REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Polo przeszedł na początku 2014 roku facelifting. Czy nowa wersja jest dużo lepsza od poprzednika? Jakie są jej mocne i słabe punkty?

Volkswagen Polo V po liftingu

Volkswagen Polo piątej generacji pojawił się na rynku w 2009 roku. Pięć lat później, czyli na początku 2014 roku, zaprezentowano jego zmodernizowaną wersję. Zmiany objęły nie tylko zewnętrzny wygląd pojazdu, ale także jego wnętrze oraz przede wszystkim rozwiązania techniczne. Wprowadzono mocniejsze i oszczędniejsze silniki, zastosowano nowe systemy bezpieczeństwa oraz unowocześniono interfejs pokładowych urządzeń.

REKLAMA

Z zewnątrz zmiany przeprowadzone w nowym Volkswagenie Polo V są delikatne, ale w subtelny sposób nadają autu świeżości. Przedni zderzak, za sprawą większego wlotu powietrza do silnika, nadaje Polo nieco bardziej agresywny styl, a srebrna listwa łącząca ze sobą nowe przednie światła dodatkowo optycznie poszerza pojazd. Choć w prezentowanym egzemplarzu reflektory wyposażone są w klasyczne, halogenowe żarówki, to opcjonalnie można wyposażyć Polo w pełni LED-owe światła, stanowiące nowość w tej klasie samochodów.

Z tyłu Polo uwagę zwracają tylne odblaski prześnione na zderzak oraz odświeżone tylne lampy z nieco mniej wyeksponowanym niż w poprzedniku światłem cofania. Wyraźne zmiany zaszły w okolicy tablicy rejestracyjnej, która w nowym Volkswagenie Polo została niejako zatopiona w zderzaku. Trzeba przyznać, że zmodernizowane Polo wygląda naprawdę dobrze, zwłaszcza na 17-calowych kołach. Nieco zachowawczy styl nadwozia sprawia, że dla wielu model ten ma lepsze proporcje niż najnowszy VW Golf.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: wnętrze

We wnętrzu nowego Polo wrażenie robi nowa kierownica, nawiązująca kształtem i wykonaniem do tej z Golfa VII (jej wieniec mógłby być jednak nieco grubszy) oraz nowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Ten ostatni należy pochwalić za dobrą reakcję na dotyk, wyraźną grafikę i niezłą czytelność nawet w słoneczny dzień. Opcjonalnie można wyposażyć nowe Polo w nawigację, co w tej klasie nadal jest prawdziwą rzadkością (koszt około 2800 zł). Cieszy też fakt, że Polo, chyba jako jedyne w gamie Volkswagena, otrzymało bezpośrednie wejście USB umieszczone tuż przed lewarkiem skrzyni biegów. Prawdziwym zaskoczeniem była niezwykle wysoka jakość plastiku użytego do wykończenia górnej części deski rozdzielczej (materiał ten niedostępny jest w wersji Trendline). Nawet w autach klasy wyższej bywa on znacznie mniej przyjemny w dotyku!

Pozytywny odbiór auta zapewniają także detale świadczące o dopracowaniu tego modelu. Każdy z pasażerów posiada nad głową rozkładany uchwyt, w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera umieszczone są indywidualnie podświetlane lusterka, a sterowanie tempomatem pozwala na precyzyjne korygowanie jego ustawień o 1 lub o 10 km/h.

Nieco słabsze oceny zebrało nowe Polo za przestronność kabiny. O ile z przodu miejsca raczej nie zabraknie nawet wysokim pasażerom, o tyle z tyłu wygodnie będzie jedynie dwóm osobom o wzroście co najwyżej 175 cm. Krótki rozstaw osi (zaledwie 2 470 mm) powoduje, że wyższym osobom brakuje wolnej przestrzeni na wysokości kolan gdy z przodu zasiądą wysocy pasażerowie.

Pod tym względem Polo prezentuje poziom podobny do tego, jaki reprezentuje VW Up! z tą różnicą, że jego bagażnik jest jednak nieco większy - maksymalnie pomieści 280 l (Up! 251 l).


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: silnik

Modernizacja Volkswagena Polo wpłynęła również na jego gamę silnikową. W prezentowanym modelu pracował nowy, turbodoładowany silnik 1.2 TSI (CJZD), którego moc na tle poprzednika wzrosła ze 105 do 110 koni mechanicznych. Poprawie uległy zarówno osiągi auta (0-100 km/h nowe Polo przyspiesza w 9,3 s zamiast 9,7 s) jak i krzywa przebiegu momentu obrotowego motoru. Jego maksymalna wartość równa 175 Nm dostępna jest teraz od 1400-4000 obr./min (poprzednio od 1550-4100 obr./min). Silnik dobrze reaguje na dodanie gazu i bardzo sprawnie napędza auto. Swoją elastycznością i zakresem użytecznych obrotów przypomina jednostki wysokoprężne i podobnie jak one potrafi być oszczędny.

W starym modelu spalanie w mieście kształtowało się na poziomie 8-9 l na 100 km i było dla nas nieprzyjemnym zaskoczeniem. W nowym Polo zużycie paliwa zauważalnie spadło - w mieście oscylowało w granicy 7,2 l na 100 km a na trasie nie przekraczało 6,3 l/100 km. Należy jednak pamiętać, że zbyt gwałtowne wciskanie gazu w trakcie miejskiej jazdy nadal może ten wynik podnieść nawet do 11,0 l /100 km! Pewnym mankamentem silnika 1.2 TSI jest jego nierówna praca odczuwalna w czasie postoju na światłach.

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: manualna skrzynia biegów

Z jednostką napędową dobrze współpracuje 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów. Choć jej pierwszy bieg potrafi haczyć, to konfiguracja pozostałych przełożeń nie budzi zastrzeżeń. Nawet na 6-biegu silnik potrafi sprawnie rozpędzać Polo. Przy 140 km/h na najwyższym przełożeniu silnik ma 2900 obr./min. Do tej prędkości w kabinie auta jest relatywnie cicho, a hałas nie zakłóca rozmowy pomiędzy pasażerami.

Przy 140 km/h na najwyższym przełożeniu silnik ma 2900 obr./min. Do tej prędkości w kabinie auta jest relatywnie cicho, a hałas nie zakłóca rozmowy pomiędzy pasażerami.


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: zawieszenie

Świetnie wyglądające, 17-calowe koła obute w  opony 215/40, napawają uzasadnionymi obawami o komfort jazdy. W przypadku nowego Polo strach ten ma jednak tylko wielkie oczy, bowiem zawieszenie całkiem sprawnie radzi sobie z wybieraniem nierówności. Tylko naprawdę duże studzienki potrafią zatrząść pojazdem. Duże koła mają jednak istotne zalety. Oprócz istotnych walorów wizualnych, w sposób zdecydowany poprawiają właściwości trakcyjne auta, zwłaszcza na zakrętach.

Auto prowadzi się bardzo pewnie, przewidywalnie, a niski profil opony powoduje mniejsze wychylenia nadwozia samochodu na łuku drogi. Nowe Polo świetnie też zachowywało się w slalomie na mokrej nawierzchni. Mimo że system ESP jest niewyłączalny, to opony Dunlop SP Sport Maxx zapewniały na tyle wysoką przyczepność, że ingerencja tego systemu była bardzo rzadka.

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: układ kierowniczy

Na osobne słowa pochwały zasłużył nowy, elektromechaniczny układ kierowniczy Volkswagena Polo. Przekładnia ślimakowa sterowana silnikiem elektrycznym zapewnia wysoką precyzję prowadzenia i pozbawiona jest charakterystycznego dla elektrycznego wspomagania opóźnienia w działaniu tuż przy neutralnym położeniu kierownicy. To wyjątkowo mocny punkt odświeżonego VW Polo. W tej klasie lepsza pod tym względem jest tylko Fiesta.


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: hamulce

Układ hamulcowy Volkswagena Polo prezentuje dobry poziom. Pedał hamulca pracuje w sposób przewidywalny i pozwala precyzyjnie dozować siłę hamowania . Ze względu na swoje mało okazałe gabaryty, nieco komicznie wyglądają tylne tarcze hamulcowe, które mają średnicę zaledwie 230 mm, ale trzeba pamiętać, że w tej klasie nadal dominują archaiczne pod względem konstrukcji hamulce bębnowe (np Ford Fiesta, Renault Clio).

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: cena i wyposażenie

W przypadku cen nowych Volkswagenów jak mantrę można powtarzać stwierdzenie, że nie są one niskie. Prezentowany, bogato wyposażony egzemplarz VW Polo Higline (z dodatkami) został wyceniony na 73 390 zł. To niemała kwota biorąc pod uwagę fakt, że do ceny tej warto doliczyć jeszcze koszt nawigacji (2830 zł) oraz kurtyn powietrznych dla osób w przednim i tylnym rzędzie siedzeń (2420 zł). Zrezygnować można jednak z dachu panoramicznego (2890 zł), przeznaczając tę kwotę na zakup np. aktywnego tempomatu (2140zł) będącego nowością w tej klasie samochodów. W przyszłości nowe Polo otrzyma także regulowane zawieszenie. Osoby, które poszukują taniego auta do miasta, powinny zatem zwrócić jednak uwagę na wersje z mniejszymi i słabszymi silnikami, które są wyraźnie tańsze od tej topowej na chwilę obecną odmiany. Nietrudno zauważyć, że świetnie wyposażone Polo Highline kosztuje tyle ile VW Golf VII w podstawowej wersji Trendline.

Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM: opinia

Odświeżony Polo sprawia wrażenie świetne dopracowanego i wykończonego. Modyfikacje przeprowadzone we wnętrzu nadały mu bardziej dojrzały charakter. Poprawie uległa zarówno jakość obsługi systemu multimedialnego jak i materiały wykończeniowe. Szkoda, że pod względem przestronności kabiny nie zaszły żadne zmiany. Świetne recenzje zebrał jednak nowy układ kierowniczy, który dobrze współpracuje ze sprężystym zawieszeniem. Silnik 1.2 TSI 110 KM mimo zwiększonej mocy, zużywa zauważalnie mniej paliwa, zwłaszcza w w warunkach miejskich, a skrzynia manualna, choć potrafi nieco haczyć, jest dobrze zestopniowana. Trudno też odmówić zmodernizowanemu Polo atrakcyjnego wyglądu. Pomimo 5 lat spędzonych na rynku, nadal wygląda on bardzo dobrze i ma wszelkie predyspozycje do tego by powalczyć ze znacznie młodszą konkurencją.


Volkswagen Polo V 1.2 TSI 110 KM : dane techniczne

Samochód Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Rodzaj silnika benzynowy z turbosprężarką
Kod silnika CJZD
Położenie silnika poprzeczne
Wtrysk paliwa bezpośredni Motronic MED 17.5.21
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1197 cm3
Układ cylindrów rzędowy
Moc maksymalna 81/110 kW/KM w zakresie 4600-5600 obr/.min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie 1400-4000 obr./min
Współczynnik czołowego oporu powietrza (Cx): -
Napęd  przedni
Skrzynia biegów manualna 6-biegowa
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 9,3 s
Prędkość maksymalna 196 km/h
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie) 6,2 / 4,1 / 4,8 l
Zawieszenie kół przednich: kolumny MacPhersona
Zawieszenie kół tylnych: belka skrętna
Tarcze hamulcowe przód (rodzaj/średnica) tarcze wentylowane, 288 mm
Tarcze hamulcowe tył (rodzaj/średnica) tarcze lite, 230 mm
Wymiary (dług./szer./wys.) 3 972/ 1 682 / 1 436  mm
Rozstaw osi 2 456 mm
Masa własna 1060 kg (dowód rejestracyjny)
Pojemność bagażnika fot. rozł./złoż. 280/ 952 l
Ładowność 570 kg
Liczba obrotów kierownicy 2,75
Średnica zawracania 10, 6 m
Pojemność baku 45 l
Cena od 64 820 (1.2 TSI 110 KM Highline)

Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Volkswagen Polo 1.2 TSI 110 KM
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

REKLAMA

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA