REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że nowy Ford C-Max ma wszystkie atuty niezbędne do podbicia serc europejskich kierowców, którzy potrzebują auta rodzinnego – jest praktyczny, oszczędny, komfortowy i na dodatek ładnie wygląda.

Patrząc na niektóre kompaktowe minivany nie można oprzeć się wrażeniu, że podczas ich projektowania praktyczność zdecydowanie była ważniejsza niż wygląd nadwozia. Przykład? Weźmy pierwsze wcielenie Volkswagena Tourana. Dla kierowców oznaczało to tyle, że podczas zakupu musieli godzić się na pewnego rodzaju kompromis – zakup auta mniej urodziwego, ale za to praktyczniejszego.

REKLAMA

Tego dylematu nie mają zapewne kierowcy, którzy zastanawiają się nad zakupem nowego Forda C-Max, który zdecydowanie wyróżnia się ładnym nadwoziem spośród dostępnej na rynku konkurencji.

Także dla siedmiu osób

Nowy C-Max występuje w dwóch wersjach, pięcioosobowej oraz siedmioosobowej(nazwanej Grand C-Max). Grand C-Max jest wyższy (o 5,8 cm) i ma większy rozstaw osi (o 14 cm) niż C-Max. Oprócz tego, w przeciwieństwie do odmiany pięcioosobowej, jest wyposażony w dwoje rozsuwanych tylnych drzwi.

Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne. Atrakcyjna tablica przyrządów wykonana jest z dobrych materiałów, a wszelkie przełączniki rozmieszczono intuicyjnie. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford C-Max

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny, co zachęca do dłuższych podróży. Widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach.

W tylnej części kabiny C-Maxa zamontowano trzy niezależne fotele podzielone według klucza 40/20/40. Co więcej, klienci nadal mogą zamówić system umożliwiający złożenie środkowego fotela i przesunięcie skrajnych foteli po przekątnej do tyłu i do środka, w celu uzyskania wygodniejszego układu 2+2. Przestrzeń bagażowa C-Maxa wynosi 432 l przy normalnym ustawieniu siedzeń.

Duży wybór silników

W gamie jednostek napędowych nowego C-Maxa znalazło się aż dziewięć silników – cztery benzynowe (1.6/105 KM, 1.6/125 KM, 1.6/150 KM, 1.6/182 KM) i pięć wysokoprężnych (1.6/95 KM, 1.6/115 KM, 2.0/115 KM, 2.0/140 KM, 2.0/160 KM).
Niedawno redakcja mojafirma.infor.pl/moto miała okazję odbyć pierwszą jazdę Fordem C-Max ze 115-konną jednostką wysokoprężną. 

Zobacz też: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

REKLAMA

Według danych producenta C-Max ze 115-konnym dieslem o pojemności 1,6 l przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s., co stanowi przeciętny wynik, ale duża elastyczność jednostki napędowej sprawia, że autem przyjemnie się podróżuje i nie ma problemów z wyprzedzaniem.

Silnik jest bardzo dobrze wyciszony, zresztą jak cały przedział pasażerski, przez co długa jazda C-Maxem jest przyjemna. Zawieszenie jest komfortowe, układ kierowniczy wystarczająco, jak na rodzaj pojazdu, precyzyjny. Największym plusem napędu minivana Forda jest jednak niskie zużycie paliwa oscylujące wokół 6,7 l/100 km w ruchu miejskim.

Zobacz też: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Cennik nowego C-Maxa rozpoczyna kwota 65 950 zł za auto pięcioosobowe z silnikiem benzynowym 1.6/105 KM.

Dane techniczne:

Długość: 4380 mm

Szerokość: 1828 mm

Wysokość: 1626 mm

Rozstaw osi: 2648 mm

Masa: 1315 kg

Pojemność bagażnika: minimalna 435 l / maksymalna 1723 l

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1560 ccm

Moc silnika: 95 KM/3600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/1500 obr./min. – 2000 obr./min.

Prędkość maksymalna: 170 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 sekundy

Średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100km

C-Max to praktyczne auto rodzinne, fot. Ford
Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
C-Max - praktyczny,oszczędny i komfortowy, fot. Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA