REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Citroena C1 wyróżnia się proporcjonalnym nadwoziem, odważną kolorystyką i ciekawie zaprojektowanymi przednimi i tylnymi lampami. Sprawdziliśmy, jak jeździ jeden z najładniejszych modeli w swojej klasie.

Podobnie do poprzedniej generacji modelu C1, najnowsza, również jest jednym z trojaczków. Powstała przy współpracy z Toyotą I Peugeotem. Tym samym dzieli rozwiązania konstrukcyjne z najnowszą Toyotą Aygo i Peugeotem 108.

REKLAMA

Niemniej, mimo że wspomniane modele konkurencyjnych marek są praktycznie identyczne pod względem konstrukcyjnym, to jednak maluch Citroena naszym zdaniem prezentuje się najładniej.

Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - wnętrze

Dlatego lekkie rozczarowanie następuje po zajęciu miejsca wewnątrz. Chodzi o kolorystykę. Stonowane barwy tworzyw sztucznych i tapicerki można próbować przełamać zamawiając wykończenie środkowej konsoli w jednym z wyrazistych kolorów ale mimo to przedział pasażerski i tak pozostanie „smutny”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niemniej cieszy wyposażenie kokpitu w duży, dotykowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z funkcją Mirror Link (wyświetla funkcje z ekranu smarfona).

Na pochwałę zasługuje wygoda przednich foteli i ilość dostępnego miejsca w przedniej części kabiny. Z tyłu jest dość ciasno, zwłaszcza w wersji Airscape, z materiałowym, odsuwanym poszyciem dachu, którego mechanizm ogranicza w tylnej części przestrzeń nad głową. Pisząc o minusach warto odnotować, że w wersji pięciodrzwiowej nie da się otworzyć w pełni tylnych szyb, są jedynie uchylane.

Bagażnik Citroena C1 ma objętość 196 l i w podstawowej wersji wyposażeniowej tylna kanapa nie jest standardowo dzielona.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - napęd/układ jezdny

Pod maską recenzowanego egzemplarza C1 znalazła się trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1 l, rozwijająca moc maksymalną 68 KM. Jest to silnik produkowany przez zakład Toyoty w Wałbrzychu.

REKLAMA

Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,3 s. Nie jest to mistrz sprintu, ale w przypadku samochodu miejskiego nie dynamika jest najważniejsza. Tym bardziej, że C1 jest przyjemny w prowadzeniu. Specyficzny dźwięk trzycylindrowej jednostki dodaje pojazdowi sportowego sznytu, a układ kierowniczy zapewnia optymalną dla tej klasy precyzję prowadzenia.

Citroen nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale gdy już prowadzący postanowi przejechać dynamiczniej kręty odcinek nie będzie zaskoczony jego zachowaniem. Na łukach jest przewidywalnie podsterowny.

Zawieszenie zostało zestrojone zaskakująco komfortowo. Co prawda krótki rozstaw osi ma wpływ na ograniczenie komfortu pokonywania nierówności, ale ustawienie zawieszenia sprawia, że C1 sprawnie pochłania torowiska i tzw. śpiących policjantów.

Wygodę w miejskich podróżach zapewniają nie tylko wspomniane wcześniej wygodne fotele ale też niewielki promień skrętu, co znacznie ułatwia parkowanie i zawracanie na zatłoczonych ulicach.

Zobacz też: Test Ford KA 1.2 69 KM

Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - podsumowanie

REKLAMA

Citroen C1 przekonuje do siebie ładnym wyglądem i wysokim komfortem jazdy. Niewielkie rozmiary i promień skrętu ułatwiają jazdę po mieście, a bardzo wygodny fotel znacznie uprzyjemnia przestoje wymuszone przez korki. Cieszy dodatkowe wyposażenie typu dotykowy wyświetlacz z funkcją Mirror Link, czy automatyczna klimatyzacja.

Jakie są wady? Oprócz braku opuszczanych szyb w tylnych drzwiach zbyt małe wyciszenie kabiny i trochę za wysokie zużycie paliwa. Powyżej 7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim to dla tej klasy pojazdów stanowczo za dużo.

Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Citroen C1 1.0 VTI Airscape - dane techniczne

Citroen C1 1.0 VTi Airscape
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 68 KM/4200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/4800 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 196/780 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 346,6/161,5/146 cm
Rozstaw osi 234 cm
V-max 160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,3 s
Zużycie paliwa* 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Cena od 47 900 zł (42 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
Citroen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA