REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5: Którego wybrać? Poradnik kupującego

Tomasz Korniejew
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Zakup C5 wymaga od nas prześledzenia wielu wariantów wyposażenia i wersji silnikowych.
Moto.wieszjak.pl
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, z siedmioma jednostkami napędowymi oraz z czterema opcjami wyposażenia standardowego. Podpowiadamy, jakie zestawienie jest najbardziej optymalne.

Nadwozie

Citroen C5 dostępny jest jako sedan lub kombi. Przestrzeń bagażowa C5 sedan ma objętość 439 l, a kombi (Tourer) – 505 l, przy czym nadwozie kombi jest droższe o 5000 zł od sedana.
Jeżeli nie potrzebujemy przewozić co jakiś czas autem przedmiotów o ponadprzeciętnie dużych gabarytach, możliwości przewozowe sedana będą wystarczające nawet dla czteroosobowej rodziny.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Citroen C5

Wersja silnikowa:

 W gamie silnikowej Citroena C5 znalazło się aż siedem jednostek napędowych, przy czym większość to silniki wysokoprężne.
Spośród jednostek benzynowych możemy wybierać między dwoma jednostkami o pojemności 1.6 l o różnej mocy.

Słabsza 1.6 VTi rozwija moc maksymalną 120 KM, jest jednocześnie najtańszym źródłem napędu dla C5. Nie polecamy jej ze względu na kiepskie osiągi, jakie gwarantuje dużemu C5. Według danych producenta rozpędza Citroena od 0 do 100 km/h w 13,5 s., a w mieście zużywa 8,3 l benzyny na 100 km. W przypadku podróży mocno obciążonym autem ospałość pojazdu może być wręcz irytująca.
Citroen C5 z silnikiem 1.6/120 KM dostępny jest od 84 700 zł

REKLAMA

Droższy o 17 tys. zł (ale też lepiej wyposażony) jest C5 z silnikiem 1.6 THP o mocy 155 KM. Turbodoładowana jednostka napędowa charakteryzuje się dobrą dynamiką (według danych producenta C5 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s) i umiarkowanym zużyciem paliwa (według danych producenta – 9,8 l/100 km).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Mazda 6: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Wśród silników wysokoprężnych mamy do wyboru następujące jednostki:

1.6l/110 KM: C5 z tym silnikiem jest dostępne od 91 200 zł i przeznaczone jest dla kierowców przedkładających niskie spalanie nad dynamikę auta. Według danych producenta 110-konny diesel rozpędza C5 od 0 do 100 km/h w 12,2 s. Silnik zużywa 7,3 l oleju napędowego na 100 km.

2.0/140 KM: 140-konna jednostka napędowa dostępna jest od wyższego poziomu wyposażenia stąd spora różnica w cenie zakupu, w stosunku do podstawowego diesla w gamie. C5 2.0 HDi/140 KM dostępne jest od 105 700 zł i według danych producenta zużywa w ruchu miejskim 7,5 l oleju napędowego na 100 km. Od 0 do 100 km/h rozpędza się 10,6 s.

2.0/160 KM: C5 silnikiem wysokoprężnym o mocy 160 KM dostępny jest od 111 700 zł. To sporo w porównaniu do słabszych odmian „Ce piątki”, ale nie tak dużo gdy weźmiemy pod uwagę osiągi samochodu. Zużycie paliwa w ruchu miejskim to według producenta 7 l/100 km, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,1 s.

2.2/200 KM: Silnik dostępny jedynie z najwyższym poziomem wyposażenia – Exclusive. 200-konne C5 według danych producenta rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s., a w ruchu miejskim spala 8 l/100 km. Cena od 142 550 zł.

3.0/240 KM: Najmocniejszy silnik w gamie zapewnia bardzo dobra dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Zgodnie z danymi producenta najmocniejsza odmiana C5 rozpędza się o 0 do 100 km/h 8,5 s. i zużywa w ruchu miejskim 10,2 l oleju napędowego na 100 km.

Nasz wybór: Benzynowa wersja 1.6/155 KM, dla osób dużo jeżdżą samochodem diesel 2.0 140 lub 160 KM.

Zobacz też: Citroen C4: jakiego kupić? Poradnik kupującego

Wersje wyposażenia:

Attraction: podstawowa wersja wyposażenia obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej LED, tempomat, komputer pokładowy oraz poduszki kurtynowe.

Seduction: jest droższa o 8000 zł i tym samym wyposażenie bogatsze o m.in. podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne, zawieszenie Hydrative III, czy szesnastocalowe aluminiowe obręcze kół.

Exclusive: najbogatsza wersja wyposażeniowa. Jest droższa od Seduction o 3000 zł zawiera w standardzie m.in. elektrycznie regulowany fotel kierowcy i pasażera, reflektory ksenonowe, 17 lub osiemnastocalowe obręcze kół, skórzana tapicerka.

Nasz wybór: Seduction z doposażeniem według oczekiwań.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA