Citroen DS3 - jakiego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Nadwozie
W ofercie Citroena dostępna jest wyłącznie 3-drzwiowa wersja hatchback. Ceny auta zaczynają się od 59 900 zł.
REKLAMA
Silniki
Benzynowe:
1.4 VTi 95 KM – Za podstawową wersję Citroena DS3 z tą jednostką trzeba zapłacić 59 900 zł. Zaletą jest niewielki apetyt na paliwo. Według producenta DS3 1.4 VTi zużyje średnio niecałe 6 litrów benzyny na 100 km. W tej wersji silnikowej mamy do dyspozycji jedynie 5-biegową, manualną skrzynię biegów.
Zobacz również: Opinie kierowcy o Citroenie DS3
REKLAMA
1.6 VTi 120 KM – ceny startują od 69 500 zł. Do wyboru albo 5-biegowa skrzynia manualna, albo 4-biegowy „automat”. Ta druga opcja podnosi cenę auta do 74 200 zł. W porównaniu z wersją 1.4 VTi zyskujemy 25 KM mocy – to sporo przy takich gabarytach, ale wartość maksymalnego momentu obrotowego wzrasta jedynie o 24 Nm (do 160 NM) i to przy 4200 obr./min. (w podstawowej wersji maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 4000 obr./min.). Średnie zużycie paliwa to 6 litrów na 100 km, ale w wersji z automatyczną skrzynią biegów będziemy musieli nalać 7 litrów benzyny do zbiornika by przejechać 100 km.
1.6 THP 156 KM – najmocniejszy silnik oferowany przez Citroena w DS3. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Zapewnia iście sportowe emocje. Maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm dostępny jest w przedziale 1200 – 4000 Nm. Dzięki temu pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 7,3 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 214 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,7 litra/100km. Ceny od 79 500 zł.
Diesle:
1.4 HDi 70 KM – najsłabszy i najbardziej ekonomiczny silnik oferowany w DS3. Jego główną zaletą jest średnie zużycia paliwa na poziomie ok. 4 litrów. Niestety przez to ucierpiała dynamika pojazdu, który pierwszą „setkę” osiąga w 13,5 sekundy. Ceny z 5-biegowym „manualem” – jedyna opcja – zaczynają się od 63 600 zł.
1.6 HDi 112 KM – ten diesel jest zdecydowanie bardziej godny uwagi. Zużywa tylko o 0,5 litra więcej paliwa na 100 km niż słabszy diesel, a dysponuje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnymi przy 1750 obr./min. To pozwala mu przyspieszać do „setki” w 9,8 sekundy. W tej wersji jedyną dostępną skrzynią biegów jest 6-biegowy „manual”, co niestety przekłada się na cenę – 83 600 zł. Drogo, ale pocieszający jest fakt, że w tej konfiguracji napędowej dostajemy najdroższy pakiet wyposażenia Sport Chic.
Co wybrać?
Zdecydowanie polecamy wersję 1.6 THP 156 KM. Jest droga, ale nie najdroższa w gamie. Zapewnia nieporównywalne z innymi jednostkami osiągi i wrażenia z jazdy, a przy tym jej apetyt na benzynę jest ograniczony. Wybierając ten silnik dostajemy 6-biegową skrzynię manualną oraz najdroższą wersję wyposażenia Sport Chic. Za 79 500 zł otrzymujemy auto o nietuzinkowym wyglądzie i osiągach – wiemy za co płacimy.
Wyposażenie
REKLAMA
Chic – podstawowa wersja wyposażenia. Za 59 900 zł dostajemy auto, które wyposażono m.in. w koła stalowe o rozmiarze 16”, radio CD/MP3 z sześcioma głośnikami, skórzaną kierownicę, reflektory przeciwmgłowe i kilka smaczków designerskich. To niewiele, dlatego warto dopłacić 5000 zł za pakiet „Intro”, w którego skład wchodzą aluminiowe felgi „Ashera” o rozmiarze 16” i manualna klimatyzacja. Powinno nam to wystarczyć jeśli nie jesteśmy zbyt wymagający. „Chic” dostępny jest tylko z silnikami 1.4 VTi i 1.4 HDi.
So Chic – jest dostępna w cenie 69 500 zł - jedynie w połączeniu z silnikiem 1.6 VTi. Do tego, co dostajemy w wersji „Chic” Citroen dorzuca m.in. przyciemniane tylne szyby, lusterka boczne w kolorze dachu, diody LED przy reflektorach przednich, 16-calowe felgi aluminiowe „Ashera”, kierownicę skórzaną z chromowanymi wstawkami, elementy dekoracyjne wnętrza BLACK wraz z oświetleniem i manualną klimatyzację.
Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów
Sport Chic – topowa wersja wyposażenia dostępna z silnikami 1.6 THP i 1.6 HDi, co wiąże się z ceną minimalną 79 500 zł. Prócz tego, co oferuje nam wersja „So Chic” dostajemy m.in. spojler tylny z diodowym światłem stopu, aluminiowe obręcze kół o rozmiarze 17”, elementy dekoracyjne wnętrza CARBOTECH oraz automatyczną klimatyzację. To niewiele, tym bardziej, że jeśli zależy nam na nawigacji i czujnikach parkowania z tyłu, to musimy dokupić pakiet „My Way Komfort” za 5 820 zł. W skład tego pakietu wchodzi również przedni podłokietnik (tak, za to też trzeba dopłacić w topowej odmianie wyposażeniowej).
Co wybrać?
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wersja „So Chic”. W tym wariancie wnętrze prezentuje się znacznie lepiej niż w wersji podstawowej i auto wyposażone jest w klimatyzację. Niestety za czujniki parkowania trzeba dopłacić, a są one przydatne. Polecany silnik nie jest niestety dostępny w tej wersji wyposażenia.
Optymalny wybór:
Aby czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy i połączyć nowoczesny charakter auta z dobrymi osiągami polecamy Citroena DS3 wyposażonego w silnik o 1,6 THP o mocy 156 KM w wersji wyposażeniowej Sport Chic, ponieważ auta wyposażone w ten silnik nie są dostępne w innych standardach wyposażenia.
Polecamy:
Citroen DS3 1,6 THP 156 KM Sport Chic
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA