REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift: wersja piąta - poprawiona

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA


Zaprezentowana w 2004 roku czwarta generacja Suzuki Swifta zerwała z wizerunkiem nijakiego małego wozidła i zapoczątkowała erę porównań miejskiego Japończyka do o wiele droższego MINI. Czy obecnie oferowany model to tylko facelifting czy całkiem nowe auto?

Najnowszą wersję Suzuki Swifta wprowadzono do sprzedaży w połowie 2010 roku. Aktualnie oferowana (piąta) generacja auta wyglądem przypomina swojego poprzednika produkowanego od 2004 roku, ale jest zupełnie nowym autem.

REKLAMA

Nadwozie

Sylwetka Swifta rzeczywiście nawiązuje do reanimowanego przez BMW MINI. Patrząc na jego nadwozie znajdziemy w nim delikatne obłości jak i ostre linie, które tworzą indywidualny charakter i nie pozwolą nam pomylić miejskiego Suzuki z żadnym innym pojazdem. 

Nowy Swift urósł w porównaniu do poprzednika. Długość samochodu zwiększyła się o 9, a rozstaw osi o 5 centymetrów. Nieznacznie poszerzono nadwozie a także rozstaw kół. Wszystkie te zabiegi dostrzeże tylko wprawne oko fana marki, ponieważ naprawdę trudno wychwycić wszystkie różnice. 

Pomimo zwiększenia wymiarów Swift i tak jest jednym z najmniejszych aut w swoim segmencie. Czego zupełnie nie odczujemy wewnątrz, ale o tym później.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pięciodrzwiowe nadwozie podnosi poziom funkcjonalności i ułatwia zajmowanie miejsca pasażerom tylnej kanapy.

Wnętrze/Wyposażenie

REKLAMA

Auto jest w stanie przewieźć piątkę pasażerów, ale pod warunkiem, że taka podróż nie będzie trwała zbyt długo. O ile z przodu fotele są wygodne i wystarczająco duże, a miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem, o tyle z tyłu odczujemy niewielkie wymiary auta. Taka sytuacja byłaby niedopuszczalna w aucie kompaktowym, jednak w przypadku auta miejskiego nie ma co narzekać.

Powód do narzekania pojawia się w chwili podniesienia piątych drzwi, czyli klapy bagażnika. Otóż jego pojemność wynosi tylko 211 litrów. Jest oczywiście możliwość złożenia tylnej kanapy, wtedy zapakujemy do Swifta do 902 litrów pakunków.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Wybierając materiały użyte do wykończenia wnętrza Swifta kierowano się kryterium trwałości. Wszystkie elementy deski rozdzielczej sprawiają wrażenie solidnych, a ergonomia poza małą wpadką z przyciskiem służącym do obsługi komputera pokładowego, który wystaje z prędkościomierza, jest na wysokim poziomie. 

Przyciski i pokrętła służące do obsługi radioodtwarzacza i regulacji klimatyzacji rozmieszczono symetrycznie w środkowej części deski rozdzielczej.

Na liście wyposażenia testowanej wersji Elegance znajdziemy takie pozycje jak tempomat sterowany za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy, siedem poduszek powietrznych łącznie z poduszką kolanową kierowcy, system ESP z kontrolą trakcji czy automatyczną klimatyzację.

Dalej napęd/zawieszenie


Napęd/Zawieszenie

Do napędu opisywanego auta posłużył benzynowy silnik o pojemności 1200 ccm, który generuje moc 94 KM. Charakterystyka pracy tej jednostki napędowej zmusza kierowcę do częstej zmiany biegów i używania wysokich obrotów, ponieważ maksymalna moc pojawia się dopiero przy 6 tys. obr./min. Jednostka napędowa wykazuje się dobrą kulturą pracy i nawet, gdy silnik pracuje na wysokich obrotach nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków. Przyspieszenie do „setki” trwa około 12 sekund, co jest wynikiem akceptowalnym w tym segmencie.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana i nie można odmówić jej precyzji. 

Jeśli chodzi o spalanie, to w cyklu mieszanym silnik ten zużywa około 6 litrów benzyny na 100 kilometrów. W ruchu miejskim zużycie wzrasta do około 7 litrów benzyny. Wynik ten jest możliwy do uzyskania bez wysiłku, a dla klientów chcących dodatkowo oszczędzać środowisko zainstalowano System Engine Auto Stop Start, który wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Auto prowadzi się pewnie dzięki precyzyjnemu działaniu układu kierowniczego. Zawieszenie jest zestrojone komfortowo, czyli tak aby pasowało do charakteru auta. Swiftem możemy poruszać się po polskich drogach nie stresując się nierównościami. Suzuki przy tym zachowuje stabilność na zakrętach.

Dalej podsumowanie i dane techniczne


Podsumowanie

REKLAMA

Atrakcyjny wygląd, dość bogate wyposażenie testowanej wersji i wystarczająco dynamiczny silnik sprawiają, że Swift jest przyjemnym w codziennym użytkowaniu. Jego urok, zwrotność i poręczność doceniły głównie kobiety, które są najczęściej widywane za kierownicą małego Suzuki. Auto najlepiej sprawdzi się jako codzienny środek transportu do miasta, ale też wygodnie zawiezie dwie osoby na wakacje lub weekendowy wypad. 

Pięciodrzwiowy Suzuki Swift z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 i mocy 94 KM w wersji Elegance kosztuje około 52 tysięcy złotych. W zamian otrzymamy dość bogato wyposażony (jak na auto miejskie), zgrabny pojazd o ponadprzeciętnych własnościach jezdnych.

Zobacz również: Best of test - luty 2011

Dane techniczne

Długość: 3850 mm

Szerokość: 1695 mm

Wysokość: 1510 mm

Rozstaw osi: 2430 mm

Masa: 960 kg

Pojemność bagażnika: 211 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 902 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1198 ccm

Moc silnika: 94 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 118 Nm/4800 obr/min

Prędkość maksymalna: 165 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sekundy

Zużycie paliwa: 5,8/4,4/4,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Najnowszą wersję Suzuki Swifta wprowadzono do sprzedaży w połowie 2010 roku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pojemność bagażnika Suzuki Swift wynosi tylko 211 litrów Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa Suzuki Swifta jest przeznaczona dla trzech osób. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele Suzuki Swifta są wygodne i zapewniają dobrze trzymanie boczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skrzynia biegów Suzuki Swifta jest dobrze zestopniowana i pracuje precyzyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Radio i tempomat w Suzuki Swift obsłużymy nie odrywając rąk od kierownicy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Suzuki Swifta są rozmieszczone symetrycznie na tablicy przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola centrlana Suzuki Swifta jest prosta w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Kokpit Suzuki Swifta jest wykonany z dobrej jakości materiałów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylko detale odróżniają najnowszą generacje Suzuki Swifta od poprzednika. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Zwarta sylwetka Suzuki Swifta przypadła do gustu nie tylko kobietom. Fot. Moto.wieszjak.pl
Atrakcyjny wygląd, dość bogate wyposażenie testowanej wersji i wystarczająco dynamiczny silnik sprawiają, że Suzuki Swift jest przyjemnym w codziennym użytkowaniu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA