REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo przeszedł na początku 2014 roku facelifting. Czy nowa wersja jest dużo lepsza od poprzednika? Jakie są jej mocne i słabe punkty?

Volkswagen Polo V po liftingu

Volkswagen Polo piątej generacji pojawił się na rynku w 2009 roku. Pięć lat później, czyli na początku 2014 roku, zaprezentowano jego zmodernizowaną wersję. Zmiany objęły nie tylko zewnętrzny wygląd pojazdu, ale także jego wnętrze oraz przede wszystkim rozwiązania techniczne. Wprowadzono mocniejsze i oszczędniejsze silniki, zastosowano nowe systemy bezpieczeństwa oraz unowocześniono interfejs pokładowych urządzeń.

REKLAMA

Z zewnątrz zmiany przeprowadzone w nowym Volkswagenie Polo V są delikatne, ale w subtelny sposób nadają autu świeżości. Przedni zderzak, za sprawą większego wlotu powietrza do silnika, nadaje Polo nieco bardziej agresywny styl, a srebrna listwa łącząca ze sobą nowe przednie światła dodatkowo optycznie poszerza pojazd. Choć w prezentowanym egzemplarzu reflektory wyposażone są w klasyczne, halogenowe żarówki, to opcjonalnie można wyposażyć Polo w pełni LED-owe światła, stanowiące nowość w tej klasie samochodów.

Z tyłu Polo uwagę zwracają tylne odblaski prześnione na zderzak oraz odświeżone tylne lampy z nieco mniej wyeksponowanym niż w poprzedniku światłem cofania. Wyraźne zmiany zaszły w okolicy tablicy rejestracyjnej, która w nowym Volkswagenie Polo została niejako zatopiona w zderzaku. Trzeba przyznać, że zmodernizowane Polo wygląda naprawdę dobrze, zwłaszcza na 17-calowych kołach. Nieco zachowawczy styl nadwozia sprawia, że dla wielu model ten ma lepsze proporcje niż najnowszy VW Golf.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: wnętrze

We wnętrzu nowego Polo wrażenie robi nowa kierownica, nawiązująca kształtem i wykonaniem do tej z Golfa VII (jej wieniec mógłby być jednak nieco grubszy) oraz nowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Ten ostatni należy pochwalić za dobrą reakcję na dotyk, wyraźną grafikę i niezłą czytelność nawet w słoneczny dzień. Opcjonalnie można wyposażyć nowe Polo w nawigację, co w tej klasie nadal jest prawdziwą rzadkością (koszt około 2800 zł). Cieszy też fakt, że Polo, chyba jako jedyne w gamie Volkswagena, otrzymało bezpośrednie wejście USB umieszczone tuż przed lewarkiem skrzyni biegów. Prawdziwym zaskoczeniem była niezwykle wysoka jakość plastiku użytego do wykończenia górnej części deski rozdzielczej (materiał ten niedostępny jest w wersji Trendline). Nawet w autach klasy wyższej bywa on znacznie mniej przyjemny w dotyku!

Pozytywny odbiór auta zapewniają także detale świadczące o dopracowaniu tego modelu. Każdy z pasażerów posiada nad głową rozkładany uchwyt, w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera umieszczone są indywidualnie podświetlane lusterka, a sterowanie tempomatem pozwala na precyzyjne korygowanie jego ustawień o 1 lub o 10 km/h.

Nieco słabsze oceny zebrało nowe Polo za przestronność kabiny. O ile z przodu miejsca raczej nie zabraknie nawet wysokim pasażerom, o tyle z tyłu wygodnie będzie jedynie dwóm osobom o wzroście co najwyżej 175 cm. Krótki rozstaw osi (zaledwie 2 470 mm) powoduje, że wyższym osobom brakuje wolnej przestrzeni na wysokości kolan gdy z przodu zasiądą wysocy pasażerowie.

Pod tym względem Polo prezentuje poziom podobny do tego, jaki reprezentuje VW Up! z tą różnicą, że jego bagażnik jest jednak nieco większy - maksymalnie pomieści 280 l (Up! 251 l).


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: silnik

Modernizacja Volkswagena Polo wpłynęła również na jego gamę silnikową. W prezentowanym modelu pracował nowy, turbodoładowany silnik 1.2 TSI (CJZD), którego moc na tle poprzednika wzrosła ze 105 do 110 koni mechanicznych. Poprawie uległy zarówno osiągi auta (0-100 km/h nowe Polo przyspiesza w 9,3 s zamiast 9,7 s) jak i krzywa przebiegu momentu obrotowego motoru. Jego maksymalna wartość równa 175 Nm dostępna jest teraz od 1400-4000 obr./min (poprzednio od 1550-4100 obr./min). Silnik dobrze reaguje na dodanie gazu i bardzo sprawnie napędza auto. Swoją elastycznością i zakresem użytecznych obrotów przypomina jednostki wysokoprężne i podobnie jak one potrafi być oszczędny.

W starym modelu spalanie w mieście kształtowało się na poziomie 8-9 l na 100 km i było dla nas nieprzyjemnym zaskoczeniem. W nowym Polo zużycie paliwa zauważalnie spadło - w mieście oscylowało w granicy 7,2 l na 100 km a na trasie nie przekraczało 6,3 l/100 km. Należy jednak pamiętać, że zbyt gwałtowne wciskanie gazu w trakcie miejskiej jazdy nadal może ten wynik podnieść nawet do 11,0 l /100 km! Pewnym mankamentem silnika 1.2 TSI jest jego nierówna praca odczuwalna w czasie postoju na światłach.

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: manualna skrzynia biegów

Z jednostką napędową dobrze współpracuje 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Choć jej pierwszy bieg potrafi haczyć, to konfiguracja pozostałych przełożeń nie budzi zastrzeżeń. Nawet na 6-biegu silnik potrafi sprawnie rozpędzać Polo. Przy 140 km/h na najwyższym przełożeniu silnik ma 2900 obr./min. Do tej prędkości w kabinie auta jest relatywnie cicho, a hałas nie zakłóca rozmowy pomiędzy pasażerami.

Przy 140 km/h na najwyższym przełożeniu silnik ma 2900 obr./min. Do tej prędkości w kabinie auta jest relatywnie cicho, a hałas nie zakłóca rozmowy pomiędzy pasażerami.


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: zawieszenie

Świetnie wyglądające, 17-calowe koła obute w  opony 215/40, napawają uzasadnionymi obawami o komfort jazdy. W przypadku nowego Polo strach ten ma jednak tylko wielkie oczy, bowiem zawieszenie całkiem sprawnie radzi sobie z wybieraniem nierówności. Tylko naprawdę duże studzienki potrafią zatrząść pojazdem. Duże koła mają jednak istotne zalety. Oprócz istotnych walorów wizualnych, w sposób zdecydowany poprawiają właściwości trakcyjne auta, zwłaszcza na zakrętach.

Auto prowadzi się bardzo pewnie, przewidywalnie, a niski profil opony powoduje mniejsze wychylenia nadwozia samochodu na łuku drogi. Nowe Polo świetnie też zachowywało się w slalomie na mokrej nawierzchni. Mimo że system ESP jest niewyłączalny, to opony Dunlop SP Sport Maxx zapewniały na tyle wysoką przyczepność, że ingerencja tego systemu była bardzo rzadka.

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: układ kierowniczy

Na osobne słowa pochwały zasłużył nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy Volkswagena Polo. Przekładnia ślimakowa sterowana silnikiem elektrycznym zapewnia wysoką precyzję prowadzenia i pozbawiona jest charakterystycznego dla elektrycznego wspomagania opóźnienia w działaniu tuż przy neutralnym położeniu kierownicy. To wyjątkowo mocny punkt odświeżonego VW Polo. W tej klasie lepsza pod tym względem jest tylko Fiesta.


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: hamulce

Układ hamulcowy Volkswagena Polo prezentuje dobry poziom. Pedał hamulca pracuje w sposób przewidywalny i pozwala precyzyjnie dozować siłę hamowania . Ze względu na swoje mało okazałe gabaryty, nieco komicznie wyglądają tylne tarcze hamulcowe, które mają średnicę zaledwie 230 mm, ale trzeba pamiętać, że w tej klasie nadal dominują archaiczne pod względem konstrukcji hamulce bębnowe (np Ford Fiesta, Renault Clio).

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: cena i wyposażenie

W przypadku cen nowych Volkswagenów jak mantrę można powtarzać stwierdzenie, że nie są one niskie. Prezentowany, bogato wyposażony egzemplarz VW Polo Higline (z dodatkami) został wyceniony na 73 390 zł. To niemała kwota biorąc pod uwagę fakt, że do ceny tej warto doliczyć jeszcze koszt nawigacji (2830 zł) oraz kurtyn powietrznych dla osób w przednim i tylnym rzędzie siedzeń (2420 zł). Zrezygnować można jednak z dachu panoramicznego (2890 zł), przeznaczając tę kwotę na zakup np. aktywnego tempomatu (2140zł) będącego nowością w tej klasie samochodów. W przyszłości nowe Polo otrzyma także regulowane zawieszenie. Osoby, które poszukują taniego auta do miasta, powinny zatem zwrócić jednak uwagę na wersje z mniejszymi i słabszymi silnikami, które są wyraźnie tańsze od tej topowej na chwilę obecną odmiany. Nietrudno zauważyć, że świetnie wyposażone Polo Highline kosztuje tyle ile VW Golf VII w podstawowej wersji Trendline.

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: opinia

Odświeżony Polo sprawia wrażenie świetne dopracowanego i wykończonego. Modyfikacje przeprowadzone we wnętrzu nadały mu bardziej dojrzały charakter. Poprawie uległa zarówno jakość obsługi systemu multimedialnego jak i materiały wykończeniowe. Szkoda, że pod względem przestronności kabiny nie zaszły żadne zmiany. Świetne recenzje zebrał jednak nowy układ kierowniczy, który dobrze współpracuje ze sprężystym zawieszeniem. Silnik 1.2 TSI 110 KM mimo zwiększonej mocy, zużywa zauważalnie mniej paliwa, zwłaszcza w w warunkach miejskich, a skrzynia manualna, choć potrafi nieco haczyć, jest dobrze zestopniowana. Trudno też odmówić zmodernizowanemu Polo atrakcyjnego wyglądu. Pomimo 5 lat spędzonych na rynku, nadal wygląda on bardzo dobrze i ma wszelkie predyspozycje do tego by powalczyć ze znacznie młodszą konkurencją.


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM : dane techniczne

Samochód Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Rodzaj silnika benzynowy z turbosprężarką
Kod silnika CJZD
Położenie silnika poprzeczne
Wtrysk paliwa bezpośredni Motronic MED 17.5.21
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1197 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 81/110 kW/KM w zakresie 4600-5600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1400-4000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): -
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6-biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 9,3 s
Prędkość maksymalna 196 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 6,2 / 4,1 / 4,8 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 288 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 230 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 3 972/ 1 682 / 1 436  mm
Rozstaw osi 2 456 mm
Masa własna 1060 kg (dowód rejestracyjny)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 280/ 952 l
Ładowność 570 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,75
Średnica zawracania 10, 6 m
Pojemność baku 45 l
Cena od 64 820 (1.2 TSI 110 KM Highline)

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA