REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Warto zainwestować w lepszą wersję Citroena C3 Fot. Moto.wieszjak.pl
Warto zainwestować w lepszą wersję Citroena C3 Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kupno Citroena C3 ma o wiele większy sens, jeśli jesteśmy gotowi wydać na niego trochę więcej pieniędzy.

Nadwozie

Citroen C3 dostępny jest tylko jako pięciodrzwiowy hatchback.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C3

Silniki

Benzynowe:

1,1 60 KM – podstawowy i najtańszy silnik. Moc 60 KM, przyspieszenie do setki 16,5 sekundy, prędkość maksymalna 155 km/h, a zużycie paliwa wcale nie małe: w mieście 7,9 litra na 100 km, w trasie 5,9 litra, (przy czym wyższe prędkości podróżne wywindują spalanie o wiele wyżej). Jednostka raczej nie warta uwagi. Ceny od 42 900

1,4 75 KM – o 1500 złotych droższy od wersji 60-konnej, 14,2 sekundy do setki i 163 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie mniej więcej takie samo jak poprzednia jednostka. Zaletą jest niska cena, wadą: wszystko inne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,4 VTi 95 KM – dopłacając 6 tysięcy złotych do silnika 75-konnego otrzymujemy wersję 95-konną. Auto zaczyna „jechać”. 10,6 sekundy do setki i 184 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie niższe niż w poprzednich silnikach: w mieście 7,6 litra, w trasie 4,8. Dostępny z skrzynią manualną lub zautomatyzowaną. Tej ostatniej nie polecamy, ze względu na wolne działanie. Silnik nie jest dostępny w podstawowej wersji Attraction.

1,6 VTi 120 KM – najmocniejsza i jednocześnie najdroższa wersja benzynowa. Dostępna tylko w topowej wersji Exclusive. Różnica w cenie między wersją 95-konną, a 120-konną jest niewielka (obecnie 1500 złotych), auto natomiast staje się naprawdę szybkie: 8,9 sekundy do setki i 190 km/h prędkości maksymalnej. Zużycie paliwa na poziomie 7,9 litra w mieście i 4,8 litra w trasie. Jeśli jesteśmy zainteresowani bogato wyposażoną wersją z silnikiem benzynowym to wybór tej jednostki jest wręcz oczywisty.

Diesle:

1,4 HDI 70 KM – podstawowy diesel, kosztuje od 51 400 zł. Bardzo słaba dynamika (13,7 sekundy do setki i 163 km/h prędkości maksymalnej) wyrównywana jest niskim zużyciem paliwa (5,2 litra w mieście, 3,7 w trasie). Sprawdzi się jako podstawowa, ekonomiczna jednostka, choć należy pamiętać, że 75-konna benzyna kosztuje aż 7 tysięcy złotych mniej.

1,6 HDI 90 KM – drugi diesel w gamie. 11 sekund do setki, 180 km/h prędkości maksymalnej. Niskie spalanie (5,3 litra w mieście, 3,7 w trasie), droższy od 70-konnego diesla o 3500 złotych. Najmocniejsza jednostka benzynowa jest tańsza o 3100 złotych – a przy tym dynamiczniejsza i o wiele bardziej kulturalna.

Wybór: 1,6 VTi 120 KM – doskonały, szybki, oszczędny silnik. Niestety dostępny tylko w topowej wersji Exclusive, co nieco ogranicza jego wszechstronność. Niemniej jednak jak zaraz wyjaśnimy jest to najciekawsza i według nas najlepsza wersja C3.

Wyposażenie:

Attraction – podstawowa wersja, kosztuje od 42 900 zł. Słaby wybór silników (dwie najsłabsze benzyny i diesel), kiepskie wyposażenie. Klimatyzacja jest opcjonalna, radia nie ma.

Seduction – droższa o 5 tysięcy złotych, pojawia się skórzana kierownica, radio z CD i Mp3 w standardzie, przednie światła przeciwmgielne, tempomat. Lista opcji dość długa.

Selection – droższa o kolejne 2800 zł, w standardzie pojawiają się kurtyny powietrzne, elektryczne lusterka, srebrne listwy okienne i klamki zewnętrzne, a także czujniki parkowania.

REKLAMA

Exclusive – najdroższa wersja, należy do niej dołożyć kolejne 5300 złotych. Pojawiają się aluminiowe felgi, składany centralny podłokietnik, skórzana tapicerka (opcjonalnie) i kilka innych dodatków. Jest to jedyna wersja gdzie kupić można doskonały benzynowy 120-konny silnik 1,4 litra. Za takie auto zapłacimy 61 700 zł.

Wybór: Exclusive. Wybór wersji najdroższej może dziwić, ale trzeba wziąć pod uwagę dwie rzeczy. Po pierwsze, podstawowe wersje Citroena C3 są droższe, niż porównywalne auta konkurencji. Jednak wersja topowa, z bardzo dynamicznym silnikiem, kosztuje już mniej więcej podobnie, co konkurencja. Np. „topowa” Toyota Yaris z silnikiem 90-konnym diesla D4D kosztuje o około 2 tysiące więcej, a jest o wiele wolniejszym autem… i znacznie mniej interesującym wizualnie. Z kolei za dobrze wyposażone Renault Clio zapłacimy podobnie (61 150 zł za wersję ze 111-konnym silnikiem benzynowym w wersji „20”). Po drugie, Citroen C3 nabiera dużo blasku z drobnymi stylistycznymi smaczkami (np. ze srebrnymi listwami okiennymi) i panoramiczną szybą, za którą warto dopłacić. Citroena C3 kupimy raczej dla jego stylistyki, a nie dla praktyczności (choć tej niewiele można zarzucić).

Redakcja poleca: Citroen C3 1,6 VTi 120 KM Exclusive – 61 170 zł.

Zobacz też: Chevrolet Captiva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA