REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C4 Aircross to bliźniacza konstrukcja do Mitsubishi ASX. Co wyszło z mariażu francuskiej awangardy i japońskiego pragmatyzmu?

Mimo że Francuzi przeprojektowali nadwozie Mitsubishi ASX-a i - nie ukrywajmy – dodali mu więcej uroku upodobniając bryłę nadwozia do pozostałych modeli oferowanych przez Citroena, nie można nie dostrzec podobieństw do japońskiego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

Niemal identyczna linia nadwozia, kształt drzwi oraz te same proporcje nie pozostają wątpliwości, kto jest dawcą genów dla Citroena C4 Aircross.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

REKLAMA

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - wnętrze

A to podobieństwo staje się wręcz uderzające, gdy usiądziemy za kierownicą Citroena. Wykonany z twardych tworzyw, zachowawczo zaprojektowany kokpit w niczym nie przypomina awangardowych stylizacji desek rozdzielczych najnowszych modeli francuskiego producenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Aircrossie wnętrze jest stonowane, utrzymane w odcieniach czerni i szarości. Nie można oprzeć się wrażeniu, że przejrzysty kokpit nieco trąci myszką. O ile w samochodach sygnowanych logiem Mitsubishi takie podejście do projektów jest wpisane w genotyp marki o tyle w Citroenie rozczarowuje.

Niemniej przedział pasażerski francusko-japońskiego crossovera przekonuje do siebie obszernością oraz wygodą foteli i tylnej kanapy. Bagażnik (pojemność 416 l) umożliwia spakowanie się na długie rodzinne wakacje, a w razie potrzeby możemy wykorzystać C4 Aircross jako małe auto dostawcze. Po rozłożeniu tylnej kanapy da się uzyskać płaską podłogę, co znacznie ułatwia wykorzystanie sporej przestrzeni bagażowej.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - napęd/układ jezdny

Recenzowana odmiana Citroena C4 Aircross została wyposażona w napęd na obie osie oraz wysokoprężny silnik (pochodzący z Mitsubishi) o pojemności 1,8 l, który rozwija moc maksymalną 150 KM.

Jednostce napędowej daleko do kultury pracy, którą się charakteryzują konstrukcje ze stajni Citroena. Japoński diesel stosunkowo głośno klekocze ale nie można mu odmówić dynamiki. Co prawda w dolnych zakresach obrotów jest irytująco ospały ale gdy wskazówka obrotomierza minie wartość ok. 2000 obr./min. silnik żwawo wyrywa do przodu.

Nie wynika to z danych producenta, według których C4 Aircross od startu „setkę” osiąga po upływie 11,5 s, czyli w czasie przeciętnym dla tej klasy pojazdów.

Niemniej, podczas prowadzenia, odczucia kierowcy odnośnie dynamiki rozpędzania na wyższych obrotach są lepsze niż wskazywałby na to pomiary producenta.

Pozytywne noty zbiera zawieszenie. Wszelkiego rodzaju nierówności tłumione są miękko i bez nieprzyjemnych stuków.

Jakość prowadzenia, zestrojenie układu kierowniczego są przeciętne. Citroen ma tendencję do podsterowności podczas jazdy po zakrętach ale jednocześnie zachowuje się przewidywalnie.

Podczas jazdy po autostradzie auto jest stabilne i wbrew pozorom niezbyt wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, szkoda tylko że przedział pasażerski nie został lepiej wyciszony.

Niestety rozczarowuje zużycie paliwa. Około 10 l na 100 km w ruchu miejskim i około 7,8 l podczas jazdy z prędkością 130 km/h w trasie to sporo, jak na samochód tych rozmiarów i możliwości współczesnych jednostek wysokoprężnych.

Zobacz też: Test Hyundai ix35 CRDi 136 KM aut. AWD

Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - podsumowanie

Nie można oprzeć się wrażeniu, że adoptowany C4 Aircross nie pasuje dopozostałej części rodzeństwa z rodziny Citroena. Zachowawczy design, przeciętne wykończenie wnętrza, słabsze niż w przypadku innych konstrukcji Citroena wyciszenie wnętrza, wreszcie dość głośny i paliwożerny silnik Diesla zupełnie różny od oszczędnych i wysoce kulturalnych francuskich HDi.

Zaletami opisywanego crossovera są przestronne wnętrze, niezły komfort tłumienia nierówności i sprawny napęd na obie osie. Niestety zaletą Aircrossa nie jest cena. Najtańsza wersja z napędem na jedną oś i silnikiem benzynowym 1.6/117 KM kosztuje w promocji 71 500 zł. Z kolei najtańsza wersja z napędem na obie osie i opisywanym silnikiem Diesla kosztuje w promocji 98 500 zł (109 000 zł bez upustu).

Zobacz też: Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 163 KM 4x4

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi - dane techniczne

Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi 4WD
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1798 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000-3000 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 416/1193 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 434/179,9/162,5 cm
Rozstaw osi 267 cm
V-max 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,9/5,6 l/100 km
Cena od 109 000 zł (98 500 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Test Citroen C4 Aircross 1.8 e-HDi
Citroen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA