REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen cross up! 1.0 75 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen cross up! to niewątpliwie najciekawsza wersja niemieckiego malucha. Tym bardziej, że jak się okazuje, jest praktyczniejszy niż się wydaje.

Podwyższony o 15 mm w stosunku do tradycyjnych odmian modelu prześwit, plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki, a także felgi ze stopów lekkich w dużym rozmiarze i o atrakcyjnym wzorze sprawiają, że cross up! prezentuje się dziarsko. To bez wątpienia najatrakcyjniejsza wersja miejskiego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!


Test Volkswagen cross up! – wnętrze

Przedział pasażerski cross up! jest zaskakująco przestronny I wykończony materiałami wysokiej jakości. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, a pozytywne odczucia potęguje ciekawa kolorystyka kokpitu. Funkcjonalność podnosi dostępny za dopłatą system multimedialny połączony z nawigacją GPS, który umieszczono na górze środkowej konsoli.
Do pełni szczęścia w przedniej części przedziału pasażerskiego Up! brakuje podłokietnika pomiędzy fotelami.
Z tyłu jest ciaśniej, mniejszy jest także otwór drzwiowy, dlatego na tylnej kanapie wygodnie pojadą dwie osoby o co najwyżej średnim wzroście.
Przedział bagażowy cross up! ma objętość 251 l. Rozkładając tylną kanapę można powiększyć bagażnik do 959 l.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet


Test Volkswagen cross up! – napęd/układ jezdny

Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 l jest sprawnym napędem dla ważącego 921 kg Volkswagena. cross up! jest cięższy od wersji up! o 67 kg. Wiąże się to ze znacznym pogorszeniem dynamiki względem klasycznej wersji modelu. cross up! Przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 14,2 s (to o sekundę wolniej niż Up!) i może się rozpędzić do 167 km/h (prędkość maksymalna Up! to 171 km/h).
Niemniej cross up! jeździ się przyjemnie. Trzycylindrowy silnik ma zaskakująco rasowe brzmienie, co uprzyjemnia przemierzanie miejskich arterii, a zajęcie strzeżonego przez wysoki krawężnik miejsca parkingowego ułatwia małemu Volkswagenowi wyższy prześwit.


Co więcej, mimo niewielkiego rozstawu osi, cross up! okazał się samochodem zaskakująco komfortowym. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności nawierzchni.
Ponadto samochód dobrze radzi sobie podczas podróży w trasie. Fakt, że osiągnięcie maksymalnej dozwolonej prędkości na polskich autostradach zajmuje dłuższą chwilę nie oznacza, że jazda z prędkością 140 km/h jest męcząca. Wręcz przeciwnie. Pędząc trasą cross up! zachowuje się zaskakująco stabilnie, a w jego wnętrzu jest stosunkowo cicho.
Sprawia to, że cross up! nie jest samochodem do użytku jedynie mieście, a młodzi kierowcy mogą go wykorzystywać również podczas dalekich wakacyjnych podróży.
Kropkę nad i w pozytywnym odbiorze samochodu stawia niskie zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim cross up! „spalał” około 6,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Test Volkswagen cross up! – podsumowanie

Odmiana cross up! występuje tylko z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz z najmocniejszym dostępnym w linii modelowej up! silnikiem o mocy 75 KM.
Przy czym podstawowa wersja małego Volkswagena z opisywanym silnikiem i pięciodrzwiowym nadwoziem kosztuje 39 570 zł. Najtańszy cross up! kosztuje 50 290 zł.
To spora różnica, choć trzeba przyznać, że wyposażenie standardowe cross up! jest dużo bogatsze i obejmuje m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację, czy podgrzewane przednie fotele.  

Volkswagen cross up! - dane techniczne

Volkswagen cross up! 1.0 75 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 75 KM/6200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/3000-4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 251 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 356,3/164,9/151,6 cm
Rozstaw osi 242 cm
V-max 167 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Cena od 50 290 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Cross Up! - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA