REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Kalinowski Marcin
Opel Astra Fot. Mototarget
Opel Astra Fot. Mototarget

REKLAMA

REKLAMA

Opel, jak to jest od zawsze, oferuje Astrę w wielu różnych wersjach. Solidna gama silnikowa, cztery standardy wyposażenia oraz dodatkowe opcje gwarantują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Auto jest nowe, więc na razie wersja nadwoziowa jest tylko jedna. Ale to się zmieni.

Wersje nadwoziowe:

Hatchback: ma pięcioro drzwi znaną z innych kompaktów sylwetkę. Gabaryty zupełnie wystarczające dla potrzeb niewielkiej rodziny. Obecnie jest jedyną dostępną w sprzedaży wersją nadwoziową.

REKLAMA

Sports Tourer: to nic innego, niż kombi ubrane w piękne słowa. O 15 centymetrów dłuższe i około 3-4 tysiące złotych droższe. Ilość miejsca w środku dla pasażerów praktycznie ta sama, bagażnik nieco większy.

Co wybrać?
Hatchback. Większy i praktyczniejszy od poprzedniej generacji. Bagażnik jest wystarczający do codziennych potrzeb niewielkiej rodziny.

Silniki:

Benzynowe:

1,4 Twinport ECOTEC, 100 KM – podstawowy i najtańszy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

1,6 Twinport ECOTEC, 115 KM – tak naprawdę to od tej wersji powinna zaczynać się gama silnikowa. 11,7 sekundy do setki i 188 km/h wystarczą, aby nie czuć się zawalidrogą. Polecany ludziom, którzy naprawdę chcą mieć nową Astrę a nie stać ich na mocniejsze wersje. Różnica w cenie między 1,4 a 1,6 nie jest aż tak wielka, a wzrost osiągów – zauważalny...

1,4 Turbo ECOTEC, 120 i 140 KM – Silnik oferowany w dwóch wersjach mocy. Wersja 120 KM istnieje chyba tylko w jednym celu: aby nie straszyć bardziej konserwatywnych klientów nadmiarem mocy. Identyczne parametry spalania i momentu obrotowego jak w wersji 140 KM. Różnica ceny z wersją 140-konną to kilkadziesiąt złotych. Z kolei wersja 140 KM to najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa.

1,4 Turbo ECOTEC, 140 KM – Najlepszy wśród silników benzynowych kompromis między dynamiką a zużyciem paliwa i ceną. Od

1,6 Turbo ECOTEC, 180 KM – najmocniejszy silnik w gamie, przynajmniej dopóki nie pojawi się wersja OPC.

Zobacz również: Opinie kierowców o Opel Astra

Diesle:

1,3 CDTi, 95 KM – najtańszy ale i najsłabszy. Posiada filtr cząstek stałych. Przyspieszenie do setki w 14,7 sekundy nie przystoi autu tej klasy. Jeśli czynnik finansowy jest ważny, lepiej zainteresować się 115-konną wersją benzynową.

REKLAMA

1,7 CDTi, 110 KM i 125 KM – kupując wersję Essentia skazani jesteśmy na wersję 110-konną. Różnica w osiągach jednak jest dość wyraźna, wersja 110-konna przyspiesza do setki w 12,6, a 125-konna w 11,5 sekundy. Różnica w cenie nie jest wielka.Posiada filtr cząstek stałych

2,0 CDTi, 160 KM – najmocniejszy diesel w gamie. Drogi ale i mocny, a także dość oszczędny. Fani silników diesla (a tacy istnieją) powinni wybrać właśnie ten motor. Wszyscy inni powinni przenieść uwagę na jednostki benzynowe. Posiada filtr cząstek stałych.

Co wybrać?
1,4 Turbo ECOTEC 140 KM. Mnogość wersji sprawia, że czasem różnice między poszczególnymi silnikami lub ich wersjami mogą się zacierać. Zdecydowanie jednak polecam silniki benzynowe. Będą palić więcej, ale auto będzie kosztować mniej, niższe będą też koszty serwisowania. Zwłaszcza, że diesle wyposażone są w filtry cząstek stałych.

Wyposażenie

Essentia – podstawowa i najtańsza, trochę „golas”. Brak radia, klimatyzacji, cztery poduszki powietrzne, za to z ESP i kontrolą trakcji.

Enjoy – o 5 tysięcy złotych droższa niż Essentia, ale mamy już radio z odtwarzaczem mp3, ręczną klimatyzację oraz srebrnoszare plastikowe wstawki które nieco ożywiają wnętrze. Brak jest jednak nawet pilota sterowania centralnym zamkiem.

Zobacz również: Lexus CT 200h pojawi się w marcu

Cosmo i Sport – dwie topowe wersje wyposażenia, nie różnią się miedzy sobą aż tak bardzo. Cosmo jest bardziej luksusowe, Sport bardziej sportowe. Zdecydowanie polecane, mimo ceny wyższej od Enjoy’a o kolejne 5 tysięcy złotych.

Co wybrać?
Cosmo lub Sport. Owszem, trzeba za nie zapłacić odpowiednio więcej, ale pozwala już zasmakować nieco luksusu. Essentia jest zdecydowanie zbyt uboga, a różnica w cenie między Enjoy a Cosmo i Sport nie jest już tak powalająca.

Zobacz również: Test Opel Astra J (IV)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA