REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Swift: wersja piąta - poprawiona

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Zaprezentowana w 2004 roku czwarta generacja Suzuki Swifta zerwała z wizerunkiem nijakiego małego wozidła i zapoczątkowała erę porównań miejskiego Japończyka do o wiele droższego MINI. Czy obecnie oferowany model to tylko facelifting czy całkiem nowe auto?

Najnowszą wersję Suzuki Swifta wprowadzono do sprzedaży w połowie 2010 roku. Aktualnie oferowana (piąta) generacja auta wyglądem przypomina swojego poprzednika produkowanego od 2004 roku, ale jest zupełnie nowym autem.

REKLAMA

Nadwozie

Sylwetka Swifta rzeczywiście nawiązuje do reanimowanego przez BMW MINI. Patrząc na jego nadwozie znajdziemy w nim delikatne obłości jak i ostre linie, które tworzą indywidualny charakter i nie pozwolą nam pomylić miejskiego Suzuki z żadnym innym pojazdem. 

Nowy Swift urósł w porównaniu do poprzednika. Długość samochodu zwiększyła się o 9, a rozstaw osi o 5 centymetrów. Nieznacznie poszerzono nadwozie a także rozstaw kół. Wszystkie te zabiegi dostrzeże tylko wprawne oko fana marki, ponieważ naprawdę trudno wychwycić wszystkie różnice. 

Pomimo zwiększenia wymiarów Swift i tak jest jednym z najmniejszych aut w swoim segmencie. Czego zupełnie nie odczujemy wewnątrz, ale o tym później.

Zobacz również: Opinie kierowców o Suzuki Swift

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pięciodrzwiowe nadwozie podnosi poziom funkcjonalności i ułatwia zajmowanie miejsca pasażerom tylnej kanapy.

Wnętrze/Wyposażenie

REKLAMA

Auto jest w stanie przewieźć piątkę pasażerów, ale pod warunkiem, że taka podróż nie będzie trwała zbyt długo. O ile z przodu fotele są wygodne i wystarczająco duże, a miejsca na nogi i nad głową jest pod dostatkiem, o tyle z tyłu odczujemy niewielkie wymiary auta. Taka sytuacja byłaby niedopuszczalna w aucie kompaktowym, jednak w przypadku auta miejskiego nie ma co narzekać.

Powód do narzekania pojawia się w chwili podniesienia piątych drzwi, czyli klapy bagażnika. Otóż jego pojemność wynosi tylko 211 litrów. Jest oczywiście możliwość złożenia tylnej kanapy, wtedy zapakujemy do Swifta do 902 litrów pakunków.

Zobacz również: Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Wybierając materiały użyte do wykończenia wnętrza Swifta kierowano się kryterium trwałości. Wszystkie elementy deski rozdzielczej sprawiają wrażenie solidnych, a ergonomia poza małą wpadką z przyciskiem służącym do obsługi komputera pokładowego, który wystaje z prędkościomierza, jest na wysokim poziomie. 

Przyciski i pokrętła służące do obsługi radioodtwarzacza i regulacji klimatyzacji rozmieszczono symetrycznie w środkowej części deski rozdzielczej.

Na liście wyposażenia testowanej wersji Elegance znajdziemy takie pozycje jak tempomat sterowany za pomocą przycisków umieszczonych na kierownicy, siedem poduszek powietrznych łącznie z poduszką kolanową kierowcy, system ESP z kontrolą trakcji czy automatyczną klimatyzację.

Dalej napęd/zawieszenie


Napęd/Zawieszenie

Do napędu opisywanego auta posłużył benzynowy silnik o pojemności 1200 ccm, który generuje moc 94 KM. Charakterystyka pracy tej jednostki napędowej zmusza kierowcę do częstej zmiany biegów i używania wysokich obrotów, ponieważ maksymalna moc pojawia się dopiero przy 6 tys. obr./min. Jednostka napędowa wykazuje się dobrą kulturą pracy i nawet, gdy silnik pracuje na wysokich obrotach nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków. Przyspieszenie do „setki” trwa około 12 sekund, co jest wynikiem akceptowalnym w tym segmencie.

Zobacz również: Test Nissan Micra – tylko dla mieszczuchów

Manualna przekładnia jest dobrze zestopniowana i nie można odmówić jej precyzji. 

Jeśli chodzi o spalanie, to w cyklu mieszanym silnik ten zużywa około 6 litrów benzyny na 100 kilometrów. W ruchu miejskim zużycie wzrasta do około 7 litrów benzyny. Wynik ten jest możliwy do uzyskania bez wysiłku, a dla klientów chcących dodatkowo oszczędzać środowisko zainstalowano System Engine Auto Stop Start, który wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego.

Zobacz również: Test Hyundai ix20 - Jego żywiołem jest miasto

Auto prowadzi się pewnie dzięki precyzyjnemu działaniu układu kierowniczego. Zawieszenie jest zestrojone komfortowo, czyli tak aby pasowało do charakteru auta. Swiftem możemy poruszać się po polskich drogach nie stresując się nierównościami. Suzuki przy tym zachowuje stabilność na zakrętach.

Dalej podsumowanie i dane techniczne


Podsumowanie

REKLAMA

Atrakcyjny wygląd, dość bogate wyposażenie testowanej wersji i wystarczająco dynamiczny silnik sprawiają, że Swift jest przyjemnym w codziennym użytkowaniu. Jego urok, zwrotność i poręczność doceniły głównie kobiety, które są najczęściej widywane za kierownicą małego Suzuki. Auto najlepiej sprawdzi się jako codzienny środek transportu do miasta, ale też wygodnie zawiezie dwie osoby na wakacje lub weekendowy wypad. 

Pięciodrzwiowy Suzuki Swift z benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 i mocy 94 KM w wersji Elegance kosztuje około 52 tysięcy złotych. W zamian otrzymamy dość bogato wyposażony (jak na auto miejskie), zgrabny pojazd o ponadprzeciętnych własnościach jezdnych.

Zobacz również: Best of test - luty 2011

Dane techniczne

Długość: 3850 mm

Szerokość: 1695 mm

Wysokość: 1510 mm

Rozstaw osi: 2430 mm

Masa: 960 kg

Pojemność bagażnika: 211 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 902 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemność silnika: 1198 ccm

Moc silnika: 94 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 118 Nm/4800 obr/min

Prędkość maksymalna: 165 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,3 sekundy

Zużycie paliwa: 5,8/4,4/4,9 (miasto/trasa/średnia)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Najnowszą wersję Suzuki Swifta wprowadzono do sprzedaży w połowie 2010 roku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Pojemność bagażnika Suzuki Swift wynosi tylko 211 litrów Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylna kanapa Suzuki Swifta jest przeznaczona dla trzech osób. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przednie fotele Suzuki Swifta są wygodne i zapewniają dobrze trzymanie boczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Skrzynia biegów Suzuki Swifta jest dobrze zestopniowana i pracuje precyzyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Radio i tempomat w Suzuki Swift obsłużymy nie odrywając rąk od kierownicy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Suzuki Swifta są rozmieszczone symetrycznie na tablicy przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola centrlana Suzuki Swifta jest prosta w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Kokpit Suzuki Swifta jest wykonany z dobrej jakości materiałów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylko detale odróżniają najnowszą generacje Suzuki Swifta od poprzednika. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Swift Fot. Moto.wieszjak.pl
Zwarta sylwetka Suzuki Swifta przypadła do gustu nie tylko kobietom. Fot. Moto.wieszjak.pl
Atrakcyjny wygląd, dość bogate wyposażenie testowanej wersji i wystarczająco dynamiczny silnik sprawiają, że Suzuki Swift jest przyjemnym w codziennym użytkowaniu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA