REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen oferuje model C4 w trzech wersjach wyposażenia i pięciu wersjach silnikowych. Którą wersję Citroena C4 wybrać? Oto nasz poradnik.

Nadwozia

Citroen C4 drugiej generacji dostępny jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1,4 95 VTi 95 KM - cena od 57 900 zł. 95 KM mocy, 135 Nm momentu obrotowego. Silnik według producenta średnio zużywa 6,1 litra na 100 kilometrów. Prędkośc maksymalna to 182 km/h. Z jakiegoś powodu producent nie dzieli się informacją, ile czasu potrzebne jest aby rozpędzić ten samochód do setki, co oznacza, że jest to raczej długo. Silnik do jazdy w mieście wystarczy, jednak wyprzedzanie na trasie okupione będzie stresem i hałasem pracującej na wysokich obrotach jednostki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4

1,6 VTi 120 KM - cena od 61 600 zł. 120 KM mocy, 160 Nm momentu obrotowego, 10,8 sekundy do setki i 193 km/h prędkości maksymalnej, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6,2 litra benzyny. To chyba najlepsza propozycja, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Auto jest wystarczająco szybkie, nie zużywa zbyt dużo paliwa, a jest tańsze od porównywalnego diesla o około 8 tysięcy złotych. Silnik dostępny jest też z 4-biegową skrzynią automatyczną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle

REKLAMA

1,6 HDi 92 KM - cena od 70 400 złotych, 92 KM mocy, 230 Nm momentu obrotowego. W mieście zużywa około 5,2 litra na 100 kilometrów, w trasie 3,6 (dane producenta). 12,9 sekundy do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej. Silnik nawet wart rozważenia, gdyby nie to, że za 4 tysiące złotych więcej możemy kupić jego 112-konną wersję.

1,6 HDi 112 KM - najlepszy diesel w gamie. Kosztuje 69 900 zł. 112 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego sprawiają, że auto jest bardzo żwawe: przyspiesza do setki w 11,3 sekundy i osiąga 190 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa nie jest duże, w mieście bez problemu można osiągnąć 6-5,8 litra na sto kilometrów, Auto z tym silnikiem dostępne jest też w wersji e-HDI, z systemem start&stop i zautomatyzowaną skrzynią biegów. Niestety praca skrzyni (która jest zwykłym manualem z dostawką sterującą) pozostawia wiele do życzenia, nie polecamy więc tej wersji, zwłaszcza, że kosztuje dodatkowe 3700 złotych.

2,0 HDi 150 KM - cena od 89 400 złotych. Silnik dostępny tylko w topowej wersji Exclusive. Auto jest bardzo szybkie, przyspiesza do setki w 8,6 sekundy i osiąga 207 km/h prędkości maksymalnej, zużywając przy tym w mieście 6,5 litra na sto kilometrów. Wszystko to dzięki 340 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wybór: 1,6 VTi 120 KM - najlepszy stosunek jakości do ceny. Brak turbosprężarki obniża koszty obsługi, a moc silnika jest w zupełności wystarczająca do codziennego użytkowania. A oszczędzamy ponad 8 tysięcy złotych w stosunku do porównywalnego diesla 1,6 HDi.

Wersje wyposażenia

REKLAMA

Attraction: podstawowa wersja, cena od 49 800 złotych. W standardzie posiada pełen zestaw poduszek powietrznych: czołowe, boczne i kurtynowe, a także ABS z EBD i BAS. ESP i ASR dostępny za dopłatą. Auto stoi na 15-calowych felgach z "alukołpakami", ma też manualną klimatyzację. Radio z CD i Mp3 jest opcjonalne.

Seduction: cena od 57 300 złotych. Felgi w standardzie nadal są stalowe, ale w opcji mamy 16-calowe alufelgi. Auto ma też chromowane listwy okienne i klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia. ESP jest już w standardzie. W drugim rzędzie szyby są przyciemniane i otwierane elektrycznie. Wielofunkcyjna kierownica jest już w standardzie. Radio CD z Mp3 jest już w standardzie.

Exclusive: w tej wersji niedostępny jest silnik benzynowy 1,4 litra i diesel 1,6 o mocy 92 KM, za to pojawia się dwulitrowy diesel HDi o mocy 150 KM. Najtańszy C4 Exclusive ma silnik 1,6 VTi o mocy 120 KM i kosztuje 68 000 złotych. Najbogatsza wersja, ale na tym poziomie różnice nie są już tak wielkie. W standardzie mamy aluminiowe felgi (16 cali, w opcji są 17 i 18 calowe). W aucie zamontowane są też czujniki parkowania, aktywny tempomat, inteligentny system parkowania, skórzana tapicerka i czujnik deszczu.

Wybór: Seduction. Najlepszy kompromis pomiędzy ceną a jakością, choć jeśli chcemy dokupić większą ilość opcji to lepiej wybrać model Exclusive.

Redakcja polecja: Citroen C4 1,6 VTi 120 KM Seduction

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA