Test Volvo XC60 T6 AWD aut.
REKLAMA
REKLAMA
Mimo obecności na rynku już od kilku lat, model XC60 wciąż wygląda świeżo. Jest to niewątpliwa zasługa niedawno przeprowadzonego liftingu, niemniej design nadwozia szwedzkiego SUV-a już za pierwszym razem udał się na tyle, że projektanci nie musieli znacznie „pudrować” nadwozia by ukryć „zmarszczki”.
REKLAMA
Volvo zwraca uwagę, zwłaszcza ozdobione pakietem R-Design z pięknym wzorem obręczy ze stopów lekkich oraz dyskretnymi spojlerami.
Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel
Test Volvo XC60 T6 aut. – wnętrze
Sportową atmosferę we wnętrzu podkręcają czarne słupki I podsufitka. Poza tym, kokpit nie różni się niczym od tych z „cywilnych” wersji XC60. Jest zaprojektowany ładnie i przejrzyście, wykonany z materiałów wysokiej jakości.
Przy okazji niedawnego liftingu, tradycyjne analogowe zegary zastąpiono wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Wygląda to ładnie i nie ucierpiała na tym intuicyjność obsługi.
Obszerne fotele zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania i przyzwoite tzw. trzymanie boczne.
Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na niewygodę, a miejsca nie zabraknie także wysokim pasażerom.
Bagażnik ma objętość 495 l, to co prawda trochę mniej od konkurentów, ale i tak przedział bagażowy jest wystarczająco obszerny, by spakować czteroosobową rodzinę na długie wakacje.
Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG
Test Volvo XC60 T6 aut. – napęd/układ jezdny
REKLAMA
W motoryzacyjnym światku wiele się ostatnio o Volvo wspominało w kontekście polityki stopniowego wycofywania z oferty udanych silników pięcio I sześciocylindrowych I zastępowania ich jednostkami czterocylindrowymi o równie wysokiej mocy. Lobby ekologów działa bezlitośnie i rzeczywiście szwedzki koncern podobnie do innych producentów będzie zmuszony „za chwilę” zastąpić swoje największe jednostki mniejszymi.
Ale póki co, ku uciesze miłośników motoryzacji w cenniku Volvo wciąż przy pozycji XC60 T6 figuruje zestaw z sześciocylindrowym, trzylitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 304 KM.
Według danych producenta jednostka współpracująca z sześciobiegową automatyczną przekładnią rozpędza ważące aż 1935 kg Volvo od 0 do 100 km/h w 6,9 s.
Ale zaletą zastosowania dużego silnika benzynowego nie jest jedynie fakt, że samochód z dużą spontanicznością i werwą reaguje na każde żądanie zwiększenia prędkości. Bo faktem jest, że na XC60 T6 nie robi wrażenia, czy kierowca ma ochotę błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h, czy od 130 do 180 km/h. Za każdym razem wskazówka prędkościomierza bez „zawahania” mija kolejne cyfry na podziałce.
Kolejnym atutem jest dźwięk jaki wydobywa się z układu wydechowego. O ile w dolnych zakresach obrotów jest to cichy szmer, o tyle przy wysokich obrotach można cieszyć się wciąż cichym ale jednak już donośniejszym basowym brzmieniem.
REKLAMA
Mimo że XC60 T6 jest samochodem bardzo szybkim, zawieszenie zostało zestrojone dość miękko. Oczywiście ta wersja jest sztywniejsza i bardziej zwarta niż słabsze odmiany modelu ale wciąż tłumienie nierówności odbywa się miękko, a szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów nie jest ulubioną czynnością kierowcy 304 -konnego Volvo.
Według danych producenta XC60 T6 w ruchu miejskim zużywa 15,2 benzyny na 100 km i są to dane zgodne z rzeczywistością. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 110 km/h można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9 l/100 km, ale pędząc z prędkościami dozwolonymi na polskich autostradach trzeba się liczyć ze „spalaniem” około 10-11 l/100 km.
Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi
Test Volvo XC60 T6 aut. – podsumowanie
Średniej wielkości SUV-y kojarzą się z samochodami uniwersalnymi i prestiżowymi. Volvo wciąż ma w Polsce nieskazitelny wizerunek, z którym identyfikuje się znaczna część zamożniejszych kierowców. A biorąc pod uwagę ofertę konkurencji modele szwedzkiego producenta są wciąż tańsze.
Najtańsza odmiana 304-konnego XC60 kosztuje 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę napęd jest to interesująca oferta, bo ponad 300-konne wersje SUV-ów kosztują sporo więcej. Może być to też ostatnia chwila na zakup pięknie brzmiącej wersji modelu.
Zobacz też: Pierwsza jazda: Porsche Macan Turbo 3.6 V6 400 KM
Volvo XC60 T6 aut. – dane techniczne
Volvo XC60 T6 AWD | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 2953 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R6/24V |
Maksymalna moc | 304 KM/5600 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 440 Nm/2100-4200 obr./min. |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 495 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 462,7/189,1/171,3 cm |
Rozstaw osi | 277,4 cm |
V-max | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,9 s |
Zużycie paliwa* | 15,2/8,1/10,7 l/100 km |
Cena od | 207 000 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.