REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen DS3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen DS3 to samochód dla ludzi pragnących się wyróżnić. Oferuje wiele gadżetów, które pozwolą na jego personalizację. Niestety oryginalność jest w cenie – tutaj za wszystko trzeba sporo płacić.

Nadwozie

W ofercie Citroena dostępna jest wyłącznie 3-drzwiowa wersja hatchback. Ceny auta zaczynają się od 59 900 zł.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1.4 VTi 95 KM –  Za podstawową wersję Citroena DS3 z tą jednostką trzeba zapłacić 59 900 zł. Zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. Według producenta DS3 1.4 VTi zużyje średnio niecałe 6 litrów benzyny na 100 km. W tej wersji silnikowej mamy do dyspozycji jedynie 5-biegową, manualną skrzynię biegów.

Zobacz również: Opinie kierowcy o Citroenie DS3

REKLAMA

1.6 VTi 120 KM – ceny startują od 69 500 zł. Do wyboru albo 5-biegowa skrzynia manualna, albo 4-biegowy „automat”. Ta druga opcja podnosi cenę auta do 74 200 zł. W porównaniu z wersją 1.4 VTi zyskujemy 25 KM mocy – to sporo przy takich gabarytach, ale wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrasta jedynie o 24 Nm (do 160 NM) i to przy 4200 obr./min. (w podstawowej wersji maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4000 obr./min.). Średnie zużycie paliwa to 6 litrów na 100 km, ale w wersji z automatyczną skrzynią biegów będziemy musieli nalać 7 litrów benzyny do zbiornika by przejechać 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 THP 156 KM – najmocniejszy silnik oferowany przez Citroena w DS3. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Zapewnia iście sportowe emocje. Maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm dostępny jest w przedziale 1200 – 4000 Nm. Dzięki temu pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 7,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 214 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,7 litra/100km. Ceny od 79 500 zł.

Diesle:

1.4 HDi 70 KM – najsłabszy i najbardziej ekonomiczny silnik oferowany w DS3. Jego główną zaletą jest średnie zużycia paliwa na poziomie ok. 4 litrów. Niestety przez to ucierpiała dynamika pojazdu, który pierwszą „setkę” osiąga w 13,5 sekundy. Ceny z 5-biegowym „manualem” – jedyna opcja – zaczynają się od 63 600 zł.

1.6 HDi 112 KM – ten diesel jest zdecydowanie bardziej godny uwagi. Zużywa tylko o 0,5 litra więcej paliwa na 100 km niż słabszy diesel, a dysponuje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnymi przy 1750 obr./min. To pozwala mu przyspieszać do „setki” w 9,8 sekundy. W tej wersji jedyną dostępną skrzynią biegów jest 6-biegowy „manual”, co niestety przekłada się na cenę – 83 600 zł. Drogo, ale pocieszający jest fakt, że w tej konfiguracji napędowej dostajemy najdroższy pakiet wyposażenia Sport Chic.

Co wybrać?

Zdecydowanie polecamy wersję 1.6 THP 156 KM. Jest droga, ale nie najdroższa w gamie. Zapewnia nieporównywalne z innymi jednostkami osiągi i wrażenia z jazdy, a przy tym jej apetyt na benzynę jest ograniczony. Wybierając ten silnik dostajemy 6-biegową skrzynię manualną oraz najdroższą wersję wyposażenia Sport Chic. Za 79 500 zł otrzymujemy auto o nietuzinkowym wyglądzie i osiągach – wiemy za co płacimy.

Wyposażenie

REKLAMA

Chic – podstawowa wersja wyposażenia. Za 59 900 zł dostajemy auto, które wyposażono m.in. w koła stalowe o rozmiarze 16”, radio CD/MP3 z sześcioma głośnikami, skórzaną kierownicę, reflektory przeciwmgłowe i kilka smaczków designerskich. To niewiele, dlatego warto dopłacić 5000 zł za pakiet „Intro”, w którego skład wchodzą aluminiowe felgi „Ashera” o rozmiarze 16” i manualna klimatyzacja. Powinno nam to wystarczyć jeśli nie jesteśmy zbyt wymagający. „Chic” dostępny jest tylko z silnikami 1.4 VTi i 1.4 HDi.

So Chic – jest dostępna w cenie 69 500 zł - jedynie w połączeniu z silnikiem 1.6 VTi. Do tego, co dostajemy w wersji „Chic” Citroen dorzuca m.in. przyciemniane tylne szyby, lusterka boczne w kolorze dachu, diody LED przy reflektorach przednich, 16-calowe felgi aluminiowe „Ashera”, kierownicę skórzaną z chromowanymi wstawkami, elementy dekoracyjne wnętrza BLACK wraz z oświetleniem i manualną klimatyzację.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

Sport Chic – topowa wersja wyposażenia dostępna z silnikami 1.6 THP i 1.6 HDi, co wiąże się z ceną minimalną 79 500 zł. Prócz tego, co oferuje nam wersja „So Chic” dostajemy m.in. spojler tylny z diodowym światłem stopu, aluminiowe obręcze kół o rozmiarze 17”, elementy dekoracyjne wnętrza CARBOTECH oraz automatyczną klimatyzację. To niewiele, tym bardziej, że jeśli zależy nam na nawigacji i czujnikach parkowania z tyłu, to musimy dokupić pakiet „My Way Komfort” za 5 820 zł. W skład tego pakietu wchodzi również przedni podłokietnik (tak, za to też trzeba dopłacić w topowej odmianie wyposażeniowej).

Co wybrać?

Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja „So Chic”. W tym wariancie wnętrze prezentuje się znacznie lepiej niż w wersji podstawowej i auto wyposażone jest w klimatyzację. Niestety za czujniki parkowania trzeba dopłacić, a są one przydatne. Polecany silnik nie jest niestety dostępny w tej wersji wyposażenia.

Optymalny wybór:

Aby czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy i połączyć nowoczesny charakter auta z dobrymi osiągami polecamy Citroena DS3 wyposażonego w silnik o 1,6 THP o mocy 156 KM w wersji wyposażeniowej Sport Chic, ponieważ auta wyposażone w ten silnik nie są dostępne w innych standardach wyposażenia.

Polecamy:

Citroen DS3 1,6 THP 156 KM Sport Chic

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA