REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen DS3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA


Citroen DS3 to samochód dla ludzi pragnących się wyróżnić. Oferuje wiele gadżetów, które pozwolą na jego personalizację. Niestety oryginalność jest w cenie – tutaj za wszystko trzeba sporo płacić.

Nadwozie

W ofercie Citroena dostępna jest wyłącznie 3-drzwiowa wersja hatchback. Ceny auta zaczynają się od 59 900 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1.4 VTi 95 KM –  Za podstawową wersję Citroena DS3 z tą jednostką trzeba zapłacić 59 900 zł. Zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. Według producenta DS3 1.4 VTi zużyje średnio niecałe 6 litrów benzyny na 100 km. W tej wersji silnikowej mamy do dyspozycji jedynie 5-biegową, manualną skrzynię biegów.

Zobacz również: Opinie kierowcy o Citroenie DS3

REKLAMA

1.6 VTi 120 KM – ceny startują od 69 500 zł. Do wyboru albo 5-biegowa skrzynia manualna, albo 4-biegowy „automat”. Ta druga opcja podnosi cenę auta do 74 200 zł. W porównaniu z wersją 1.4 VTi zyskujemy 25 KM mocy – to sporo przy takich gabarytach, ale wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrasta jedynie o 24 Nm (do 160 NM) i to przy 4200 obr./min. (w podstawowej wersji maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4000 obr./min.). Średnie zużycie paliwa to 6 litrów na 100 km, ale w wersji z automatyczną skrzynią biegów będziemy musieli nalać 7 litrów benzyny do zbiornika by przejechać 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 THP 156 KM – najmocniejszy silnik oferowany przez Citroena w DS3. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Zapewnia iście sportowe emocje. Maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm dostępny jest w przedziale 1200 – 4000 Nm. Dzięki temu pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 7,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 214 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,7 litra/100km. Ceny od 79 500 zł.

Diesle:

1.4 HDi 70 KM – najsłabszy i najbardziej ekonomiczny silnik oferowany w DS3. Jego główną zaletą jest średnie zużycia paliwa na poziomie ok. 4 litrów. Niestety przez to ucierpiała dynamika pojazdu, który pierwszą „setkę” osiąga w 13,5 sekundy. Ceny z 5-biegowym „manualem” – jedyna opcja – zaczynają się od 63 600 zł.

1.6 HDi 112 KM – ten diesel jest zdecydowanie bardziej godny uwagi. Zużywa tylko o 0,5 litra więcej paliwa na 100 km niż słabszy diesel, a dysponuje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnymi przy 1750 obr./min. To pozwala mu przyspieszać do „setki” w 9,8 sekundy. W tej wersji jedyną dostępną skrzynią biegów jest 6-biegowy „manual”, co niestety przekłada się na cenę – 83 600 zł. Drogo, ale pocieszający jest fakt, że w tej konfiguracji napędowej dostajemy najdroższy pakiet wyposażenia Sport Chic.

Co wybrać?

Zdecydowanie polecamy wersję 1.6 THP 156 KM. Jest droga, ale nie najdroższa w gamie. Zapewnia nieporównywalne z innymi jednostkami osiągi i wrażenia z jazdy, a przy tym jej apetyt na benzynę jest ograniczony. Wybierając ten silnik dostajemy 6-biegową skrzynię manualną oraz najdroższą wersję wyposażenia Sport Chic. Za 79 500 zł otrzymujemy auto o nietuzinkowym wyglądzie i osiągach – wiemy za co płacimy.

Wyposażenie

Chic – podstawowa wersja wyposażenia. Za 59 900 zł dostajemy auto, które wyposażono m.in. w koła stalowe o rozmiarze 16”, radio CD/MP3 z sześcioma głośnikami, skórzaną kierownicę, reflektory przeciwmgłowe i kilka smaczków designerskich. To niewiele, dlatego warto dopłacić 5000 zł za pakiet „Intro”, w którego skład wchodzą aluminiowe felgi „Ashera” o rozmiarze 16” i manualna klimatyzacja. Powinno nam to wystarczyć jeśli nie jesteśmy zbyt wymagający. „Chic” dostępny jest tylko z silnikami 1.4 VTi i 1.4 HDi.

So Chic – jest dostępna w cenie 69 500 zł - jedynie w połączeniu z silnikiem 1.6 VTi. Do tego, co dostajemy w wersji „Chic” Citroen dorzuca m.in. przyciemniane tylne szyby, lusterka boczne w kolorze dachu, diody LED przy reflektorach przednich, 16-calowe felgi aluminiowe „Ashera”, kierownicę skórzaną z chromowanymi wstawkami, elementy dekoracyjne wnętrza BLACK wraz z oświetleniem i manualną klimatyzację.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

Sport Chic – topowa wersja wyposażenia dostępna z silnikami 1.6 THP i 1.6 HDi, co wiąże się z ceną minimalną 79 500 zł. Prócz tego, co oferuje nam wersja „So Chic” dostajemy m.in. spojler tylny z diodowym światłem stopu, aluminiowe obręcze kół o rozmiarze 17”, elementy dekoracyjne wnętrza CARBOTECH oraz automatyczną klimatyzację. To niewiele, tym bardziej, że jeśli zależy nam na nawigacji i czujnikach parkowania z tyłu, to musimy dokupić pakiet „My Way Komfort” za 5 820 zł. W skład tego pakietu wchodzi również przedni podłokietnik (tak, za to też trzeba dopłacić w topowej odmianie wyposażeniowej).

Co wybrać?

Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja „So Chic”. W tym wariancie wnętrze prezentuje się znacznie lepiej niż w wersji podstawowej i auto wyposażone jest w klimatyzację. Niestety za czujniki parkowania trzeba dopłacić, a są one przydatne. Polecany silnik nie jest niestety dostępny w tej wersji wyposażenia.

Optymalny wybór:

Aby czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy i połączyć nowoczesny charakter auta z dobrymi osiągami polecamy Citroena DS3 wyposażonego w silnik o 1,6 THP o mocy 156 KM w wersji wyposażeniowej Sport Chic, ponieważ auta wyposażone w ten silnik nie są dostępne w innych standardach wyposażenia.

Polecamy:

Citroen DS3 1,6 THP 156 KM Sport Chic

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA