REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Przestronne I funkcjonalne wnętrze, wygodne fotele I oszczędna jednostka napędowa. To główne atuty, które uwydatniła w teście Toyota Verso 1.6 D-4D.

Japoński producent przyzwyczaił nas do tego, że oferuje samochody o skromnym wyglądzie i stonowanym wnętrzu za to zazwyczaj stosunkowo niewiele tracące na wartości i nie zaskakujące właścicieli nieprzewidywanymi awariami.

REKLAMA

Brak porywającego designu to również widoczna cecha najnowszej generacji Toyoty Verso. Bryła nadwozia nazywana „kombivanem” nie wyróżnia się niczym szczególnym ale również nie razi brzydotą. Choć w białym kolorze z przyciemnionymi szybami i felgami ze stopów lekkich przynajmniej prezentuje się współcześnie.

Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – wnętrze

Przestronny przedział pasażerski Verso pomieści nawet siedem osób (dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika) ale w przypadku podróży w siódemkę należy praktycznie zrezygnować z bagażnika (do wykorzystania pozostaje jedynie 155 l).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik opisywanej Toyoty pomieści 440 l i można go powiększyć do 1645 l.

Zaskoczeniem jest design kokpitu. Jak wiemy z historii modeli marki, konstruktorzy Toyoty co jakiś czas lubią przestawiać „zegary” zza kierownicy na górę środkowej konsoli. Podobnie postąpili w tym przypadku. I choć przez ten zabieg deska rozdzielcza wygląda nietypowo nie wpłynęło to na intuicyjność obsługi, czy czytelność. Te są wzorowe.

Szkoda jedynie, że producent nie zastosował w wykończeniu wnętrza lepszej jakości tworzyw, te wciąż odstają od tego co oferują europejscy producenci.

Za to cieszy wygoda foteli, przestronność przedziału pasażerskiego i fakt, że w drugim rzędzie można regulować kąt pochylenia oparć każdego z trzech pasażerów.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Zainstalowany pod maską Verso silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min. to konstrukcja BMW. I choć wydaje się stanowczo za słaby dla ważącej 1590 kg Toyoty w rzeczywistości stanowi dla niej sprawne i oszczędne źródło napędu.

Auto ochoczo reaguje na gaz od dolnych zakresów obrotomierza i pewnie przyspiesza aż do górnych zakresów obrotów. Cieszy przy tym dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. W rezultacie zarówno podczas jazdy na wyższych obrotach, jak i podczas jazdy na niższych ale z wysoką prędkością w kabinie jest cicho.

Co więcej silnik charakteryzuje skromny apetyt na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei w trasie „spalanie” spada do 5,3 l na 100 km.

Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM

Test Toyota Verso 1.6 D-4D – podsumowanie

Podstawowa wersja Toyoty Verso z silnikiem benzynowym 1.6/132 KM kosztuje 75 990 zł. Z kolei Verso z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje co 86 990 zł. Dopłata do wersji siedmioosobowej to 4300 zł (990 zł w promocji). To spora kwota, choć pomijając niewątpliwe atuty tego modelu Toyoty należy się również spodziewać stosunkowo niskiej utraty wartości.

Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse

Toyota Verso 1.6 D-4D – dane techniczne

Toyota Verso 1.6 D-4D 116 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 112 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm/1750-2250 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 484 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 446/179/162 cm
Rozstaw osi 278 cm
V-max 186 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,7 s
Zużycie paliwa* 5,5/3,9/4,5 l/100 km
Cena od 86 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Verso
Toyota
Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota
Toyota Verso deska rozdzielcza
Toyota
Toyota Verso fotele przednie
Toyota
Toyota Verso tylna kanapa
Toyota
Toyota Verso tylna kanapa
Toyota
Toyota Verso bagażnik
Toyota
Toyota Verso bagażnik
Toyota
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso 1.6 D-4D
Tomasz Korniejew
Toyota Verso
Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA