REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Opel Astra Fot. Mototarget
Opel Astra Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.

Wersje nadwoziowe:

Hatchback: ma pięcioro drzwi znaną z innych kompaktów sylwetkę. Gabaryty zupełnie wystarczające dla potrzeb niewielkiej rodziny. Obecnie jest jedyną dostępną w sprzedaży wersją nadwoziową.

REKLAMA

Sports Tourer: to nic innego, niż kombi ubrane w piękne słowa. O 15 centymetrów dłuższe i około 3-4 tysiące złotych droższe. Ilość miejsca w środku dla pasażerów praktycznie ta sama, bagażnik nieco większy.

Co wybrać?
Hatchback. Większy i praktyczniejszy od poprzedniej generacji. Bagażnik jest wystarczający do codziennych potrzeb niewielkiej rodziny.

Silniki:

Benzynowe:

1,4 Twinport ECOTEC, 100 KM – podstawowy i najtańszy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,6 Twinport ECOTEC, 115 KM – tak naprawdę to od tej wersji powinna zaczynać się gama silnikowa. 11,7 sekundy do setki i 188 km/h wystarczą, aby nie czuć się zawalidrogą. Polecany ludziom, którzy naprawdę chcą mieć nową Astrę a nie stać ich na mocniejsze wersje. Różnica w cenie między 1,4 a 1,6 nie jest aż tak wielka, a wzrost osiągów – zauważalny...

1,4 Turbo ECOTEC, 120 i 140 KM – Silnik oferowany w dwóch wersjach mocy. Wersja 120 KM istnieje chyba tylko w jednym celu: aby nie straszyć bardziej konserwatywnych klientów nadmiarem mocy. Identyczne parametry spalania i momentu obrotowego jak w wersji 140 KM. Różnica ceny z wersją 140-konną to kilkadziesiąt złotych. Z kolei wersja 140 KM to najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa.

1,4 Turbo ECOTEC, 140 KM – Najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa i ceną. Od

1,6 Turbo ECOTEC, 180 KM – najmocniejszy silnik w gamie, przynajmniej dopóki nie pojawi się wersja OPC.

Zobacz również: Opinie kierowców o Opel Astra

Diesle:

1,3 CDTi, 95 KM – najtańszy ale i najsłabszy. Posiada filtr cząstek stałych. Przyspieszenie do setki w 14,7 sekundy nie przystoi autu tej klasy. Jeśli czynnik finansowy jest ważny, lepiej zainteresować się 115-konną wersją benzynową.

REKLAMA

1,7 CDTi, 110 KM i 125 KM – kupując wersję Essentia skazani jesteśmy na wersję 110-konną. Różnica w osiągach jednak jest dość wyraźna, wersja 110-konna przyspiesza do setki w 12,6, a 125-konna w 11,5 sekundy. Różnica w cenie nie jest wielka.Posiada filtr cząstek stałych

2,0 CDTi, 160 KM – najmocniejszy diesel w gamie. Drogi ale i mocny, a także dość oszczędny. Fani silników diesla (a tacy istnieją) powinni wybrać właśnie ten motor. Wszyscy inni powinni przenieść uwagę na jednostki benzynowe. Posiada filtr cząstek stałych.

Co wybrać?
1,4 Turbo ECOTEC 140 KM. Mnogość wersji sprawia, że czasem różnice między poszczególnymi silnikami lub ich wersjami mogą się zacierać. Zdecydowanie jednak polecam silniki benzynowe. Będą palić więcej, ale auto będzie kosztować mniej, niższe będą też koszty serwisowania. Zwłaszcza, że diesle wyposażone są w filtry cząstek stałych.

Wyposażenie

Essentia – podstawowa i najtańsza, trochę „golas”. Brak radia, klimatyzacji, cztery poduszki powietrzne, za to z ESP i kontrolą trakcji.

Enjoy – o 5 tysięcy złotych droższa niż Essentia, ale mamy już radio z odtwarzaczem mp3, ręczną klimatyzację oraz srebrnoszare plastikowe wstawki które nieco ożywiają wnętrze. Brak jest jednak nawet pilota sterowania centralnym zamkiem.

Zobacz również: Lexus CT 200h pojawi się w marcu

Cosmo i Sport – dwie topowe wersje wyposażenia, nie różnią się miedzy sobą aż tak bardzo. Cosmo jest bardziej luksusowe, Sport bardziej sportowe. Zdecydowanie polecane, mimo ceny wyższej od Enjoy’a o kolejne 5 tysięcy złotych.

Co wybrać?
Cosmo lub Sport. Owszem, trzeba za nie zapłacić odpowiednio więcej, ale pozwala już zasmakować nieco luksusu. Essentia jest zdecydowanie zbyt uboga, a różnica w cenie między Enjoy a Cosmo i Sport nie jest już tak powalająca.

Zobacz również: Test Opel Astra J (IV)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

REKLAMA

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

REKLAMA