REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Szwedzka marka Volvo kojarzy się z rozsądkiem, poszanowaniem dla ekologii i przyzwoitym statutem materialnym jej potencjalnych klientów. Jednak nawet nordyccy i z natury stonowani Szwedzi co jakiś czas lubią zaszaleć. Inżynierowie Volvo zaszaleli konstruując 304-konną wersję XC60.

Mimo obecności na rynku już od kilku lat, model XC60 wciąż wygląda świeżo. Jest to niewątpliwa zasługa niedawno przeprowadzonego liftingu, niemniej design nadwozia szwedzkiego SUV-a już za pierwszym razem udał się na tyle, że projektanci nie musieli znacznie „pudrować” nadwozia by ukryć „zmarszczki”.

REKLAMA

REKLAMA

Volvo zwraca uwagę, zwłaszcza ozdobione pakietem R-Design z pięknym wzorem obręczy ze stopów lekkich oraz dyskretnymi spojlerami.

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

REKLAMA

Test Volvo XC60 T6 aut. – wnętrze

Sportową atmosferę we wnętrzu podkręcają czarne słupki I podsufitka. Poza tym, kokpit nie różni się niczym od tych z „cywilnych” wersji XC60. Jest zaprojektowany ładnie i przejrzyście, wykonany z materiałów wysokiej jakości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przy okazji niedawnego liftingu, tradycyjne analogowe zegary zastąpiono wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Wygląda to ładnie i nie ucierpiała na tym intuicyjność obsługi.

Obszerne fotele zapewniają bardzo wysoki komfort podróżowania i przyzwoite tzw. trzymanie boczne.

Z tyłu również nikt nie będzie narzekał na niewygodę, a miejsca nie zabraknie także wysokim pasażerom.

Bagażnik ma objętość 495 l, to co prawda trochę mniej od konkurentów, ale i tak przedział bagażowy jest wystarczająco obszerny, by spakować czteroosobową rodzinę na długie wakacje.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Volvo XC60 T6 aut. – napęd/układ jezdny

W motoryzacyjnym światku wiele się ostatnio o Volvo wspominało w kontekście polityki stopniowego wycofywania z oferty udanych silników pięcio I sześciocylindrowych I zastępowania ich jednostkami czterocylindrowymi o równie wysokiej mocy. Lobby ekologów działa bezlitośnie i rzeczywiście szwedzki koncern podobnie do innych producentów będzie zmuszony „za chwilę” zastąpić swoje największe jednostki mniejszymi.

Ale póki co, ku uciesze miłośników motoryzacji w cenniku Volvo wciąż przy pozycji XC60 T6 figuruje zestaw z sześciocylindrowym, trzylitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 304 KM.

Według danych producenta jednostka współpracująca z sześciobiegową automatyczną przekładnią rozpędza ważące aż 1935 kg Volvo od 0 do 100 km/h w 6,9 s.

Ale zaletą zastosowania dużego silnika benzynowego nie jest jedynie fakt, że samochód z dużą spontanicznością i werwą reaguje na każde żądanie zwiększenia prędkości. Bo faktem jest, że na XC60 T6 nie robi wrażenia, czy kierowca ma ochotę błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h, czy od 130 do 180 km/h. Za każdym razem wskazówka prędkościomierza bez „zawahania” mija kolejne cyfry na podziałce.

Kolejnym atutem jest dźwięk jaki wydobywa się z układu wydechowego. O ile w dolnych zakresach obrotów jest to cichy szmer, o tyle przy wysokich obrotach można cieszyć się wciąż cichym ale jednak już donośniejszym basowym brzmieniem.

Mimo że XC60 T6 jest samochodem bardzo szybkim, zawieszenie zostało zestrojone dość miękko. Oczywiście ta wersja jest sztywniejsza i bardziej zwarta niż słabsze odmiany modelu ale wciąż tłumienie nierówności odbywa się miękko, a szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów nie jest ulubioną czynnością kierowcy 304 -konnego Volvo.

Według danych producenta XC60 T6 w ruchu miejskim zużywa 15,2 benzyny na 100 km i są to dane zgodne z rzeczywistością. Podczas jazdy w trasie z prędkością około 110 km/h można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9 l/100 km, ale pędząc z prędkościami dozwolonymi na polskich autostradach trzeba się liczyć ze „spalaniem” około 10-11 l/100 km.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Volvo XC60 T6 aut. – podsumowanie

Średniej wielkości SUV-y kojarzą się z samochodami uniwersalnymi i prestiżowymi. Volvo wciąż ma w Polsce nieskazitelny wizerunek, z którym identyfikuje się znaczna część zamożniejszych kierowców. A biorąc pod uwagę ofertę konkurencji modele szwedzkiego producenta są wciąż tańsze.

Najtańsza odmiana 304-konnego XC60 kosztuje 207 tys. zł. Biorąc pod uwagę napęd jest to interesująca oferta, bo ponad 300-konne wersje SUV-ów kosztują sporo więcej. Może być to też ostatnia chwila na zakup pięknie brzmiącej wersji modelu.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Porsche Macan Turbo 3.6 V6 400 KM

Volvo XC60 T6 aut. – dane techniczne

Volvo XC60 T6 AWD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  2953 cm3
Układ cylindrów/zawory R6/24V
Maksymalna moc 304 KM/5600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm/2100-4200 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 495 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,7/189,1/171,3 cm
Rozstaw osi 277,4 cm
V-max 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,9 s
Zużycie paliwa* 15,2/8,1/10,7 l/100 km
Cena od 207 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Volvo XC60 T6 AWD
Kamil Fraszkiewicz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA