REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Meriva - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Opel Meriva oferuje szeroką gamę silników; fot. moto.wieszjak.pl
Opel Meriva oferuje szeroką gamę silników; fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Wybór wersji Opla Merivy nie jest prosty, głównie ze względu na mnogość jednostek napędowych.

Wybór wersji Opla Merivy nie jest prosty, głównie ze względu na mnogość jednostek napędowych.

REKLAMA

Nadwozie

Opel Meriva dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Tylne drzwi są zawieszone na tylnych słupkach, przez co otwierają się do tyłu. Ceny zaczynają się od 55 550 zł.

Silniki

REKLAMA

Benzynowe:
1,4 Twinport 100 KM – czterocylindrowy silnik wolnossący. Przyspieszenie do setki w 11,5 sekundy, prędkość maksymalna 188 km/h. Dostępny we wszystkich wersjach wyposażeniowych. W mieście zużywa 8 litrów na sto kilometrów, w trasie 5 litrów (dane producenta). Auto dostępne jest z 5-biegową skrzynią manualną.
1,4 Turbo 120 KM – silnik turbodoładowany. Przyspieszenie do setki na bardzo podobnym poziomie, minimalnie wyższa prędkość maksymalna, zużycie paliwa prawie identyczne (według danych producenta różnice są ułamkowe). Jest jednak droższy o prawie 4 tysiące złotych. Auto dostępne jest z 5-biegową skrzynią manualną.
1,4 Turbo 140 KM – silnik turbodoładowany. 10,3 sekundy do stu kilometrów na godzinę, prędkość maksymalna to 196 km/h. Wyższe spalanie: 8,8 litra w mieście, 5,4 w trasie. Summa summarum niewielka różnica w stosunku do jednostki 100-konnej, choć jest droższy o około 8 tysięcy złotych. Auto dostępne jest z 6-biegową skrzynią manualną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Diesle:
1,3 CDTi 75 KM, przyspiesza w 16,9 sekundy do setki, 160 km/h to prędkość maksymalnai małe spalanie: według producenta 5,9 litra na 100 kilometrów w mieście, a w trasie o 1,6 litra mniej. Ceny zaczynają się od 62 350 złotych. Nie jest to dobry wybór.
1,3 CDTi 95 KM - wersja EcoFlex, zorientowana na jak najniższe spalanie paliwa, wyposażona np. w system kontroli spalania, który w założeniu ma zmniejszać zużycie paliwa, hałas oraz drgania. W mieście auto według producenta zużywa 5,6 litra oleju napędowego na sto kilometrów, w trasie zaś 3,9 litra. Niestety niskie zużycie ma swoją cenę, auto więc nie powala osiągami: 14,5 sekundy do setki oraz 165 km/h prędkości maksymalnej to trochę za mało, aby czuć się bezpiecznie w trasie. Cena od 66 750 zł (za podstawową wersję Essentia).
1,7 CDTi 100 KM - wersja z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, niewarta uwagi. Auto pali w mieście średnio 9,5 litra na sto kilometrów (prawie tyle co 140-konna benzyna), a automatyczna skrzynia biegów w połączeniu z turbosprężarką powodują ogromne opóźnienia między wciśnięciem pedału gazu a przyspieszaniem. „Szybkie” miejskie manewry, włączanie się do ruchu, zjeżdżanie ze skrzyżowań, są po prostu stresujące. Według producenta auto do setki przyspiesza w 13,9 sekundy do setki, ale nie wiadomo, czy wzięto pod uwagę opóźnienia w działaniu jednostki napędowej. Nie polecamy tej wersji auta. Ceny zaczynają się od 73 050 zł.
1,7 CDTi 110 KM - ma już manualną 6-biegową skrzynię biegów, można więc go „brać”. 12,1 sekundy do setki, 180 km/h prędkości maksymalnej. Ceny zaczynają się od 70 050 złotych.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Meriva

1,7 CDTi 130 KM - najmocniejszy diesel. 10,5 sekundy do setki, 192 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie na identycznym poziomie jak wersja 110-konna, za parę drobnych zmian w osprzęcie silnika musimy jednak zapłacić aż o 4 tysiące złotych więcej.
Wybór: 1,4 Turbo 140 KM – choć jest to najszybsza wersja Merivy, to wcale nie jest wybitnie szybka. Jej osiągi są po prostu… wystarczające. Jest jednak cicha, kulturalna i wcale nie zużywa bardzo dużo benzyny (nawet w porównaniu z dieslem!), a kosztuje mniej niż silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 litra… o 8 tysięcy złotych, czyli 1600 litrów benzyny (zakładając, że jej litr kosztuje 5 złotych).

Wyposażenie

REKLAMA

Essentia - wersja podstawowa z czterema poduszkami powietrznymi, centralnym zamkiem ze zdalnym sterowaniem i manualną klimatyzacją. Radio w standardzie, jednak odtwarzacz CD + Mp3 jest opcjonalny. Wyświetlacz LCD jest monochromatyczny. Elektryczne szyby tylko z przodu. Cena od 55 550 złotych.

Enjoy - o wiele bardziej atrakcyjna, wzbogacona o kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń, reflektory przeciwmgielne, komputer pokładowy (wyświetlacz kolorowy jest w opcji), gniazdko 12V. Radio CD + Mp3 jest już w standardzie, centralny podłokietnik FlexRail jest w opcji. W opcji też są elektryczne szyby z tyłu i nawigacja. Cena od 63 150 zł.

Zobacz też: Volkswagen Touran: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Cosmo - najbogatsza wersja, jednak wiele dodatkowych elementów takich jak nawigacja, bluetooth, 7-głośnikowy system audio, skórzana tapicerka czy panoramiczny dach nadal są w opcji i trzeba za nie dopłacić. Ceny od 69 000 zł.

Wybór. Biorąc pod uwagę, że najciekawsze opcje w tym aucie dostępne są w wersjach Enjoy i Cosmo za dopłatą, to skłaniamy się raczej ku tańszej wersji Enjoy, którą można skonfigurować zgodnie z własnym gustem i wymaganiami.

Opel Meriva dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback; fot. moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA