REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen oferuje model C4 w trzech wersjach wyposażenia i pięciu wersjach silnikowych. Którą wersję Citroena C4 wybrać? Oto nasz poradnik.

Nadwozia

Citroen C4 drugiej generacji dostępny jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki

Benzynowe

1,4 95 VTi 95 KM - cena od 57 900 zł. 95 KM mocy, 135 Nm momentu obrotowego. Silnik według producenta średnio zużywa 6,1 litra na 100 kilometrów. Prędkośc maksymalna to 182 km/h. Z jakiegoś powodu producent nie dzieli się informacją, ile czasu potrzebne jest aby rozpędzić ten samochód do setki, co oznacza, że jest to raczej długo. Silnik do jazdy w mieście wystarczy, jednak wyprzedzanie na trasie okupione będzie stresem i hałasem pracującej na wysokich obrotach jednostki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C4

REKLAMA

1,6 VTi 120 KM - cena od 61 600 zł. 120 KM mocy, 160 Nm momentu obrotowego, 10,8 sekundy do setki i 193 km/h prędkości maksymalnej, przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 6,2 litra benzyny. To chyba najlepsza propozycja, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Auto jest wystarczająco szybkie, nie zużywa zbyt dużo paliwa, a jest tańsze od porównywalnego diesla o około 8 tysięcy złotych. Silnik dostępny jest też z 4-biegową skrzynią automatyczną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle

1,6 HDi 92 KM - cena od 70 400 złotych, 92 KM mocy, 230 Nm momentu obrotowego. W mieście zużywa około 5,2 litra na 100 kilometrów, w trasie 3,6 (dane producenta). 12,9 sekundy do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej. Silnik nawet wart rozważenia, gdyby nie to, że za 4 tysiące złotych więcej możemy kupić jego 112-konną wersję.

1,6 HDi 112 KM - najlepszy diesel w gamie. Kosztuje 69 900 zł. 112 KM mocy i 270 Nm momentu obrotowego sprawiają, że auto jest bardzo żwawe: przyspiesza do setki w 11,3 sekundy i osiąga 190 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa nie jest duże, w mieście bez problemu można osiągnąć 6-5,8 litra na sto kilometrów, Auto z tym silnikiem dostępne jest też w wersji e-HDI, z systemem start&stop i zautomatyzowaną skrzynią biegów. Niestety praca skrzyni (która jest zwykłym manualem z dostawką sterującą) pozostawia wiele do życzenia, nie polecamy więc tej wersji, zwłaszcza, że kosztuje dodatkowe 3700 złotych.

2,0 HDi 150 KM - cena od 89 400 złotych. Silnik dostępny tylko w topowej wersji Exclusive. Auto jest bardzo szybkie, przyspiesza do setki w 8,6 sekundy i osiąga 207 km/h prędkości maksymalnej, zużywając przy tym w mieście 6,5 litra na sto kilometrów. Wszystko to dzięki 340 Nm momentu obrotowego.

Zobacz też: Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Wybór: 1,6 VTi 120 KM - najlepszy stosunek jakości do ceny. Brak turbosprężarki obniża koszty obsługi, a moc silnika jest w zupełności wystarczająca do codziennego użytkowania. A oszczędzamy ponad 8 tysięcy złotych w stosunku do porównywalnego diesla 1,6 HDi.

Wersje wyposażenia

Attraction: podstawowa wersja, cena od 49 800 złotych. W standardzie posiada pełen zestaw poduszek powietrznych: czołowe, boczne i kurtynowe, a także ABS z EBD i BAS. ESP i ASR dostępny za dopłatą. Auto stoi na 15-calowych felgach z "alukołpakami", ma też manualną klimatyzację. Radio z CD i Mp3 jest opcjonalne.

Seduction: cena od 57 300 złotych. Felgi w standardzie nadal są stalowe, ale w opcji mamy 16-calowe alufelgi. Auto ma też chromowane listwy okienne i klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia. ESP jest już w standardzie. W drugim rzędzie szyby są przyciemniane i otwierane elektrycznie. Wielofunkcyjna kierownica jest już w standardzie. Radio CD z Mp3 jest już w standardzie.

Exclusive: w tej wersji niedostępny jest silnik benzynowy 1,4 litra i diesel 1,6 o mocy 92 KM, za to pojawia się dwulitrowy diesel HDi o mocy 150 KM. Najtańszy C4 Exclusive ma silnik 1,6 VTi o mocy 120 KM i kosztuje 68 000 złotych. Najbogatsza wersja, ale na tym poziomie różnice nie są już tak wielkie. W standardzie mamy aluminiowe felgi (16 cali, w opcji są 17 i 18 calowe). W aucie zamontowane są też czujniki parkowania, aktywny tempomat, inteligentny system parkowania, skórzana tapicerka i czujnik deszczu.

Wybór: Seduction. Najlepszy kompromis pomiędzy ceną a jakością, choć jeśli chcemy dokupić większą ilość opcji to lepiej wybrać model Exclusive.

Redakcja polecja: Citroen C4 1,6 VTi 120 KM Seduction

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA