REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen DS3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Piotr Kozłowski
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen DS3 to samochód dla ludzi pragnących się wyróżnić. Oferuje wiele gadżetów, które pozwolą na jego personalizację. Niestety oryginalność jest w cenie – tutaj za wszystko trzeba sporo płacić.

Nadwozie

W ofercie Citroena dostępna jest wyłącznie 3-drzwiowa wersja hatchback. Ceny auta zaczynają się od 59 900 zł.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1.4 VTi 95 KM –  Za podstawową wersję Citroena DS3 z tą jednostką trzeba zapłacić 59 900 zł. Zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. Według producenta DS3 1.4 VTi zużyje średnio niecałe 6 litrów benzyny na 100 km. W tej wersji silnikowej mamy do dyspozycji jedynie 5-biegową, manualną skrzynię biegów.

Zobacz również: Opinie kierowcy o Citroenie DS3

REKLAMA

1.6 VTi 120 KM – ceny startują od 69 500 zł. Do wyboru albo 5-biegowa skrzynia manualna, albo 4-biegowy „automat”. Ta druga opcja podnosi cenę auta do 74 200 zł. W porównaniu z wersją 1.4 VTi zyskujemy 25 KM mocy – to sporo przy takich gabarytach, ale wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrasta jedynie o 24 Nm (do 160 NM) i to przy 4200 obr./min. (w podstawowej wersji maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4000 obr./min.). Średnie zużycie paliwa to 6 litrów na 100 km, ale w wersji z automatyczną skrzynią biegów będziemy musieli nalać 7 litrów benzyny do zbiornika by przejechać 100 km.

1.6 THP 156 KM – najmocniejszy silnik oferowany przez Citroena w DS3. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Zapewnia iście sportowe emocje. Maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm dostępny jest w przedziale 1200 – 4000 Nm. Dzięki temu pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 7,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 214 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,7 litra/100km. Ceny od 79 500 zł.

Diesle:

1.4 HDi 70 KM – najsłabszy i najbardziej ekonomiczny silnik oferowany w DS3. Jego główną zaletą jest średnie zużycia paliwa na poziomie ok. 4 litrów. Niestety przez to ucierpiała dynamika pojazdu, który pierwszą „setkę” osiąga w 13,5 sekundy. Ceny z 5-biegowym „manualem” – jedyna opcja – zaczynają się od 63 600 zł.

1.6 HDi 112 KM – ten diesel jest zdecydowanie bardziej godny uwagi. Zużywa tylko o 0,5 litra więcej paliwa na 100 km niż słabszy diesel, a dysponuje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnymi przy 1750 obr./min. To pozwala mu przyspieszać do „setki” w 9,8 sekundy. W tej wersji jedyną dostępną skrzynią biegów jest 6-biegowy „manual”, co niestety przekłada się na cenę – 83 600 zł. Drogo, ale pocieszający jest fakt, że w tej konfiguracji napędowej dostajemy najdroższy pakiet wyposażenia Sport Chic.

Co wybrać?

Zdecydowanie polecamy wersję 1.6 THP 156 KM. Jest droga, ale nie najdroższa w gamie. Zapewnia nieporównywalne z innymi jednostkami osiągi i wrażenia z jazdy, a przy tym jej apetyt na benzynę jest ograniczony. Wybierając ten silnik dostajemy 6-biegową skrzynię manualną oraz najdroższą wersję wyposażenia Sport Chic. Za 79 500 zł otrzymujemy auto o nietuzinkowym wyglądzie i osiągach – wiemy za co płacimy.

Wyposażenie

REKLAMA

Chic – podstawowa wersja wyposażenia. Za 59 900 zł dostajemy auto, które wyposażono m.in. w koła stalowe o rozmiarze 16”, radio CD/MP3 z sześcioma głośnikami, skórzaną kierownicę, reflektory przeciwmgłowe i kilka smaczków designerskich. To niewiele, dlatego warto dopłacić 5000 zł za pakiet „Intro”, w którego skład wchodzą aluminiowe felgi „Ashera” o rozmiarze 16” i manualna klimatyzacja. Powinno nam to wystarczyć jeśli nie jesteśmy zbyt wymagający. „Chic” dostępny jest tylko z silnikami 1.4 VTi i 1.4 HDi.

So Chic – jest dostępna w cenie 69 500 zł - jedynie w połączeniu z silnikiem 1.6 VTi. Do tego, co dostajemy w wersji „Chic” Citroen dorzuca m.in. przyciemniane tylne szyby, lusterka boczne w kolorze dachu, diody LED przy reflektorach przednich, 16-calowe felgi aluminiowe „Ashera”, kierownicę skórzaną z chromowanymi wstawkami, elementy dekoracyjne wnętrza BLACK wraz z oświetleniem i manualną klimatyzację.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

Sport Chic – topowa wersja wyposażenia dostępna z silnikami 1.6 THP i 1.6 HDi, co wiąże się z ceną minimalną 79 500 zł. Prócz tego, co oferuje nam wersja „So Chic” dostajemy m.in. spojler tylny z diodowym światłem stopu, aluminiowe obręcze kół o rozmiarze 17”, elementy dekoracyjne wnętrza CARBOTECH oraz automatyczną klimatyzację. To niewiele, tym bardziej, że jeśli zależy nam na nawigacji i czujnikach parkowania z tyłu, to musimy dokupić pakiet „My Way Komfort” za 5 820 zł. W skład tego pakietu wchodzi również przedni podłokietnik (tak, za to też trzeba dopłacić w topowej odmianie wyposażeniowej).

Co wybrać?

Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja „So Chic”. W tym wariancie wnętrze prezentuje się znacznie lepiej niż w wersji podstawowej i auto wyposażone jest w klimatyzację. Niestety za czujniki parkowania trzeba dopłacić, a są one przydatne. Polecany silnik nie jest niestety dostępny w tej wersji wyposażenia.

Optymalny wybór:

Aby czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy i połączyć nowoczesny charakter auta z dobrymi osiągami polecamy Citroena DS3 wyposażonego w silnik o 1,6 THP o mocy 156 KM w wersji wyposażeniowej Sport Chic, ponieważ auta wyposażone w ten silnik nie są dostępne w innych standardach wyposażenia.

Polecamy:

Citroen DS3 1,6 THP 156 KM Sport Chic

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    REKLAMA

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA