REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen cross up! 1.0 75 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen cross up! to niewątpliwie najciekawsza wersja niemieckiego malucha. Tym bardziej, że jak się okazuje, jest praktyczniejszy niż się wydaje.

Podwyższony o 15 mm w stosunku do tradycyjnych odmian modelu prześwit, plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki, a także felgi ze stopów lekkich w dużym rozmiarze i o atrakcyjnym wzorze sprawiają, że cross up! prezentuje się dziarsko. To bez wątpienia najatrakcyjniejsza wersja miejskiego modelu.

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!


Test Volkswagen cross up! – wnętrze

Przedział pasażerski cross up! jest zaskakująco przestronny I wykończony materiałami wysokiej jakości. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, a pozytywne odczucia potęguje ciekawa kolorystyka kokpitu. Funkcjonalność podnosi dostępny za dopłatą system multimedialny połączony z nawigacją GPS, który umieszczono na górze środkowej konsoli.
Do pełni szczęścia w przedniej części przedziału pasażerskiego Up! brakuje podłokietnika pomiędzy fotelami.
Z tyłu jest ciaśniej, mniejszy jest także otwór drzwiowy, dlatego na tylnej kanapie wygodnie pojadą dwie osoby o co najwyżej średnim wzroście.
Przedział bagażowy cross up! ma objętość 251 l. Rozkładając tylną kanapę można powiększyć bagażnik do 959 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet


Test Volkswagen cross up! – napęd/układ jezdny

Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 l jest sprawnym napędem dla ważącego 921 kg Volkswagena. cross up! jest cięższy od wersji up! o 67 kg. Wiąże się to ze znacznym pogorszeniem dynamiki względem klasycznej wersji modelu. cross up! Przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 14,2 s (to o sekundę wolniej niż Up!) i może się rozpędzić do 167 km/h (prędkość maksymalna Up! to 171 km/h).
Niemniej cross up! jeździ się przyjemnie. Trzycylindrowy silnik ma zaskakująco rasowe brzmienie, co uprzyjemnia przemierzanie miejskich arterii, a zajęcie strzeżonego przez wysoki krawężnik miejsca parkingowego ułatwia małemu Volkswagenowi wyższy prześwit.


Co więcej, mimo niewielkiego rozstawu osi, cross up! okazał się samochodem zaskakująco komfortowym. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności nawierzchni.
Ponadto samochód dobrze radzi sobie podczas podróży w trasie. Fakt, że osiągnięcie maksymalnej dozwolonej prędkości na polskich autostradach zajmuje dłuższą chwilę nie oznacza, że jazda z prędkością 140 km/h jest męcząca. Wręcz przeciwnie. Pędząc trasą cross up! zachowuje się zaskakująco stabilnie, a w jego wnętrzu jest stosunkowo cicho.
Sprawia to, że cross up! nie jest samochodem do użytku jedynie mieście, a młodzi kierowcy mogą go wykorzystywać również podczas dalekich wakacyjnych podróży.
Kropkę nad i w pozytywnym odbiorze samochodu stawia niskie zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim cross up! „spalał” około 6,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Test Volkswagen cross up! – podsumowanie

Odmiana cross up! występuje tylko z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz z najmocniejszym dostępnym w linii modelowej up! silnikiem o mocy 75 KM.
Przy czym podstawowa wersja małego Volkswagena z opisywanym silnikiem i pięciodrzwiowym nadwoziem kosztuje 39 570 zł. Najtańszy cross up! kosztuje 50 290 zł.
To spora różnica, choć trzeba przyznać, że wyposażenie standardowe cross up! jest dużo bogatsze i obejmuje m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację, czy podgrzewane przednie fotele.  

Volkswagen cross up! - dane techniczne

Volkswagen cross up! 1.0 75 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 75 KM/6200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/3000-4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 251 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 356,3/164,9/151,6 cm
Rozstaw osi 242 cm
V-max 167 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Cena od 50 290 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Cross Up! - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA