Test Volkswagen cross up! 1.0 75 KM
REKLAMA
REKLAMA
Podwyższony o 15 mm w stosunku do tradycyjnych odmian modelu prześwit, plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki, a także felgi ze stopów lekkich w dużym rozmiarze i o atrakcyjnym wzorze sprawiają, że cross up! prezentuje się dziarsko. To bez wątpienia najatrakcyjniejsza wersja miejskiego modelu.
REKLAMA
Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!
Test Volkswagen cross up! – wnętrze
Przedział pasażerski cross up! jest zaskakująco przestronny I wykończony materiałami wysokiej jakości. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, a pozytywne odczucia potęguje ciekawa kolorystyka kokpitu. Funkcjonalność podnosi dostępny za dopłatą system multimedialny połączony z nawigacją GPS, który umieszczono na górze środkowej konsoli.
Do pełni szczęścia w przedniej części przedziału pasażerskiego Up! brakuje podłokietnika pomiędzy fotelami.
Z tyłu jest ciaśniej, mniejszy jest także otwór drzwiowy, dlatego na tylnej kanapie wygodnie pojadą dwie osoby o co najwyżej średnim wzroście.
Przedział bagażowy cross up! ma objętość 251 l. Rozkładając tylną kanapę można powiększyć bagażnik do 959 l.
Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet
Test Volkswagen cross up! – napęd/układ jezdny
Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 l jest sprawnym napędem dla ważącego 921 kg Volkswagena. cross up! jest cięższy od wersji up! o 67 kg. Wiąże się to ze znacznym pogorszeniem dynamiki względem klasycznej wersji modelu. cross up! Przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 14,2 s (to o sekundę wolniej niż Up!) i może się rozpędzić do 167 km/h (prędkość maksymalna Up! to 171 km/h).
Niemniej cross up! jeździ się przyjemnie. Trzycylindrowy silnik ma zaskakująco rasowe brzmienie, co uprzyjemnia przemierzanie miejskich arterii, a zajęcie strzeżonego przez wysoki krawężnik miejsca parkingowego ułatwia małemu Volkswagenowi wyższy prześwit.
Co więcej, mimo niewielkiego rozstawu osi, cross up! okazał się samochodem zaskakująco komfortowym. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności nawierzchni.
Ponadto samochód dobrze radzi sobie podczas podróży w trasie. Fakt, że osiągnięcie maksymalnej dozwolonej prędkości na polskich autostradach zajmuje dłuższą chwilę nie oznacza, że jazda z prędkością 140 km/h jest męcząca. Wręcz przeciwnie. Pędząc trasą cross up! zachowuje się zaskakująco stabilnie, a w jego wnętrzu jest stosunkowo cicho.
Sprawia to, że cross up! nie jest samochodem do użytku jedynie mieście, a młodzi kierowcy mogą go wykorzystywać również podczas dalekich wakacyjnych podróży.
Kropkę nad i w pozytywnym odbiorze samochodu stawia niskie zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim cross up! „spalał” około 6,8 l na 100 km.
Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM
Test Volkswagen cross up! – podsumowanie
Odmiana cross up! występuje tylko z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz z najmocniejszym dostępnym w linii modelowej up! silnikiem o mocy 75 KM.
Przy czym podstawowa wersja małego Volkswagena z opisywanym silnikiem i pięciodrzwiowym nadwoziem kosztuje 39 570 zł. Najtańszy cross up! kosztuje 50 290 zł.
To spora różnica, choć trzeba przyznać, że wyposażenie standardowe cross up! jest dużo bogatsze i obejmuje m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację, czy podgrzewane przednie fotele.
Volkswagen cross up! - dane techniczne
Volkswagen cross up! 1.0 75 KM | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 999 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R3/12V |
Maksymalna moc | 75 KM/6200 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 95 Nm/3000-4300 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg. |
Pojemność bagażnika | 251 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 356,3/164,9/151,6 cm |
Rozstaw osi | 242 cm |
V-max | 167 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,2 s |
Zużycie paliwa* | 5,8/4,1/4,7 l/100 km |
Cena od | 50 290 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.