REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że nowy Ford C-Max ma wszystkie atuty niezbędne do podbicia serc europejskich kierowców, którzy potrzebują auta rodzinnego – jest praktyczny, oszczędny, komfortowy i na dodatek ładnie wygląda.

Patrząc na niektóre kompaktowe minivany nie można oprzeć się wrażeniu, że podczas ich projektowania praktyczność zdecydowanie była ważniejsza niż wygląd nadwozia. Przykład? Weźmy pierwsze wcielenie Volkswagena Tourana. Dla kierowców oznaczało to tyle, że podczas zakupu musieli godzić się na pewnego rodzaju kompromis – zakup auta mniej urodziwego, ale za to praktyczniejszego.

REKLAMA

Tego dylematu nie mają zapewne kierowcy, którzy zastanawiają się nad zakupem nowego Forda C-Max, który zdecydowanie wyróżnia się ładnym nadwoziem spośród dostępnej na rynku konkurencji.

Także dla siedmiu osób

Nowy C-Max występuje w dwóch wersjach, pięcioosobowej oraz siedmioosobowej(nazwanej Grand C-Max). Grand C-Max jest wyższy (o 5,8 cm) i ma większy rozstaw osi (o 14 cm) niż C-Max. Oprócz tego, w przeciwieństwie do odmiany pięcioosobowej, jest wyposażony w dwoje rozsuwanych tylnych drzwi.

Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne. Atrakcyjna tablica przyrządów wykonana jest z dobrych materiałów, a wszelkie przełączniki rozmieszczono intuicyjnie. 

Zobacz też: Opinie kierowców o Ford C-Max

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny, co zachęca do dłuższych podróży. Widoczność jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach.

W tylnej części kabiny C-Maxa zamontowano trzy niezależne fotele podzielone według klucza 40/20/40. Co więcej, klienci nadal mogą zamówić system umożliwiający złożenie środkowego fotela i przesunięcie skrajnych foteli po przekątnej do tyłu i do środka, w celu uzyskania wygodniejszego układu 2+2. Przestrzeń bagażowa C-Maxa wynosi 432 l przy normalnym ustawieniu siedzeń.

Duży wybór silników

W gamie jednostek napędowych nowego C-Maxa znalazło się aż dziewięć silników – cztery benzynowe (1.6/105 KM, 1.6/125 KM, 1.6/150 KM, 1.6/182 KM) i pięć wysokoprężnych (1.6/95 KM, 1.6/115 KM, 2.0/115 KM, 2.0/140 KM, 2.0/160 KM).
Niedawno redakcja mojafirma.infor.pl/moto miała okazję odbyć pierwszą jazdę Fordem C-Max ze 115-konną jednostką wysokoprężną. 

Zobacz też: Test Volkswagen Touran – prorodzinny

REKLAMA

Według danych producenta C-Max ze 115-konnym dieslem o pojemności 1,6 l przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s., co stanowi przeciętny wynik, ale duża elastyczność jednostki napędowej sprawia, że autem przyjemnie się podróżuje i nie ma problemów z wyprzedzaniem.

Silnik jest bardzo dobrze wyciszony, zresztą jak cały przedział pasażerski, przez co długa jazda C-Maxem jest przyjemna. Zawieszenie jest komfortowe, układ kierowniczy wystarczająco, jak na rodzaj pojazdu, precyzyjny. Największym plusem napędu minivana Forda jest jednak niskie zużycie paliwa oscylujące wokół 6,7 l/100 km w ruchu miejskim.

Zobacz też: Test Toyota Verso: świątynia użyteczności

Cennik nowego C-Maxa rozpoczyna kwota 65 950 zł za auto pięcioosobowe z silnikiem benzynowym 1.6/105 KM.

Dane techniczne:

Długość: 4380 mm

Szerokość: 1828 mm

Wysokość: 1626 mm

Rozstaw osi: 2648 mm

Masa: 1315 kg

Pojemność bagażnika: minimalna 435 l / maksymalna 1723 l

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przedni

Typ silnika: diesel common rail

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1560 ccm

Moc silnika: 95 KM/3600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/1500 obr./min. – 2000 obr./min.

Prędkość maksymalna: 170 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 13,3 sekundy

Średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100km

C-Max to praktyczne auto rodzinne, fot. Ford
Wnętrze C-Maxa jest przytulne i nowoczesne, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
Ford C-Max wyróżnia się pośród kompaktowych minivanów ładnym nadwoziem, fot. Ford
C-Max - praktyczny,oszczędny i komfortowy, fot. Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA