REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Aircross to bliźniacza konstrukcja do Mitsubishi ASX. Co wyszło z mariażu francuskiej awangardy i japońskiego pragmatyzmu?

Mimo że Francuzi przeprojektowali nadwozie Mitsubishi ASX-a i - nie ukrywajmy – dodali mu więcej uroku upodobniając bryłę nadwozia do pozostałych modeli oferowanych przez Citroena, nie można nie dostrzec podobieństw do japońskiego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

Niemal identyczna linia nadwozia, kształt drzwi oraz te same proporcje nie pozostają wątpliwości, kto jest dawcą genów dla Citroena C4 Aircross.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

REKLAMA

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - wnętrze

A to podobieństwo staje się wręcz uderzające, gdy usiądziemy za kierownicą Citroena. Wykonany z twardych tworzyw, zachowawczo zaprojektowany kokpit w niczym nie przypomina awangardowych stylizacji desek rozdzielczych najnowszych modeli francuskiego producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Aircrossie wnętrze jest stonowane, utrzymane w odcieniach czerni i szarości. Nie można oprzeć się wrażeniu, że przejrzysty kokpit nieco trąci myszką. O ile w samochodach sygnowanych logiem Mitsubishi takie podejście do projektów jest wpisane w genotyp marki o tyle w Citroenie rozczarowuje.

Niemniej przedział pasażerski francusko-japońskiego crossovera przekonuje do siebie obszernością oraz wygodą foteli i tylnej kanapy. Bagażnik (pojemność 416 l) umożliwia spakowanie się na długie rodzinne wakacje, a w razie potrzeby możemy wykorzystać C4 Aircross jako małe auto dostawcze. Po rozłożeniu tylnej kanapy da się uzyskać płaską podłogę, co znacznie ułatwia wykorzystanie sporej przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - napęd/układ jezdny

Recenzowana odmiana Citroena C4 Aircross została wyposażona w napęd na obie osie oraz wysokoprężny silnik (pochodzący z Mitsubishi) o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM.

Jednostce napędowej daleko do kultury pracy, którą się charakteryzują konstrukcje ze stajni Citroena. Japoński diesel stosunkowo głośno klekocze ale nie można mu odmówić dynamiki. Co prawda w dolnych zakresach obrotów jest irytująco ospały ale gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 2000 obr./min. silnik żwawo wyrywa do przodu.

Nie wynika to z danych producenta, według których C4 Aircross od startu „setkę” osiąga po upływie 11,5 s, czyli w czasie przeciętnym dla tej klasy pojazdów.

Niemniej, podczas prowadzenia, odczucia kierowcy odnośnie dynamiki rozpędzania na wyższych obrotach są lepsze niż wskazywałby na to pomiary producenta.

Pozytywne noty zbiera zawieszenie. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko i bez nieprzyjemnych stuków.

Jakość prowadzenia, zestrojenie układu kierowniczego są przeciętne. Citroen ma tendencję do podsterowności podczas jazdy po zakrętach ale jednocześnie zachowuje się przewidywalnie.

Podczas jazdy po autostradzie auto jest stabilne i wbrew pozorom niezbyt wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, szkoda tylko że przedział pasażerski nie został lepiej wyciszony.

Niestety rozczarowuje zużycie paliwa. Około 10 l na 100 km w ruchu miejskim i około 7,8 l podczas jazdy z prędkością 130 km/h w trasie to sporo, jak na samochód tych rozmiarów i możliwości współczesnych jednostek wysokoprężnych.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - podsumowanie

Nie można oprzeć się wrażeniu, że adoptowany C4 Aircross nie pasuje dopozostałej części rodzeństwa z rodziny Citroena. Zachowawczy design, przeciętne wykończenie wnętrza, słabsze niż w przypadku innych konstrukcji Citroena wyciszenie wnętrza, wreszcie dość głośny i paliwożerny silnik Diesla zupełnie różny od oszczędnych i wysoce kulturalnych francuskich HDi.

Zaletami opisywanego crossovera są przestronne wnętrze, niezły komfort tłumienia nierówności i sprawny napęd na obie osie. Niestety zaletą Aircrossa nie jest cena. Najtańsza wersja z napędem na jedną oś i silnikiem benzynowym 1.6/117 KM kosztuje w promocji 71 500 zł. Z kolei najtańsza wersja z napędem na obie osie i opisywanym silnikiem Diesla kosztuje w promocji 98 500 zł (109 000 zł bez upustu).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - dane techniczne

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 416/1193 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 434/179,9/162,5 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,9/5,6 l/100 km
Cena od 109 000 zł (98 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA