REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z siedmioma jednostkami napędowymi oraz z czterema opcjami wyposażenia standardowego. Podpowiadamy, jakie zestawienie jest najbardziej optymalne.

Nadwozie

Citroen C5 dostępny jest jako sedan lub kombi. Przestrzeń bagażowa C5 sedan ma objętość 439 l, a kombi (Tourer) – 505 l, przy czym nadwozie kombi jest droższe o 5000 zł od sedana.
Jeżeli nie potrzebujemy przewozić co jakiś czas autem przedmiotów o ponadprzeciętnie dużych gabarytach, możliwości przewozowe sedana będą wystarczające nawet dla czteroosobowej rodziny.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wersja silnikowa:

 W gamie silnikowej Citroena C5 znalazło się aż siedem jednostek napędowych, przy czym większość to silniki wysokoprężne.
Spośród jednostek benzynowych możemy wybierać między dwoma jednostkami o pojemności 1.6 l o różnej mocy.

Słabsza 1.6 VTi rozwija moc maksymalną 120 KM, jest jednocześnie najtańszym źródłem napędu dla C5. Nie polecamy jej ze względu na kiepskie osiągi, jakie gwarantuje dużemu C5. Według danych producenta rozpędza Citroena od 0 do 100 km/h w 13,5 s., a w mieście zużywa 8,3 l benzyny na 100 km. W przypadku podróży mocno obciążonym autem ospałość pojazdu może być wręcz irytująca.
Citroen C5 z silnikiem 1.6/120 KM dostępny jest od 84 700 zł

REKLAMA

Droższy o 17 tys. zł (ale też lepiej wyposażony) jest C5 z silnikiem 1.6 THP o mocy 155 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa charakteryzuje się dobrą dynamiką (według danych producenta C5 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s) i umiarkowanym zużyciem paliwa (według danych producenta – 9,8 l/100 km).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wśród silników wysokoprężnych mamy do wyboru następujące jednostki:

1.6l/110 KM: C5 z tym silnikiem jest dostępne od 91 200 zł i przeznaczone jest dla kierowców przedkładających niskie spalanie nad dynamikę auta. Według danych producenta 110-konny diesel rozpędza C5 od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Silnik zużywa 7,3 l oleju napędowego na 100 km.

2.0/140 KM: 140-konna jednostka napędowa dostępna jest od wyższego poziomu wyposażenia stąd spora różnica w cenie zakupu, w stosunku do podstawowego diesla w gamie. C5 2.0 HDi/140 KM dostępne jest od 105 700 zł i według danych producenta zużywa w ruchu miejskim 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Od 0 do 100 km/h rozpędza się 10,6 s.

2.0/160 KM: C5 silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM dostępny jest od 111 700 zł. To sporo w porównaniu do słabszych odmian „Ce piątki”, ale nie tak dużo gdy weźmiemy pod uwagę osiągi samochodu. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 7 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,1 s.

2.2/200 KM: Silnik dostępny jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia – Exclusive. 200-konne C5 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s., a w ruchu miejskim spala 8 l/100 km. Cena od 142 550 zł.

3.0/240 KM: Najmocniejszy silnik w gamie zapewnia bardzo dobra dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Zgodnie z danymi producenta najmocniejsza odmiana C5 rozpędza się o 0 do 100 km/h 8,5 s. i zużywa w ruchu miejskim 10,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowa wersja 1.6/155 KM, dla osób dużo jeżdżą samochodem diesel 2.0 140 lub 160 KM.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Wersje wyposażenia:

Attraction: podstawowa wersja wyposażenia obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, tempomat, komputer pokładowy oraz poduszki kurtynowe.

Seduction: jest droższa o 8000 zł i tym samym wyposażenie bogatsze o m.in. podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne, zawieszenie Hydrative III, czy szesnastocalowe aluminiowe obręcze kół.

Exclusive: najbogatsza wersja wyposażeniowa. Jest droższa od Seduction o 3000 zł zawiera w standardzie m.in. elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, reflektory ksenonowe, 17 lub osiemnastocalowe obręcze kół, skórzana tapicerka.

Nasz wybór: Seduction z doposażeniem według oczekiwań.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA