REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Tomasz Korniejew
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Opla Merivy jest obecna na rynku od 2010 r. Producent niedawno odświeżył wygląd modelu, a do oferty wprowadzono nową jednostkę wysokoprężną. W teście Opel Meriva z silnikiem 1.6 CDTI, który rozwija moc maksymalną 136 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił Opel Meriva w wersji Design Edition. Zamawiający Opla w tej konfiguracji mają możliwość m.in. dokupienia lakierowanych na czarno obręczy kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

REKLAMA

Zestawienie kolorystyczne – biały lakier i czarne felgi oraz lusterka zewnętrzne w połączeniu z przyciemnionymi reflektorami i lampami tylnymi dodaje miejskiemu vanowi tzw. pazura. To niewątpliwie ukłon w stroną młodszych kierowców, którzy zazwyczaj oprócz walorów użytkowych większą wagę przywiązują do stylu samochodu, którym się poruszają.

Tym samym ciekawie ozdobiona Meriva z przewrotnie zaprojektowanymi (otwieranymi odwrotnie) tylnymi drzwiami zwraca na siebie uwagę pełniąc rolę nietuzinkowego gadżetu dla swoich właścicieli.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Meriva – wnętrze

Przedział pasażerski Merivy jest przestronny. Tablica przyrządów zaprojektowana jest ładnie. Na konsoli centralnej umieszczono duży kolorowy wyświetlacz systemów audio i nawigacji oraz komputera pokładowego, a niżej masę przycisków. Żeby sprawnie obsługiwać wszelkie urządzenia należy się z tablicą przyrządów Opla oswoić.

Cieszy wygoda foteli. W Merivie łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Tylne drzwi otwierane w przeciwnym kierunku docenią rodzice małych dzieci. Rzeczywiście łatwiej niż przy tradycyjnym rozwiązaniu zamontować fotelik i sadzać w nim dziecko. Poza tym takie rozwiązanie poskutkowało zmniejszeniem otworu drzwiowego, przez co trudniej zająć miejsce na tylnej kanapie dorosłym pasażerom.

Bagażnik ma pojemność 397 l, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie pojazdów. Pakowanie Opla ułatwiają regularny kształt przedziału bagażowego i piąte drzwi.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Opel Meriva – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanej Merivy posłużył nowy silnik wysokoprężny, spełniający normę Euro VI, o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2750 obr./min.

Udana konstrukcja sprawnie napędza ważące 1285 kg auto. Jednostka pracuje cicho i charakteryzuje się dużą elastycznością.

Według danych producenta Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s, co jak na auto, którego głównym przeznaczeniem są miejskie arterie jest wynikiem w pełni satysfakcjonującym. Zwłaszcza, że ospałość w dolnych zakresach obrotów jest wynagradzana niskim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim auto „spalało” około 6 l oleju napędowego na 100 km.

Ale Meriva dobrze czuje się również podczas jazdy w trasie. Nawet podróżując z kompletem pasażerów kierowca nie będzie miał problemu z wyprzedzaniem, a podczas jazdy z prędkością autostradową we wnętrzu wciąż jest cicho.

Cieszy także komfort tłumienia nierówności. Torowiska, czy inne niedoskonałości nawierzchni tłumione są z przyjemną sprężystością.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – podsumowanie

Podstawowa wersja Opla Merivy z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM kosztuje 54 950 zł (49 950 zł w promocji). Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem kosztuje 78 750 zł (73 750 zł w promocji). Jak na auto segmentu miejskiego to sporo. Ale nie zapominajmy, że Meriva oferuje o wiele więcej niż samochód miejski. Dzięki niewielkim rozmiarom zewnętrznym świetnie sprawdza się w roli codziennego środka transportu dla rodziny, a jej elastyczny i oszczędny napęd a także praktyczne nadwozie sprawiają, że idealnie wpisze się także w rolę środka transportu na święta i wakacje.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – dane techniczne

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 397 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 428,8/191,2/161,5 cm
Rozstaw osi 264,4 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 4,8/4,2/4,4 l/100 km
Cena od 78 750 zł (73 750 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
OTest Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA