REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że nowy Ford C-Max ma wszystkie atuty niezbędne do podbicia serc europejskich kierowców, którzy potrzebują auta rodzinnego – jest praktyczny, oszczędny, komfortowy i na dodatek ładnie wygląda.

Patrząc na niektóre kompaktowe minivany nie można oprzeć się wrażeniu, że podczas ich projektowania praktyczność zdecydowanie była ważniejsza niż wygląd nadwozia. Przykład? Weźmy pierwsze wcielenie Volkswagena Tourana. Dla kierowców oznaczało to tyle, że podczas zakupu musieli godzić się na pewnego rodzaju kompromis – zakup auta mniej urodziwego, ale za to praktyczniejszego.

REKLAMA

Tego dylematu nie mają zapewne kierowcy, którzy zastanawiają się nad zakupem nowego Forda C-Max, który zdecydowanie wyróżnia się ładnym nadwoziem spośród dostępnej na rynku konkurencji.

Także dla siedmiu osób

Nowy C-Max występuje w dwóch wersjach, pięcioosobowej oraz siedmioosobowej(nazwanej Grand C-Max). Grand C-Max jest wyższy (o 5,8 cm) i ma większy rozstaw osi (o 14 cm) niż C-Max. Oprócz tego, w przeciwieństwie do odmiany pięcioosobowej, jest wyposażony w dwoje rozsuwanych tylnych drzwi.

Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne. Atrakcyjna tablica przyrządów wykonana jest z dobrych materiałów, a wszelkie przełączniki rozmieszczono intuicyjnie. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford C-Max

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny, co zachęca do dłuższych podróży. Widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach.

W tylnej części kabiny C-Maxa zamontowano trzy niezależne fotele podzielone według klucza 40/20/40. Co więcej, klienci nadal mogą zamówić system umożliwiający złożenie środkowego fotela i przesunięcie skrajnych foteli po przekątnej do tyłu i do środka, w celu uzyskania wygodniejszego układu 2+2. Przestrzeń bagażowa C-Maxa wynosi 432 l przy normalnym ustawieniu siedzeń.

Duży wybór silników

W gamie jednostek napędowych nowego C-Maxa znalazło się aż dziewięć silników – cztery benzynowe (1.6/105 KM, 1.6/125 KM, 1.6/150 KM, 1.6/182 KM) i pięć wysokoprężnych (1.6/95 KM, 1.6/115 KM, 2.0/115 KM, 2.0/140 KM, 2.0/160 KM).
Niedawno redakcja mojafirma.infor.pl/moto miała okazję odbyć pierwszą jazdę Fordem C-Max ze 115-konną jednostką wysokoprężną. 

Zobacz też: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

REKLAMA

Według danych producenta C-Max ze 115-konnym dieslem o pojemności 1,6 l przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s., co stanowi przeciętny wynik, ale duża elastyczność jednostki napędowej sprawia, że autem przyjemnie się podróżuje i nie ma problemów z wyprzedzaniem.

Silnik jest bardzo dobrze wyciszony, zresztą jak cały przedział pasażerski, przez co długa jazda C-Maxem jest przyjemna. Zawieszenie jest komfortowe, układ kierowniczy wystarczająco, jak na rodzaj pojazdu, precyzyjny. Największym plusem napędu minivana Forda jest jednak niskie zużycie paliwa oscylujące wokół 6,7 l/100 km w ruchu miejskim.

Zobacz też: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Cennik nowego C-Maxa rozpoczyna kwota 65 950 zł za auto pięcioosobowe z silnikiem benzynowym 1.6/105 KM.

Dane techniczne:

Długość: 4380 mm

Szerokość: 1828 mm

Wysokość: 1626 mm

Rozstaw osi: 2648 mm

Masa: 1315 kg

Pojemność bagażnika: minimalna 435 l / maksymalna 1723 l

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1560 ccm

Moc silnika: 95 KM/3600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/1500 obr./min. – 2000 obr./min.

Prędkość maksymalna: 170 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 sekundy

Średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100km

C-Max to praktyczne auto rodzinne, fot. Ford
Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
C-Max - praktyczny,oszczędny i komfortowy, fot. Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA