Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
REKLAMA
REKLAMA
Do redakcyjnej recenzji trafił Opel Meriva w wersji Design Edition. Zamawiający Opla w tej konfiguracji mają możliwość m.in. dokupienia lakierowanych na czarno obręczy kół ze stopów lekkich.
REKLAMA
Zestawienie kolorystyczne – biały lakier i czarne felgi oraz lusterka zewnętrzne w połączeniu z przyciemnionymi reflektorami i lampami tylnymi dodaje miejskiemu vanowi tzw. pazura. To niewątpliwie ukłon w stroną młodszych kierowców, którzy zazwyczaj oprócz walorów użytkowych większą wagę przywiązują do stylu samochodu, którym się poruszają.
Tym samym ciekawie ozdobiona Meriva z przewrotnie zaprojektowanymi (otwieranymi odwrotnie) tylnymi drzwiami zwraca na siebie uwagę pełniąc rolę nietuzinkowego gadżetu dla swoich właścicieli.
Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?
Opel Meriva – wnętrze
REKLAMA
Przedział pasażerski Merivy jest przestronny. Tablica przyrządów zaprojektowana jest ładnie. Na konsoli centralnej umieszczono duży kolorowy wyświetlacz systemów audio i nawigacji oraz komputera pokładowego, a niżej masę przycisków. Żeby sprawnie obsługiwać wszelkie urządzenia należy się z tablicą przyrządów Opla oswoić.
Cieszy wygoda foteli. W Merivie łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Tylne drzwi otwierane w przeciwnym kierunku docenią rodzice małych dzieci. Rzeczywiście łatwiej niż przy tradycyjnym rozwiązaniu zamontować fotelik i sadzać w nim dziecko. Poza tym takie rozwiązanie poskutkowało zmniejszeniem otworu drzwiowego, przez co trudniej zająć miejsce na tylnej kanapie dorosłym pasażerom.
Bagażnik ma pojemność 397 l, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie pojazdów. Pakowanie Opla ułatwiają regularny kształt przedziału bagażowego i piąte drzwi.
Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Opel Meriva – napęd/układ jezdny
Do napędu recenzowanej Merivy posłużył nowy silnik wysokoprężny, spełniający normę Euro VI, o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2750 obr./min.
Udana konstrukcja sprawnie napędza ważące 1285 kg auto. Jednostka pracuje cicho i charakteryzuje się dużą elastycznością.
REKLAMA
Według danych producenta Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s, co jak na auto, którego głównym przeznaczeniem są miejskie arterie jest wynikiem w pełni satysfakcjonującym. Zwłaszcza, że ospałość w dolnych zakresach obrotów jest wynagradzana niskim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim auto „spalało” około 6 l oleju napędowego na 100 km.
Ale Meriva dobrze czuje się również podczas jazdy w trasie. Nawet podróżując z kompletem pasażerów kierowca nie będzie miał problemu z wyprzedzaniem, a podczas jazdy z prędkością autostradową we wnętrzu wciąż jest cicho.
Cieszy także komfort tłumienia nierówności. Torowiska, czy inne niedoskonałości nawierzchni tłumione są z przyjemną sprężystością.
Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM
Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – podsumowanie
Podstawowa wersja Opla Merivy z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM kosztuje 54 950 zł (49 950 zł w promocji). Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem kosztuje 78 750 zł (73 750 zł w promocji). Jak na auto segmentu miejskiego to sporo. Ale nie zapominajmy, że Meriva oferuje o wiele więcej niż samochód miejski. Dzięki niewielkim rozmiarom zewnętrznym świetnie sprawdza się w roli codziennego środka transportu dla rodziny, a jej elastyczny i oszczędny napęd a także praktyczne nadwozie sprawiają, że idealnie wpisze się także w rolę środka transportu na święta i wakacje.
Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – dane techniczne
Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1598 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 136 KM/3500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm/2000 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 397 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 428,8/191,2/161,5 cm |
Rozstaw osi | 264,4 cm |
V-max | 197 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,9 s |
Zużycie paliwa* | 4,8/4,2/4,4 l/100 km |
Cena od | 78 750 zł (73 750 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.