Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape
REKLAMA
REKLAMA
Podobnie do poprzedniej generacji modelu C1, najnowsza, również jest jednym z trojaczków. Powstała przy współpracy z Toyotą I Peugeotem. Tym samym dzieli rozwiązania konstrukcyjne z najnowszą Toyotą Aygo i Peugeotem 108.
REKLAMA
Niemniej, mimo że wspomniane modele konkurencyjnych marek są praktycznie identyczne pod względem konstrukcyjnym, to jednak maluch Citroena naszym zdaniem prezentuje się najładniej.
Zobacz też: Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - wnętrze
Dlatego lekkie rozczarowanie następuje po zajęciu miejsca wewnątrz. Chodzi o kolorystykę. Stonowane barwy tworzyw sztucznych i tapicerki można próbować przełamać zamawiając wykończenie środkowej konsoli w jednym z wyrazistych kolorów ale mimo to przedział pasażerski i tak pozostanie „smutny”.
Niemniej cieszy wyposażenie kokpitu w duży, dotykowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego z funkcją Mirror Link (wyświetla funkcje z ekranu smarfona).
Na pochwałę zasługuje wygoda przednich foteli i ilość dostępnego miejsca w przedniej części kabiny. Z tyłu jest dość ciasno, zwłaszcza w wersji Airscape, z materiałowym, odsuwanym poszyciem dachu, którego mechanizm ogranicza w tylnej części przestrzeń nad głową. Pisząc o minusach warto odnotować, że w wersji pięciodrzwiowej nie da się otworzyć w pełni tylnych szyb, są jedynie uchylane.
Bagażnik Citroena C1 ma objętość 196 l i w podstawowej wersji wyposażeniowej tylna kanapa nie jest standardowo dzielona.
Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - napęd/układ jezdny
Pod maską recenzowanego egzemplarza C1 znalazła się trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1 l, rozwijająca moc maksymalną 68 KM. Jest to silnik produkowany przez zakład Toyoty w Wałbrzychu.
REKLAMA
Według danych producenta auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 14,3 s. Nie jest to mistrz sprintu, ale w przypadku samochodu miejskiego nie dynamika jest najważniejsza. Tym bardziej, że C1 jest przyjemny w prowadzeniu. Specyficzny dźwięk trzycylindrowej jednostki dodaje pojazdowi sportowego sznytu, a układ kierowniczy zapewnia optymalną dla tej klasy precyzję prowadzenia.
Citroen nie prowokuje do szybkiej jazdy, ale gdy już prowadzący postanowi przejechać dynamiczniej kręty odcinek nie będzie zaskoczony jego zachowaniem. Na łukach jest przewidywalnie podsterowny.
Zawieszenie zostało zestrojone zaskakująco komfortowo. Co prawda krótki rozstaw osi ma wpływ na ograniczenie komfortu pokonywania nierówności, ale ustawienie zawieszenia sprawia, że C1 sprawnie pochłania torowiska i tzw. śpiących policjantów.
Wygodę w miejskich podróżach zapewniają nie tylko wspomniane wcześniej wygodne fotele ale też niewielki promień skrętu, co znacznie ułatwia parkowanie i zawracanie na zatłoczonych ulicach.
Zobacz też: Test Ford KA 1.2 69 KM
Test Citroen C1 1.0 VTI Airscape - podsumowanie
REKLAMA
Citroen C1 przekonuje do siebie ładnym wyglądem i wysokim komfortem jazdy. Niewielkie rozmiary i promień skrętu ułatwiają jazdę po mieście, a bardzo wygodny fotel znacznie uprzyjemnia przestoje wymuszone przez korki. Cieszy dodatkowe wyposażenie typu dotykowy wyświetlacz z funkcją Mirror Link, czy automatyczna klimatyzacja.
Jakie są wady? Oprócz braku opuszczanych szyb w tylnych drzwiach zbyt małe wyciszenie kabiny i trochę za wysokie zużycie paliwa. Powyżej 7 l benzyny na 100 km w ruchu miejskim to dla tej klasy pojazdów stanowczo za dużo.
Zobacz też: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!
Citroen C1 1.0 VTI Airscape - dane techniczne
Citroen C1 1.0 VTi Airscape | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R3/12V |
Maksymalna moc | 68 KM/4200 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 95 Nm/4800 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg. |
Pojemność bagażnika | 196/780 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 346,6/161,5/146 cm |
Rozstaw osi | 234 cm |
V-max | 160 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,3 s |
Zużycie paliwa* | 5,0/3,6/4,1 l/100 km |
Cena od | 47 900 zł (42 900 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.