Nowy Citroen C4 Picasso
REKLAMA
REKLAMA
Citroen C4 Picasso jest przez wielu miłośników marki uważany za najlepszy model we współczesnej ofercie francuskiego producenta. Zarówno w wersji standardowej, jak i przedłużonej (Grand) spełni oczekiwania większości rodzin odnośnie pakowności, przestronności wnętrza i komfortu jazdy.
REKLAMA
Niemniej od czasu premiery aktualnej generacji minivana upłynęło już trochę czasu, a w ofercie producentów samochodów zaczęły się pojawiać rozwiązania technologiczne, które jeszcze 2-3 lata temu nie były powszechnie dostępne. Tym samym przy okazji delikatnego liftingu nadwozia, producent postanowił uzbroić C4 Picasso w najnowsze zdobycze technologii. Oprócz tego uzupełniono ofertę o nowy zestaw napędowy: 130 konną jednostkę napędową połączoną z automatyczną skrzynią biegów. Co konkretnie się zmieniło?
Więcej informacji na temat marki Citroen znajdziesz tutaj
Nowy Citroen C4 Picasso – kosmetyczne zmiany w nadwoziu i wnętrzu
REKLAMA
Lifting nadwozia zazwyczaj nie oznacza rewolucyjnych zmian w stylizacji karoserii i tak jest w przypadku nowego C4 Picasso. Względem wersji sprzed modernizacji modyfikacje są kosmetyczne. W przedniej części nadwozia nowym elementem, który najbardziej „rzuca się w oczy” jest chromowana listwa otaczająca światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Ponadto przeprojektowano klosze reflektorów – są teraz odrobinę większe, zmodyfikowano przedni zderzak oraz w okolicy świateł przeciwmgłowych dodano chromowane listwy w kształcie litery C.
O ile wygląd przodu C4 Picasso jest identyczny w wersji standardowej i Grand, o tyle obie wersje rozróżnia nie tylko długość nadwozia (444 cm w wersji standard, 460 cm w wersji Grand) i wysokość (Grand jest 2 cm wyższy, ma 163 cm wysokości) ale też inny wygląd tylnej części nadwozia.
W obu odmianach zmieniono tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. W wersji Grand zastosowano nowy kolor słupków C. W obu wersjach dostępna jest nowa gama kolorystyczna, a odmiana standard jest dostępna w wersji dwukolorowej z czarnym dachem.
Główne zmiany w przedziale pasażerskim są skumulowane wokół tablicy przyrządów. Producent zmodernizował system pokładowy (obsługa jest bardziej intuicyjna, poprawiła się szybkość działania systemu), a także zastosował wyższej jakości ekrany umieszczone w środkowej części kokpitu (w opcji). Ten umieszczony niżej jest dotykowy.
Nie zmieniła się przestronność wnętrza, zastosowano za to wyższej jakości materiały wykończeniowe a także dodano więcej opcji w zakresie wykończenia przedziału pasażerskiego.
Minimalna objętość bagażnika w wersji standard to 537 l, w wersji Grand – 645 l. Przy okazji modernizacji modelu wprowadzono do oferty C4 Picasso elektrycznie otwieraną i zamykaną tylną klapę, która może być otwierana bezdotykowo – poprzez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem.
Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM
Nowy Citroen C4 Picasso – nowe technologie
Jednak największe zmiany dotyczą wprowadzenia do oferty nowych systemów oraz nowych funkcji dostępnych wcześniej urządzeń.
Tym samym najnowszego Citroena C4 Picasso można wyposażyć m.in. w:
- Coffee Break Alert: dostępny w standardzie, informuje kierowcę o konieczności zrobienia przerwy w podróży (po 2 godzinach ciągłej jazdy).
- System Rozpoznawania Znaków Ograniczenia Prędkości z powiadamianiem Kierowcy: System rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i podaje odpowiednią informację na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Odczytana prędkość może następnie zostać ustawiona jako prędkość zadana dla regulatora / ogranicznika prędkości.
- System Kontroli Uwagi Kierowcy: reaguje ostrzeżeniem w razie wykrycia pierwszej niezamierzonej zmiany toru jazdy. Pojawia się komunikat „zachowaj czujność” połączony z sygnałem dźwiękowym.
- Aktywny Alarm Niezamierzonego Przekroczenia Linii: System ten jest pomocny w przeciwdziałaniu spadkowi czujności lub chwili nieuwagi za kierownicą przy prędkościach powyżej 65 km/h. Za pomocą umieszczonej przy górnej krawędzi przedniej szyby kamery umożliwiającej rozpoznawanie poziomych znaków drogowych system koryguje tor jazdy pojazdu, ostrzegając kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka przekroczenia linii bez włączenia kierunkowskazu. Jeśli kierowca chce utrzymać samochód wybranym tor jazdy, może zapobiec korekcie systemu przytrzymując mocniej kierownicę.
- Aktywny System Kontroli Martwego Pola: W razie wykrycia obecności pojazdu w martwym polu (z lewej lub prawej strony), system generuje ostrzegawczy sygnał świetlny w lusterku bocznym po właściwej stronie. Jeśli funkcja Aktywnego Alarmu Niezamierzonego Przekroczenia Linii jest włączona i mimo wszystko kierowca włączy kierunkowskaz i zacznie skręcać w stronę, po której znajduje się pojazd w martwym polu, system zwiększy opór w układzie kierowniczym, aby odwieść kierowcę od tego zamiaru i zapobiec kolizji.
- Aktywny tempomat z funkcją Stop (tylko w wersjach z silnikiem BlueHDi 150 S&S EAT6): Dzięki umieszczonemu z przodu radarowi, system wykrywa obecność pojazdów przed samochodem, automatycznie utrzymując aż do całkowitego zatrzymania uprzednio określoną przez kierowcę bezpieczną odległość, odpowiednio sterując hamowaniem bądź przyspieszaniem. System jest aktywny przy prędkościach od 30 do 180 km/h, umożliwiając kontrolę prędkości, odległości między pojazdami oraz ograniczanie przyspieszania przy pokonywaniu zakrętów.
- Active Safety Brake: (dostępny od listopada 2016 r.): Jest to system awaryjnego hamowania pozwalający zapobiegać kolizjom. Zamontowana przy górnej krawędzi przedniej szyby wykrywa przeszkody znajdujące się przed samochodem, takie jak inne samochody jadące w tym samym kierunku lub stojące w miejscu. System jest aktywny od 5 km/h aż do prędkości maksymalnej. W razie wykrycia ryzyka kolizji informuje o tym fakcie kierowcę. W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu.
- Alarm Ryzyka Kolizji: Przy prędkościach powyżej 30 km/h system ten umożliwia ostrzeganie kierowcy o ryzyku kolizji z pojazdem jadącym z przodu.
Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM
Nowy Citroen C4 Picasso – nowy zestaw: silnik 1.2 PureTech 130 KM i automatyczna skrzynia biegów
Gama napędowa zmodernizowanego Citroena C4 Picasso powiększyła się o nową konfigurację. Trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech, który rozwija moc maksymalną 130 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min.
REKLAMA
Jest dostępny także z automatyczną, sześciobiegową przekładnią. Producent na razie nie informuje o osiągach 130 konnego C4 Picasso z „automatem”, niemniej w wersji z manualną przekładnią auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 201 km/h.
Modernizacja lubianego C4 Picasso uwspółcześniła ofertę francuskiego producenta. Choć zmiany są drobne, to jednak biorąc pod uwagę otoczenie rynkowe z pewnością były niezbędne. Dzięki temu C4 Picasso jeszcze długo będzie zajmował czołowe miejsca w tabeli sprzedaży w swoim segmencie. Z pewnością przypadnie do gustu większości osób poszukujących przestronnego auta rodzinnego.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA