REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen DS3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl
Citroen DS3 - oryginalność jest w cenie Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen DS3 to samochód dla ludzi pragnących się wyróżnić. Oferuje wiele gadżetów, które pozwolą na jego personalizację. Niestety oryginalność jest w cenie – tutaj za wszystko trzeba sporo płacić.

Nadwozie

W ofercie Citroena dostępna jest wyłącznie 3-drzwiowa wersja hatchback. Ceny auta zaczynają się od 59 900 zł.

REKLAMA

Silniki

Benzynowe:

1.4 VTi 95 KM –  Za podstawową wersję Citroena DS3 z tą jednostką trzeba zapłacić 59 900 zł. Zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. Według producenta DS3 1.4 VTi zużyje średnio niecałe 6 litrów benzyny na 100 km. W tej wersji silnikowej mamy do dyspozycji jedynie 5-biegową, manualną skrzynię biegów.

Zobacz również: Opinie kierowcy o Citroenie DS3

REKLAMA

1.6 VTi 120 KM – ceny startują od 69 500 zł. Do wyboru albo 5-biegowa skrzynia manualna, albo 4-biegowy „automat”. Ta druga opcja podnosi cenę auta do 74 200 zł. W porównaniu z wersją 1.4 VTi zyskujemy 25 KM mocy – to sporo przy takich gabarytach, ale wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrasta jedynie o 24 Nm (do 160 NM) i to przy 4200 obr./min. (w podstawowej wersji maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4000 obr./min.). Średnie zużycie paliwa to 6 litrów na 100 km, ale w wersji z automatyczną skrzynią biegów będziemy musieli nalać 7 litrów benzyny do zbiornika by przejechać 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1.6 THP 156 KM – najmocniejszy silnik oferowany przez Citroena w DS3. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Zapewnia iście sportowe emocje. Maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm dostępny jest w przedziale 1200 – 4000 Nm. Dzięki temu pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 7,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 214 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,7 litra/100km. Ceny od 79 500 zł.

Diesle:

1.4 HDi 70 KM – najsłabszy i najbardziej ekonomiczny silnik oferowany w DS3. Jego główną zaletą jest średnie zużycia paliwa na poziomie ok. 4 litrów. Niestety przez to ucierpiała dynamika pojazdu, który pierwszą „setkę” osiąga w 13,5 sekundy. Ceny z 5-biegowym „manualem” – jedyna opcja – zaczynają się od 63 600 zł.

1.6 HDi 112 KM – ten diesel jest zdecydowanie bardziej godny uwagi. Zużywa tylko o 0,5 litra więcej paliwa na 100 km niż słabszy diesel, a dysponuje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnymi przy 1750 obr./min. To pozwala mu przyspieszać do „setki” w 9,8 sekundy. W tej wersji jedyną dostępną skrzynią biegów jest 6-biegowy „manual”, co niestety przekłada się na cenę – 83 600 zł. Drogo, ale pocieszający jest fakt, że w tej konfiguracji napędowej dostajemy najdroższy pakiet wyposażenia Sport Chic.

Co wybrać?

Zdecydowanie polecamy wersję 1.6 THP 156 KM. Jest droga, ale nie najdroższa w gamie. Zapewnia nieporównywalne z innymi jednostkami osiągi i wrażenia z jazdy, a przy tym jej apetyt na benzynę jest ograniczony. Wybierając ten silnik dostajemy 6-biegową skrzynię manualną oraz najdroższą wersję wyposażenia Sport Chic. Za 79 500 zł otrzymujemy auto o nietuzinkowym wyglądzie i osiągach – wiemy za co płacimy.

Wyposażenie

REKLAMA

Chic – podstawowa wersja wyposażenia. Za 59 900 zł dostajemy auto, które wyposażono m.in. w koła stalowe o rozmiarze 16”, radio CD/MP3 z sześcioma głośnikami, skórzaną kierownicę, reflektory przeciwmgłowe i kilka smaczków designerskich. To niewiele, dlatego warto dopłacić 5000 zł za pakiet „Intro”, w którego skład wchodzą aluminiowe felgi „Ashera” o rozmiarze 16” i manualna klimatyzacja. Powinno nam to wystarczyć jeśli nie jesteśmy zbyt wymagający. „Chic” dostępny jest tylko z silnikami 1.4 VTi i 1.4 HDi.

So Chic – jest dostępna w cenie 69 500 zł - jedynie w połączeniu z silnikiem 1.6 VTi. Do tego, co dostajemy w wersji „Chic” Citroen dorzuca m.in. przyciemniane tylne szyby, lusterka boczne w kolorze dachu, diody LED przy reflektorach przednich, 16-calowe felgi aluminiowe „Ashera”, kierownicę skórzaną z chromowanymi wstawkami, elementy dekoracyjne wnętrza BLACK wraz z oświetleniem i manualną klimatyzację.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

Sport Chic – topowa wersja wyposażenia dostępna z silnikami 1.6 THP i 1.6 HDi, co wiąże się z ceną minimalną 79 500 zł. Prócz tego, co oferuje nam wersja „So Chic” dostajemy m.in. spojler tylny z diodowym światłem stopu, aluminiowe obręcze kół o rozmiarze 17”, elementy dekoracyjne wnętrza CARBOTECH oraz automatyczną klimatyzację. To niewiele, tym bardziej, że jeśli zależy nam na nawigacji i czujnikach parkowania z tyłu, to musimy dokupić pakiet „My Way Komfort” za 5 820 zł. W skład tego pakietu wchodzi również przedni podłokietnik (tak, za to też trzeba dopłacić w topowej odmianie wyposażeniowej).

Co wybrać?

Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja „So Chic”. W tym wariancie wnętrze prezentuje się znacznie lepiej niż w wersji podstawowej i auto wyposażone jest w klimatyzację. Niestety za czujniki parkowania trzeba dopłacić, a są one przydatne. Polecany silnik nie jest niestety dostępny w tej wersji wyposażenia.

Optymalny wybór:

Aby czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy i połączyć nowoczesny charakter auta z dobrymi osiągami polecamy Citroena DS3 wyposażonego w silnik o 1,6 THP o mocy 156 KM w wersji wyposażeniowej Sport Chic, ponieważ auta wyposażone w ten silnik nie są dostępne w innych standardach wyposażenia.

Polecamy:

Citroen DS3 1,6 THP 156 KM Sport Chic

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

REKLAMA

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

REKLAMA