REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Citroen C4 Picasso

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Nowy Citroen C4 Picasso
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen

REKLAMA

REKLAMA

Do salonów sprzedaży Citroena wjechał odświeżony model C4 Picasso. Zmiany są drobne, ale dzięki nim szczytowa pozycja, jaką zajmuje francuski minivan w tabelach sprzedaży nie jest zagrożona. Co się zmieniło?

Citroen C4 Picasso jest przez wielu miłośników marki uważany za najlepszy model we współczesnej ofercie francuskiego producenta. Zarówno w wersji standardowej, jak i przedłużonej (Grand) spełni oczekiwania większości rodzin odnośnie pakowności, przestronności wnętrza i komfortu jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Niemniej od czasu premiery aktualnej generacji minivana upłynęło już trochę czasu, a w ofercie producentów samochodów zaczęły się pojawiać rozwiązania technologiczne, które jeszcze 2-3 lata temu nie były powszechnie dostępne. Tym samym przy okazji delikatnego liftingu nadwozia, producent postanowił uzbroić C4 Picasso w najnowsze zdobycze technologii. Oprócz tego uzupełniono ofertę o nowy zestaw napędowy: 130 konną jednostkę napędową połączoną z automatyczną skrzynią biegów. Co konkretnie się zmieniło?

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Więcej informacji na temat marki Citroen znajdziesz tutaj

Nowy Citroen C4 Picasso – kosmetyczne zmiany w nadwoziu i wnętrzu

Lifting nadwozia zazwyczaj nie oznacza rewolucyjnych zmian w stylizacji karoserii i tak jest w przypadku nowego C4 Picasso. Względem wersji sprzed modernizacji modyfikacje są kosmetyczne. W przedniej części nadwozia nowym elementem, który najbardziej „rzuca się w oczy” jest chromowana listwa otaczająca światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Ponadto przeprojektowano klosze reflektorów – są teraz odrobinę większe, zmodyfikowano przedni zderzak oraz w okolicy świateł przeciwmgłowych dodano chromowane listwy w kształcie litery C.

REKLAMA

O ile wygląd przodu C4 Picasso jest identyczny w wersji standardowej i Grand, o tyle obie wersje rozróżnia nie tylko długość nadwozia (444 cm w wersji standard, 460 cm w wersji Grand) i wysokość (Grand jest 2 cm wyższy, ma 163 cm wysokości) ale też inny wygląd tylnej części nadwozia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W obu odmianach zmieniono tylne lampy, a także dodano nowe logo producenta w kolorze czarnym z chromowanym obramowaniem. W wersji Grand zastosowano nowy kolor słupków C. W obu wersjach dostępna jest nowa gama kolorystyczna, a odmiana standard jest dostępna w wersji dwukolorowej z czarnym dachem.

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Główne zmiany w przedziale pasażerskim są skumulowane wokół tablicy przyrządów. Producent zmodernizował system pokładowy (obsługa jest bardziej intuicyjna, poprawiła się szybkość działania systemu), a także zastosował wyższej jakości ekrany umieszczone w środkowej części kokpitu (w opcji). Ten umieszczony niżej jest dotykowy.

Nie zmieniła się przestronność wnętrza, zastosowano za to wyższej jakości materiały wykończeniowe a także dodano więcej opcji w zakresie wykończenia przedziału pasażerskiego.

Minimalna objętość bagażnika w wersji standard to 537 l, w wersji Grand – 645 l. Przy okazji modernizacji modelu wprowadzono do oferty C4 Picasso elektrycznie otwieraną i zamykaną tylną klapę, która może być otwierana bezdotykowo – poprzez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 110 KM

Nowy Citroen C4 Picasso – nowe technologie

Jednak największe zmiany dotyczą wprowadzenia do oferty nowych systemów oraz nowych funkcji dostępnych wcześniej urządzeń.

Tym samym najnowszego Citroena C4 Picasso można wyposażyć m.in. w:

  • Coffee Break Alert: dostępny w standardzie, informuje kierowcę o konieczności zrobienia przerwy w podróży (po 2 godzinach ciągłej jazdy).
  • System Rozpoznawania Znaków Ograniczenia Prędkości z powiadamianiem Kierowcy: System rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i podaje odpowiednią informację na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Odczytana prędkość może następnie zostać ustawiona jako prędkość zadana dla regulatora / ogranicznika prędkości.
  • System Kontroli Uwagi Kierowcy: reaguje ostrzeżeniem w razie wykrycia pierwszej niezamierzonej zmiany toru jazdy. Pojawia się komunikat „zachowaj czujność” połączony z sygnałem dźwiękowym.
  • Aktywny Alarm Niezamierzonego Przekroczenia Linii: System ten jest pomocny w przeciwdziałaniu spadkowi czujności lub chwili nieuwagi za kierownicą przy prędkościach powyżej 65 km/h. Za pomocą umieszczonej przy górnej krawędzi przedniej szyby kamery umożliwiającej rozpoznawanie poziomych znaków drogowych system koryguje tor jazdy pojazdu, ostrzegając kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka przekroczenia linii bez włączenia kierunkowskazu. Jeśli kierowca chce utrzymać samochód wybranym tor jazdy, może zapobiec korekcie systemu przytrzymując mocniej kierownicę.
  • Aktywny System Kontroli Martwego Pola: W razie wykrycia obecności pojazdu w martwym polu (z lewej lub prawej strony), system generuje ostrzegawczy sygnał świetlny w lusterku bocznym po właściwej stronie. Jeśli funkcja Aktywnego Alarmu Niezamierzonego Przekroczenia Linii jest włączona i mimo wszystko kierowca włączy kierunkowskaz i zacznie skręcać w stronę, po której znajduje się pojazd w martwym polu, system zwiększy opór w układzie kierowniczym, aby odwieść kierowcę od tego zamiaru i zapobiec kolizji.
  • Aktywny tempomat z funkcją Stop (tylko w wersjach z silnikiem BlueHDi 150 S&S EAT6): Dzięki umieszczonemu z przodu radarowi, system wykrywa obecność pojazdów przed samochodem, automatycznie utrzymując aż do całkowitego zatrzymania uprzednio określoną przez kierowcę bezpieczną odległość, odpowiednio sterując hamowaniem bądź przyspieszaniem. System jest aktywny przy prędkościach od 30 do 180 km/h, umożliwiając kontrolę prędkości, odległości między pojazdami oraz ograniczanie przyspieszania przy pokonywaniu zakrętów.
  • Active Safety Brake: (dostępny od listopada 2016 r.): Jest to system awaryjnego hamowania pozwalający zapobiegać kolizjom. Zamontowana przy górnej krawędzi przedniej szyby wykrywa przeszkody znajdujące się przed samochodem, takie jak inne samochody jadące w tym samym kierunku lub stojące w miejscu. System jest aktywny od 5 km/h aż do prędkości maksymalnej. W razie wykrycia ryzyka kolizji informuje o tym fakcie kierowcę. W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu.
  • Alarm Ryzyka Kolizji: Przy prędkościach powyżej 30 km/h system ten umożliwia ostrzeganie kierowcy o ryzyku kolizji z pojazdem jadącym z przodu.

Nowy Citroen C4 Picasso

Citroen

Citroen

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

Nowy Citroen C4 Picasso – nowy zestaw: silnik 1.2 PureTech 130 KM i automatyczna skrzynia biegów

Gama napędowa zmodernizowanego Citroena C4 Picasso powiększyła się o nową konfigurację. Trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech, który rozwija moc maksymalną 130 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min.

Jest dostępny także z automatyczną, sześciobiegową przekładnią. Producent na razie nie informuje o osiągach 130 konnego C4 Picasso z „automatem”, niemniej w wersji z manualną przekładnią auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s i może pojechać z maksymalną prędkością 201 km/h.

Modernizacja lubianego C4 Picasso uwspółcześniła ofertę francuskiego producenta. Choć zmiany są drobne, to jednak biorąc pod uwagę otoczenie rynkowe z pewnością były niezbędne. Dzięki temu C4 Picasso jeszcze długo będzie zajmował czołowe miejsca w tabeli sprzedaży w swoim segmencie. Z pewnością przypadnie do gustu większości osób poszukujących przestronnego auta rodzinnego.

Zobacz cennik nowego Citroena C4 Picasso

Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen Grand C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Nowy Citroen C4 Picasso
Citroen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

Kiedy seniorzy stracą prawo jazdy? Aktualne zasady na październik 2025 – sprawdź, czy dotyczy to Ciebie

Czy seniorzy tracą prawo jazdy z powodu wieku? A może wystarczy choroba? A co z punktami karnymi? W praktycznym poradniku wyjaśniamy, co naprawdę decyduje o utracie uprawnień i jakie przepisy obowiązują kierowców w starszym wieku. Sprawdzamy też, kiedy decyzję podejmuje lekarz, a kiedy starosta lub sąd. Dzięki temu dowiesz się, jak uniknąć problemów i zachować prawo jazdy na dłużej.

REKLAMA