REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Wielu sceptyków nazywa SUVy pseudoterenówkami. W przypadku Hyundaia ix35 ta opinia jest krzywdząca, bo po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Według opinii wielu osób popularne SUV-y mają tyle wspólnego z samochodami terenowymi, co najnowsze polskie komedie romantyczne z kinem na dobrym poziomie.

REKLAMA

REKLAMA

Fakt, większość właścicieli samochodów klasy SUV nigdy nie zjeżdża swoimi pojazdami z utwardzonych dróg, a ich zwiększony prześwit wykorzystuje co najwyżej do parkowania na wysokich krawężnikach. Tymczasem, najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach. Niezłym przykładem na poparcie tej tezy jest Hyundai ix35 4x4 – może nie nadaje się do „zatopienia” w błocie, ale na grząskim piasku zaskoczy niejednego sceptyka.

Nadwozie

Hyundai ix35 mierzy 441 cm długości, 182 cm szerokości oraz 166 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm, promień zawracania to 5,29 m, a minimalny prześwit 17 cm. Rzeczywiście spoglądając na Ix35 ma się wrażenie, że nie jest to przesadnie duże auto.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Hyundai ix35

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Linia nadwozia Hyundaia jest ładna. W przedniej części rzucają się w oczy podłużne reflektory, mocne przetłoczenia na masce oraz ogromny wlot powietrza. Całość przypomina nieco stylizację Infiniti FX. Tylna część nadwozia jest łagodniejsza, z lampami mocno zachodzącymi na boki pojazdu.
Dostęp do przedziału pasażerskiego ułatwiają szeroko otwierane drzwi. Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l. Podczas załadunku ciężkich bagaży przeszkadza nieco wysoki próg, jednak to naturalne w przypadku auta z podwyższonym prześwitem.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski opisywanego Hyundaia jest przestronny. Zwłaszcza na miejscu kierowcy znajdziemy sporo przestrzeni na nogi. Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach. Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach. Tablica przyrządów jest przejrzysta, wykonana z materiałów przyzwoitej jakości i spasowanych z dokładnością. Podczas jazdy po nierównościach plastiki ani nie trzeszczą, ani nie skrzypią.

Zobacz też: Testy zderzeniowe Euro NCAP 2010

Na tylnej kanapie również siedzi się wygodnie. Pasażerowie mają sporo miejsca na nogi, ale wysokie osoby mogą narzekać na mniej miejsca nad głową.
Testowana przez nas odmiana Hyundaia to prawie najbogatsza wersja wyposażeniowa Style. W tym przypadku bez dopłaty, w porównaniu do wersji uboższych, otrzymamy dodatkowo takie wyposażenie wnętrza, jak czujniki odległości parkowania z tyłu, podgrzewane przednie fotele i tylną kanapę, kluczyk zbliżeniowy i przycisk start/stop, lusterko wsteczne fotochromatyczne oraz niebieskie podświetlenie „zegarów”.

Ponadto opisywany Hyundai wyposażony był m.in. w dostępne w standardzie: elektroniczną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, zestaw audio z wejściami AUX, USB, iPod, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Komfort jazdy podnosił również obszyty skórą podłokietnik umieszczony pomiędzy fotelami, skrywający praktyczny schowek.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!


Napęd

Pod maską widocznego na zdjęciach Hyundaia pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 136 KM. Jednostka dysponuje sporym momentem obrotowym – 320 Nm dostępnym już od 1800 obr./min.
Rzut okiem w dane producenta sugeruje, że nie ma co liczyć na dynamiczną jazdę Hyundaiem. Według danych fabrycznych opisywany ix35 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,3 s.

Tymczasem w praktyce sprawa wygląda znacznie lepiej. Spory moment obrotowy sprawia, że Hyundai sprawnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza, a silnik wykazuje dużą elastyczność. Auto jest naprawdę dynamiczne podczas przyspieszania z prędkości 60 czy 80 km/h. Starty, zwłaszcza z krótkim pierwszym przełożeniem, są zazwyczaj dość ślamazarne, ale przyspieszanie przed wyprzedzeniem np. napotkanej podczas jazdy ciężarówki, trwa zaskakująco krótko.

Zobacz też: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

Silnik nie drażni zbyt głośnym dźwiękiem, za to minusem jest współpracująca z napędem manualna przekładnia, która ma tendencję do haczenia. Zwłaszcza podczas włączania pierwszego przełożenia. Na szczęście podczas jazdy nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru, ale to normalne dla wyższych pojazdów.
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem, a zawieszenie jest wystarczająco sztywne podczas jazdy po łukach i wystarczająco komfortowe podczas jazdy po nierównościach. Na wyróżnienie zasługują także niezłe hamulce. Słowem testowany Hyundai dobrze sprawował się podczas jazdy po asfalcie. A w terenie?

Napęd ix35 przekazywany jest na przednią oś i tylko w razie uślizgu komputer sterujący dołącza napęd kół tylnych. Takie rozwiązanie z jednej strony pozwala ograniczyć zużycie paliwa podczas eksploatacji w normalnych warunkach, ale nie wróży sukcesów podczas jazdy po bezdrożach. Tymczasem opisywane auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku, potrafiło podjechać pod groźnie wyglądające piaszczyste górki. Podczas naszej przejażdżki ix30 zaskoczył niejednego sceptyka i udowodnił, że nie tyko sprawdzi się na polnej drodze, ale również da sobie radę w warunkach, w których wielu przesądzało jego porażkę.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co więcej, podczas szybszej jazdy na śliskiej nawierzchni lekkie opóźnienie w dołączeniu napędu kół osi tylnej nie powoduje niebezpiecznej sytuacji, gdyż pozostałe systemy, m.in. ESP czuwają nad utrzymaniem właściwego toru jazdy.
Na koniec kilka słów o spalaniu. W tym przypadku Hyundai także zasługuje na uznanie. Według danych producenta w ruchu miejskim czteronapędowy ix35 2.0 CRDi zużywa 6,7l oleju napędowego na 100 km. W praktyce spalanie podczas dynamicznej jazdy po mieście oscyluje wokół 9 l/100 km.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!


Podsumowanie

Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł. To sporo, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia z bogato wyposażonym SUV-em, z napędem na obie osie, w dodatku z oszczędnym dieslem. A gdy zerkniemy do cenników konkurentów, okazuje się, że ix35 to nie droga, lecz atrakcyjna propozycja, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę dużą uniwersalność tego samochodu.

Konkurencja
Volkwagen Tiguan – lepiej wykończony, lepsze właściwości jezdne na asfalcie.
Ford Kuga – ładniejszy, ale również droższy. Jest mniej funkcjonalny, ale lepszy w terenie.

Dane techniczne:

Długość: 4410 mm
Szerokość: 1820 mm
Wysokość: 1660 mm
Rozstaw osi: 2640 mm
Masa: 1525 kg
Pojemność bagażnika: minimalna 465 litrów / maksymalna 1436 l
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: 4x4
Typ silnika: diesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 1995 cm3
Moc silnika: 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/1800 - 2500 obr./min.
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,3 sekundy
Zużycie paliwa: 6,7/5,1/5,7 (miasto/trasa/średnia)

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Wersja wyposażeniowa Style.
Czy.wieszjak.pl
Podczas przejażdżki ix30 zaskoczy niejednego sceptyka.
Czy.wieszjak.pl
Podświetlenie „zegarów” jest niebieskie.
Czy.wieszjak.pl
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem.
Czy.wieszjak.pl
Wersja Style jest naprawdę dobrze wyposażona.
Czy.wieszjak.pl
Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach.
Czy.wieszjak.pl
Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach.
Czy.wieszjak.pl
Przedział pasażerski tego modelu jest przestronny
Czy.wieszjak.pl
Najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach.
Czy.wieszjak.pl
Lampy w Hyundaiu x35.
Czy.wieszjak.pl
Hyundai IX35 po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.
Czy.wieszjak.pl
Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł.
Czy.wieszjak.pl
W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.
Czy.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia jest łagodniejsza.
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA