REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wpływ czujników parkowania na koszty eksploatacji floty

Subskrybuj nas na Youtube
Kolizja parkingowa
Kolizja parkingowa
LeasePlan Fleet Management

REKLAMA

REKLAMA

Na koszty eksploatacji floty samochodowej w przedsiębiorstwie wpływa wiele czynników. Okazuje się, że nawet tak z pozoru mało istotne działania, jak montaż czujników ułatwiających parkowanie, przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji floty.

W autach bez zamontowanych czujników parkowania, pewne kategorie szkód odnotowywane są zdecydowanie częściej niż w pojazdach z wbudowanym tego typu urządzeniem – wynika z analizy przeprowadzonej przez eksperta LeasePlan Polska, firmy CFM zarządzającej największą flota pojazdów na polskim rynku*.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

CZUJNIKI PARKOWANIA ILOŚĆ SZKÓD CZĘSTOŚĆ SZKÓD
KOLIZJA Z POJAZDEM NIE 634 4,46%
TAK 46 0,98%
KOLIZJA Z PRZEDMIOTEM NIE 1644 11,57%
TAK 94 1,99%
SZKODA PARKINGOWA NIE 3155 22,21%
TAK 182 3,86%

Szkodowość floty ma istotny wpływ na wysokość składek ubezpieczeniowych, jakie płaci przedsiębiorstwo. Warto pamiętać, że firmy CFM posiadają szereg narzędzi, które pozwalają znacznie obniżyć poziom szkodowości, takich jak: odpowiednio zaprojektowana polityka flotowa firmy, profesjonalne szkolenia z bezpiecznej jazdy czy doradztwo w zakresie doboru wyposażenia aut we wspomagające kierowców urządzenia. Warto z tej wiedzy i doświadczenia korzystać, bo to przekłada się na realne oszczędności – mówi Piotr Skwarek, Kierownik Działu Ubezpieczeń, LeasePlan Polska.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Nie można również zapominać, że w wyniku szkody wyłączone z eksploatacji jest nie tylko auto, ale niezdolny do pracy może stać się także kierowca auta służbowego, który traci swój czas np. oczekując na likwidację szkody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

*Założenia przyjęte do analizy:

  • Badany okres: grudzień 2012 - grudzień 2013
  • Badane pojazdy: 14 204 samochody bez czujników i 4 712 z czujnikami
  • Przedstawiono 3 kategorie szkód, w przypadku których obecność czujników potencjalnie mogłaby mieć jakikolwiek wpływ na uniknięcie zdarzenia (kolizja z pojazdem, z przedmiotem i szkoda parkingowa)
  • Nie uwzględniono szkód regresowych, tzn. spowodowanych przez osoby trzecie - w takiej sytuacji czujniki raczej nie mają znaczenia
  • Pominięto wszystkie szkody o wartości powyżej 5 000 zł zakładając, że skoro skutki przekraczają taki próg, to szkoda powstała raczej w okolicznościach, w których czujniki parkowania niewiele by pomogły

Źródło: Materiały prasowe LeasePlan Poska

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA