Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy
REKLAMA
REKLAMA
Patrząc na niektóre kompaktowe minivany nie można oprzeć się wrażeniu, że podczas ich projektowania praktyczność zdecydowanie była ważniejsza niż wygląd nadwozia. Przykład? Weźmy pierwsze wcielenie Volkswagena Tourana. Dla kierowców oznaczało to tyle, że podczas zakupu musieli godzić się na pewnego rodzaju kompromis – zakup auta mniej urodziwego, ale za to praktyczniejszego.
REKLAMA
Tego dylematu nie mają zapewne kierowcy, którzy zastanawiają się nad zakupem nowego Forda C-Max, który zdecydowanie wyróżnia się ładnym nadwoziem spośród dostępnej na rynku konkurencji.
Także dla siedmiu osób
Nowy C-Max występuje w dwóch wersjach, pięcioosobowej oraz siedmioosobowej(nazwanej Grand C-Max). Grand C-Max jest wyższy (o 5,8 cm) i ma większy rozstaw osi (o 14 cm) niż C-Max. Oprócz tego, w przeciwieństwie do odmiany pięcioosobowej, jest wyposażony w dwoje rozsuwanych tylnych drzwi.
Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne. Atrakcyjna tablica przyrządów wykonana jest z dobrych materiałów, a wszelkie przełączniki rozmieszczono intuicyjnie.
Zobacz też: Opinie kierowców o Ford C-Max
Fotel kierowcy jest bardzo wygodny, co zachęca do dłuższych podróży. Widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach.
W tylnej części kabiny C-Maxa zamontowano trzy niezależne fotele podzielone według klucza 40/20/40. Co więcej, klienci nadal mogą zamówić system umożliwiający złożenie środkowego fotela i przesunięcie skrajnych foteli po przekątnej do tyłu i do środka, w celu uzyskania wygodniejszego układu 2+2. Przestrzeń bagażowa C-Maxa wynosi 432 l przy normalnym ustawieniu siedzeń.
Duży wybór silników
W gamie jednostek napędowych nowego C-Maxa znalazło się aż dziewięć silników – cztery benzynowe (1.6/105 KM, 1.6/125 KM, 1.6/150 KM, 1.6/182 KM) i pięć wysokoprężnych (1.6/95 KM, 1.6/115 KM, 2.0/115 KM, 2.0/140 KM, 2.0/160 KM).
Niedawno redakcja mojafirma.infor.pl/moto miała okazję odbyć pierwszą jazdę Fordem C-Max ze 115-konną jednostką wysokoprężną.
Zobacz też: Test Volkswagen Touran – prorodzinny
REKLAMA
Według danych producenta C-Max ze 115-konnym dieslem o pojemności 1,6 l przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s., co stanowi przeciętny wynik, ale duża elastyczność jednostki napędowej sprawia, że autem przyjemnie się podróżuje i nie ma problemów z wyprzedzaniem.
Silnik jest bardzo dobrze wyciszony, zresztą jak cały przedział pasażerski, przez co długa jazda C-Maxem jest przyjemna. Zawieszenie jest komfortowe, układ kierowniczy wystarczająco, jak na rodzaj pojazdu, precyzyjny. Największym plusem napędu minivana Forda jest jednak niskie zużycie paliwa oscylujące wokół 6,7 l/100 km w ruchu miejskim.
Zobacz też: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności
Cennik nowego C-Maxa rozpoczyna kwota 65 950 zł za auto pięcioosobowe z silnikiem benzynowym 1.6/105 KM.
Dane techniczne:
Długość: 4380 mm
Szerokość: 1828 mm
Wysokość: 1626 mm
Rozstaw osi: 2648 mm
Masa: 1315 kg
Pojemność bagażnika: minimalna 435 l / maksymalna 1723 l
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: przedni
Typ silnika: diesel common rail
Liczba cylindrów: 4
Pojemnośc silnika: 1560 ccm
Moc silnika: 95 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/1500 obr./min. – 2000 obr./min.
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 sekundy
Średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100km
REKLAMA
REKLAMA