REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wielu sceptyków nazywa SUVy pseudoterenówkami. W przypadku Hyundaia ix35 ta opinia jest krzywdząca, bo po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Według opinii wielu osób popularne SUV-y mają tyle wspólnego z samochodami terenowymi, co najnowsze polskie komedie romantyczne z kinem na dobrym poziomie.

REKLAMA

Fakt, większość właścicieli samochodów klasy SUV nigdy nie zjeżdża swoimi pojazdami z utwardzonych dróg, a ich zwiększony prześwit wykorzystuje co najwyżej do parkowania na wysokich krawężnikach. Tymczasem, najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach. Niezłym przykładem na poparcie tej tezy jest Hyundai ix35 4x4 – może nie nadaje się do „zatopienia” w błocie, ale na grząskim piasku zaskoczy niejednego sceptyka.

Nadwozie

Hyundai ix35 mierzy 441 cm długości, 182 cm szerokości oraz 166 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm, promień zawracania to 5,29 m, a minimalny prześwit 17 cm. Rzeczywiście spoglądając na Ix35 ma się wrażenie, że nie jest to przesadnie duże auto.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hyundai ix35

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Linia nadwozia Hyundaia jest ładna. W przedniej części rzucają się w oczy podłużne reflektory, mocne przetłoczenia na masce oraz ogromny wlot powietrza. Całość przypomina nieco stylizację Infiniti FX. Tylna część nadwozia jest łagodniejsza, z lampami mocno zachodzącymi na boki pojazdu.
Dostęp do przedziału pasażerskiego ułatwiają szeroko otwierane drzwi. Przedział bagażowy ma objętość 465 l i można go maksymalnie powiększyć do 1436 l. Podczas załadunku ciężkich bagaży przeszkadza nieco wysoki próg, jednak to naturalne w przypadku auta z podwyższonym prześwitem.

Wnętrze/wyposażenie

Przedział pasażerski opisywanego Hyundaia jest przestronny. Zwłaszcza na miejscu kierowcy znajdziemy sporo przestrzeni na nogi. Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach. Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach. Tablica przyrządów jest przejrzysta, wykonana z materiałów przyzwoitej jakości i spasowanych z dokładnością. Podczas jazdy po nierównościach plastiki ani nie trzeszczą, ani nie skrzypią.

Zobacz też: Testy zderzeniowe Euro NCAP 2010

REKLAMA

Na tylnej kanapie również siedzi się wygodnie. Pasażerowie mają sporo miejsca na nogi, ale wysokie osoby mogą narzekać na mniej miejsca nad głową.
Testowana przez nas odmiana Hyundaia to prawie najbogatsza wersja wyposażeniowa Style. W tym przypadku bez dopłaty, w porównaniu do wersji uboższych, otrzymamy dodatkowo takie wyposażenie wnętrza, jak czujniki odległości parkowania z tyłu, podgrzewane przednie fotele i tylną kanapę, kluczyk zbliżeniowy i przycisk start/stop, lusterko wsteczne fotochromatyczne oraz niebieskie podświetlenie „zegarów”.

Ponadto opisywany Hyundai wyposażony był m.in. w dostępne w standardzie: elektroniczną dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy, zestaw audio z wejściami AUX, USB, iPod, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.
Komfort jazdy podnosił również obszyty skórą podłokietnik umieszczony pomiędzy fotelami, skrywający praktyczny schowek.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!


Napęd

Pod maską widocznego na zdjęciach Hyundaia pracował wysokoprężny silnik o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 136 KM. Jednostka dysponuje sporym momentem obrotowym – 320 Nm dostępnym już od 1800 obr./min.
Rzut okiem w dane producenta sugeruje, że nie ma co liczyć na dynamiczną jazdę Hyundaiem. Według danych fabrycznych opisywany ix35 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,3 s.

Tymczasem w praktyce sprawa wygląda znacznie lepiej. Spory moment obrotowy sprawia, że Hyundai sprawnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza, a silnik wykazuje dużą elastyczność. Auto jest naprawdę dynamiczne podczas przyspieszania z prędkości 60 czy 80 km/h. Starty, zwłaszcza z krótkim pierwszym przełożeniem, są zazwyczaj dość ślamazarne, ale przyspieszanie przed wyprzedzeniem np. napotkanej podczas jazdy ciężarówki, trwa zaskakująco krótko.

Zobacz też: Test Kia Sorento: Koreanka wagi ciężkiej

REKLAMA

Silnik nie drażni zbyt głośnym dźwiękiem, za to minusem jest współpracująca z napędem manualna przekładnia, która ma tendencję do haczenia. Zwłaszcza podczas włączania pierwszego przełożenia. Na szczęście podczas jazdy nie trzeba często sięgać do jej dźwigni.

W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru, ale to normalne dla wyższych pojazdów.
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem, a zawieszenie jest wystarczająco sztywne podczas jazdy po łukach i wystarczająco komfortowe podczas jazdy po nierównościach. Na wyróżnienie zasługują także niezłe hamulce. Słowem testowany Hyundai dobrze sprawował się podczas jazdy po asfalcie. A w terenie?

Napęd ix35 przekazywany jest na przednią oś i tylko w razie uślizgu komputer sterujący dołącza napęd kół tylnych. Takie rozwiązanie z jednej strony pozwala ograniczyć zużycie paliwa podczas eksploatacji w normalnych warunkach, ale nie wróży sukcesów podczas jazdy po bezdrożach. Tymczasem opisywane auto dawało sobie świetnie radę w grząskim i głębokim piasku, potrafiło podjechać pod groźnie wyglądające piaszczyste górki. Podczas naszej przejażdżki ix30 zaskoczył niejednego sceptyka i udowodnił, że nie tyko sprawdzi się na polnej drodze, ale również da sobie radę w warunkach, w których wielu przesądzało jego porażkę.

Zobacz też: Test Mazda CX-7: Amerykanka w Warszawie

Co więcej, podczas szybszej jazdy na śliskiej nawierzchni lekkie opóźnienie w dołączeniu napędu kół osi tylnej nie powoduje niebezpiecznej sytuacji, gdyż pozostałe systemy, m.in. ESP czuwają nad utrzymaniem właściwego toru jazdy.
Na koniec kilka słów o spalaniu. W tym przypadku Hyundai także zasługuje na uznanie. Według danych producenta w ruchu miejskim czteronapędowy ix35 2.0 CRDi zużywa 6,7l oleju napędowego na 100 km. W praktyce spalanie podczas dynamicznej jazdy po mieście oscyluje wokół 9 l/100 km.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!


Podsumowanie

Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł. To sporo, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia z bogato wyposażonym SUV-em, z napędem na obie osie, w dodatku z oszczędnym dieslem. A gdy zerkniemy do cenników konkurentów, okazuje się, że ix35 to nie droga, lecz atrakcyjna propozycja, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę dużą uniwersalność tego samochodu.

Konkurencja
Volkwagen Tiguan – lepiej wykończony, lepsze właściwości jezdne na asfalcie.
Ford Kuga – ładniejszy, ale również droższy. Jest mniej funkcjonalny, ale lepszy w terenie.

Dane techniczne:

Długość: 4410 mm
Szerokość: 1820 mm
Wysokość: 1660 mm
Rozstaw osi: 2640 mm
Masa: 1525 kg
Pojemność bagażnika: minimalna 465 litrów / maksymalna 1436 l
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: 4x4
Typ silnika: diesel
Liczba cylindrów: 4
Pojemność silnika: 1995 cm3
Moc silnika: 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm/1800 - 2500 obr./min.
Prędkość maksymalna: 182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,3 sekundy
Zużycie paliwa: 6,7/5,1/5,7 (miasto/trasa/średnia)

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Wersja wyposażeniowa Style.
Czy.wieszjak.pl
Podczas przejażdżki ix30 zaskoczy niejednego sceptyka.
Czy.wieszjak.pl
Podświetlenie „zegarów” jest niebieskie.
Czy.wieszjak.pl
Układ kierowniczy Hyundiaia daje poczucie kontroli nad pojazdem.
Czy.wieszjak.pl
Wersja Style jest naprawdę dobrze wyposażona.
Czy.wieszjak.pl
Kierownica ix35 jest przyjemna w dotyku i pewnie leży w dłoniach.
Czy.wieszjak.pl
Fotele są wygodne, wystarczająco wyprofilowane i nie męczą na dłuższych trasach.
Czy.wieszjak.pl
Przedział pasażerski tego modelu jest przestronny
Czy.wieszjak.pl
Najnowsze SUV-y całkiem dobrze radzą sobie z jazdą po bezdrożach.
Czy.wieszjak.pl
Lampy w Hyundaiu x35.
Czy.wieszjak.pl
Hyundai IX35 po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.
Czy.wieszjak.pl
Testowany Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4 Style kosztuje 108 900 zł.
Czy.wieszjak.pl
W trakcie poruszania się po szosie ix30 wykazuje też wrażliwość na boczne podmuchy wiatru.
Czy.wieszjak.pl
Tylna część nadwozia jest łagodniejsza.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA