REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Opla Merivy jest obecna na rynku od 2010 r. Producent niedawno odświeżył wygląd modelu, a do oferty wprowadzono nową jednostkę wysokoprężną. W teście Opel Meriva z silnikiem 1.6 CDTI, który rozwija moc maksymalną 136 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił Opel Meriva w wersji Design Edition. Zamawiający Opla w tej konfiguracji mają możliwość m.in. dokupienia lakierowanych na czarno obręczy kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zestawienie kolorystyczne – biały lakier i czarne felgi oraz lusterka zewnętrzne w połączeniu z przyciemnionymi reflektorami i lampami tylnymi dodaje miejskiemu vanowi tzw. pazura. To niewątpliwie ukłon w stroną młodszych kierowców, którzy zazwyczaj oprócz walorów użytkowych większą wagę przywiązują do stylu samochodu, którym się poruszają.

Tym samym ciekawie ozdobiona Meriva z przewrotnie zaprojektowanymi (otwieranymi odwrotnie) tylnymi drzwiami zwraca na siebie uwagę pełniąc rolę nietuzinkowego gadżetu dla swoich właścicieli.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Meriva – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Merivy jest przestronny. Tablica przyrządów zaprojektowana jest ładnie. Na konsoli centralnej umieszczono duży kolorowy wyświetlacz systemów audio i nawigacji oraz komputera pokładowego, a niżej masę przycisków. Żeby sprawnie obsługiwać wszelkie urządzenia należy się z tablicą przyrządów Opla oswoić.

Cieszy wygoda foteli. W Merivie łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Tylne drzwi otwierane w przeciwnym kierunku docenią rodzice małych dzieci. Rzeczywiście łatwiej niż przy tradycyjnym rozwiązaniu zamontować fotelik i sadzać w nim dziecko. Poza tym takie rozwiązanie poskutkowało zmniejszeniem otworu drzwiowego, przez co trudniej zająć miejsce na tylnej kanapie dorosłym pasażerom.

Bagażnik ma pojemność 397 l, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie pojazdów. Pakowanie Opla ułatwiają regularny kształt przedziału bagażowego i piąte drzwi.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Opel Meriva – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanej Merivy posłużył nowy silnik wysokoprężny, spełniający normę Euro VI, o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2750 obr./min.

Udana konstrukcja sprawnie napędza ważące 1285 kg auto. Jednostka pracuje cicho i charakteryzuje się dużą elastycznością.

REKLAMA

Według danych producenta Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s, co jak na auto, którego głównym przeznaczeniem są miejskie arterie jest wynikiem w pełni satysfakcjonującym. Zwłaszcza, że ospałość w dolnych zakresach obrotów jest wynagradzana niskim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim auto „spalało” około 6 l oleju napędowego na 100 km.

Ale Meriva dobrze czuje się również podczas jazdy w trasie. Nawet podróżując z kompletem pasażerów kierowca nie będzie miał problemu z wyprzedzaniem, a podczas jazdy z prędkością autostradową we wnętrzu wciąż jest cicho.

Cieszy także komfort tłumienia nierówności. Torowiska, czy inne niedoskonałości nawierzchni tłumione są z przyjemną sprężystością.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – podsumowanie

Podstawowa wersja Opla Merivy z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM kosztuje 54 950 zł (49 950 zł w promocji). Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem kosztuje 78 750 zł (73 750 zł w promocji). Jak na auto segmentu miejskiego to sporo. Ale nie zapominajmy, że Meriva oferuje o wiele więcej niż samochód miejski. Dzięki niewielkim rozmiarom zewnętrznym świetnie sprawdza się w roli codziennego środka transportu dla rodziny, a jej elastyczny i oszczędny napęd a także praktyczne nadwozie sprawiają, że idealnie wpisze się także w rolę środka transportu na święta i wakacje.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – dane techniczne

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 397 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 428,8/191,2/161,5 cm
Rozstaw osi 264,4 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 4,8/4,2/4,4 l/100 km
Cena od 78 750 zł (73 750 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
OTest Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA