REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift: wersja piąta - poprawiona

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA


Zaprezentowana w 2004 roku czwarta generacja Suzuki Swifta zerwała z wizerunkiem nijakiego małego wozidła i zapoczątkowała erę porównań miejskiego Japończyka do o wiele droższego MINI. Czy obecnie oferowany model to tylko facelifting czy całkiem nowe auto?

Najnowszą wersję Suzuki Swifta wprowadzono do sprzedaży w połowie 2010 roku. Aktualnie oferowana (piąta) generacja auta wyglądem przypomina swojego poprzednika produkowanego od 2004 roku, ale jest zupełnie nowym autem.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Sylwetka Swifta rzeczywiście nawiązuje do reanimowanego przez BMW MINI. Patrząc na jego nadwozie znajdziemy w nim delikatne obłości jak i ostre linie, które tworzą indywidualny charakter i nie pozwolą nam pomylić miejskiego Suzuki z żadnym innym pojazdem. 

Nowy Swift urósł w porównaniu do poprzednika. Długość samochodu zwiększyła się o 9, a rozstaw osi o 5 centymetrów. Nieznacznie poszerzono nadwozie a także rozstaw kół. Wszystkie te zabiegi dostrzeże tylko wprawne oko fana marki, ponieważ naprawdę trudno wychwycić wszystkie różnice. 

Pomimo zwiększenia wymiarów Swift i tak jest jednym z najmniejszych aut w swoim segmencie. Czego zupełnie nie odczujemy wewnątrz, ale o tym później.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pięciodrzwiowe nadwozie podnosi poziom funkcjonalności i ułatwia zajmowanie miejsca pasażerom tylnej kanapy.

Wnętrze/Wyposażenie

Auto jest w stanie przewieźć piątkę pasażerów, ale pod warunkiem, że taka podróż nie będzie trwała zbyt długo. O ile z przodu fotele są wygodne i wystarczająco duże, a miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem, o tyle z tyłu odczujemy niewielkie wymiary auta. Taka sytuacja byłaby niedopuszczalna w aucie kompaktowym, jednak w przypadku auta miejskiego nie ma co narzekać.

Powód do narzekania pojawia się w chwili podniesienia piątych drzwi, czyli klapy bagażnika. Otóż jego pojemność wynosi tylko 211 litrów. Jest oczywiście możliwość złożenia tylnej kanapy, wtedy zapakujemy do Swifta do 902 litrów pakunków.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Wybierając materiały użyte do wykończenia wnętrza Swifta kierowano się kryterium trwałości. Wszystkie elementy deski rozdzielczej sprawiają wrażenie solidnych, a ergonomia poza małą wpadką z przyciskiem służącym do obsługi komputera pokładowego, który wystaje z prędkościomierza, jest na wysokim poziomie. 

Przyciski i pokrętła służące do obsługi radioodtwarzacza i regulacji klimatyzacji rozmieszczono symetrycznie w środkowej części deski rozdzielczej.

Na liście wyposażenia testowanej wersji Elegance znajdziemy takie pozycje jak tempomat sterowany za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy, siedem poduszek powietrznych łącznie z poduszką kolanową kierowcy, system ESP z kontrolą trakcji czy automatyczną klimatyzację.

Dalej napęd/zawieszenie


Napęd/Zawieszenie

Do napędu opisywanego auta posłużył benzynowy silnik o pojemności 1200 ccm, który generuje moc 94 KM. Charakterystyka pracy tej jednostki napędowej zmusza kierowcę do częstej zmiany biegów i używania wysokich obrotów, ponieważ maksymalna moc pojawia się dopiero przy 6 tys. obr./min. Jednostka napędowa wykazuje się dobrą kulturą pracy i nawet, gdy silnik pracuje na wysokich obrotach nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków. Przyspieszenie do „setki” trwa około 12 sekund, co jest wynikiem akceptowalnym w tym segmencie.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana i nie można odmówić jej precyzji. 

Jeśli chodzi o spalanie, to w cyklu mieszanym silnik ten zużywa około 6 litrów benzyny na 100 kilometrów. W ruchu miejskim zużycie wzrasta do około 7 litrów benzyny. Wynik ten jest możliwy do uzyskania bez wysiłku, a dla klientów chcących dodatkowo oszczędzać środowisko zainstalowano System Engine Auto Stop Start, który wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Auto prowadzi się pewnie dzięki precyzyjnemu działaniu układu kierowniczego. Zawieszenie jest zestrojone komfortowo, czyli tak aby pasowało do charakteru auta. Swiftem możemy poruszać się po polskich drogach nie stresując się nierównościami. Suzuki przy tym zachowuje stabilność na zakrętach.

Dalej podsumowanie i dane techniczne


Podsumowanie

Atrakcyjny wygląd, dość bogate wyposażenie testowanej wersji i wystarczająco dynamiczny silnik sprawiają, że Swift jest przyjemnym w codziennym użytkowaniu. Jego urok, zwrotność i poręczność doceniły głównie kobiety, które są najczęściej widywane za kierownicą małego Suzuki. Auto najlepiej sprawdzi się jako codzienny środek transportu do miasta, ale też wygodnie zawiezie dwie osoby na wakacje lub weekendowy wypad. 

Pięciodrzwiowy Suzuki Swift z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 i mocy 94 KM w wersji Elegance kosztuje około 52 tysięcy złotych. W zamian otrzymamy dość bogato wyposażony (jak na auto miejskie), zgrabny pojazd o ponadprzeciętnych własnościach jezdnych.

Zobacz również: Best of test - luty 2011

Dane techniczne

Długość: 3850 mm

Szerokość: 1695 mm

Wysokość: 1510 mm

Rozstaw osi: 2430 mm

Masa: 960 kg

Pojemność bagażnika: 211 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 902 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1198 ccm

Moc silnika: 94 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 118 Nm/4800 obr/min

Prędkość maksymalna: 165 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sekundy

Zużycie paliwa: 5,8/4,4/4,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Najnowszą wersję Suzuki Swifta wprowadzono do sprzedaży w połowie 2010 roku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pojemność bagażnika Suzuki Swift wynosi tylko 211 litrów Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa Suzuki Swifta jest przeznaczona dla trzech osób. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele Suzuki Swifta są wygodne i zapewniają dobrze trzymanie boczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skrzynia biegów Suzuki Swifta jest dobrze zestopniowana i pracuje precyzyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Radio i tempomat w Suzuki Swift obsłużymy nie odrywając rąk od kierownicy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Suzuki Swifta są rozmieszczone symetrycznie na tablicy przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola centrlana Suzuki Swifta jest prosta w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Kokpit Suzuki Swifta jest wykonany z dobrej jakości materiałów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylko detale odróżniają najnowszą generacje Suzuki Swifta od poprzednika. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Zwarta sylwetka Suzuki Swifta przypadła do gustu nie tylko kobietom. Fot. Moto.wieszjak.pl
Atrakcyjny wygląd, dość bogate wyposażenie testowanej wersji i wystarczająco dynamiczny silnik sprawiają, że Suzuki Swift jest przyjemnym w codziennym użytkowaniu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA