REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Citroen SpaceTourer to następca lubianego modelu Jumpy. Sprawdziliśmy, jak dużą rewolucję przeszedł francuski van, „biorąc pod lupę” bogato wyposażoną odmianę Business Lounge napędzaną przez silnik o mocy 177 KM.

Spoglądając na linię nadwozia Citroena SpaceTourer nie można się oprzeć wrażeniu, że projektanci inspirowali się proporcjami Volkswagena Transportera. Krótki, dość wysoki „nos” o regularnym kształcie, który dobrze współgra z pozostałą częścią karoserii – tego typu projekt wydaje się być znajomy. Przednia część nadwozia Jumpy przypominała osobowego minivana niczym Citroen C8, a SpaceTourer już jednoznacznie kojarzy się konstrukcjami na bazie aut dostawczych. Nie oznacza to, że SpaceTourer prezentuje się źle. Wręcz przeciwnie.

REKLAMA

REKLAMA

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Do redakcyjnej recenzji trafiła odmiana Business Lunch w rozmiarze M, co oznacza, że mierzy 495,6 cm długości, 192 cm szerokości, a rozstaw osi wynosi 327,5 cm. Dobrze, że producent postanowił trzymać się zasady, żeby wysokość auta nie przekraczała 190 cm (wysokość SpaceTourer to 189 cm), co umożliwia parkowanie auta na parkingach wielopoziomowych i podziemnych.

Widoczne reflektory ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED są wyposażeniem standardowym wersji Business Lounge.

Zobacz też: Nowy Citroen C4 Picasso

REKLAMA

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge - wnętrze

Dobre wrażenie nie mija po zajęciu miejsca za kierownicą. Standardowym wyposażeniem opisywanej odmiany jest skórzana tapicerka oraz fotele w konfiguracji 2+2+2. Recenzowany egzemplarz został wyposażony w kanapę zainstalowaną w trzecim rzędzie składaną w proporcjach 2/3 do 1/3 (koszt ok. 4900 zł). Dzięki temu stał się pojazdem siedmioosobowym. Co więcej, został również wyposażony w składany stolik (przesuwany na prowadnicach (koszt 2200 zł).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele kierowcy i pasażera siedzącego z przodu są wyposażone w funkcję masażu i szeroki zakres elektrycznej regulacji.

Cieszą design kokpitu, jakość materiałów wykończeniowych oraz dokładność montażu. Tablica przyrządów jest przejrzysta, rozplanowana intuicyjnie, jej obsługa jest łatwa.

Standardowym wyposażeniem wersji Business Lunch jest system multimedialny Citroen Connect Radio, w skład którego wchodzi m.in. kolorowy dotykowy wyświetlacz o przekątnej 7 cali, modem WiFi oraz funkcja Mirror Screen umożliwiająca sparowanie ze smartfonami i korzystanie np. z nawigacji dostępnej w telefonie. Niezależny system nawigacji wymaga dopłaty min. 2400 zł.

Opisywany Citroen został również wyposażony w wyświetlacz przezierny HUD, a także sześciobiegową automatyczną przekładnię, którą nie steruje się dźwignią, ale pokrętłem umieszczonym na dole środkowej konsoli. To rozwiązanie efektowne, które nie ma większego wpływu na wygodę obsługi.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Recenzowany SpaceTourer jest standardowo wyposażony w system elektrycznie i bezdotykowo otwieranych drzwi bocznych. W drugim rzędzie zainstalowano wygodne, niezależne fotele. Mają podłokietniki, można je przesuwać, a także regulować kąt pochylenia ich oparć.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, w trzecim rzędzie znalazła się opcjonalna kanapa na której mogą usiąść trzy dorosłe osoby. Pasażerowie trzeciego rzędu na pewno się będą narzekać na ciasnotę. Oczywiście warunki do podróżowania są lepsze w drugim i pierwszym rzędzie, ale także w trzecim można się wybrać w dłuższą trasę. Choć dyskomfort związany z wsiadaniem i wysiadaniem z tylnych miejsc sprawia, że naturalnie będzie to miejsce, które będą wybierać osoby o dobrej sprawności fizycznej.

Niestety wersja M w połączeniu z trzema rzędami siedzeń ma stosunkowo niepraktyczny bagażnik. Jego objętość wciąż jest spora, ale problem polega na tym, że jest krótki. W efekcie, gdy trzeci rząd siedzeń jest zajęty można próbować ustawiać bagaże jeden na drugim. Jeżeli taki sposób pakowania nie wchodzi w grę, trzeba będzie powiększyć przestrzeń rozkładając przynajmniej część tylnej kanapy.

Na szczęście jeszcze w tym roku będzie dostępna dłuższa odmiana SpaceTourer, która w wersji z trzema rzędami siedzeń dysponuje ogromną przestrzenią na bagaże.

Warto też wspomnieć, że aranżacja przedziału pasażerskiego w Citroenie (przesuwanie, czy wymontowywanie siedzeń) jest łatwa i nie wymaga użycia dużej siły.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge - napęd/układ jezdny

Pod maskę recenzowanego egzemplarza trafił wysokoprężny silnik z serii HDi o pojemności 2l, który rozwija moc maksymalną 177 KM przy 3750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr./min.

177 konny silnik Diesla stanowi sprawne źródło napędu dla dużego Citroena zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas podróży w trasie. Jednostka pracuje cicho (trochę zbyt głośno jedynie przed rozgrzaniem przy dużych mrozach) i wykazuje się dużą kulturą pracy. Jest elastyczna i odpowiednio dynamiczna bez względu na to, czy poruszamy się z kompletem pasażerów, czy w pojedynkę. Silnik nie traci wigoru także, gdy zmusimy go do nagłej zwiększenia prędkości podczas szybkiej jazdy po autostradzie.

Co więcej, wykazuje niewielki apetyt na paliwo. W gęstym ruchu miejskim zużycie paliwa oscylowało wokół 9 l oleju napędowego na 100 km. Przy pustych ulicach uzyskaliśmy wynik „spalania” w mieście na poziomie 7,4 l/100 km. W trasie (jazda częściowo po drogach lokalnych, częściowo po ekspresowych) zżycie paliwa spadło do 7,4 l na 100 km.

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

Dalsza część testu Citroena SpaceTourer na następnej stronie


Konstruktorom SpaceTourera udało się odpowiednio zestroić zawieszenie, tak by pasażerowie nie mieli wrażenia, że podróżują samochodem z genami auta dostawczego. Van Citroena jest komfortowy, zawieszenie miękko tłumi wszelkie niedoskonałości nawierzchni. Ma to swoje przełożenie na właściwości jezdne. Opisywany SpaceTourer ma dość silną tendencję do podsterowności podczas jazdy po zakrętach. Ponadto układ kierowniczy ma „gumową” charakterystykę pracy, co skutecznie temperuje temperament kierowcy. Podczas jazdy po autostradzie nawet przy wysokich prędkościach w aucie jest cicho, ale SpaceTourer wykazuje wrażliwość na nagłe podmuchy wiatru.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge - podsumowanie

W porównaniu do modelu Jumpy, SpaceTourer jest konstrukcją o wiele nowocześniejszą. Auto sprawia wrażenie bardziej zwartego, jest wykończone z większą dokładnością, z materiałów wyższej jakości. 177 konny silnik pracuje cicho, zapewnia odpowiednią dynamikę i jest bardzo oszczędny. To, co się nie zmieniło w porównaniu do modelu Jumpy to miękki nastaw zawieszenia i niezbyt precyzyjny w odczuciu układ kierowniczy.

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge

Tomasz Korniejew

Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge – dane techniczne

Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Test Citroen SpaceTourer 2.0 HDi/177 6EAT Business Lounge
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA