REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Podczas zakupu Opla Corsy mamy szeroki wybór wersji wyposażenia oraz jednostek napędowych.
Podczas zakupu Opla Corsy mamy szeroki wybór wersji wyposażenia oraz jednostek napędowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Nabywcy mogą też wybierać spośród czterech silników benzynowych, trzech wysokoprężnych oraz czterech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

Opel Corsa dostępny jest jako 3 lub 5-cio drzwiowy hatchback. Z przyczyn praktycznych lepszym wyborem będzie nadwozie pięciodrzwiowe.

REKLAMA

Wersje silnikowe

Benzynowe:

1.0/65 KM – podstawowe źródło napędu dla Corsy. Według danych producenta mały Opel napędzany silnikiem benzynowym o mocy 65 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 18,2 s, co czyni z niego pojazd dla niezwykle cierpliwych kierowców. Średnie spalanie to według producenta 5 l/100 km.

1.2/70 KM – jest droższy o 2700 zł od podstawowej jednostki napędowej. Ale za to silnik jest dużo żwawszy. Zgodnie z danymi producenta rozpędza Corsę od 0 do 100 km/h w 14,5 s, czyli aż o 4 s szybciej niż słabsza jednostka. Spala przy tym średnio o 0,3 l/100 km więcej.

1.2/85 KM  - żeby go kupić trzeba dołożyć 3300 zł do podstawowej wersji Corsy. Przyspieszenie tej wersji małego Opla według danych producenta to 13,6 s (od 0 do 100 km/h), a spalanie średnie takie samo jak w przypadku silnika o mocy 70 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.4/100 KM – jest droższy od podstawowego silnika o około 4 tys. zł, ale można go zamówić tylko od poziomu wyposażenia Enjoy, co sprawia, że 100-konna Corsa dostępna jest od około 50 tys. zł. Zużycie paliwa? Według danych producenta średnie to 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa podobno 11,9 s.  

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wysokoprężne:

REKLAMA

1.3/75 KM – Podstawowy diesel kosztuje 52 900 zł, czyli o 11 900 zł drożej od podstawowego silnika benzynowego przeznaczonego dla cierpliwych kierowców. Według danych producenta osiągi 75-konnej jednostki wysokoprężnej są zbliżone do silnika benzynowego o mocy 70 KM i wynoszą – przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s, a średnie zużycie paliwa 4 l/100 km.

1.3/95 KM – diesel oczko mocniejszy jest droższy od podstawowego diesla w gamie o 3000 zł. Według danych producenta spali średnio jedynie 4,4 l/100 km, a przyspieszy od 0 do 100 km/h w 12,7 s.

1.7/130 KM – najmocniejszy diesel w porównaniu do słabszych jednostek zapewnia Corsie iście sportowe osiągi. Według danych producenta 130-konna Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Niestety sporo kosztuje, zwłaszcza że silnik o mocy 130 KM dostępny jest jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia Cosmo. W efekcie Corsa 1.3 CDTi o mocy 130 KM dostępna jest od 67 800 zł

Nasz wybór: optymalnie należy się zastanowić nad wyborem wersji benzynowej o mocy 70 lub 85 KM. Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy mamy zamiar wykonać autem ponadprzeciętnie duży przebieg.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

Essentia – podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia Essentia znajdziemy m.in.:

Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach, sSystem ABS, zamek centralny, światła do jazdy dziennej, lusterko do makijażu w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera, trójfunkcyjny wyświetlacz informacyjny, ISOFIX – mocowania fotelików dla dzieci na skrajnych fotelach tylnych, elektrycznie sterowane lusterka, felgi stalowe, opony 185/70 R 14.

Enjoy – dostępna jest od 48 000 zł i zawiera wyposażenie z listy Essentia, a ponadto m.in.:

REKLAMA

Kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, aluminiowe nakładki pedałów, skórzana gałka zmiany biegów z chromowaną obręczą, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany centralny zamek, reflektory przeciwmgielne, dach w kolorze czarnym, błyszczącym (z kolorem Czarnym Sapphire w kolorze nadwozia), przyciemniane szyby z tyłu, przyciemniane klosze lamp tylnych, różne kolory pierścieni nawiewów powietrza, 16” felgi aluminiowe, opony 195/55 R 16.

Color Edition – o 200 zł droższa od Enjoy. Jest pozycjonowana równolegle do Enjoy, dlatego różni się od niej wyposażeniem. Color Edition zawiera wyposażenie wersji Essentia, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną ręcznie, radioodtwarzacz CD 30, tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany zamek centralny, słupek „B” w kolorze czarnym (niedostępny z kolorami Szary Technical, Czarny Sapphire, Granatowy Royal, Niebieski Waterworld), nowe warianty kolorystyczne wnętrza z tapicerką Reflection/Elba: Charcoal, Steel Blue oraz Tabasco Orange, 15” felgi stalowe, opony 185/65 R 15

Cosmo – najbogatsza wersja wyposażenia standardowego. Dostępna jest od 50 900 zł. Zawiera listę wyposażenia Enjoy, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną elektronicznie, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, nakładki na progi wewnętrzne z logo „Opel”, reflektory przeciwmgielne, kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, pakiet dodatkowego oświetlenia, przezroczyste podświetlane pokrętła sterowania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, 16” felgi stalowe, opony 195/55 R 16

Nasz wybór: Essentia z doposażeniem, ew. Enjoy z doposażeniem w zależności od możliwości finansowych. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA