REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Warto zainwestować w lepszą wersję Citroena C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Warto zainwestować w lepszą wersję Citroena C3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kupno Citroena C3 ma o wiele większy sens, jeśli jesteśmy gotowi wydać na niego trochę więcej pieniędzy.

Nadwozie

Citroen C3 dostępny jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C3

Silniki

Benzynowe:

1,1 60 KM – podstawowy i najtańszy silnik. Moc 60 KM, przyspieszenie do setki 16,5 sekundy, prędkość maksymalna 155 km/h, a zużycie paliwa wcale nie małe: w mieście 7,9 litra na 100 km, w trasie 5,9 litra, (przy czym wyższe prędkości podróżne wywindują spalanie o wiele wyżej). Jednostka raczej nie warta uwagi. Ceny od 42 900

1,4 75 KM – o 1500 złotych droższy od wersji 60-konnej, 14,2 sekundy do setki i 163 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie mniej więcej takie samo jak poprzednia jednostka. Zaletą jest niska cena, wadą: wszystko inne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,4 VTi 95 KM – dopłacając 6 tysięcy złotych do silnika 75-konnego otrzymujemy wersję 95-konną. Auto zaczyna „jechać”. 10,6 sekundy do setki i 184 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie niższe niż w poprzednich silnikach: w mieście 7,6 litra, w trasie 4,8. Dostępny z skrzynią manualną lub zautomatyzowaną. Tej ostatniej nie polecamy, ze względu na wolne działanie. Silnik nie jest dostępny w podstawowej wersji Attraction.

1,6 VTi 120 KM – najmocniejsza i jednocześnie najdroższa wersja benzynowa. Dostępna tylko w topowej wersji Exclusive. Różnica w cenie między wersją 95-konną, a 120-konną jest niewielka (obecnie 1500 złotych), auto natomiast staje się naprawdę szybkie: 8,9 sekundy do setki i 190 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa na poziomie 7,9 litra w mieście i 4,8 litra w trasie. Jeśli jesteśmy zainteresowani bogato wyposażoną wersją z silnikiem benzynowym to wybór tej jednostki jest wręcz oczywisty.

Diesle:

1,4 HDI 70 KM – podstawowy diesel, kosztuje od 51 400 zł. Bardzo słaba dynamika (13,7 sekundy do setki i 163 km/h prędkości maksymalnej) wyrównywana jest niskim zużyciem paliwa (5,2 litra w mieście, 3,7 w trasie). Sprawdzi się jako podstawowa, ekonomiczna jednostka, choć należy pamiętać, że 75-konna benzyna kosztuje aż 7 tysięcy złotych mniej.

1,6 HDI 90 KM – drugi diesel w gamie. 11 sekund do setki, 180 km/h prędkości maksymalnej. Niskie spalanie (5,3 litra w mieście, 3,7 w trasie), droższy od 70-konnego diesla o 3500 złotych. Najmocniejsza jednostka benzynowa jest tańsza o 3100 złotych – a przy tym dynamiczniejsza i o wiele bardziej kulturalna.

Wybór: 1,6 VTi 120 KM – doskonały, szybki, oszczędny silnik. Niestety dostępny tylko w topowej wersji Exclusive, co nieco ogranicza jego wszechstronność. Niemniej jednak jak zaraz wyjaśnimy jest to najciekawsza i według nas najlepsza wersja C3.

Wyposażenie:

Attraction – podstawowa wersja, kosztuje od 42 900 zł. Słaby wybór silników (dwie najsłabsze benzyny i diesel), kiepskie wyposażenie. Klimatyzacja jest opcjonalna, radia nie ma.

Seduction – droższa o 5 tysięcy złotych, pojawia się skórzana kierownica, radio z CD i Mp3 w standardzie, przednie światła przeciwmgielne, tempomat. Lista opcji dość długa.

Selection – droższa o kolejne 2800 zł, w standardzie pojawiają się kurtyny powietrzne, elektryczne lusterka, srebrne listwy okienne i klamki zewnętrzne, a także czujniki parkowania.

REKLAMA

Exclusive – najdroższa wersja, należy do niej dołożyć kolejne 5300 złotych. Pojawiają się aluminiowe felgi, składany centralny podłokietnik, skórzana tapicerka (opcjonalnie) i kilka innych dodatków. Jest to jedyna wersja gdzie kupić można doskonały benzynowy 120-konny silnik 1,4 litra. Za takie auto zapłacimy 61 700 zł.

Wybór: Exclusive. Wybór wersji najdroższej może dziwić, ale trzeba wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze, podstawowe wersje Citroena C3 są droższe, niż porównywalne auta konkurencji. Jednak wersja topowa, z bardzo dynamicznym silnikiem, kosztuje już mniej więcej podobnie, co konkurencja. Np. „topowa” Toyota Yaris z silnikiem 90-konnym diesla D4D kosztuje o około 2 tysiące więcej, a jest o wiele wolniejszym autem… i znacznie mniej interesującym wizualnie. Z kolei za dobrze wyposażone Renault Clio zapłacimy podobnie (61 150 zł za wersję ze 111-konnym silnikiem benzynowym w wersji „20”). Po drugie, Citroen C3 nabiera dużo blasku z drobnymi stylistycznymi smaczkami (np. ze srebrnymi listwami okiennymi) i panoramiczną szybą, za którą warto dopłacić. Citroena C3 kupimy raczej dla jego stylistyki, a nie dla praktyczności (choć tej niewiele można zarzucić).

Redakcja poleca: Citroen C3 1,6 VTi 120 KM Exclusive – 61 170 zł.

Zobacz też: Chevrolet Captiva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA