REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Podczas zakupu Opla Corsy mamy szeroki wybór wersji wyposażenia oraz jednostek napędowych.
Podczas zakupu Opla Corsy mamy szeroki wybór wersji wyposażenia oraz jednostek napędowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych. Nabywcy mogą też wybierać spośród czterech silników benzynowych, trzech wysokoprężnych oraz czterech wersji wyposażeniowych. Która konfiguracja jest optymalna?

Nadwozie

Opel Corsa dostępny jest jako 3 lub 5-cio drzwiowy hatchback. Z przyczyn praktycznych lepszym wyborem będzie nadwozie pięciodrzwiowe.

REKLAMA

REKLAMA

Wersje silnikowe

Benzynowe:

1.0/65 KM – podstawowe źródło napędu dla Corsy. Według danych producenta mały Opel napędzany silnikiem benzynowym o mocy 65 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 18,2 s, co czyni z niego pojazd dla niezwykle cierpliwych kierowców. Średnie spalanie to według producenta 5 l/100 km.

1.2/70 KM – jest droższy o 2700 zł od podstawowej jednostki napędowej. Ale za to silnik jest dużo żwawszy. Zgodnie z danymi producenta rozpędza Corsę od 0 do 100 km/h w 14,5 s, czyli aż o 4 s szybciej niż słabsza jednostka. Spala przy tym średnio o 0,3 l/100 km więcej.

REKLAMA

1.2/85 KM  - żeby go kupić trzeba dołożyć 3300 zł do podstawowej wersji Corsy. Przyspieszenie tej wersji małego Opla według danych producenta to 13,6 s (od 0 do 100 km/h), a spalanie średnie takie samo jak w przypadku silnika o mocy 70 KM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.4/100 KM – jest droższy od podstawowego silnika o około 4 tys. zł, ale można go zamówić tylko od poziomu wyposażenia Enjoy, co sprawia, że 100-konna Corsa dostępna jest od około 50 tys. zł. Zużycie paliwa? Według danych producenta średnie to 5,5 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa podobno 11,9 s.  

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Wysokoprężne:

1.3/75 KM – Podstawowy diesel kosztuje 52 900 zł, czyli o 11 900 zł drożej od podstawowego silnika benzynowego przeznaczonego dla cierpliwych kierowców. Według danych producenta osiągi 75-konnej jednostki wysokoprężnej są zbliżone do silnika benzynowego o mocy 70 KM i wynoszą – przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,5 s, a średnie zużycie paliwa 4 l/100 km.

1.3/95 KM – diesel oczko mocniejszy jest droższy od podstawowego diesla w gamie o 3000 zł. Według danych producenta spali średnio jedynie 4,4 l/100 km, a przyspieszy od 0 do 100 km/h w 12,7 s.

1.7/130 KM – najmocniejszy diesel w porównaniu do słabszych jednostek zapewnia Corsie iście sportowe osiągi. Według danych producenta 130-konna Corsa rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,5 s i zużywa średnio 4,5 l oleju napędowego na 100 km. Niestety sporo kosztuje, zwłaszcza że silnik o mocy 130 KM dostępny jest jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia Cosmo. W efekcie Corsa 1.3 CDTi o mocy 130 KM dostępna jest od 67 800 zł

Nasz wybór: optymalnie należy się zastanowić nad wyborem wersji benzynowej o mocy 70 lub 85 KM. Zakup diesla ma sens tylko w przypadku, gdy mamy zamiar wykonać autem ponadprzeciętnie duży przebieg.

Zobacz też: Fiat Sedici: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wersje wyposażeniowe:

Essentia – podstawowa wersja wyposażeniowa. Na liście wyposażenia Essentia znajdziemy m.in.:

Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach, sSystem ABS, zamek centralny, światła do jazdy dziennej, lusterko do makijażu w osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera, trójfunkcyjny wyświetlacz informacyjny, ISOFIX – mocowania fotelików dla dzieci na skrajnych fotelach tylnych, elektrycznie sterowane lusterka, felgi stalowe, opony 185/70 R 14.

Enjoy – dostępna jest od 48 000 zł i zawiera wyposażenie z listy Essentia, a ponadto m.in.:

Kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, aluminiowe nakładki pedałów, skórzana gałka zmiany biegów z chromowaną obręczą, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany centralny zamek, reflektory przeciwmgielne, dach w kolorze czarnym, błyszczącym (z kolorem Czarnym Sapphire w kolorze nadwozia), przyciemniane szyby z tyłu, przyciemniane klosze lamp tylnych, różne kolory pierścieni nawiewów powietrza, 16” felgi aluminiowe, opony 195/55 R 16.

Color Edition – o 200 zł droższa od Enjoy. Jest pozycjonowana równolegle do Enjoy, dlatego różni się od niej wyposażeniem. Color Edition zawiera wyposażenie wersji Essentia, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną ręcznie, radioodtwarzacz CD 30, tylna kanapa dzielona w proporcji 60:40, elektrycznie sterowane szyby przednie, zdalnie sterowany zamek centralny, słupek „B” w kolorze czarnym (niedostępny z kolorami Szary Technical, Czarny Sapphire, Granatowy Royal, Niebieski Waterworld), nowe warianty kolorystyczne wnętrza z tapicerką Reflection/Elba: Charcoal, Steel Blue oraz Tabasco Orange, 15” felgi stalowe, opony 185/65 R 15

Cosmo – najbogatsza wersja wyposażenia standardowego. Dostępna jest od 50 900 zł. Zawiera listę wyposażenia Enjoy, a ponadto m.in.:

 Klimatyzację sterowaną elektronicznie, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, nakładki na progi wewnętrzne z logo „Opel”, reflektory przeciwmgielne, kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem, pakiet dodatkowego oświetlenia, przezroczyste podświetlane pokrętła sterowania, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, 16” felgi stalowe, opony 195/55 R 16

Nasz wybór: Essentia z doposażeniem, ew. Enjoy z doposażeniem w zależności od możliwości finansowych. 

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA