REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mitsubishi ASX - którego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ASX to przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, ale w ofercie znalazły się trzy silniki. Można też wybierać spośród odmian z napędem na jedną lub dwie osie.

Wersja nadwoziowa:

Samochód występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej.

REKLAMA

REKLAMA

Jednostki napędowe:

Do wyboru potencjalny nabywca ma trzy jednostki napędowe. Jedną benzynową oraz dwie wysokoprężne.

Podstawowym źródłem napędu ASX jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 117 KM. Nieco lepszą dynamikę (przyspieszenie szybsze o ok. 1 s) zapewnia silnik wysokoprężny o pojemności 1,8 l i mocy 116 KM.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mitsubishi ASX

REKLAMA

Przy czym różnica w zakupie tej samej wersji wyposażeniowej ASX-a z wymienionymi silnikami wynosi 10 tys. zł (diesel jest droższy). Dopłata wydaje się pozbawiona sensu ponieważ pomiędzy oboma jednostkami nie ma powalających różnic w osiągach czy zużyciu paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmocniejszą wersję silnikową stanowi również diesel o pojemności 1,8 l z tym, że dysponujący mocą 150 KM. W przypadku odmiany z napędem na obie osie różnica w zakupie pomiędzy słabszym silnikiem wysokoprężnym, a mocniejszym wynosi 5000 zł (napęd 4WD jest niedostępny z podstawową jednostką benzynową), przy czym silnik o mocy 150 KM gwarantuje według danych fabrycznych jedynie o 0,6 s dynamiczniejsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h.

Nasz wybór: Z napędem na jedną oś wersja 1.6/117 KM, z napędem na obie osie wersja wysokoprężna 1.8/116 KM.

Wersja wyposażeniowa:

Mitsubishi ASX dostępny jest aż w pięciu wersjach wyposażenia – Inform, Invite, Intense, Instyle, Instyle Navi.

Dopłata do wersji Invite to około 5000 zł i trzeba przyznać, że ASX z wyposażeniem obejmującym tę odmianę ma wszystko to, czego przeciętny kierowca potrzebuje do codziennej jazdy (łącznie z dwustrefową klimatyzacją i ładnym wyświetlaczem pomiędzy „zegarami”.

Zobacz również: Mitsubishi Concept Global Small w Genewie

W droższej o kolejne 5000 zł wersji Intense dostaniemy m.in. reflektory ksenonowe, czy elektrycznie regulowane lusterka boczne z migaczami.

Wyróżnikiem wersji Instyle (dopłata 15 000 zł w stosunku do Intense) są m.in. panoramiczny dach z podświetleniem LED, czy system otwierania bezkluczykowego.

Najbogatsza odmiana Instyle Navi (dopłata 8000 zł w stosunku do Instyle) ma w wyposażeniu m.in. system nawigacji oraz tylna kamerę.

Naszym zdaniem najrozsądniejszym wyborem jest wersja Invite, ewentualnie Intense. 

Zobacz również: Test Mitsubishi ASX: wierny przyjaciel

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA