REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z siedmioma jednostkami napędowymi oraz z czterema opcjami wyposażenia standardowego. Podpowiadamy, jakie zestawienie jest najbardziej optymalne.

Nadwozie

Citroen C5 dostępny jest jako sedan lub kombi. Przestrzeń bagażowa C5 sedan ma objętość 439 l, a kombi (Tourer) – 505 l, przy czym nadwozie kombi jest droższe o 5000 zł od sedana.
Jeżeli nie potrzebujemy przewozić co jakiś czas autem przedmiotów o ponadprzeciętnie dużych gabarytach, możliwości przewozowe sedana będą wystarczające nawet dla czteroosobowej rodziny.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wersja silnikowa:

 W gamie silnikowej Citroena C5 znalazło się aż siedem jednostek napędowych, przy czym większość to silniki wysokoprężne.
Spośród jednostek benzynowych możemy wybierać między dwoma jednostkami o pojemności 1.6 l o różnej mocy.

Słabsza 1.6 VTi rozwija moc maksymalną 120 KM, jest jednocześnie najtańszym źródłem napędu dla C5. Nie polecamy jej ze względu na kiepskie osiągi, jakie gwarantuje dużemu C5. Według danych producenta rozpędza Citroena od 0 do 100 km/h w 13,5 s., a w mieście zużywa 8,3 l benzyny na 100 km. W przypadku podróży mocno obciążonym autem ospałość pojazdu może być wręcz irytująca.
Citroen C5 z silnikiem 1.6/120 KM dostępny jest od 84 700 zł

REKLAMA

Droższy o 17 tys. zł (ale też lepiej wyposażony) jest C5 z silnikiem 1.6 THP o mocy 155 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa charakteryzuje się dobrą dynamiką (według danych producenta C5 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s) i umiarkowanym zużyciem paliwa (według danych producenta – 9,8 l/100 km).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wśród silników wysokoprężnych mamy do wyboru następujące jednostki:

1.6l/110 KM: C5 z tym silnikiem jest dostępne od 91 200 zł i przeznaczone jest dla kierowców przedkładających niskie spalanie nad dynamikę auta. Według danych producenta 110-konny diesel rozpędza C5 od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Silnik zużywa 7,3 l oleju napędowego na 100 km.

2.0/140 KM: 140-konna jednostka napędowa dostępna jest od wyższego poziomu wyposażenia stąd spora różnica w cenie zakupu, w stosunku do podstawowego diesla w gamie. C5 2.0 HDi/140 KM dostępne jest od 105 700 zł i według danych producenta zużywa w ruchu miejskim 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Od 0 do 100 km/h rozpędza się 10,6 s.

2.0/160 KM: C5 silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM dostępny jest od 111 700 zł. To sporo w porównaniu do słabszych odmian „Ce piątki”, ale nie tak dużo gdy weźmiemy pod uwagę osiągi samochodu. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 7 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,1 s.

2.2/200 KM: Silnik dostępny jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia – Exclusive. 200-konne C5 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s., a w ruchu miejskim spala 8 l/100 km. Cena od 142 550 zł.

3.0/240 KM: Najmocniejszy silnik w gamie zapewnia bardzo dobra dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Zgodnie z danymi producenta najmocniejsza odmiana C5 rozpędza się o 0 do 100 km/h 8,5 s. i zużywa w ruchu miejskim 10,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowa wersja 1.6/155 KM, dla osób dużo jeżdżą samochodem diesel 2.0 140 lub 160 KM.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Wersje wyposażenia:

Attraction: podstawowa wersja wyposażenia obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, tempomat, komputer pokładowy oraz poduszki kurtynowe.

Seduction: jest droższa o 8000 zł i tym samym wyposażenie bogatsze o m.in. podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne, zawieszenie Hydrative III, czy szesnastocalowe aluminiowe obręcze kół.

Exclusive: najbogatsza wersja wyposażeniowa. Jest droższa od Seduction o 3000 zł zawiera w standardzie m.in. elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, reflektory ksenonowe, 17 lub osiemnastocalowe obręcze kół, skórzana tapicerka.

Nasz wybór: Seduction z doposażeniem według oczekiwań.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA