REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volkswagen cross up! 1.0 75 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen cross up! to niewątpliwie najciekawsza wersja niemieckiego malucha. Tym bardziej, że jak się okazuje, jest praktyczniejszy niż się wydaje.

Podwyższony o 15 mm w stosunku do tradycyjnych odmian modelu prześwit, plastikowe nakładki na nadkola i zderzaki, a także felgi ze stopów lekkich w dużym rozmiarze i o atrakcyjnym wzorze sprawiają, że cross up! prezentuje się dziarsko. To bez wątpienia najatrakcyjniejsza wersja miejskiego modelu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Volkswagen Up! 1.0 75 KM - dla mnie masz stajla!


Test Volkswagen cross up! – wnętrze

Przedział pasażerski cross up! jest zaskakująco przestronny I wykończony materiałami wysokiej jakości. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne, a pozytywne odczucia potęguje ciekawa kolorystyka kokpitu. Funkcjonalność podnosi dostępny za dopłatą system multimedialny połączony z nawigacją GPS, który umieszczono na górze środkowej konsoli.
Do pełni szczęścia w przedniej części przedziału pasażerskiego Up! brakuje podłokietnika pomiędzy fotelami.
Z tyłu jest ciaśniej, mniejszy jest także otwór drzwiowy, dlatego na tylnej kanapie wygodnie pojadą dwie osoby o co najwyżej średnim wzroście.
Przedział bagażowy cross up! ma objętość 251 l. Rozkładając tylną kanapę można powiększyć bagażnik do 959 l.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Fiat Panda 4x4 1.3 Multijet


Test Volkswagen cross up! – napęd/układ jezdny

Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1 l jest sprawnym napędem dla ważącego 921 kg Volkswagena. cross up! jest cięższy od wersji up! o 67 kg. Wiąże się to ze znacznym pogorszeniem dynamiki względem klasycznej wersji modelu. cross up! Przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 14,2 s (to o sekundę wolniej niż Up!) i może się rozpędzić do 167 km/h (prędkość maksymalna Up! to 171 km/h).
Niemniej cross up! jeździ się przyjemnie. Trzycylindrowy silnik ma zaskakująco rasowe brzmienie, co uprzyjemnia przemierzanie miejskich arterii, a zajęcie strzeżonego przez wysoki krawężnik miejsca parkingowego ułatwia małemu Volkswagenowi wyższy prześwit.


Co więcej, mimo niewielkiego rozstawu osi, cross up! okazał się samochodem zaskakująco komfortowym. Miękko zestrojone zawieszenie skutecznie tłumi nierówności nawierzchni.
Ponadto samochód dobrze radzi sobie podczas podróży w trasie. Fakt, że osiągnięcie maksymalnej dozwolonej prędkości na polskich autostradach zajmuje dłuższą chwilę nie oznacza, że jazda z prędkością 140 km/h jest męcząca. Wręcz przeciwnie. Pędząc trasą cross up! zachowuje się zaskakująco stabilnie, a w jego wnętrzu jest stosunkowo cicho.
Sprawia to, że cross up! nie jest samochodem do użytku jedynie mieście, a młodzi kierowcy mogą go wykorzystywać również podczas dalekich wakacyjnych podróży.
Kropkę nad i w pozytywnym odbiorze samochodu stawia niskie zużycie paliwa. Podczas jazd w ruchu miejskim cross up! „spalał” około 6,8 l na 100 km.

Zobacz też: Test Opel Adam 1.4/87 KM


Test Volkswagen cross up! – podsumowanie

Odmiana cross up! występuje tylko z nadwoziem pięciodrzwiowym oraz z najmocniejszym dostępnym w linii modelowej up! silnikiem o mocy 75 KM.
Przy czym podstawowa wersja małego Volkswagena z opisywanym silnikiem i pięciodrzwiowym nadwoziem kosztuje 39 570 zł. Najtańszy cross up! kosztuje 50 290 zł.
To spora różnica, choć trzeba przyznać, że wyposażenie standardowe cross up! jest dużo bogatsze i obejmuje m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację, czy podgrzewane przednie fotele.  

Volkswagen cross up! - dane techniczne

Volkswagen cross up! 1.0 75 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 75 KM/6200 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/3000-4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 251 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 356,3/164,9/151,6 cm
Rozstaw osi 242 cm
V-max 167 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Zużycie paliwa* 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Cena od 50 290 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volkswagen Cross Up! - kokpit
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - tył
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Volkswagen Cross Up! - przód
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA