciętne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,2 s*, a zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 9,5 l/100 km*.

1.6 THP/156 KM -  Turbodoładowany silnik benzynowy jest droższy od podstawowej jednostki benzynowej o mocy 120 KM o 8 500 zł. Dostępny jest od poziomu wyposażenia Premium i w efekcie na zakup 5008 z tym silnikiem trzeba wydać minimum 90 200 zł.
156 – konny silnik rozpędza sporych rozmiarów Peugeota od o do 100 km/h w 9,6 s*, a w ruchu miejskim spala 9,9 l/100 km*

Zobacz też: Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 HDi/112 KM – najsłabszy silnik w gamie 5008 rozpędza Peugeota od 0 do 100 km/h w czasie 12,3 s*, ale zużywa w ruchu miejskim 6,6 l oleju napędowego na 100 km*. Jest droższy od silnika benzynowego o mocy 120 KM o 9 100 zł.

REKLAMA

2.0 HDi/150 KM – Droższy o 5000 zł od najsłabszej jednostki wysokoprężnej. 150-konny diesel dostępny jest z wersją wyposażeniową Premium, dlatego dostępny jest od 96 800 zł. Jednostka zapewnia 5008 przyzwoite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,4 s*, a w ruchu miejskim spala 7,6 l/100 km.*

2.0 HDi/163 KM – Najmocniejszy silnik w gamie 5008 rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,9 s * i zużywa średnio w ruchu miejski m 8,8 l oleju napędowego na 100 km*. Jest jednak drogi. Droższy o 6000 zł od jednostki wysokoprężnej o mocy 150 KM. W rezultacie dostępny jest od 102 800 zł.

Nasz wybór: Kierowcy, którzy robią roczne przebiegi min. na poziomie 40-50 tys. km mogą z ekonomicznego punktu widzenia rozważyć zakup wersji wysokoprężnej, najlepiej 150 –konnej.Kierowcom, którzy robią mniejsze przebiegi, w okolicach 20-30 tys. km. Bardziej opłaci się zakup jednostki benzynowej.

Zobacz dalej -> wersje wyposażenia

*dane producenta


Wersje wyposażenia

REKLAMA

Trendy – podstawowy zestaw wyposażenia. Na liście wyposażenia wersji Trendy znalazły się m.in.:
Systemy ABS, ESP, ASR, REF (rozdzielacz siły hamowania), Hill Assist, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby przednie, klimatyzacja manualna jednostrefowa, komputer pokładowy, radio CD z MP3, szesnastocalowe stalowe obręcze kół.

Premium – jest droższy o 8700 zł i zawiera elementy wyposażenia wersji Trendy, a ponadto m.in.:
automatyczną dwustrefową klimatyzację, przenośną latarkę oświetlającą bagażnik, bluetooth, gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą, aluminiowe obręcze kół, przyciemnione szyby z tyłu. Co więcej do wersji Premium możemy dokupić wiele urządzeń niedostępnych w przypadku odmiany Trendy.

Zobacz też: Ford S-Max – jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Premium + - wymaga dopłaty 8600 zł w stosunku do Premium. Zawiera elementy wyposażenia Premium, a ponadto m.in. : Lusterka boczne składane elektrycznie, samo ściemniające się lusterko wewnętrzne, dodatkowe oświetlenie wnętrza, rozszerzoną regulację foteli kierowcy i pasażera, Head Up Display, wyższej jakości wykończenie tablicy przyrządów.

Nasz wybór: Premium z doposażeniem według potrzeb i możliwości finansowych.

*dane producenta

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA