REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen oferuje model C4 w trzech wersjach wyposażenia i pięciu wersjach silnikowych. Którą wersję Citroena C4 wybrać? Oto nasz poradnik.

Nadwozia

Citroen C4 drugiej generacji dostępny jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1,4 95 VTi 95 KM - cena od 57 900 zł. 95 KM mocy, 135 Nm momentu obrotowego. Silnik według producenta średnio zużywa 6,1 litra na 100 kilometrów. Prędkośc maksymalna to 182 km/h. Z jakiegoś powodu producent nie dzieli się informacją, ile czasu potrzebne jest aby rozpędzić ten samochód do setki, co oznacza, że jest to raczej długo. Silnik do jazdy w mieście wystarczy, jednak wyprzedzanie na trasie okupione będzie stresem i hałasem pracującej na wysokich obrotach jednostki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4

1,6 VTi 120 KM - cena od 61 600 zł. 120 KM mocy, 160 Nm momentu obrotowego, 10,8 sekundy do setki i 193 km/h prędkości maksymalnej, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6,2 litra benzyny. To chyba najlepsza propozycja, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Auto jest wystarczająco szybkie, nie zużywa zbyt dużo paliwa, a jest tańsze od porównywalnego diesla o około 8 tysięcy złotych. Silnik dostępny jest też z 4-biegową skrzynią automatyczną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle

REKLAMA

1,6 HDi 92 KM - cena od 70 400 złotych, 92 KM mocy, 230 Nm momentu obrotowego. W mieście zużywa około 5,2 litra na 100 kilometrów, w trasie 3,6 (dane producenta). 12,9 sekundy do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej. Silnik nawet wart rozważenia, gdyby nie to, że za 4 tysiące złotych więcej możemy kupić jego 112-konną wersję.

1,6 HDi 112 KM - najlepszy diesel w gamie. Kosztuje 69 900 zł. 112 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego sprawiają, że auto jest bardzo żwawe: przyspiesza do setki w 11,3 sekundy i osiąga 190 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa nie jest duże, w mieście bez problemu można osiągnąć 6-5,8 litra na sto kilometrów, Auto z tym silnikiem dostępne jest też w wersji e-HDI, z systemem start&stop i zautomatyzowaną skrzynią biegów. Niestety praca skrzyni (która jest zwykłym manualem z dostawką sterującą) pozostawia wiele do życzenia, nie polecamy więc tej wersji, zwłaszcza, że kosztuje dodatkowe 3700 złotych.

2,0 HDi 150 KM - cena od 89 400 złotych. Silnik dostępny tylko w topowej wersji Exclusive. Auto jest bardzo szybkie, przyspiesza do setki w 8,6 sekundy i osiąga 207 km/h prędkości maksymalnej, zużywając przy tym w mieście 6,5 litra na sto kilometrów. Wszystko to dzięki 340 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wybór: 1,6 VTi 120 KM - najlepszy stosunek jakości do ceny. Brak turbosprężarki obniża koszty obsługi, a moc silnika jest w zupełności wystarczająca do codziennego użytkowania. A oszczędzamy ponad 8 tysięcy złotych w stosunku do porównywalnego diesla 1,6 HDi.

Wersje wyposażenia

REKLAMA

Attraction: podstawowa wersja, cena od 49 800 złotych. W standardzie posiada pełen zestaw poduszek powietrznych: czołowe, boczne i kurtynowe, a także ABS z EBD i BAS. ESP i ASR dostępny za dopłatą. Auto stoi na 15-calowych felgach z "alukołpakami", ma też manualną klimatyzację. Radio z CD i Mp3 jest opcjonalne.

Seduction: cena od 57 300 złotych. Felgi w standardzie nadal są stalowe, ale w opcji mamy 16-calowe alufelgi. Auto ma też chromowane listwy okienne i klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia. ESP jest już w standardzie. W drugim rzędzie szyby są przyciemniane i otwierane elektrycznie. Wielofunkcyjna kierownica jest już w standardzie. Radio CD z Mp3 jest już w standardzie.

Exclusive: w tej wersji niedostępny jest silnik benzynowy 1,4 litra i diesel 1,6 o mocy 92 KM, za to pojawia się dwulitrowy diesel HDi o mocy 150 KM. Najtańszy C4 Exclusive ma silnik 1,6 VTi o mocy 120 KM i kosztuje 68 000 złotych. Najbogatsza wersja, ale na tym poziomie różnice nie są już tak wielkie. W standardzie mamy aluminiowe felgi (16 cali, w opcji są 17 i 18 calowe). W aucie zamontowane są też czujniki parkowania, aktywny tempomat, inteligentny system parkowania, skórzana tapicerka i czujnik deszczu.

Wybór: Seduction. Najlepszy kompromis pomiędzy ceną a jakością, choć jeśli chcemy dokupić większą ilość opcji to lepiej wybrać model Exclusive.

Redakcja polecja: Citroen C4 1,6 VTi 120 KM Seduction

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA