REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z siedmioma jednostkami napędowymi oraz z czterema opcjami wyposażenia standardowego. Podpowiadamy, jakie zestawienie jest najbardziej optymalne.

Nadwozie

Citroen C5 dostępny jest jako sedan lub kombi. Przestrzeń bagażowa C5 sedan ma objętość 439 l, a kombi (Tourer) – 505 l, przy czym nadwozie kombi jest droższe o 5000 zł od sedana.
Jeżeli nie potrzebujemy przewozić co jakiś czas autem przedmiotów o ponadprzeciętnie dużych gabarytach, możliwości przewozowe sedana będą wystarczające nawet dla czteroosobowej rodziny.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wersja silnikowa:

 W gamie silnikowej Citroena C5 znalazło się aż siedem jednostek napędowych, przy czym większość to silniki wysokoprężne.
Spośród jednostek benzynowych możemy wybierać między dwoma jednostkami o pojemności 1.6 l o różnej mocy.

REKLAMA

Słabsza 1.6 VTi rozwija moc maksymalną 120 KM, jest jednocześnie najtańszym źródłem napędu dla C5. Nie polecamy jej ze względu na kiepskie osiągi, jakie gwarantuje dużemu C5. Według danych producenta rozpędza Citroena od 0 do 100 km/h w 13,5 s., a w mieście zużywa 8,3 l benzyny na 100 km. W przypadku podróży mocno obciążonym autem ospałość pojazdu może być wręcz irytująca.
Citroen C5 z silnikiem 1.6/120 KM dostępny jest od 84 700 zł

Droższy o 17 tys. zł (ale też lepiej wyposażony) jest C5 z silnikiem 1.6 THP o mocy 155 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa charakteryzuje się dobrą dynamiką (według danych producenta C5 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s) i umiarkowanym zużyciem paliwa (według danych producenta – 9,8 l/100 km).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wśród silników wysokoprężnych mamy do wyboru następujące jednostki:

1.6l/110 KM: C5 z tym silnikiem jest dostępne od 91 200 zł i przeznaczone jest dla kierowców przedkładających niskie spalanie nad dynamikę auta. Według danych producenta 110-konny diesel rozpędza C5 od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Silnik zużywa 7,3 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

2.0/140 KM: 140-konna jednostka napędowa dostępna jest od wyższego poziomu wyposażenia stąd spora różnica w cenie zakupu, w stosunku do podstawowego diesla w gamie. C5 2.0 HDi/140 KM dostępne jest od 105 700 zł i według danych producenta zużywa w ruchu miejskim 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Od 0 do 100 km/h rozpędza się 10,6 s.

2.0/160 KM: C5 silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM dostępny jest od 111 700 zł. To sporo w porównaniu do słabszych odmian „Ce piątki”, ale nie tak dużo gdy weźmiemy pod uwagę osiągi samochodu. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 7 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,1 s.

2.2/200 KM: Silnik dostępny jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia – Exclusive. 200-konne C5 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s., a w ruchu miejskim spala 8 l/100 km. Cena od 142 550 zł.

3.0/240 KM: Najmocniejszy silnik w gamie zapewnia bardzo dobra dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Zgodnie z danymi producenta najmocniejsza odmiana C5 rozpędza się o 0 do 100 km/h 8,5 s. i zużywa w ruchu miejskim 10,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowa wersja 1.6/155 KM, dla osób dużo jeżdżą samochodem diesel 2.0 140 lub 160 KM.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Wersje wyposażenia:

Attraction: podstawowa wersja wyposażenia obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, tempomat, komputer pokładowy oraz poduszki kurtynowe.

Seduction: jest droższa o 8000 zł i tym samym wyposażenie bogatsze o m.in. podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne, zawieszenie Hydrative III, czy szesnastocalowe aluminiowe obręcze kół.

Exclusive: najbogatsza wersja wyposażeniowa. Jest droższa od Seduction o 3000 zł zawiera w standardzie m.in. elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, reflektory ksenonowe, 17 lub osiemnastocalowe obręcze kół, skórzana tapicerka.

Nasz wybór: Seduction z doposażeniem według oczekiwań.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA