REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen Passat został naszpikowany nowoczesnymi technologiami. Czy jednak jest przełomowy? Sprawdziliśmy, jak jeździ kolejna generacja legendarnego modelu z Wolfsburga?

Stonowana linia nadwozia dodaje najnowszemu Passatowi elegancji. Paradoksalnie, mimo że debiutująca generacja modelu ma niewiele wspólnego z poprzednią, wyglądem do niej nawiązuje.

REKLAMA

Najnowszy Volkswagen segmentu D, wydaje się znacznie większy od poprzednika. To złudzenie, bo w rzeczywistości nadwozie skrócono o 2 mm w stosunku do poprzednika.

Samochód jest także o 1,4 cm niższy i 1,2 cm szerszy niż Passat B7. Zastosowanie nowej platformy modułowej MQB umożliwiło m.in. redukcję masy (nawet do 85 kg w zależności od wersji), a także zwiększenie rozstawu osi aż o 7,9 cm (do 279,1 cm). Konstruktorom udało się także wydłużyć o 3,3 cm przedział pasażerski.

REKLAMA

Najnowszy Passat może zostać wyposażony za 1840 zł (w pakiecie promocyjnym) w kosmicznie wyglądajace reflektory LED (standard dla wersji Highline). Tylne lampy LED są standardem już od podstawowej wersji Trendline, choć w najbogatszej są dodatkowo przyciemnione.

Ciekawym zabiegiem stylizacyjnym jest całkowite ukrycie w słabszych wersjach silnikowych końcówki rury wydechowej. W mocniejszych wersjach są za to dostępne zadziornie wystające końcówki wydechowe w kształcie trapezu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Volkswagen Tiguan 2.0 TDI/177 KM DSG R-Line

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG – wnętrze

Kokpit Volkswagena Passata jest skromny w formie i sprawia dobre wrażenie. Na przestrzeni od „zegarów” do prawych drzwi umiejscowiono listwę imitującą kratkę nawiewów. To ciekawy zabieg stylizacyjny. Zachowano także analogowy zegar.

Najnowszy Passat może zostać wyposażony w zestaw elektronicznych wskaźników "Active Info Display" (dostępny za ok. 2000 zł jedynie dla najbogatszej odmiany Highline). Jest to duży kolorowy ekran, montowany w miejscu, gdzie tańsze wersje mają tradycyjny zestaw wskaźników. Na wspomnianym ekranie wyświetlane są m.in. prędkościomierz, obrotomierz, informacje komputera pokładowego i radia, a także systemu nawigacji.

Co ciekawe już podstawowa wersja nowego Volkswagena jest wyposażona w trójstrefową klimatyzację.

REKLAMA

To, co najbardziej „rzuca się w oczy” z perspektywy kierowcy Passata, to cienkie słupki A i wynikająca z tego doskonała widoczność do przodu i na boki. Konstruktorom Volkswagena udało się zredukować do minimum zjawisko zasłaniania dużego pola po prawej stronie przez prawe lusterko i słupek.

Tradycyjnie dla niemieckiego producenta wygodą rozpieszczają fotele przednie. Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. W najnowszej generacji modelu jest jej jeszcze więcej niż w poprzednich.

Urósł także bagażnik, w sedanie o 21 l i ma teraz pojemność 586 l. Sporo.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Passata B8 wyposażony w dwulitrowy silnik TDI, rozwijający moc maksymalną 150 KM, współpracujący ze zautomatyzowaną, sześciobiegową przekładnią DSG.

Według danych technicznych, ważący 1426 kg Volkswagen rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,7 s.

Po uruchomieniu silnika, jednostka napędowa jest prawie niesłyszalna dla osób siedzących wewnątrz.

Passat bez zwłoki i z werwą nabiera prędkości od dolnych zakresów obrotów. Silnik imponuje elastycznością i sprawnością z jaką przyspiesza także od wyższych prędkości i to z obciążeniem - z kompletem pasażerów i bagażem.

Kabina została świetnie wyciszona również od szumu powietrza zatem podróżowanie najnowszym Passatem po autostradach jest bardzo komfortowe.

Opisywany egzemplarz został wyposażony w adaptacyjne zawieszenie (standard dla wersji Highline), którego miękkość można ustawić w zależności od potrzeb.

Tłumienie wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni przebiega w Passacie ze sprawnością zarezerwowaną jeszcze niedawno jedynie dla samochodów klasy Premium.

To niewątpliwie zasługa nie tylko adaptacyjnego zawieszenia, ale również zwiększonego rozstawu osi.

Podczas prowadzenia najnowszego Volkswagena, kierowca czuje, że konstrukcja jest lekka. Układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania doskonale współpracuje z kierowcą, precyzyjnie przekazując informacje o trakcji przedniej osi. Nie robi na pojeździe wrażenia także szybka jazda po ciasnych łukach. W takiej sytuacji nadwozie zachowuje dodającą pewności sztywność, a tendencja do podsterowności została znacznie zredukowana.

Podczas codziennej eksploatacji w ruchu miejskim cieszy duża zwrotność. Passatem manewruje się łatwo, zwłaszcza wersjach z czujnikami parkowania (standard od wersji Comfortline), a sprawne zawracanie nie stanowi problemu.

Samochód imponuje niskim zużyciem paliwa. W ruchu miejskim z pomocą systemu start&stop można osiągnąć wynik na poziomie 6,8 l. Z kolei podczas jazdy w trasie z prędkością 140 km/h Passat zużywa ok. 6,3 l oleju napędowego na 100 km. Jak na pojazd, który przyspiesza od 0 do 100 km/h poniżej 9 s i jest wyposażony w „automat” to świetne wyniki.

Zobacz też: Test Volkswagen Scirocco 2.0 TSI 220 KM DSG

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG – podsumowanie

Lekka konstrukcja, adaptacyjne zawieszenie, ekran na którym są wyświetlane „zegary”, system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego, czy reflektory LED to nie jedyne nowinki technologiczne, w które można wyposażyć nowego Passata.

Rozbudowany system nawigacji satelitarnej z podglądem Google Street View to coś co wciąż robi wrażenie. Podobnie, jak asystent, który ma za zadanie utrzymać auto po środku pasa ruchu i robi to nawet gdy droga skręca.

Najtańszy Volkswagen Passat, wyposażony w 150-konny silnik Diesla kosztuje ok. 110 tys. zł.

Wersja najbogatsza – Highline – z tym samym silnikiem kosztuje 125 490 zł. Zautomatyzowana przekładnia DSG wymaga dopłaty ok. 9 tys. zł.

Wertując cennik, warto zwrócić uwagę na fakt, że nowy Passat już w podstawowej wersji Trendline (dostępnej od ok. 90 tys. zł z silnikiem 1.4 TSI/125 KM) jest samochodem dobrze wyposażonym (choćby we wspomnianą wcześniej trójstrefową klimatyzację). Co więcej, Volkswagen oferuje ciekawe, dość bogate pakiety wyposażenia opcjonalnego, dostępne za atrakcyjne ceny. Dla przykładu pakiet Biznes obejmujący: System nawigacji satelitarnej "Discover Media", reflektory LED Top ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, system Dynamic Light Assist - automatyczne światła drogowe, czy reflektory przeciwmgielne jest dostępny dla wersji Comfortline za 3690 zł. chcąc zamówić poszczególne elementy wyposażenia osobno, trzeba wydać aż 8350 zł.

Zobacz też: Test Volkswagen Multivan Life 2.0 BiTDI - sposób na udaną podróż

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG – dane techniczne

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1968 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 150 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 586 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 476,7/183,2/145,6 cm
Rozstaw osi 279,1 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s
Zużycie paliwa* 5,3/4,1/4,5 l/100 km
Cena od 126 790 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG
Tomasz Korniejew
Volkswagen Passat B8 - deska rozdzielcza
Volkswagen
Volkswagen Passat B8 - wyświetlacz
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA