REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z siedmioma jednostkami napędowymi oraz z czterema opcjami wyposażenia standardowego. Podpowiadamy, jakie zestawienie jest najbardziej optymalne.

Nadwozie

Citroen C5 dostępny jest jako sedan lub kombi. Przestrzeń bagażowa C5 sedan ma objętość 439 l, a kombi (Tourer) – 505 l, przy czym nadwozie kombi jest droższe o 5000 zł od sedana.
Jeżeli nie potrzebujemy przewozić co jakiś czas autem przedmiotów o ponadprzeciętnie dużych gabarytach, możliwości przewozowe sedana będą wystarczające nawet dla czteroosobowej rodziny.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wersja silnikowa:

 W gamie silnikowej Citroena C5 znalazło się aż siedem jednostek napędowych, przy czym większość to silniki wysokoprężne.
Spośród jednostek benzynowych możemy wybierać między dwoma jednostkami o pojemności 1.6 l o różnej mocy.

REKLAMA

Słabsza 1.6 VTi rozwija moc maksymalną 120 KM, jest jednocześnie najtańszym źródłem napędu dla C5. Nie polecamy jej ze względu na kiepskie osiągi, jakie gwarantuje dużemu C5. Według danych producenta rozpędza Citroena od 0 do 100 km/h w 13,5 s., a w mieście zużywa 8,3 l benzyny na 100 km. W przypadku podróży mocno obciążonym autem ospałość pojazdu może być wręcz irytująca.
Citroen C5 z silnikiem 1.6/120 KM dostępny jest od 84 700 zł

Droższy o 17 tys. zł (ale też lepiej wyposażony) jest C5 z silnikiem 1.6 THP o mocy 155 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa charakteryzuje się dobrą dynamiką (według danych producenta C5 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s) i umiarkowanym zużyciem paliwa (według danych producenta – 9,8 l/100 km).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wśród silników wysokoprężnych mamy do wyboru następujące jednostki:

1.6l/110 KM: C5 z tym silnikiem jest dostępne od 91 200 zł i przeznaczone jest dla kierowców przedkładających niskie spalanie nad dynamikę auta. Według danych producenta 110-konny diesel rozpędza C5 od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Silnik zużywa 7,3 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

2.0/140 KM: 140-konna jednostka napędowa dostępna jest od wyższego poziomu wyposażenia stąd spora różnica w cenie zakupu, w stosunku do podstawowego diesla w gamie. C5 2.0 HDi/140 KM dostępne jest od 105 700 zł i według danych producenta zużywa w ruchu miejskim 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Od 0 do 100 km/h rozpędza się 10,6 s.

2.0/160 KM: C5 silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM dostępny jest od 111 700 zł. To sporo w porównaniu do słabszych odmian „Ce piątki”, ale nie tak dużo gdy weźmiemy pod uwagę osiągi samochodu. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 7 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,1 s.

2.2/200 KM: Silnik dostępny jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia – Exclusive. 200-konne C5 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s., a w ruchu miejskim spala 8 l/100 km. Cena od 142 550 zł.

3.0/240 KM: Najmocniejszy silnik w gamie zapewnia bardzo dobra dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Zgodnie z danymi producenta najmocniejsza odmiana C5 rozpędza się o 0 do 100 km/h 8,5 s. i zużywa w ruchu miejskim 10,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowa wersja 1.6/155 KM, dla osób dużo jeżdżą samochodem diesel 2.0 140 lub 160 KM.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Wersje wyposażenia:

Attraction: podstawowa wersja wyposażenia obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, tempomat, komputer pokładowy oraz poduszki kurtynowe.

Seduction: jest droższa o 8000 zł i tym samym wyposażenie bogatsze o m.in. podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne, zawieszenie Hydrative III, czy szesnastocalowe aluminiowe obręcze kół.

Exclusive: najbogatsza wersja wyposażeniowa. Jest droższa od Seduction o 3000 zł zawiera w standardzie m.in. elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, reflektory ksenonowe, 17 lub osiemnastocalowe obręcze kół, skórzana tapicerka.

Nasz wybór: Seduction z doposażeniem według oczekiwań.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wysokie stężenie substancji rakotwórczych w pyle drogowym w centrum Warszawy. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

REKLAMA

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA