REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Citroena C1 wyróżnia się proporcjonalnym nadwoziem, odważną kolorystyką i ciekawie zaprojektowanymi przednimi i tylnymi lampami. Sprawdziliśmy, jak jeździ jeden z najładniejszych modeli w swojej klasie.

Podobnie do poprzedniej generacji modelu C1, najnowsza, również jest jednym z trojaczków. Powstała przy współpracy z Toyotą I Peugeotem. Tym samym dzieli rozwiązania konstrukcyjne z najnowszą Toyotą Aygo i Peugeotem 108.

REKLAMA

Niemniej, mimo że wspomniane modele konkurencyjnych marek są praktycznie identyczne pod względem konstrukcyjnym, to jednak maluch Citroena naszym zdaniem prezentuje się najładniej.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - wnętrze

Dlatego lekkie rozczarowanie następuje po zajęciu miejsca wewnątrz. Chodzi o kolorystykę. Stonowane barwy tworzyw sztucznych i tapicerki można próbować przełamać zamawiając wykończenie środkowej konsoli w jednym z wyrazistych kolorów ale mimo to przedział pasażerski i tak pozostanie „smutny”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niemniej cieszy wyposażenie kokpitu w duży, dotykowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z funkcją Mirror Link (wyświetla funkcje z ekranu smarfona).

Na pochwałę zasługuje wygoda przednich foteli i ilość dostępnego miejsca w przedniej części kabiny. Z tyłu jest dość ciasno, zwłaszcza w wersji Airscape, z materiałowym, odsuwanym poszyciem dachu, którego mechanizm ogranicza w tylnej części przestrzeń nad głową. Pisząc o minusach warto odnotować, że w wersji pięciodrzwiowej nie da się otworzyć w pełni tylnych szyb, są jedynie uchylane.

Bagażnik Citroena C1 ma objętość 196 l i w podstawowej wersji wyposażeniowej tylna kanapa nie jest standardowo dzielona.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza C1 znalazła się trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1 l, rozwijająca moc maksymalną 68 KM. Jest to silnik produkowany przez zakład Toyoty w Wałbrzychu.

REKLAMA

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,3 s. Nie jest to mistrz sprintu, ale w przypadku samochodu miejskiego nie dynamika jest najważniejsza. Tym bardziej, że C1 jest przyjemny w prowadzeniu. Specyficzny dźwięk trzycylindrowej jednostki dodaje pojazdowi sportowego sznytu, a układ kierowniczy zapewnia optymalną dla tej klasy precyzję prowadzenia.

Citroen nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale gdy już prowadzący postanowi przejechać dynamiczniej kręty odcinek nie będzie zaskoczony jego zachowaniem. Na łukach jest przewidywalnie podsterowny.

Zawieszenie zostało zestrojone zaskakująco komfortowo. Co prawda krótki rozstaw osi ma wpływ na ograniczenie komfortu pokonywania nierówności, ale ustawienie zawieszenia sprawia, że C1 sprawnie pochłania torowiska i tzw. śpiących policjantów.

Wygodę w miejskich podróżach zapewniają nie tylko wspomniane wcześniej wygodne fotele ale też niewielki promień skrętu, co znacznie ułatwia parkowanie i zawracanie na zatłoczonych ulicach.

Zobacz też: Test Ford KA 1.2 69 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - podsumowanie

REKLAMA

Citroen C1 przekonuje do siebie ładnym wyglądem i wysokim komfortem jazdy. Niewielkie rozmiary i promień skrętu ułatwiają jazdę po mieście, a bardzo wygodny fotel znacznie uprzyjemnia przestoje wymuszone przez korki. Cieszy dodatkowe wyposażenie typu dotykowy wyświetlacz z funkcją Mirror Link, czy automatyczna klimatyzacja.

Jakie są wady? Oprócz braku opuszczanych szyb w tylnych drzwiach zbyt małe wyciszenie kabiny i trochę za wysokie zużycie paliwa. Powyżej 7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim to dla tej klasy pojazdów stanowczo za dużo.

Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Citroen C1 1.0 VTI Airscape - dane techniczne

Citroen C1 1.0 VTi Airscape
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 68 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 196/780 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 346,6/161,5/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,3 s
Zużycie paliwa* 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 47 900 zł (42 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA