REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Meriva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Kalinowski Marcin
Opel Meriva oferuje szeroką gamę silników; fot. moto.wieszjak.pl
Opel Meriva oferuje szeroką gamę silników; fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wybór wersji Opla Merivy nie jest prosty, głównie ze względu na mnogość jednostek napędowych.

Wybór wersji Opla Merivy nie jest prosty, głównie ze względu na mnogość jednostek napędowych.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Opel Meriva dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Tylne drzwi są zawieszone na tylnych słupkach, przez co otwierają się do tyłu. Ceny zaczynają się od 55 550 zł.

Silniki

REKLAMA

Benzynowe:
1,4 Twinport 100 KM – czterocylindrowy silnik wolnossący. Przyspieszenie do setki w 11,5 sekundy, prędkość maksymalna 188 km/h. Dostępny we wszystkich wersjach wyposażeniowych. W mieście zużywa 8 litrów na sto kilometrów, w trasie 5 litrów (dane producenta). Auto dostępne jest z 5-biegową skrzynią manualną.
1,4 Turbo 120 KM – silnik turbodoładowany. Przyspieszenie do setki na bardzo podobnym poziomie, minimalnie wyższa prędkość maksymalna, zużycie paliwa prawie identyczne (według danych producenta różnice są ułamkowe). Jest jednak droższy o prawie 4 tysiące złotych. Auto dostępne jest z 5-biegową skrzynią manualną.
1,4 Turbo 140 KM – silnik turbodoładowany. 10,3 sekundy do stu kilometrów na godzinę, prędkość maksymalna to 196 km/h. Wyższe spalanie: 8,8 litra w mieście, 5,4 w trasie. Summa summarum niewielka różnica w stosunku do jednostki 100-konnej, choć jest droższy o około 8 tysięcy złotych. Auto dostępne jest z 6-biegową skrzynią manualną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle:
1,3 CDTi 75 KM, przyspiesza w 16,9 sekundy do setki, 160 km/h to prędkość maksymalnai małe spalanie: według producenta 5,9 litra na 100 kilometrów w mieście, a w trasie o 1,6 litra mniej. Ceny zaczynają się od 62 350 złotych. Nie jest to dobry wybór.
1,3 CDTi 95 KM - wersja EcoFlex, zorientowana na jak najniższe spalanie paliwa, wyposażona np. w system kontroli spalania, który w założeniu ma zmniejszać zużycie paliwa, hałas oraz drgania. W mieście auto według producenta zużywa 5,6 litra oleju napędowego na sto kilometrów, w trasie zaś 3,9 litra. Niestety niskie zużycie ma swoją cenę, auto więc nie powala osiągami: 14,5 sekundy do setki oraz 165 km/h prędkości maksymalnej to trochę za mało, aby czuć się bezpiecznie w trasie. Cena od 66 750 zł (za podstawową wersję Essentia).
1,7 CDTi 100 KM - wersja z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, niewarta uwagi. Auto pali w mieście średnio 9,5 litra na sto kilometrów (prawie tyle co 140-konna benzyna), a automatyczna skrzynia biegów w połączeniu z turbosprężarką powodują ogromne opóźnienia między wciśnięciem pedału gazu a przyspieszaniem. „Szybkie” miejskie manewry, włączanie się do ruchu, zjeżdżanie ze skrzyżowań, są po prostu stresujące. Według producenta auto do setki przyspiesza w 13,9 sekundy do setki, ale nie wiadomo, czy wzięto pod uwagę opóźnienia w działaniu jednostki napędowej. Nie polecamy tej wersji auta. Ceny zaczynają się od 73 050 zł.
1,7 CDTi 110 KM - ma już manualną 6-biegową skrzynię biegów, można więc go „brać”. 12,1 sekundy do setki, 180 km/h prędkości maksymalnej. Ceny zaczynają się od 70 050 złotych.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Meriva

1,7 CDTi 130 KM - najmocniejszy diesel. 10,5 sekundy do setki, 192 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie na identycznym poziomie jak wersja 110-konna, za parę drobnych zmian w osprzęcie silnika musimy jednak zapłacić aż o 4 tysiące złotych więcej.
Wybór: 1,4 Turbo 140 KM – choć jest to najszybsza wersja Merivy, to wcale nie jest wybitnie szybka. Jej osiągi są po prostu… wystarczające. Jest jednak cicha, kulturalna i wcale nie zużywa bardzo dużo benzyny (nawet w porównaniu z dieslem!), a kosztuje mniej niż silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra… o 8 tysięcy złotych, czyli 1600 litrów benzyny (zakładając, że jej litr kosztuje 5 złotych).

Wyposażenie

Essentia - wersja podstawowa z czterema poduszkami powietrznymi, centralnym zamkiem ze zdalnym sterowaniem i manualną klimatyzacją. Radio w standardzie, jednak odtwarzacz CD + Mp3 jest opcjonalny. Wyświetlacz LCD jest monochromatyczny. Elektryczne szyby tylko z przodu. Cena od 55 550 złotych.

Enjoy - o wiele bardziej atrakcyjna, wzbogacona o kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń, reflektory przeciwmgielne, komputer pokładowy (wyświetlacz kolorowy jest w opcji), gniazdko 12V. Radio CD + Mp3 jest już w standardzie, centralny podłokietnik FlexRail jest w opcji. W opcji też są elektryczne szyby z tyłu i nawigacja. Cena od 63 150 zł.

Zobacz też: Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Cosmo - najbogatsza wersja, jednak wiele dodatkowych elementów takich jak nawigacja, bluetooth, 7-głośnikowy system audio, skórzana tapicerka czy panoramiczny dach nadal są w opcji i trzeba za nie dopłacić. Ceny od 69 000 zł.

Wybór. Biorąc pod uwagę, że najciekawsze opcje w tym aucie dostępne są w wersjach Enjoy i Cosmo za dopłatą, to skłaniamy się raczej ku tańszej wersji Enjoy, którą można skonfigurować zgodnie z własnym gustem i wymaganiami.

Opel Meriva dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback; fot. moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA