REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nowy Citroen C4 Picasso
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Do salonów sprzedaży Citroena wjechał odświeżony model C4 Picasso. Zmiany są drobne, ale dzięki nim szczytowa pozycja, jaką zajmuje francuski minivan w tabelach sprzedaży nie jest zagrożona. Co się zmieniło?

Citroen C4 Picasso jest przez wielu miłośników marki uważany za najlepszy model we współczesnej ofercie francuskiego producenta. Zarówno w wersji standardowej, jak i przedłużonej (Grand) spełni oczekiwania większości rodzin odnośnie pakowności, przestronności wnętrza i komfortu jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Niemniej od czasu premiery aktualnej generacji minivana upłynęło już trochę czasu, a w ofercie producentów samochodów zaczęły się pojawiać rozwiązania technologiczne, które jeszcze 2-3 lata temu nie były powszechnie dostępne. Tym samym przy okazji delikatnego liftingu nadwozia, producent postanowił uzbroić C4 Picasso w najnowsze zdobycze technologii. Oprócz tego uzupełniono ofertę o nowy zestaw napędowy: 130 konną jednostkę napędową połączoną z automatyczną skrzynią biegów. Co konkretnie się zmieniło?

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Więcej informacji na temat marki Citroen znajdziesz tutaj

Nowy Citroen C4 Picasso – kosmetyczne zmiany w nadwoziu i wnętrzu

Lifting nadwozia zazwyczaj nie oznacza rewolucyjnych zmian w stylizacji karoserii i tak jest w przypadku nowego C4 Picasso. Względem wersji sprzed modernizacji modyfikacje są kosmetyczne. W przedniej części nadwozia nowym elementem, który najbardziej „rzuca się w oczy” jest chromowana listwa otaczająca światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Ponadto przeprojektowano klosze reflektorów – są teraz odrobinę większe, zmodyfikowano przedni zderzak oraz w okolicy świateł przeciwmgłowych dodano chromowane listwy w kształcie litery C.

REKLAMA

O ile wygląd przodu C4 Picasso jest identyczny w wersji standardowej i Grand, o tyle obie wersje rozróżnia nie tylko długość nadwozia (444 cm w wersji standard, 460 cm w wersji Grand) i wysokość (Grand jest 2 cm wyższy, ma 163 cm wysokości) ale też inny wygląd tylnej części nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W obu odmianach zmieniono tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. W wersji Grand zastosowano nowy kolor słupków C. W obu wersjach dostępna jest nowa gama kolorystyczna, a odmiana standard jest dostępna w wersji dwukolorowej z czarnym dachem.

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Główne zmiany w przedziale pasażerskim są skumulowane wokół tablicy przyrządów. Producent zmodernizował system pokładowy (obsługa jest bardziej intuicyjna, poprawiła się szybkość działania systemu), a także zastosował wyższej jakości ekrany umieszczone w środkowej części kokpitu (w opcji). Ten umieszczony niżej jest dotykowy.

Nie zmieniła się przestronność wnętrza, zastosowano za to wyższej jakości materiały wykończeniowe a także dodano więcej opcji w zakresie wykończenia przedziału pasażerskiego.

Minimalna objętość bagażnika w wersji standard to 537 l, w wersji Grand – 645 l. Przy okazji modernizacji modelu wprowadzono do oferty C4 Picasso elektrycznie otwieraną i zamykaną tylną klapę, która może być otwierana bezdotykowo – poprzez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Nowy Citroen C4 Picasso – nowe technologie

Jednak największe zmiany dotyczą wprowadzenia do oferty nowych systemów oraz nowych funkcji dostępnych wcześniej urządzeń.

Tym samym najnowszego Citroena C4 Picasso można wyposażyć m.in. w:

  • Coffee Break Alert: dostępny w standardzie, informuje kierowcę o konieczności zrobienia przerwy w podróży (po 2 godzinach ciągłej jazdy).
  • System Rozpoznawania Znaków Ograniczenia Prędkości z powiadamianiem Kierowcy: System rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i podaje odpowiednią informację na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Odczytana prędkość może następnie zostać ustawiona jako prędkość zadana dla regulatora / ogranicznika prędkości.
  • System Kontroli Uwagi Kierowcy: reaguje ostrzeżeniem w razie wykrycia pierwszej niezamierzonej zmiany toru jazdy. Pojawia się komunikat „zachowaj czujność” połączony z sygnałem dźwiękowym.
  • Aktywny Alarm Niezamierzonego Przekroczenia Linii: System ten jest pomocny w przeciwdziałaniu spadkowi czujności lub chwili nieuwagi za kierownicą przy prędkościach powyżej 65 km/h. Za pomocą umieszczonej przy górnej krawędzi przedniej szyby kamery umożliwiającej rozpoznawanie poziomych znaków drogowych system koryguje tor jazdy pojazdu, ostrzegając kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka przekroczenia linii bez włączenia kierunkowskazu. Jeśli kierowca chce utrzymać samochód wybranym tor jazdy, może zapobiec korekcie systemu przytrzymując mocniej kierownicę.
  • Aktywny System Kontroli Martwego Pola: W razie wykrycia obecności pojazdu w martwym polu (z lewej lub prawej strony), system generuje ostrzegawczy sygnał świetlny w lusterku bocznym po właściwej stronie. Jeśli funkcja Aktywnego Alarmu Niezamierzonego Przekroczenia Linii jest włączona i mimo wszystko kierowca włączy kierunkowskaz i zacznie skręcać w stronę, po której znajduje się pojazd w martwym polu, system zwiększy opór w układzie kierowniczym, aby odwieść kierowcę od tego zamiaru i zapobiec kolizji.
  • Aktywny tempomat z funkcją Stop (tylko w wersjach z silnikiem BlueHDi 150 S&S EAT6): Dzięki umieszczonemu z przodu radarowi, system wykrywa obecność pojazdów przed samochodem, automatycznie utrzymując aż do całkowitego zatrzymania uprzednio określoną przez kierowcę bezpieczną odległość, odpowiednio sterując hamowaniem bądź przyspieszaniem. System jest aktywny przy prędkościach od 30 do 180 km/h, umożliwiając kontrolę prędkości, odległości między pojazdami oraz ograniczanie przyspieszania przy pokonywaniu zakrętów.
  • Active Safety Brake: (dostępny od listopada 2016 r.): Jest to system awaryjnego hamowania pozwalający zapobiegać kolizjom. Zamontowana przy górnej krawędzi przedniej szyby wykrywa przeszkody znajdujące się przed samochodem, takie jak inne samochody jadące w tym samym kierunku lub stojące w miejscu. System jest aktywny od 5 km/h aż do prędkości maksymalnej. W razie wykrycia ryzyka kolizji informuje o tym fakcie kierowcę. W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu.
  • Alarm Ryzyka Kolizji: Przy prędkościach powyżej 30 km/h system ten umożliwia ostrzeganie kierowcy o ryzyku kolizji z pojazdem jadącym z przodu.

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

Nowy Citroen C4 Picasso – nowy zestaw: silnik 1.2 PureTech 130 KM i automatyczna skrzynia biegów

Gama napędowa zmodernizowanego Citroena C4 Picasso powiększyła się o nową konfigurację. Trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech, który rozwija moc maksymalną 130 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min.

Jest dostępny także z automatyczną, sześciobiegową przekładnią. Producent na razie nie informuje o osiągach 130 konnego C4 Picasso z „automatem”, niemniej w wersji z manualną przekładnią auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 201 km/h.

Modernizacja lubianego C4 Picasso uwspółcześniła ofertę francuskiego producenta. Choć zmiany są drobne, to jednak biorąc pod uwagę otoczenie rynkowe z pewnością były niezbędne. Dzięki temu C4 Picasso jeszcze długo będzie zajmował czołowe miejsca w tabeli sprzedaży w swoim segmencie. Z pewnością przypadnie do gustu większości osób poszukujących przestronnego auta rodzinnego.

Zobacz cennik nowego Citroena C4 Picasso

Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA