Test Toyota Verso 1.6 D-4D Premium
REKLAMA
REKLAMA
Japoński producent przyzwyczaił nas do tego, że oferuje samochody o skromnym wyglądzie i stonowanym wnętrzu za to zazwyczaj stosunkowo niewiele tracące na wartości i nie zaskakujące właścicieli nieprzewidywanymi awariami.
REKLAMA
Brak porywającego designu to również widoczna cecha najnowszej generacji Toyoty Verso. Bryła nadwozia nazywana „kombivanem” nie wyróżnia się niczym szczególnym ale również nie razi brzydotą. Choć w białym kolorze z przyciemnionymi szybami i felgami ze stopów lekkich przynajmniej prezentuje się współcześnie.
Zobacz też: Test Toyota GT86 TRD: sportowiec czystej krwi
Test Toyota Verso 1.6 D-4D – wnętrze
Przestronny przedział pasażerski Verso pomieści nawet siedem osób (dwa dodatkowe fotele są chowane w podłodze bagażnika) ale w przypadku podróży w siódemkę należy praktycznie zrezygnować z bagażnika (do wykorzystania pozostaje jedynie 155 l).
W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik opisywanej Toyoty pomieści 440 l i można go powiększyć do 1645 l.
Zaskoczeniem jest design kokpitu. Jak wiemy z historii modeli marki, konstruktorzy Toyoty co jakiś czas lubią przestawiać „zegary” zza kierownicy na górę środkowej konsoli. Podobnie postąpili w tym przypadku. I choć przez ten zabieg deska rozdzielcza wygląda nietypowo nie wpłynęło to na intuicyjność obsługi, czy czytelność. Te są wzorowe.
Szkoda jedynie, że producent nie zastosował w wykończeniu wnętrza lepszej jakości tworzyw, te wciąż odstają od tego co oferują europejscy producenci.
Za to cieszy wygoda foteli, przestronność przedziału pasażerskiego i fakt, że w drugim rzędzie można regulować kąt pochylenia oparć każdego z trzech pasażerów.
Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting
Test Toyota Verso 1.6 D-4D – napęd/układ jezdny
REKLAMA
Zainstalowany pod maską Verso silnik Diesla o pojemności 1,6 l, rozwijający 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min. to konstrukcja BMW. I choć wydaje się stanowczo za słaby dla ważącej 1590 kg Toyoty w rzeczywistości stanowi dla niej sprawne i oszczędne źródło napędu.
Auto ochoczo reaguje na gaz od dolnych zakresów obrotomierza i pewnie przyspiesza aż do górnych zakresów obrotów. Cieszy przy tym dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego. W rezultacie zarówno podczas jazdy na wyższych obrotach, jak i podczas jazdy na niższych ale z wysoką prędkością w kabinie jest cicho.
Co więcej silnik charakteryzuje skromny apetyt na paliwo. W ruchu miejskim można osiągnąć wynik zużycia paliwa na poziomie 6,8 l oleju napędowego na 100 km. Z kolei w trasie „spalanie” spada do 5,3 l na 100 km.
Zobacz też: Test Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCI 95 KM
Test Toyota Verso 1.6 D-4D – podsumowanie
Podstawowa wersja Toyoty Verso z silnikiem benzynowym 1.6/132 KM kosztuje 75 990 zł. Z kolei Verso z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje co 86 990 zł. Dopłata do wersji siedmioosobowej to 4300 zł (990 zł w promocji). To spora kwota, choć pomijając niewątpliwe atuty tego modelu Toyoty należy się również spodziewać stosunkowo niskiej utraty wartości.
Zobacz też: Test KIA Carens 1.7 CRDi: idealna na długie dystanse
Toyota Verso 1.6 D-4D – dane techniczne
Toyota Verso 1.6 D-4D 116 KM | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 1598 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 112 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 270 Nm/1750-2250 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 484 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 446/179/162 cm |
Rozstaw osi | 278 cm |
V-max | 186 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,7 s |
Zużycie paliwa* | 5,5/3,9/4,5 l/100 km |
Cena od | 86 990 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.