REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Opla Merivy jest obecna na rynku od 2010 r. Producent niedawno odświeżył wygląd modelu, a do oferty wprowadzono nową jednostkę wysokoprężną. W teście Opel Meriva z silnikiem 1.6 CDTI, który rozwija moc maksymalną 136 KM.

Do redakcyjnej recenzji trafił Opel Meriva w wersji Design Edition. Zamawiający Opla w tej konfiguracji mają możliwość m.in. dokupienia lakierowanych na czarno obręczy kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zestawienie kolorystyczne – biały lakier i czarne felgi oraz lusterka zewnętrzne w połączeniu z przyciemnionymi reflektorami i lampami tylnymi dodaje miejskiemu vanowi tzw. pazura. To niewątpliwie ukłon w stroną młodszych kierowców, którzy zazwyczaj oprócz walorów użytkowych większą wagę przywiązują do stylu samochodu, którym się poruszają.

Tym samym ciekawie ozdobiona Meriva z przewrotnie zaprojektowanymi (otwieranymi odwrotnie) tylnymi drzwiami zwraca na siebie uwagę pełniąc rolę nietuzinkowego gadżetu dla swoich właścicieli.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Meriva – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Merivy jest przestronny. Tablica przyrządów zaprojektowana jest ładnie. Na konsoli centralnej umieszczono duży kolorowy wyświetlacz systemów audio i nawigacji oraz komputera pokładowego, a niżej masę przycisków. Żeby sprawnie obsługiwać wszelkie urządzenia należy się z tablicą przyrządów Opla oswoić.

Cieszy wygoda foteli. W Merivie łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Tylne drzwi otwierane w przeciwnym kierunku docenią rodzice małych dzieci. Rzeczywiście łatwiej niż przy tradycyjnym rozwiązaniu zamontować fotelik i sadzać w nim dziecko. Poza tym takie rozwiązanie poskutkowało zmniejszeniem otworu drzwiowego, przez co trudniej zająć miejsce na tylnej kanapie dorosłym pasażerom.

Bagażnik ma pojemność 397 l, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie pojazdów. Pakowanie Opla ułatwiają regularny kształt przedziału bagażowego i piąte drzwi.

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Opel Meriva – napęd/układ jezdny

Do napędu recenzowanej Merivy posłużył nowy silnik wysokoprężny, spełniający normę Euro VI, o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 2000 do 2750 obr./min.

Udana konstrukcja sprawnie napędza ważące 1285 kg auto. Jednostka pracuje cicho i charakteryzuje się dużą elastycznością.

REKLAMA

Według danych producenta Opel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s, co jak na auto, którego głównym przeznaczeniem są miejskie arterie jest wynikiem w pełni satysfakcjonującym. Zwłaszcza, że ospałość w dolnych zakresach obrotów jest wynagradzana niskim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim auto „spalało” około 6 l oleju napędowego na 100 km.

Ale Meriva dobrze czuje się również podczas jazdy w trasie. Nawet podróżując z kompletem pasażerów kierowca nie będzie miał problemu z wyprzedzaniem, a podczas jazdy z prędkością autostradową we wnętrzu wciąż jest cicho.

Cieszy także komfort tłumienia nierówności. Torowiska, czy inne niedoskonałości nawierzchni tłumione są z przyjemną sprężystością.

Zobacz też: Test Seat Leon ST 1.4 TSI 140 KM

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – podsumowanie

Podstawowa wersja Opla Merivy z silnikiem benzynowym 1.4/100 KM kosztuje 54 950 zł (49 950 zł w promocji). Podstawowa odmiana z opisywanym silnikiem kosztuje 78 750 zł (73 750 zł w promocji). Jak na auto segmentu miejskiego to sporo. Ale nie zapominajmy, że Meriva oferuje o wiele więcej niż samochód miejski. Dzięki niewielkim rozmiarom zewnętrznym świetnie sprawdza się w roli codziennego środka transportu dla rodziny, a jej elastyczny i oszczędny napęd a także praktyczne nadwozie sprawiają, że idealnie wpisze się także w rolę środka transportu na święta i wakacje.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM – dane techniczne

Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 136 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 397 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 428,8/191,2/161,5 cm
Rozstaw osi 264,4 cm
V-max 197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 4,8/4,2/4,4 l/100 km
Cena od 78 750 zł (73 750 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
OTest Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM
Kamil Fraszkiewicz
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Opel Meriva
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA