REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Kalinowski Marcin
Opel Astra Fot. Mototarget
Opel Astra Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.

Wersje nadwoziowe:

Hatchback: ma pięcioro drzwi znaną z innych kompaktów sylwetkę. Gabaryty zupełnie wystarczające dla potrzeb niewielkiej rodziny. Obecnie jest jedyną dostępną w sprzedaży wersją nadwoziową.

REKLAMA

REKLAMA

Sports Tourer: to nic innego, niż kombi ubrane w piękne słowa. O 15 centymetrów dłuższe i około 3-4 tysiące złotych droższe. Ilość miejsca w środku dla pasażerów praktycznie ta sama, bagażnik nieco większy.

Co wybrać?
Hatchback. Większy i praktyczniejszy od poprzedniej generacji. Bagażnik jest wystarczający do codziennych potrzeb niewielkiej rodziny.

Silniki:

Benzynowe:

REKLAMA

1,4 Twinport ECOTEC, 100 KM – podstawowy i najtańszy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1,6 Twinport ECOTEC, 115 KM – tak naprawdę to od tej wersji powinna zaczynać się gama silnikowa. 11,7 sekundy do setki i 188 km/h wystarczą, aby nie czuć się zawalidrogą. Polecany ludziom, którzy naprawdę chcą mieć nową Astrę a nie stać ich na mocniejsze wersje. Różnica w cenie między 1,4 a 1,6 nie jest aż tak wielka, a wzrost osiągów – zauważalny...

1,4 Turbo ECOTEC, 120 i 140 KM – Silnik oferowany w dwóch wersjach mocy. Wersja 120 KM istnieje chyba tylko w jednym celu: aby nie straszyć bardziej konserwatywnych klientów nadmiarem mocy. Identyczne parametry spalania i momentu obrotowego jak w wersji 140 KM. Różnica ceny z wersją 140-konną to kilkadziesiąt złotych. Z kolei wersja 140 KM to najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa.

1,4 Turbo ECOTEC, 140 KM – Najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa i ceną. Od

1,6 Turbo ECOTEC, 180 KM – najmocniejszy silnik w gamie, przynajmniej dopóki nie pojawi się wersja OPC.

Zobacz również: Opinie kierowców o Opel Astra

Diesle:

1,3 CDTi, 95 KM – najtańszy ale i najsłabszy. Posiada filtr cząstek stałych. Przyspieszenie do setki w 14,7 sekundy nie przystoi autu tej klasy. Jeśli czynnik finansowy jest ważny, lepiej zainteresować się 115-konną wersją benzynową.

1,7 CDTi, 110 KM i 125 KM – kupując wersję Essentia skazani jesteśmy na wersję 110-konną. Różnica w osiągach jednak jest dość wyraźna, wersja 110-konna przyspiesza do setki w 12,6, a 125-konna w 11,5 sekundy. Różnica w cenie nie jest wielka.Posiada filtr cząstek stałych

2,0 CDTi, 160 KM – najmocniejszy diesel w gamie. Drogi ale i mocny, a także dość oszczędny. Fani silników diesla (a tacy istnieją) powinni wybrać właśnie ten motor. Wszyscy inni powinni przenieść uwagę na jednostki benzynowe. Posiada filtr cząstek stałych.

Co wybrać?
1,4 Turbo ECOTEC 140 KM. Mnogość wersji sprawia, że czasem różnice między poszczególnymi silnikami lub ich wersjami mogą się zacierać. Zdecydowanie jednak polecam silniki benzynowe. Będą palić więcej, ale auto będzie kosztować mniej, niższe będą też koszty serwisowania. Zwłaszcza, że diesle wyposażone są w filtry cząstek stałych.

Wyposażenie

Essentia – podstawowa i najtańsza, trochę „golas”. Brak radia, klimatyzacji, cztery poduszki powietrzne, za to z ESP i kontrolą trakcji.

Enjoy – o 5 tysięcy złotych droższa niż Essentia, ale mamy już radio z odtwarzaczem mp3, ręczną klimatyzację oraz srebrnoszare plastikowe wstawki które nieco ożywiają wnętrze. Brak jest jednak nawet pilota sterowania centralnym zamkiem.

Zobacz również: Lexus CT 200h pojawi się w marcu

Cosmo i Sport – dwie topowe wersje wyposażenia, nie różnią się miedzy sobą aż tak bardzo. Cosmo jest bardziej luksusowe, Sport bardziej sportowe. Zdecydowanie polecane, mimo ceny wyższej od Enjoy’a o kolejne 5 tysięcy złotych.

Co wybrać?
Cosmo lub Sport. Owszem, trzeba za nie zapłacić odpowiednio więcej, ale pozwala już zasmakować nieco luksusu. Essentia jest zdecydowanie zbyt uboga, a różnica w cenie między Enjoy a Cosmo i Sport nie jest już tak powalająca.

Zobacz również: Test Opel Astra J (IV)

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA